Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
zijn er hier nog mensen die , als de kat op de bureaustoel zit, en je moet aan de bureau werken,
je spontaan de bureaustoel wegrolt en de kat laat verder slapen, en jijzelf een gewone stoel aan de bureau schuift?

of dat als de kat op je schoot zit, en je kan niet aan de afstandsbediening, je dan maar aan je vrouw vraagt om de afstandsbediening te krijgen?

of ben ik te soft naar mijn kat toe :p
 
Onze kat mag niet op min bureaustoel. Ik leg er een stapel kussens op als ik hem niet gebruik zodat hij er niet op kan.
 
zijn er hier nog mensen die , als de kat op de bureaustoel zit, en je moet aan de bureau werken,
je spontaan de bureaustoel wegrolt en de kat laat verder slapen, en jijzelf een gewone stoel aan de bureau schuift?

Mijn kat ligt echt graag op mijn bureaustoel. Soms als hij op die van mijn man ligt, en ik sta op en van even weg en ik kom terug heeft hij zicht verplaatst.
Ik leg hem wel steeds terug dan 😅 ik heb echt mijn eigen stoel nodig die op mijn lichaam is afgesteld.
 
Mijn kat ligt echt graag op mijn bureaustoel. Soms als hij op die van mijn man ligt, en ik sta op en van even weg en ik kom terug heeft hij zicht verplaatst.
Ik leg hem wel steeds terug dan 😅 ik heb echt mijn eigen stoel nodig die op mijn lichaam is afgesteld.
Welja mijn bureaustoel is van leder, en als je daar dan (in mijn kat zijn geval) naakt op ligt, dan voelt dit mooi warm aan natuurlijk.
Ik vermoed dat dit de reden is van haar keuze om steevast die stoel uit te kiezen.
 
Maf hoe die beesten zich geruisloos en ongezien kunnen verplaatsen. Die zitten ergens en 10 seconden later zitten die aan de andere kant van de kamer zonder dat je die ziet of hoort passeren. Ik begin te vermoeden dat die kunnen teleporteren ofzo.

Als je in de zetel ligt met opgetrokken knieën, dat die een driehoek met de zetel vormen, met een dekentje over uw benen, kruipt Pixel daar graag onder. Vanmorgen zit ik zo in de zetel mijn gazet te lezen. Pixel heeft daar wat gelegen, maar was al even vertrokken als Filou heel speels afkomt. Ik zeg: "Ge zijt te laat jong. Ze ligt hier niet." Filou duikt onder dat deken. En ik was fout.... Die lag daar wel.... wtf :wtf:
 
Vorige week heb ik de katten van @Put_met_keren geadopteerd, de eerste dag zijn ze in hun mandje en kattenbak blijven zitten vooral Bavette. Staf die kwam af en toe al eens wat verkennen. 2 de dag hebben ze gespendeerd boven op de trap aan de zolderdeur. Ik mocht er wel bij gaan zitten en kon ze zonder problemen aaien.
De katten hebben hun eigen kamer en kunnen als ik niet thuis ben vrij rondlopen op het 1ste verdiep en traphal. Zodra ik thuis ben mogen ze ook in de living en keuken.
Na een weekje zitten ze nog vaak boven, Bavette ligt vaak languit in de bureaustoel en Staf zit op de bureau of vensterbank, s'avonds komen ze al eens naar beneden. Staf is gisterenavond zelf naar beneden gekomen en naast mij komen liggen in de zetel. Als ik Bavette ga halen en naar beneden breng komt hij op of naast mij liggen in de zetel.

Staf in de wagen

Bavette in de eerste uren

Bavette op verkenning

Staf aan het chillen
 
Vorige week heb ik de katten van @Put_met_keren geadopteerd, de eerste dag zijn ze in hun mandje en kattenbak blijven zitten vooral Bavette. Staf die kwam af en toe al eens wat verkennen. 2 de dag hebben ze gespendeerd boven op de trap aan de zolderdeur. Ik mocht er wel bij gaan zitten en kon ze zonder problemen aaien.
De katten hebben hun eigen kamer en kunnen als ik niet thuis ben vrij rondlopen op het 1ste verdiep en traphal. Zodra ik thuis ben mogen ze ook in de living en keuken.
Na een weekje zitten ze nog vaak boven, Bavette ligt vaak languit in de bureaustoel en Staf zit op de bureau of vensterbank, s'avonds komen ze al eens naar beneden. Staf is gisterenavond zelf naar beneden gekomen en naast mij komen liggen in de zetel. Als ik Bavette ga halen en naar beneden breng komt hij op of naast mij liggen in de zetel.

Staf in de wagen

Bavette in de eerste uren

Bavette op verkenning

Staf aan het chillen

Zo leuk dat je die katjes hebt geadopteerd van PMK! :support:
 
Gromt jullie kat ook als een hond, wanneer je hem wilt pakken terwijl hij een prooi in zijn mond heeft? :unsure:
 
Gisteren is het ondenkbare gebeurd. Onze lieve poes is aangereden aan een kruispunt op 210 meter van onze woning. Mensen hebben het zien gebeuren en haar langs de kant gelegd. Daarna heeft een dame haar chip uitgelezen en ons opgebeld. Mijn hart brak in 1000 stukken als ze onze lieve poes kwam afzetten, in een handdoekje gewikkeld en met hangende pootjes. Ik heb haar nu in een doos gestoken, in afwachting wat we ermee gaan doen. We gaan haar zo hard missen, ze was nog zo jong, net 3 jaar geworden.
 
Sterkte! 3 Jaar is nog maar amper volwassen 😢
Het is altijd een risico als je kat vrij kan rond lopen buiten.
Onze vorige poes hebben wij laten cremeren en is nog bij ons in een urne.
 
Sterkte! 3 Jaar is nog maar amper volwassen 😢
Het is altijd een risico als je kat vrij kan rond lopen buiten.
Onze vorige poes hebben wij laten cremeren en is nog bij ons in een urne.
We hadden ze al een aantal keer zo ver zien lopen, maar je kan dat dat beestje niet aanleren hé. En ze binnen opsluiten wouden we niet.
We wonen in een rustige wijk, met een leuke tuin waar ze zich kon uitleven. Alle buren kennen onze poes supergoed. Pff, ik ga haar zo hard missen.
 
Ooh hoe erg :( heel veel sterkte.
Ik vin het wel erg vriendelijk dat die dame de moeite heeft genomen om de poes te identificeren en terug naar huis te brengen.

Ik durf mijn katten hierdoor echt niet buiten laten lopen ook al zou het mogelijk zijn (ik woon op het moment in een appartement). Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde, ook wel enkele keren gehad dat een kat nooit meer thuis is gekomen. Soms vraag ik me nog af wat er met hen gebeurd is.
 
Ooh hoe erg :( heel veel sterkte.
Ik vin het wel erg vriendelijk dat die dame de moeite heeft genomen om de poes te identificeren en terug naar huis te brengen.

Ik durf mijn katten hierdoor echt niet buiten laten lopen ook al zou het mogelijk zijn (ik woon op het moment in een appartement). Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde, ook wel enkele keren gehad dat een kat nooit meer thuis is gekomen. Soms vraag ik me nog af wat er met hen gebeurd is.
Bedankt! Langs de ene kant vinden we veel troost in het feit dat we weten wat er gebeurd is, ze goed verzorgd is na het accident en met veel liefde tot bij ons is gebracht. Stel dat je van de ene dag op de andere je kat nooit meer ziet, dat moet nog erger zijn. Constant blijven hopen dat ze misschien toch nog ooit weerkeert. Heb vanochtend de dame nog eens bedankt.
 
Vorige week heb ik de katten van @Put_met_keren geadopteerd, de eerste dag zijn ze in hun mandje en kattenbak blijven zitten vooral Bavette. Staf die kwam af en toe al eens wat verkennen. 2 de dag hebben ze gespendeerd boven op de trap aan de zolderdeur. Ik mocht er wel bij gaan zitten en kon ze zonder problemen aaien.
De katten hebben hun eigen kamer en kunnen als ik niet thuis ben vrij rondlopen op het 1ste verdiep en traphal. Zodra ik thuis ben mogen ze ook in de living en keuken.
Na een weekje zitten ze nog vaak boven, Bavette ligt vaak languit in de bureaustoel en Staf zit op de bureau of vensterbank, s'avonds komen ze al eens naar beneden. Staf is gisterenavond zelf naar beneden gekomen en naast mij komen liggen in de zetel. Als ik Bavette ga halen en naar beneden breng komt hij op of naast mij liggen in de zetel.

Staf in de wagen

Bavette in de eerste uren

Bavette op verkenning

Staf aan het chillen
Oh top dat je die poezen geadopteerd hebt! Ik dacht er dit weekend nog aan en hoopte dat die een goeie thuis gingen vinden. Het zien er schatten uit.

Gromt jullie kat ook als een hond, wanneer je hem wilt pakken terwijl hij een prooi in zijn mond heeft? :unsure:
Jup onze beide katten grommen echt heel luid als je hun 'prooi' wil afnemen. De eerste keer serieus geschrokken :p


Gisteren is het ondenkbare gebeurd. Onze lieve poes is aangereden aan een kruispunt op 210 meter van onze woning. Mensen hebben het zien gebeuren en haar langs de kant gelegd. Daarna heeft een dame haar chip uitgelezen en ons opgebeld. Mijn hart brak in 1000 stukken als ze onze lieve poes kwam afzetten, in een handdoekje gewikkeld en met hangende pootjes. Ik heb haar nu in een doos gestoken, in afwachting wat we ermee gaan doen. We gaan haar zo hard missen, ze was nog zo jong, net 3 jaar geworden.
Oh verschrikkelijk :(
 
Katten zijn toch gigantische eikels he. Zit ik bij ons in de tuin en Huub is ontsnapt naar de buren. Hoor ik hem heel zielig miauwen en aangezien ik de sleutel heb en de buren op vakantie zijn, wou ik hem gaan halen. In plaats van dankbaar te zijn, begint die dikke pluizenbol wat weg te rennen zodra hij mij ziet en wat arrogante koppen te trekken. Dat hij maar ziet hoe hij terug komt.
 
Laatst bewerkt:
De onze was plots 3 dagen weg, dus ongerust en affiches beginnen plakken en briefjes bij de buren. Onze buuren zag 'm ook al even lang niet meer en was ook al ongerust want haar kat is z'n speelmaat

De avond dat we daarmee bezig waren komt meneer plots opdagen als het niets is, zelfs geen honger, niks. Wel wat stoffig dus zat wellicht ergens vast...

Dus dan maar weer de affiches weghalen... Zucht.

Nu heeft 'm weer z'n GPS tracker op en een duidelijke tekst in koeien van letters dat 'm geen eten mag krijgen.

Af en toe ruikt 'm ook naar een ouwemensen geurke, wellicht dus een omaatje die zich er af en toe over ontfermt terwijl meneer als een koning behandeld wordt...
 
Terug
Bovenaan