Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Oooh bedankt. Ik was de link in de afbeelding tool aan het stoppen inplaats van de media tool 🙈

Grote Loki:

Hij doet ook aan wasrek hangen:

Ik merk wel dat de katten het zeer leuk vinden dat ik terug vier dagen per week thuis werk inplaats van de gebruikelijke twee. Elke middag als ik ga lunchen komen ze aandacht vragen en willen ze spelen. En Lilith volgend mij als een schaduw en zodra het half vier is (ik werk meestal van zeven tot drie ongeveer) en ik ben nog aan het werk komt ze voor mijn scherm zitten 😂

Ons Mieke met haar favoriete bezigheid

N8mvnho.jpg

iFvoDuO.jpg

Wanneer ge naar de wc moet, maar uw bak te hard stinkt van de vorige keer:
Die airfryer heb je daar sowieso express gezet he :laugh:

van kattenbakvullingen gesproken, welke gebruiken jullie? Ik had vroeger silicaat maar dat is onbetaalbaar geworden sinds we per kg huisvuil betalen. Nu hebben we ’Cats Best’ maar dat ligt echt overal in huis omdat het aan meneer z’n poten hangt :doh:

Die airfryer heb je daar sowieso express gezet he :laugh:

van kattenbakvullingen gesproken, welke gebruiken jullie? Ik had vroeger silicaat maar dat is onbetaalbaar geworden sinds we per kg huisvuil betalen. Nu hebben we ’Cats Best’ maar dat ligt echt overal in huis omdat het aan meneer z’n poten hangt :doh:
Die staat daar altijd, maar heb wel even getwijfeld om die eraf te knippen :unsure: .

Wij hebben een Peewee-bak met houtkorrels van de Aveve. Zeer tevreden van.

Wij gebruik een huismerk van Maxizoo. Heel fijn kattenzand en de uitloop ervan valt goed mee. We hebben wel speciale matten aan de kattenbak liggen waar het zand blijft in hangen.
We stofzuigen wel even snel dagelijks rond de kattenbakken (of dat is toch het plan want dit lukt niet altijd 😅)

Ooit eens houtkorrels gebruikt maar de katten vinden dit niet zo fijn..

Gisteren een kerstboom en alles wat erbij hoort gekocht. Al jaren niets meer gezet omdat we geen gezet om verschillende redenen.

Nu was ik bang dat de katten er gingen in klimmen of er dingen gingen uit gooien. Dit hebben ze noch niet gedaan (misschien omdat het een valse is en vol hangt met artificieel sneeuw dat waarschijnlijk onprettig ruikt voor heb) maar daar straks heeft onze Loki de kabel van de lichtjes doorgebeten. Ik wil hem hernoemen naar Grinch maar mijn man gaat daar niet mee akkoord 😑.

Gelukkig hadden we goedkope lichtjes gekocht en geen dure 😂.

Heeft iemand van jullie al avonturen met katten en kerstbomen gehad?

Gisteren een kerstboom en alles wat erbij hoort gekocht. Al jaren niets meer gezet omdat we geen gezet om verschillende redenen.

Nu was ik bang dat de katten er gingen in klimmen of er dingen gingen uit gooien. Dit hebben ze noch niet gedaan (misschien omdat het een valse is en vol hangt met artificieel sneeuw dat waarschijnlijk onprettig ruikt voor heb) maar daar straks heeft onze Loki de kabel van de lichtjes doorgebeten. Ik wil hem hernoemen naar Grinch maar mijn man gaat daar niet mee akkoord 😑.

Die van ons wordt wel extatisch van de boom. Bijt er ook regelmatig in, ook al is hij nep. De ballen moeten we nog erin hangen.

1 van ons katten had er dit weekend niets beter op gevonden om onder de motorkap te kruipen. Iets wat ze volgens ons nog nooit had gedaan.
Natuurlijk zat er nog onder toen mijn vriendin met de auto wou vertrekken. Veel plukken haar gevonden en ook veel haardjes aan de overbrengingsriem van de motor.
Ze is er gelukkig uit geraakt en kunnen weglopen. Tot onze grote verbazing en opluchting was ze 's avonds al terug thuis.
Gevolg is een lamme (verlamde staart) en wat schaafwonden hier en daar.
Ze is bij de dierenarts ter observatie omdat de staart van een kat blijkbaar verbonden is met de blaas. De dierenarts vreest dat door de verlamming haar staart mss moet afgezet worden. Bijkomend zou ze ook zelf moeten kunnen plassen om zeker(der) te zijn dat de blaas en nieren onaangetast zijn. Als ze niet zelf plast kan de urine terug naar de nieren vloeien met alle gevolgen van dien...

Pixie maakt er een hobby van om te kauwen op de takken (valse kerstboom) en tegen de onderste kerstballen te tikken.
Om dan weg te vluchten als ze erin slaagt een kerstbal van de boom te slaan die op de grond kapotvalt.

Ook een zeer flatterende foto van deze morgen:

img-1029.jpg

1 van ons katten had er dit weekend niets beter op gevonden om onder de motorkap te kruipen. Iets wat ze volgens ons nog nooit had gedaan.
Natuurlijk zat er nog onder toen mijn vriendin met de auto wou vertrekken. Veel plukken haar gevonden en ook veel haardjes aan de overbrengingsriem van de motor.
Ze is er gelukkig uit geraakt en kunnen weglopen. Tot onze grote verbazing en opluchting was ze 's avonds al terug thuis.
Gevolg is een lamme (verlamde staart) en wat schaafwonden hier en daar.
Ze is bij de dierenarts ter observatie omdat de staart van een kat blijkbaar verbonden is met de blaas. De dierenarts vreest dat door de verlamming haar staart mss moet afgezet worden. Bijkomend zou ze ook zelf moeten kunnen plassen om zeker(der) te zijn dat de blaas en nieren onaangetast zijn. Als ze niet zelf plast kan de urine terug naar de nieren vloeien met alle gevolgen van dien...

Oohnee dat is echt verschrikkelijk :( veel sterkte en hopelijk kan ze zelf plassen.

Oohnee dat is echt verschrikkelijk :( veel sterkte en hopelijk kan ze zelf plassen.

Kleine update gehad met goed en slecht nieuws.

Slechte nieuws is dat de staat nog steeds levenloos is. Dat ziet er dus niet goed uit.
Goede nieuws is wel dat ze pogingen doet om te plassen. De dierenarts moet wat helpen met stimulatie, maar daar zit blijkbaar wel schot in.
Fingers crossed op nog beter nieuws morgen!

Hier wat problemen met de kat...
3 weken geleden gevaccineerd geweest voor rabies en fpv. Vorige week merkte ik ineens een gezwel op de plek van de vaccinatie op en moest ze geregeld overgeven, ze was ook geconstipeerd. Dan meteen naar de dierenarts gegaan, medicatie tegen constipatie en overgeven gekregen, en het gezwel bleek om een soort inflammatie te gaan dat niet zo vreemd is na vaccinatie.
Een week verder en plots eet ze amper, 40% van wat ze normaal op een dag zou eten... Vandaag dan terug naar de dierenarts maar die vond niets vreemd, bloed laten afnemen om te testen, resultaten krijg ik morgenvroeg.

Ik hoop dat het niets ernstig is en dat ze gewoon wat ziekjes is. Ze is ook nog maar 1.5 jaar oud....

Terug
Bovenaan