Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Mooi, maar verliest dat beest geen massa's haar? Lijkt me ook warm voor die beesten in de zomer.
Valt momenteel nog wel mee aangezien hij nog jong is. Kan misschien wel nog erger worden idk. Wordt ook regelmatig gekamd en hebben een robotstofzuiger die dagelijks rondgaat. Als dit niet gebeurd hangen mijn sokken soms wel vol haartjes.

Dan is het ronduit zielig om ze binnen opgesloten te houden en ook onnatuurlijk voor die beesten.
Onze kater vroeger had een ziekte waardoor hij abnormaal véél last had van blaasgruis.
Hij kreeg een speciaal dieet en hij mocht niets anders eten, of hij kreeg meteen wéér last. En dan was het telkens naar spoed bellen, of hij zou erg snel komen te overlijden.

Het gevolg was dat hij NOOIT naar buiten mocht. Een muis eten of zo zou al zorgen voor te veel extra blaasgruis.

Ik vond dat héél erg voor dat beest, maar het kon niet anders. Hij is altijd ziekelijk geweest en overleden op 12 jarige leeftijd.

Dan is het ronduit zielig om ze binnen opgesloten te houden en ook onnatuurlijk voor die beesten.

Is het niet onnatuurlijk voor elk dier om binnen gehouden te worden?
Trouwens als je je kat persé buiten wil laten zijn er nog andere oplossing zoals (een gedeelte) tuin afzetten zodat de katten er niet uitraken.
Als je dat niet wilt doen, ook goed. Maar dan loopt je kat een verhoogd risico om omver gereden te worden gestolen/vergiftigd/aangevallen/...
Sommige mensen vinden dat verhoogd risico her waard. Ik vind dat niet. Mijn katten zijn perfect gelukkig binnen. Het kost natuurlijk wel meer tijd om ze fit te houden en ze steken meer kattenkwaad uit maar dat neemt ik er graag bij 😊

Sinds gisteren zit er helemaal geen fut meer in onze kat. Eet ook niet meer, probeert nog wat het vocht van het natvoer af te likken maar voor de rest, speelt precies niks meer binnen.

Vanavond een afspraak bij de dierenarts.
Klinkt misschien belachelijk maar ik ben echt aan het janken gelijk een klein kind. Ik kan er echt niet bij dat ik binnen een 5tal uur afscheid moet nemen van mijn beste vriend.
Ik dacht toch nog even een update te geven, Ik kan er eindelijk over spreken zonder tranen in de ogen te krijgen

Het inslapen is zeer vredevol gegaan. Daar hadden wij het meeste schrik van maar hij is zeer rustig gaan neerliggen en geleidelijk aan in slaap gevallen.

We hebben uiteindelijk ook beslist om hem apart te laten cremeren, ik kreeg het niet over mijn hart om hem zomaar mee te geven.

Momenteel hebben wij de assen nog thuis liggen, we gaan die binnenkort uitstrooien op een plaats waar we vaak wandelen, zo hebben we toch altijd een plaats waar we aan hem kunnen/zullen denken :)

Wel gek hoe groot het gemis is. Ik heb het nog steeds bijna dagelijks dat ik tijdens het avondeten eens mijn arm langs mijn stoel laat zakken omdat ie altijd klaarstond om iets te krijgen :) ah we hebben hem toch een goed leven gegeven. Je moet het maar doen, 22j en FIV positief :)

Een van de onze heeft dat ook geprobeerd. Is met rek en al de grond op geklaaid. :thumb:
Vorige week was zijn eerste poging, maar toen kreeg mijn camera helaas kuren. Vandaag stuurde de vriendin dit door. Het is geweldig om hem met die trillende poten op die ijzeren draden te zien staan met een blik van "dit was geen goed idee". Zeker omdat hij nogal onhandig is. Maar het ging nog vrij goed.

Wat een flos is het :love: totaal niet bang, wel nieuwsgierig maar toch voorzichtig. En van zodra je je hand uitsteekt kopjes komen geven en spinnen.
Noa denkt er voorlopig het zijne van. Hij bekijkt alles vanop een afstandje.

Collega ging deze avond zijn kat laten inslapen. Nog geen 2 jaar maar van bij geboorte al hartproblemen en kreeg dagelijks medicijnen.
Nu al 2de keer op korte tijd onder toezicht bij dierenarts nadat ze serieus ziek werd.
Waarschijnlijk had ze nog 2 maanden te leven. hij stond bijna met tranen in de ogen :(.

Laatst bewerkt:
Loki is nog maar zes maanden en hij is al zo goed als even groot zoals een van onze vijfjarige. De dierenarts zegt ook steeds dat de vijfjarige een redelijk grote kat is 😅

Kan iemand uitleggen waarom ik geen foto's kan toevoegen? Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om een foto toe te voegen (na uploaden op Imgur) en ik krijg steeds "image cannot be loaded from the passed link" . De vorige keer wilde dit wel lukken 🤔

Wat zijn dan de voorwaarden om in aanmerking te komen?

Is dat via een asiel?

Meestal adoptie per 2 gaat vrij vlot. Het is pas als je ééntje apart wil adopteren hebben ze wel wat voorwaarden

andere sociale katten in huis en zo. En es op gesprek gaan met de adoptiemama (ik heb een kruisverhoor gehad)

Wij gaan altijd via Fieke's poezenhuisje (te vinden op fb) die plaatsen hun kittens bij pleegmama's en daar mag je ze dan gaan afhalen, niet echt een asiel met kooien.

Loki is nog maar zes maanden en hij is al zo goed als even groot zoals een van onze vijfjarige. De dierenarts zegt ook steeds dat de vijfjarige een redelijk grote kat is 😅

Kan iemand uitleggen waarom ik geen foto's kan toevoegen? Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om een foto toe te voegen (na uploaden op Imgur) en ik krijg steeds "image cannot be loaded from the passed link" . De vorige keer wilde dit wel lukken 🤔
Probeer je naar de site van Imgur te linken of de afbeelding zelf?

Als je een link naar Imgur site (bv. https:// imgur.com/EA9rSqM ) wil invoegen moet je Media gebruiken en de URL ingeven. Als je een link naar de afbeelding zelf (bv. https:// i.imgur.com/EA9rSqM.jpeg) wil invoegen moet je Afbeelding invoegen gebruiken en de URL ingeven.

Terug
Bovenaan