Wauw
Is dat het Siamees ras?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wauw
Nee is een Ragdoll. Onze 2 vorige (Sushi & Saké) en deze (Blue) komen van https://www.paramountcy.be/Wauw
Is dat het Siamees ras?

Ondertussen terug naar de dierenarts... Bloedafname verliep slecht want zijn bloed is te dik... Met het beetje bloed dat ze heeft kunnen nemen gaat ze de nieren/lever controleren. Hij moet daar tot zondag aan de baxter blijven.Het kan idd even duren voor een kat weer wat normaler begint te eten en reageren na een ingreep.
Probeer anders eens met een liquid snack zoals deze van bv Inaba Churu.
Qua voeding geef je best minimum 50/50 of zelfs liefst 70/30 percentage nat/droogvoer.
Te weinig vochtinname heeft een hogere kans op urineweg -en nierproblemen.
Oh, dat probleem heb ik ook bij één kat. Bloed via het pootje ging niet, dan maar via de nek. Ging in eerste instantie ook niet, tot ze zagen dat ze bij haar wat rechtser op de nek moesten gaan voor bloed te nemen. Nu hebben ze maar ineens een aantekening in haar dossier gemaakt voor als er nog eens ooit bloed moet worden getrokken.Ondertussen terug naar de dierenarts... Bloedafname verliep slecht want zijn bloed is te dik... Met het beetje bloed dat ze heeft kunnen nemen gaat ze de nieren/lever controleren. Hij moet daar tot zondag aan de baxter blijven.
zucht
Heel veel sterkteDinsdag de kat van ons ouders laten inslapen. Had vorig jaar agressieve tumor gekregen rond het oog, oog verwijderd maar we wisten dat het maximaal 1-2 jaar kon duren. Uiteindelijk heeft hij de 6 maanden niet gehaald...Hij at minder de laatste weken, er zat nog weinig leven in en dinsdag kon hij zelfs niet meer op zijn poten staan, zijn staart was zo slap als wat... 2 Kilo woog hij nog. 11 Jaar is hij geworden. Hij zal bijzonder gemist worden: lag elke avond op de schoot van oma, speelde met de kinderen, was er om troost te bieden of een woordje mee te doen...
RIP lieve Lowie...

Dat het een hele moeilijke zal zijn. Als een kat echt wegwil, life finds a way...Onze kat Suzy heeft vorige zomer maandenlang veilig in onze semi-afgesloten tuin buiten gezeten, tot ze nadat ze het een vreemde kat had zien voordoen, ontdekt hoe ze over de afsluiting kon klimmen.
In de winter hebben we haar veel binnengehouden en enkel buiten onder begeleiding, maar nu het beter weer wordt miauwt ze de hele buurt bijeen om buiten te mogen...
We willen haar graag in de tuin houden, vooral omdat er in de buurt in de wijk nogal wat honden rondlopen, ze schrik heeft van vreemde mensen en ze niet goed overweg kan met andere katten. (ze vecht altijd met andere katten als die in onze tuin komen)
Hebben jullie ervaring met speciale kattenafsluitingen om ze in de tuin te houden? Zo ja, welke?Mijn vriendin wil trellisschermen kopen en die zelf op de afsluiting plaatsen, maar ik zoek liever iets duurzamers of kant-en-klaars.
Dus meteen naar de dierenarts gegaan -> blaas zat helemaal vol en hij kon niet plassen. Uiteindelijk bleek het om gruis in de urine te gaan, blijkbaar de “minder erge” soort. Blaas is leeggemaakt met een katheter en gespoeld. Oplossing: aangepaste voeding of zijn huidige voeding blijven geven met een gel om de urine zuurder te maken. Prima, wat nodig is doen we.
Onze kat Suzy heeft vorige zomer maandenlang veilig in onze semi-afgesloten tuin buiten gezeten, tot ze nadat ze het een vreemde kat had zien voordoen, ontdekt hoe ze over de afsluiting kon klimmen.
In de winter hebben we haar veel binnengehouden en enkel buiten onder begeleiding, maar nu het beter weer wordt miauwt ze de hele buurt bijeen om buiten te mogen...
We willen haar graag in de tuin houden, vooral omdat er in de buurt in de wijk nogal wat honden rondlopen, ze schrik heeft van vreemde mensen en ze niet goed overweg kan met andere katten. (ze vecht altijd met andere katten als die in onze tuin komen)
Hebben jullie ervaring met speciale kattenafsluitingen om ze in de tuin te houden? Zo ja, welke?Mijn vriendin wil trellisschermen kopen en die zelf op de afsluiting plaatsen, maar ik zoek liever iets duurzamers of kant-en-klaars.
Wij wonen in een gelijkvloersappartement met tuin en laten haar enkel buiten aan een lisje dat met een picket in de grond zit. Een heel simpel, maar toch stevig model zonder "flap", want dat vindt ze niet fijn.Onze kat Suzy heeft vorige zomer maandenlang veilig in onze semi-afgesloten tuin buiten gezeten, tot ze nadat ze het een vreemde kat had zien voordoen, ontdekt hoe ze over de afsluiting kon klimmen.
Dit, of van die palen die rollen zodat ze geen grip krijgen.trellisschermen gaan niet helpen
Je moet iets op je afsluiting plaatsen die naar binnen toe buigt zodat ze er niet over kunnen.
Het mag dus niet recht naar omhoog gaan
Zoiets dus
![]()
ProtectaPet® Kattennet Kit voor Tuinen
Bekroonde kattenafrasteringsoplossingen van experts in katveilige tuinen. Geniet van volledige gemoedsrust met ons modulaire assortiment kattenafrasteringen en buitenkattenverblijven.protectapet.com
Vanwaar heb je die katten? Als die van een asiel komen of van iemand anders, werd vermoedelijk wel gezegd of het aanhankelijke dieren zijn of niet.hewel ik moet er toch aan wennen hoor ! al heel mijn leven lieve katten gehad.
maar nu heb ik 2 rosse katten in huis, van 1 en 2 jaar oud, respectievelijk. en het zijn absoluut geen lieve katten.
daarmee bedoel ik: ze liggen altijd ver weg van ons. op een stoel onder de tafel. maar komen nooit in de zetel bij ons.
laat staat dat ze op onze schoot blijven zitten als ik ze vast pak.
mijn hand pakken en er in bijten of krabbelen, ja dat....
vind het toch wat sneu.... ik haal vooral katten in huis om ze op me te laten liggen of bij me in de zetel te nestelen om naar TV te kijken....
moet ik gewoon afwachten, zijn ze daar nog te jong voor?
zijn rosse katten meestal zo? (eerste keer dat ik rosse katten heb).
het begint nu vooral te jeuken om een derde kat bij te nemen, maar dan echt een gezellige kat.
tja ze komen gewoon van smerige mensen die te lui waren om hun katten te steriliseren, en ik heb ze mee gekregen, (en wel gesteriliseerd/gecastreerd ! ) . wel op de correcte leeftijd van 3 maand in huis genomen.Vanwaar heb je die katten? Als die van een asiel komen of van iemand anders, werd vermoedelijk wel gezegd of het aanhankelijke dieren zijn of niet.
En anders hebben ze gewoon nog wat tijd nodig om te wennen. Het zijn uiteindelijk ook nog altijd dieren met een eigen willetje.

Denk niet dat het iets met hun kleur te maken heeft hoor. De liefste kat die we ooit gehad hebben thuis (en dat zijn er veel geweest) was een rosse.hewel ik moet er toch aan wennen hoor ! al heel mijn leven lieve katten gehad.
maar nu heb ik 2 rosse katten in huis, van 1 en 2 jaar oud, respectievelijk. en het zijn absoluut geen lieve katten.
daarmee bedoel ik: ze liggen altijd ver weg van ons. op een stoel onder de tafel. maar komen nooit in de zetel bij ons.
laat staat dat ze op onze schoot blijven zitten als ik ze vast pak.
mijn hand pakken en er in bijten of krabbelen, ja dat....
vind het toch wat sneu.... ik haal vooral katten in huis om ze op me te laten liggen of bij me in de zetel te nestelen om naar TV te kijken....
moet ik gewoon afwachten, zijn ze daar nog te jong voor?
zijn rosse katten meestal zo? (eerste keer dat ik rosse katten heb).
het begint nu vooral te jeuken om een derde kat bij te nemen, maar dan echt een gezellige kat.
Is bij ons ook zo. Toen onze kat nog kitten was kwam die altijd bij ons liggen. Nu die 1,5 jaar oud is komt die heel soms bij mij liggen en vaak voor een minuutje of 2 en dat is het. In mijn handen bijten doet die ook voor te spelen. Voor de rest is hij wel nen hele brave.tja ze komen gewoon van smerige mensen die te lui waren om hun katten te steriliseren, en ik heb ze mee gekregen, (en wel gesteriliseerd/gecastreerd ! ) . wel op de correcte leeftijd van 3 maand in huis genomen.
ja als ze op mijn bed liggen, en ik ga er bij liggen, blijven ze ook wel hoor. maar ze komen nooit zelf naar me toe helaas![]()