Mijn kat is momenteel in de dierenkliniek. Het gaat al twee weken op en af met eten, regelmatig was ze ook misselijk, at ze slecht en moest ze braken. Bij de dierenarts was al bloed getrokken, niets op te zien. Foto's gemaakt, niets op te zien. Geen koorst. Gisteren echo gemaakt en op basis daarvan heeft de dierenarts gezegd als we ermee willen verder gaan naar de dierenkliniek te gaan.
Op de echo in de dierenkliniek zeggen ze dat in de buurt van de pancreas er waarschijnlijk een onsteking is. We hadden gisteren de keuze of we ze terug mee naar huis namen of daar lieten. Maar met het oog op dat ze een moeilijke is qua medicatie en als ze weer niet zou eten, dat het in het weekend moeilijker wordt om terug te kunnen langs komen, uiteindelijk maar besloten ze te laten opnemen voor een nachtje. Ook al gaat me dat een aardige duit kosten, maar goed het zij zo.
Maar ik heb het er toch moeilijk mee. Het is geen sociale kat, ze zit daar bij onbekende mensen waar ze zich niet op gemak voelt, compleet onbekende omgeving. Ze zullen goed voor haar zorgen, daar niet van, maar het is niet fijn daar haar achter te laten. Toen ik een uur geleden telefoon kreeg, had ze nog geen stoelgang gehad of gegeten, en ik vraag me af of angst daar ook geen factor in is. Want thuis, hoewel ze soms echt weinig at en vaak pas na meerdere aansporingen, at ze uiteindelijk wel. Pffff....