Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Ons klein mormel zit de laatste tijd graag in de pompbak 😋

twXy4Mr.jpg


Y0rKoMh.jpg


dO2FiS9.jpg
 
Onze kat had de voorbije weken last van evenwicht. Onderzoek wijst uit dat nierfunctie achteruit gaat.
Dierenarts had voorgesteld om speciaal dieet te geven aan onze kat, om nierwerking te verbeteren, maar waarschuwde dat dat alleen werkt wanneer onze kat alleen dat eten eet en dat het vaak moeilijk is om katten dat eten te laten aanvaarden.

Dus iets meer dan een week geleden gestart met die nieuwe brokken. Ik vul haar schaaltje met nieuwe brokken, kat eet bakje gewoon leeg. Dat was dus weer een zorg minder. Ondertussen is ze ook alweer een pak beter (ze is nu 13 jaar oud).

Enigste probleem is dat ze een slet blijft zonder enig zelfrespect. Ze zit weer aan te pappen met de lelijkste, onverzorgde straatkater die hier rondloopt.
 
Onze kat had de voorbije weken last van evenwicht. Onderzoek wijst uit dat nierfunctie achteruit gaat.
Dierenarts had voorgesteld om speciaal dieet te geven aan onze kat, om nierwerking te verbeteren, maar waarschuwde dat dat alleen werkt wanneer onze kat alleen dat eten eet en dat het vaak moeilijk is om katten dat eten te laten aanvaarden.

Dus iets meer dan een week geleden gestart met die nieuwe brokken. Ik vul haar schaaltje met nieuwe brokken, kat eet bakje gewoon leeg. Dat was dus weer een zorg minder. Ondertussen is ze ook alweer een pak beter (ze is nu 13 jaar oud).

Enigste probleem is dat ze een slet blijft zonder enig zelfrespect. Ze zit weer aan te pappen met de lelijkste, onverzorgde straatkater die hier rondloopt.

Dan heb je echt geluk.

Ik moest indertijd een kat (die is nu dood) ook speciale niervoeding geven. Ik moest echt voortdurend switchen tussen verschillende niervoedingen zodat ze toch zoveel mogelijk bleef eten. -_-'
En die was daarvoor echt niet kieskeurig ofzo.
 
  • Support
Waarderingen: 515
Ik moest indertijd een kat (die is nu dood) ook speciale niervoeding geven. Ik moest echt voortdurend switchen tussen verschillende niervoedingen zodat ze toch zoveel mogelijk bleef eten. -_-'
En die was daarvoor echt niet kieskeurig ofzo.
Idem! Zo goed als alle bestaande merken die specifieke niervoeding hadden moeten proberen want madam was alles snel beu.
 
  • Support
Waarderingen: 515
Nee, de bedoeling is dat er voldoende vocht zit in de voeding aangezien katten van nature wat minder drinken. Ze moeten daarvoor een groot deel van het vocht uit hun voeding halen. Katten die enkel droogvoer krijgen zijn gedoemd om ooit nierproblemen te krijgen.
Sorry, maar dat is echt je reinste onzin he.
Katten krijgen nierproblemen van slechte, ongebalanceerde voeding. Of inderdaad te weinig te drinken. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ze voldoende drinkbakjes hebben ver genoeg van elkaar en hun etensbakjes.

Het "probleem" met rauwvoer tegenover laten we zeggen brokjes van een Hill's, is dat het heel moeilijk is om een voldoende gebalanceerde intake te voorzien. Zoals je zelf al zegt, moet je constant afwisselen. Goede voeding is gefinetuned op wat je kat nodig heeft.
Bij twijfel altijd je dierenarts hierover raadplegen. En zorg dat je een goede dierenarts hebt, want die van den oude stempel lopen er spijtig genoeg nog steeds tussen...
 
Sorry, maar dat is echt je reinste onzin he.
Katten krijgen nierproblemen van slechte, ongebalanceerde voeding. Of inderdaad te weinig te drinken. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ze voldoende drinkbakjes hebben ver genoeg van elkaar en hun etensbakjes.

Het "probleem" met rauwvoer tegenover laten we zeggen brokjes van een Hill's, is dat het heel moeilijk is om een voldoende gebalanceerde intake te voorzien. Zoals je zelf al zegt, moet je constant afwisselen. Goede voeding is gefinetuned op wat je kat nodig heeft.
Bij twijfel altijd je dierenarts hierover raadplegen. En zorg dat je een goede dierenarts hebt, want die van den oude stempel lopen er spijtig genoeg nog steeds tussen...
Dat is geen onzin! Ok, dat nierproblemen niet voor komen door enkel droogvoer te eten valt nog te betwisten maar het feit dat katten een groot deel van hun vocht uit hun voeding halen is gewoon een feit. Slechte voeding werkt dit idd ook zeer sterk in de hand.

Bij rauwvoer heb je ook compleet en niet compleet. Je kan kiezen voor enkel compleet te geven dan moet je met veel minder rekening houden.
Maar als je voldoende afwisselt is er ook geen probleem en is echt niet zo complex als men soms doet uitschijnen.
 
Ragdolls zien er altijd zo lief uit.

Britten daarentegen zien uit alsof de grootste ondeugd erin zit. Allè, ze zien er niet zo uit, ze deugen ook gewoon niet :unsure: .
hahahahaha perfecte omschrijving.

De Ragdoll zou geen vlieg kwaad doen en is een echte duts, de Brit haat iedereen buiten haar baasjes.
 
Ook met temperaturen van 30°C komt mijn kat dezer dagen nog gezellig tegen mij aanliggen in de zetel. :wtf:
 
Ook met temperaturen van 30°C komt mijn kat dezer dagen nog gezellig tegen mij aanliggen in de zetel. :wtf:

Ja, 'k snap die van mij ook echt niet. Ik probeer zoveel mogelijk schaduwplekken te creëren, zet overal extra waterkommetjes mét ijsblokjes in maar ze gaan dan gewoon voluit in de zon gaan liggen op het terras. Ondankbaar. :unsure:
 
Terug
Bovenaan