Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Katten zijn dus eigenlijk stiekem gewoon alleseters ipv carnivoren!
Onze Beli heeft ook al chips gegeten die we vergeten waren van tafel te doen dus ik vermoed dat die lasagne ook wel zou eten 😝
 
Katten zijn dus eigenlijk stiekem gewoon alleseters ipv carnivoren!
Onze Beli heeft ook al chips gegeten die we vergeten waren van tafel te doen dus ik vermoed dat die lasagne ook wel zou eten 😝
Ja, zo van die Cheetos met kaassmaak durft die van mij ook op te eten. Dan eet hij er 2 op en zit hij daarna nog een halfuur zijn smoel af te likken.
 
Onze vorige kat (Bèrke) kon je een biefstuk of zalm voor zijn neus leggen en die ging likkebaarden, maar at het niet op. Als ge bleef aandringen wel, maar een tweede stuk laat hij liggen. Die had pas karakter :unsure:
 
Hij is een beetje groggy 🤪

j4m0dT4.jpg
K2tHgVt.jpg
AV5e5OC.jpg
Rt0tfPj.jpg
 
Een vraagje, hoe geraak je tegenwoordig nog aan doorsnee kittens? Vroeger kon je makkelijk via via kittens krijgen omdat die een nestje hadden. Tegenwoordig met de verplichtingen vind ik geen kittens meer. Bij de asielen zijn de kittens binnen een dag van online verschijnen reeds gereserveerd. Ik ben ook wat moe op steeds dezelfde vragen lijsten te moeten invullen. Ik heb een ruime rustig gelegen woning met tuin en wil graag gewoon een nieuwe kat. Hoe komen we hier gemakkelijk en snel aan?

Update:

Dit weekend uitgenodigd geweest om langs te gaan bij VZW katsoiets. Een iets wat rommelige woning maar wel vol katten opzoek naar een nieuw baasje. Eentje kwam al vrij snel tot bij ons en voor deze dan meteen voor geïnformeerd, hij had ook een vriendin (geen zus) daar zitten met wie hij soms de mand deelde. Uiteindelijk beiden (net een jaar) direct mee naar huis genomen enkel contracten getekend, op een uurtje was alles in orde. De rit liep voor de ene wat moeizaam veel miauw.

De logeer kamer is ingericht als katten kamer om het nieuwe huis te introduceren, mannetje stormt uit de transporter en verkend de kamer. Meisje blijft in de hare om na een halfuur onder het logeer bed te verstoppen. Mannetje probeert ons al meteen te volgen en de kamer uit te geraken uiteindelijk na een paar uurtjes op de trap gangen laten lopen en de living volgde al snel. Eerste nacht was bijzonder moeilijk voor het mannetje uren aan een stuk gemiauwd.

Ondertussen enkele dagen verder is het mannetje al vast meubilair voor de robotstofzuiger en stalkt hij ons tot elke kamer en wacht hij aan het raam op de thuiskomst. Het meisje zit nog regelmatig onder het logeer bed maar deze kamer blijft dan ook permanent open voor safe spot om terug te keren. Enkel wanneer haar vriend haar boven gaat halen komt ze in de living en vaak bij het minste geluid springt ze naar boven. Zal hopelijk met de tijd wat verbeteren.

Beide eten goed, en doen vaak correct hun behoeftes slapen zie ik hun nog niet veel doen vermoedelijk nog beetje stress en opwinding van de nieuwe omgeving? Kortom een aangename gezinsuitbreiding enkel fotos:

iahDSHX9f4jg3BxdIPWObsGpeOsF7MmYnmKN5VrlefBv_WQvkTJmaGau0pVoWFDCcW4CFqfdb3ZDrVFRNd5ez0ULhtQUc3iexxVGNGbbB32WbOn4HxIDdlhfG8sOb1xbljc2y-sOhZjP26kTa6GfYdNQsuetajxEk8DlwgziWD8_AzhrfDbC0jGZm9IgDU-3SbbyuoIX-JMIbabKn9VYvySjoaTCJOnkHz9KcieXEFQaIVodjvojiGkhFbhUeI6m6r2xk0hzxJ59FQBZWAarzfOrZp0QPIB1NEi7EUgp6vMPbt__fXs6Lo6Nomc2yuLHOZuD_27hbIndKN5K41PAfVmGjwEi3OsGplzA7-YkqtwxDqXuoOnG_CQOpBwMo44BuOCOYhLovuo51SgIuEWZCylZfUUrn1K1DOXUL_5KStcTSgH7Mit5RniXDaXpvhjOD-S38pazTkSRqdlbuh_XU1FgWPjr048emTiE2MYozx2fcj_Pr3Ab-TX5ZMPZ6qPY8zO0Ik3H8CvEbsZjWTwLKTURQNkO5bmSCWEAPoihyhpvQGhep7oHsvDnrt09abaC7E3CIggo8P4n-ioS6wmAOLOPqL8fRVinf_miQvQ14CDo016DAwZxYACVvCrbyOclajgwHdDoqF45oxRHk95Wcv0HSDYYZC48lA1dCKivzWcfjLT8etrTFqKU9ARSwMDe17HWJ52ydHmbHcYsmISwHQvOp7HlKlltvzkLT8IlulRgSAsmhvzjcwEU-D600e7-yvYXdKAJxJB_E2HVfAQIkDvHDMWc07H3I8kvS7mD7aR3kng81mOY3G2yTYPKUldoiYtWfNacAkZCGYnjS7WEHGSZNdsnFfzYY2NG-60yR0sGVvb9JV5sKXWmWE4f05-EVO1kzFQMoS1NwSA-g5Fqqph-vLWS79zEHmh2DYwLHi2Wv_gP5w=w721-h961-s-no


IGaVwSs4sWvQoEwf1xRcdXV_Ivrgx1T_p252OdRzRBxshN64o-KONBc5UKcy6c1PL7-wUeBpPyNiqyPWoQ0XZmi-6wsnbAqTpuXmGFE7KqtxjcdGiXjY4ClBYcFVBf_wmLkHSZVg7uzdpDyRWRtTW_h3cNQrjrwQs-S7cqFIYJwEr_JDY6FCWKGLFF6UCIBkANFdayX_jnsQ18Mz_jeEVbd79IGWHCggIaRjIKJidjTAOwfqmgsjhwdea9oXcySIdsUq6qrazjnWDOOXqwbQGNE7GJ7MNIV-dnYQiaySRltByJbGMUXkCRxhMZYUDiSTFzSR0zZj_Eir-WnSv93JaN9kN_yriBqWfYvtB3NiigaPnSAURdudixsF9isL8XLTILa7Un2QjsChjI76xmMSvKhKk7Gv2i5RxegppL51tmQlkT7_2Z2VTtd0Wwtxee3LeQSEtC4yqaCPc5qZdDxalc_05NQc9iPvGmxxu8PeFGkaqYGGBxI_xLzZGNi23rEDR0XgBF99vmdKqgxmKTb0X89HJWNG63foVHCLKA-8TooSjcKDUx_XtfAwNysEhDjk_LcvLRjKrsG5OFIKszCOmNIBvMYQFoGpahlvEoK53HQvcCCvPwVGY-8mJ-OJNSv_Gk_rUo2CCXZQv8m7EXX8Qjqt3EwovXlP1no3SDWraEQDvdY7H5x1BJOG4G4_xJZmHQpqmA-afFiJh7N25n-n2OWjIWODbJzKj6nJZzC9DnZk6vX9VSOtu9xbVDz08pikEqzld7JjieMhvfMoO05ZTKi3RjWrQzMIYubZIendLCKsXAG8VolQT6upVacYkVKDSnkBu7A4fx4N1tw4WdDaJ98I6eZu5eENJ-qboQbYrtCAg0coCzXVt0ehnB3lSmkUqPGihQOVVyhspMWab8_LwISqm0B3pExXrRrwyjYqUEP_U3UiYA=w721-h961-s-no


km9YflJUSvO7NQahA-ompG5EmQZ9m0XP7jjeZFOOH_vc3JaJYJPdU4vt5lGTeZfpKuOiRznzGpeKuUK_QfxiNkO0ud9MfFcWd8Hgzp4uVuTDqf0iGk0c2OmckyzuVyv_7o51Ic80OHxJLLYlbLYT1_uI2IUzZCp-wqNJ8IOkQqyXcdPLq16ECKZt0AAeR8kldM-JfkfrA40MzKhvj2FzSTkstSu-y01k9eppB9wof-6lDwlwXpSygCcYiTVdWRSAW3vFxKTSYaskgpNwfDKWk3z6jqC_uDxqAZOTcfIlIi05XImDfpfDwm1FDfmLabI-aXgM9Teb2dvAMNyr1VpYqoiP2-pR7KRvT65kF_cZPGTaLNgeTZSfOGty3r-e52jxjBV6IEqahLAo2lGsa_2cTm22I9d4w3r7sqL0SHfj0-UVpIly8B9We7J_BUJi0suPAXeX_X5k49LzoJT6hRefcxysbUBA9ITjgE7RFBGsQC5O2uT9dtpX4Sgx1Y4a0jk7ePzDrciYMz3Sd2SyEGRfPPENrYJ_HsqZsqaefTFoQQBlqI6NKu-LXfR3OoaHWNtONDUG4I8vdhtUVkO0JV_I-1ZejwtOgJK55KzK8JxRmDab1YPL4Fe9Ev8DCpgFbE3hf2TsOpw3sg6PNLEsZXrGbPs36VajDDVXT_i3WFLxvaYFMaZ_VLhbY0ih5SNEGQeeHLWtqNw3GW6WtpCYAv6OF9KMAhtH_47Ol8ECK9qLuRQhZyZxdviCEWYI-4zqrU482TnySnz4awrW4j4VpxEtXCQa7P-HP6IOjecrRVBLU_Y65gMaDMazVhVDRiC3gOGyZ5t6IlVqNcnqjEMgTTjOi1vStM9rR_3oTslefFFxwlvg0mWTv3KJz4Hrwgjg3T8fhuDAU5UCIanwAXiRX1rfxQ6UxFUv787pHUBkV33Fvb-nLJSCFw=w721-h961-s-no


OwSY_VYctO7qWe4Cs5g9VXkLF667BnCEvIc1gdwDMMweQHgJ-DlItmV2tEHE5YCdZpCfdR0g2fIn5T-AgUomFRJu4YZDJ8nPH-1fXhFZYGZiMHqt_j9VsivQQWM-x5cmndVJbdZr0RcoDUN0BIlobH5ev_t7Vyen6hxwCk_uZelg6k-XLwtIolOHnP6ffV3dRGFK_HLs9fyASxvkMS1_67csCGaFg9rgI_BMtfiDHgvyReu40vn1U8dWbp8Eo18rAEja-swhrW4oqBuNhjhjeZhgLH-af7C-RkjnJ0Ub70ItC2fLwuzMtryX3iQuvWoQhW_CxVxq_LK-Igly9t1Sa_Qd9qwz9bcx972lYB8R5CO8Kkv-IhxrRXNnKVZS0iou1V-dGprynclr9E7tPOW4jD3_iGkLcP_LZjFKvP6x1QXdWrrtbNiGzyRVOk4_GEgx69D5wp5PiSM09UhNGAg9CSH3c9B7fv5u3NB68h-HrAuu4hAbe8x39t5xMQbeNSMkIwj72BT7EjVJWj41F7CpWKLxAwZBjkIu9o62szdeyws8whNPblk_LFZHL3y2L1Zx6-nPt1LyhER-o0T3-QIoAYnYcZSJFmejsMBM1WZQVIOJssX1-Rk8XJ1mtfAC8doA_auZafGNZJ-I1uTZNjEEfSaEmZvrWNYDLK6W7eoA8YS5_gmDr9uWLLgWrodZEj-i5NfYupIUyYQ76d4ATjjjAPWLBI9bMMkMyEVy9mHeExZI-UhPyaacxJgg3eYzw43zW2MUkhH4ComezYPrz8rBCn63qNxQdEDj_t9TfqQ9mSE14q6y_HGJiWiX_Uj-hbz2pvUcBOYR0CMrZDNbRI6HOAGcKQyc6M7_FBHn_XfxLqpJjtMwGU8eB8bh6A9wON5YN5vMs_tHVQO97PTRhtbvkziPhK0zyXrUmsKonISpVaxqJf1uyQ=w721-h961-s-no


Ook de buurkat heeft al kennis gemaakt:

SGXolM6UD9EF4y-EaEFMkMEHDjj1bXQpvHP0dVpe4cwIiVgkddbUNj5zkl2LSjGyXQGew7e05zOzzD4uIUqRC_en64Jscc3h5GcTUApPCDurnIBOLw0iEfo9ZKdcQlbBaH8QlcLzZHhD9KeC4n7bn9xUXvQxZN5kJrVCIQXH_OP1Q3XJSm6MF_x1Gi83V78YigbcnzMa0PEOhuC33vsApDzvfSvH8_OQ8r4skrmYs6I886biFG0KP4rav5o8mI5ffAIvxjng70yFD7kwxN-ecR19bO1FjnfIK_bj4cn3h7wl6Iemp4G0OZawYV8-VmS_7ry3UxH-4hi9ptnrmDCSg0JAQw0vr2iZFD6wyuxl5QHZES13BbPUKlsBP5Q3m_qd1AAIez-1pHMQESdnuNdxRFdZe5S2p5uf8descLs868tZsrV6rwt-41XhFwyJ0ODxNfS5cE6mAWLU6pp-AxCnP2XxP6VkJSHCsjeSxzNUmJir0mpjMlTirMmgKpLvGaljERNSgtr36QM8Fo7Um-0z-cT0b2d_I480VksUAvCBGVUxgNLyX8VcPnvxKp8NLciqP6rS9Qy75z-weFgWjwXIQk2swC4bxp_Raxk0m9iYE7FEUmJxY-_RKWatTQgrz6NYvB9cTRNKOMtZ4K6SMCKP6p_fW95wI_UrZJkdLgVf8uAetFeev3w6-J3o0Uq_IN8Jdxr3Awki-MISQEainDOmh8MUbTT6XPlYeSQ_zffchAqBWHgu9JE41Ca2mFOmWfyz2fr6VAGRuC2PzsIAlLQEdYYo8yjaSuhiCPLIWsqZLpsjVe3BUdzouR9RjjEFMuwyP4PA8ONlBiD6jBLAoA18l37-_Bs-4yonnegKMRW4Af19lxRMHBQ9KLo7nZIXM8EhNTdsLcFVWFptWwht2aXdl8015MPtXkE8Vo6gdG8iFJjsnhgrAQ=w721-h961-s-no
 
Vandaag was het jaarlijkse controle/inentingen voor twee van de vier katten.
Als sinds de allereerste keer dat we naar de deze dierenarts gingen vond de dierenarts onze Lucius een prachtige kat en ook vandaag niets anders dan complimenten gekregen 😍. Hij zij dat zowel Lucius en Lilith hun vacht uitzonderlijk zacht is en er heel erg goed uitziet.
Lucius zit op het randje van te veel te wegen. Nog geen reden voor ongerustheid en de dierenarts zei dat het normaal is voor gecastreerde katten. Om wat meer te wegen, zeker als binnenhuiskatten. Helaas is Lucius liever lui dan moe als het om spelen gaat dus niet echt makkelijk om hem wat actiever te laten zijn 😅.
 
Helaas is Lucius liever lui dan moe als het om spelen gaat dus niet echt makkelijk om hem wat actiever te laten zijn 😅.


Al eens een hengel met mamba geprobeerd? Als de onze dat belletje nog maar horen, is er geen huis mee te houden. Met hun andere hengeltje spelen ze al eens graag, maar niet in vergelijking met deze. Ze geraken dat ook niet beu. Na een half uur achter dat ding sjeezen, zijn er hier nog altijd 2 beteuterde snoetjes als het terug weg gaat.
We lopen daar dan zelf mee rond en dan wordt er gespurt en geslide door gans de living.

Deze hadden we eerst. Door de lange hengel, makkelijk om hen echt wel te laten lopen. Gezien dat hangertje al serieus heeft af gezien, hebben we via Amazon vervangende hangertjes gekocht. Het hengeltje erbij is echt wel brol, maar 't is wel handig dat we nu al eens met beide tegelijk apart kunnen spelen.
 
Al eens een hengel met mamba geprobeerd? Als de onze dat belletje nog maar horen, is er geen huis mee te houden. Met hun andere hengeltje spelen ze al eens graag, maar niet in vergelijking met deze. Ze geraken dat ook niet beu. Na een half uur achter dat ding sjeezen, zijn er hier nog altijd 2 beteuterde snoetjes als het terug weg gaat.
We lopen daar dan zelf mee rond en dan wordt er gespurt en geslide door gans de living.

Deze hadden we eerst. Door de lange hengel, makkelijk om hen echt wel te laten lopen. Gezien dat hangertje al serieus heeft af gezien, hebben we via Amazon vervangende hangertjes gekocht. Het hengeltje erbij is echt wel brol, maar 't is wel handig dat we nu al eens met beide tegelijk apart kunnen spelen.

Hij speelt eigenlijk alleen echt goed met een lasertje. We hebben echt zoveel speeltjes en variaties 😅.
Af en toe krijgt hij zoomies en dan loopt hij al een gestoorde zot van de ene kant van ons appartement naar de andere. En dan klimt hij op de kattenpaal.
 
Hij speelt eigenlijk alleen echt goed met een lasertje. We hebben echt zoveel speeltjes en variaties 😅.
Af en toe krijgt hij zoomies en dan loopt hij al een gestoorde zot van de ene kant van ons appartement naar de andere. En dan klimt hij op de kattenpaal.
Een lasertje is wel handig natuurlijk, dat kunt ge vanuit uw zetel doen.
Filou kan daar jammer genoeg niet mee om gaan. Die geraakt daar enorm op gefixeerd en kan dat niet 'loslaten'. Er wordt aangeraden te eindigen met de laser op een speeltje of snoepje, maar ondanks dat hij graag eet, ziet die dat gewoon niet liggen. We hebben dat een paar keer geprobeerd, maar 3 uur nadat het lichtje weg was, zat die nog te zoeken op de plaats waar hij dat het laatst gezien had. Voor zijn mentale gezondheid is het lasertje dus definitief opgeborgen.
 
Helaas is Lucius liever lui dan moe als het om spelen gaat dus niet echt makkelijk om hem wat actiever te laten zijn 😅.
Ik ken dat gevoel. Ik heb een paar dingen gekocht en na 1 dag al keken ze er niet meer naar.
De zwaarste en ook de oudste van mijn 3 katten speelt het liefst van al met zo een balletje waar je kan naar schieten op de kermis. Soms spelen ze ook met van die plastic muizen. Al denk er 1 van de katten dat hij daardoor ook echte mag binnenbrengen om mee te spelen 😅
 
Een lasertje is wel handig natuurlijk, dat kunt ge vanuit uw zetel doen.
Filou kan daar jammer genoeg niet mee om gaan. Die geraakt daar enorm op gefixeerd en kan dat niet 'loslaten'. Er wordt aangeraden te eindigen met de laser op een speeltje of snoepje, maar ondanks dat hij graag eet, ziet die dat gewoon niet liggen. We hebben dat een paar keer geprobeerd, maar 3 uur nadat het lichtje weg was, zat die nog te zoeken op de plaats waar hij dat het laatst gezien had. Voor zijn mentale gezondheid is het lasertje dus definitief opgeborgen.

Ja, daarmee dat ik er niet zo'n fan van ben. Lucius raakt er niet zo gefixeerd met, maar toch. Zo'n laser is frustrerend voor veel katten.
 
Wij hebben 2 ragdolls. Foto's volgen wel eens. Maar is dat normaal aan dat ras, dat dat zo een tamzakken zijn? Je gooit ze een balletje, ze rollen er 3x mee, en kruipen terug op hun krabpaal. Voor een of andere reden zijn die beesten totaal niet aanhankelijk of speels. We hebben daar veel geld voor betaald, en nu begint mijn vrouw er eigenlijk een beetje spijt van te krijgen.
 
Wij hebben 2 ragdolls. Foto's volgen wel eens. Maar is dat normaal aan dat ras, dat dat zo een tamzakken zijn? Je gooit ze een balletje, ze rollen er 3x mee, en kruipen terug op hun krabpaal. Voor een of andere reden zijn die beesten totaal niet aanhankelijk of speels. We hebben daar veel geld voor betaald, en nu begint mijn vrouw er eigenlijk een beetje spijt van te krijgen.
Als ik me niet vergis, zijn die qua karakter bijna hetzelfde als een Britse korthaar. Die willen graag in je buurt zijn, maar niet op je schoot liggen. Echt heel veel spelen doen ze idd ook niet.
 
We hebben daar veel geld voor betaald, en nu begint mijn vrouw er eigenlijk een beetje spijt van te krijgen.
Misschien heb je je niet genoeg geïnformeerd op voorhand? Elk ras heeft zo zijn typische karaktereigenschappen en kan je een beetje inschatten aan wat je je kan verwachten ongeveer.
 
Als ik me niet vergis, zijn die qua karakter bijna hetzelfde als een Britse korthaar. Die willen graag in je buurt zijn, maar niet op je schoot liggen. Echt heel veel spelen doen ze idd ook niet.
Dit spreekt dat toch wat tegen:

In tegenstelling tot andere kattenrassen is de Ragdoll zeer aanhankelijk. De kat geniet van opgepakt te worden en, zoals zijn naam aangeeft, laat zich volledig doen. Ragdolls zijn zelfs een klein beetje hondachtig en genieten echt van de aanwezigheid van mensen. Zo komen ze je verwelkomen aan de deur, volgen ze je in huis, of komen ze op de schoot eens je comfortabel zit.

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat elke kat van dat ras die kenmerken even hard heeft.

Hoelang heb je die beestjes al @soulreaper ?
Mss moeten ze gewoon nog wennen?
De onze zijn nu bijna 2 maand bij ons en die evolueren nog elke dag. Stilaan worden ze liever en aanhankelijker, maar dat vraagt echt wel tijd. Ergens ook logisch, want dat vergt ook vertrouwen opbouwen in die mensen waar ze plots een huis mee delen en die dan nog doen alsof de boel daar van hen is.
 
Dan hebben wij een Britse Ragdoll met kort haar, Beli plakt constant rond onze benen en heeft geen problemen met af en toe opgepakt te worden 😝
Juist op de schoot komen liggen doet hij niet maar wel tegen mij.
Dat doet die van ons ook wel. Altijd bij je willen zijn, maar niet op de schoot. Als je buiten bent, blijft hij ook mooi in de tuin, terwijl hij anders probeert te ontsnappen.

Bedoelde eigenlijk met niet aanhankelijk, dat ze niet echt op de schoot komen liggen.
 
Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat elke kat van dat ras die kenmerken even hard heeft.
Dat ook hé. 100% zekerheid heb je nooit met dieren. Ze hebben allemaal hun eigen karakter en veel verwachtingen moet je daar niet bijhebben. Ik heb er hier twee die hele dagen op me zouden liggen als ik ze liet doen, twee die zelden eens een knuffel vragen en twee tussenin.

En ook qua spelen, een kat blijft geen kitten, op een bepaald moment wordt dat steeds minder. De meeste krijg je uiteindelijk wel uitgedaagd voor een spelletje, ook op latere leeftijd, maar rustiger worden ze allemaal. Ook hier heb ik er die makkelijker of moeilijker te motiveren zijn.

"We hebben zoveel betaald en we krijgen er spijt van omdat ze niet zijn zoals we gehoopt hadden", mja, ik vind het net leuk om een dier zijn karakter te ontdekken, da's een soort eigenheid hé, je weet dat nooit op voorhand. 't Is geen wasmachine met bepaalde specs die je koopt hé.
 
Terug
Bovenaan