Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
We hebben zoveel betaald en we krijgen er spijt van omdat ze niet zijn zoals we gehoopt hadden", mja, ik vind het net leuk om een dier zijn karakter te ontdekken, da's een soort eigenheid hé, je weet dat nooit op voorhand. 't Is geen wasmachine met bepaalde specs die je koopt hé.

Ik vond het altijd zo leuk om mijn katten te leren kennen. Een kennismaking was ook maar een moment opname uiteindelijk. Pas toen ze bij ons thuis waren en ze openbloeien wisten we langzaam wat voor katten ze waren.

Ik heb Mazikeen uitgekozen omdat zij, toen we gingen kijken bij de opvang, de enige was die zonder verzet opgepakt wilde worden. Zij kwam ook steeds naar ons toe gelopen. Eigenlijk heeft zij ons gekozen.
Nu is zijn onze meest onafhankelijk kat, vraagt mar heel af en toe aandacht en is echt veel te slim voor haar eigen goed. Ze komt eigenlijk nooit bij ons zitten. Alleen in de koudere maanden ligt ze mee op bed. De laatste maanden vraagt ze zelf niet meer om te spelen. Ook al is ze anders dan in had verwacht, ik zie haar zo graag.

We hadden haar samen geadopteerd met Loki. Normal ging we er maar eentje bij nemen maar mijn echtgenoot was smoorverliefd op de grote, langharige kitten met zwarte vlekjes. Dat groot beest is echt een knuffeldier dat niet kan stil zitten maar is zo'n gevoelig zieltje. Hij zou haast bang zijn van zijn eigen schaduw.

Van ons oudste duo, is Lilith echt een koningin. Niemand mag haar lastig vallen. Als zij aan een van de andere gaat snuffelen is dat oké, maar ze mogen niet terug snuffelen 😅. Zij is ook echt mijn kat. 's avonds komt ze zagen dat ik naar bed moet (ook al ligt mijn man al in bed). Als ik naar de slaapkamer ga terwijl zij lekker ligt te slapen in de woonkamer, en ze wordt dan wakker, begint ze miauwen omdat ze niet weet waar ik ben. Ze slaapt als het kouder is ook tegen mij Ana onder het deken. Bij mijn man doet ze dat bijna nooit.

Onze vierde, Lucius is ros. En zoals kattenliefhebbers weten, is ros niet alleen een kleur maar ook gewoon een persoonlijkheid 😅.
 
Dit spreekt dat toch wat tegen:

In tegenstelling tot andere kattenrassen is de Ragdoll zeer aanhankelijk. De kat geniet van opgepakt te worden en, zoals zijn naam aangeeft, laat zich volledig doen. Ragdolls zijn zelfs een klein beetje hondachtig en genieten echt van de aanwezigheid van mensen. Zo komen ze je verwelkomen aan de deur, volgen ze je in huis, of komen ze op de schoot eens je comfortabel zit.

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat elke kat van dat ras die kenmerken even hard heeft.

Hoelang heb je die beestjes al @soulreaper ?
Mss moeten ze gewoon nog wennen?
De onze zijn nu bijna 2 maand bij ons en die evolueren nog elke dag. Stilaan worden ze liever en aanhankelijker, maar dat vraagt echt wel tijd. Ergens ook logisch, want dat vergt ook vertrouwen opbouwen in die mensen waar ze plots een huis mee delen en die dan nog doen alsof de boel daar van hen is.

Ik denk nu ongeveer een jaar. Ik weet dat ragdolls langer "puberen" dan een ander ras, dus misschien ligt het daaraan. Nu, ik moet zeggen dat de andere raskatten bij de erkende kweker, ook wel afstandelijk waren. Terwijl de "straatkatten " daar veel vlugger kopjes kwamen geven.
Maar het is gewoon jammer. We hebben voldoende informatie opgezocht en rondgevraagd, en overal zie je de blauw gedrukte tekst terugkomen. Ik heb zelfs iemand gelezen, die met haa rags kon gaan wandelen aan een leiband.
 
We hebben voldoende informatie opgezocht en rondgevraagd, en overal zie je de blauw gedrukte tekst terugkomen. Ik heb zelfs iemand gelezen, die met haa rags kon gaan wandelen aan een leiband.
Raseigenschappen zijn eigenlijk maar richtlijnen maar bepaald niet hun volledige karakter. Uiteindelijk is elke kat anders, zelfs al zijn ze van hetzelfde ras.
Britjes zijn gekend om echte binnenhuiskatten te zijn maar ik ken ook meerdere gevallen (online) waarmee men gewoon kan gaan wandelen aan de leiband.
 
Hier een zwarte FV.

We merkten dat hij sinds 2 à 3 weken geleden minder en minder thuiskwam en zochten hem dankzij z'n tracker af en toe op en m'n vriendin nam hem zo 3 x mee naar huis van waar hij zo'n 400m in vogelvlucht graag bleek te zijn. Op zich al vreemd want hij kwam dagelijks meerdere keren thuis eten drinken en slapen.

Maar ongeveer een week geleden werd 'm precies wat zieker en gaf over na te eten, zonder verbetering, maar hij probeerde toch wel te eten al verminderde dat stapsgewijs tot quasi niks. Z'n gewicht was ook fel verminderd.

Dus toch maar eens naar de dierenarts geweest om met slecht nieuws naar huis terug te keren...

FeLV positief.

Op weg naar de DA leek hij toch wel nog wat actief en in de wachtzaal liet ik 'm vrij op een kattenpaal (geen andere bezoekers), en wou hij telkens naar buiten weg, van buiten leek hij normaal...

Toen de DA hem onderzocht en ferme koorts opmerkte en dan finaal een bloedstaal nam en een sneltest gebruikte bleek hij positief. Z'n bloed stolde ook niet meteen waardoor het maar bleef druppelen nadat de DA de prikopening met wat papier kort dicht hield, wat ook een indicatie was.
Ze zei ernstig met precies wat waterige ogen en triest gezicht dat ik toch even mocht gaan zitten en uitleg ging geven. Het drong niet meteen tot me door dat het zo ernstig was...

Daarna gaf ze hem iets tegen de koorts, antibiotica en pijnstiller enz. Want het beestje, ook al zie je het niet, had effectief wel hier en daar pijn door 'm simpelweg aan te raken.

Van de ene op de andere dag MOET 'm dus binnen blijven, want de kans is hoog dat hij andere katten met dit virus besmet, en gezien z'n immuniteit lager is en nog zal worden dient hij dus in quarantaine te blijven, tot z'n laatste gespin... Wanneer dat juist zal zijn weten we niet, maar sinds 'm terug thuis is, is hij nog verder afgezwakt en is het alsof hij jet begrepen heeft en zelfs geen aanstalten maakt om naar buiten te gaan. Anders kwam hij steeds met z'n pootje ons aanraken of met z'n staart langs onze benen zwaaien om 'm buiten te laten.

Nog geen 3 weken geleden gingen we
'm af en toe opzoeken en gingen we zelfs wat wandelen in de duinen en volgde hij uit z'n eigen terug mee naar huis. Tussen de honden in nam ik 'm ook op. Op terugweg kwamen we zelfs eens een hondje tegen terwijl hij zelf voor liep, en met z'n staart en rug omhoog al starend in de ogen van die hond liepen we die voorbij.

Een andere keer toen hij van straatkat eventjes gedowngraded werd naar huiskat, namen we 'm eens mee op wandeling, met een leiband welliswaar, en dat beestje jeunde zich echt.

Recent heeft onze buurin ook een kat in huus gehaald en ze werden echt goeie speelmaatjes, was zo cute te zien...

Nog nooit heb ik zo'n kat gehad, echt een zalige zwarte panter, ik zal 'm ferm missen als de dag gekomen is...
 
Gezien 'm nog altijd niet zelfstandig goed door eet en kort nadien overgeeft als 'm wel enkele korrels eet, op advies van de DA geforceerd voeden met licht verteerbaar 'recovery' voedsel in een spuit die we in z'n keel spuiten, we houden 'm dan even recht/verticaal op zodat hij niet meteen kan overgeven. Voorlopig dus gelukkig nog niet overgegeven met deze methode... Als hij zelf niet de kracht meer heeft zullen wij het maar pogen... :support: Hopelijk geraakt hij er snel wat bovenop zodat 'm wat meer zelfstandig is.

Morgen komt de virale remmer medicatie binnen, die in feite ook voor mensen met HIV gebruikt wordt.
 
Damned, wat ging het snel... Wat een rotvirus... Deze ochtend ons boeleke moeten euthanaseren. Hij zag teveel af, kon niet meer goed ademen want z'n longen waren aangetast en kon zelfs niet meer normaal liggen van de pijn. Met krop in de keel en veel verdriet deftig afscheid kunnen nemen bij een top dierenarts.
 
Iemand heeft onze kat deze ochtend proberen stelen vanop onze oprit.
De vriendin heeft enkele weken geleden een tracker gekocht voor aan de halsband zodat ze op elk moment kan zien waar de katten zijn.
Deze ochtend werden we wakker rond 8 uur, beide katten toen nog in de tuin volgens tracker en in werkelijkheid ook.
Rond 8u30 liet ze 1 kat binnen, de andere kat zou aan de voorkant van het huis gezeten hebben. Uiteindelijk zat de kat een tiental minuten later in onze achtertuin, aan het beven van de schrik en zonder halsband met tracker.
Op dat moment ziet ze via de app dat de tracker zich verplaatst in een achterliggende straat. Op het moment dat we de tracker geluid lieten maken (via de app) werd deze uit de wagen gesmeten.
Even later naar de locatie gegaan en daar een stuk van de halsband gevonden, tracker zal waarschijnlijk ergens in de gracht of in het gras liggen.
Op onze oprit ook een deel van de halsband gevonden.

Niet te begrijpen dat er mensen zijn die dit doen...
Het is niet eens een raskat maar gewoon een straatkat uit het asiel (niet dat dit minder erg is of zo...).

Kat zelf heeft ook een wonde aan z'n nek en is een hele pluk haar kwijt. Kan dus niet anders dan dat deze persoon de kat bij de halsband heeft gegrepen in de hoop dat kat en al mee zou gaan.

Edit:
Afgelopen week zijn er al 3 rosse katten verdwenen hier in de buurt. Toeval??
 
Laatst bewerkt:
Damned, wat ging het snel... Wat een rotvirus... Deze ochtend ons boeleke moeten euthanaseren. Hij zag teveel af, kon niet meer goed ademen want z'n longen waren aangetast en kon zelfs niet meer normaal liggen van de pijn. Met krop in de keel en veel verdriet deftig afscheid kunnen nemen bij een top dierenarts.
Ocharme schatteke. Rust in vrede. :frown:
 
Iemand heeft onze kat deze ochtend proberen stelen vanop onze oprit.
De vriendin heeft enkele weken geleden een tracker gekocht voor aan de halsband zodat ze op elk moment kan zien waar de katten zijn.
Deze ochtend werden we wakker rond 8 uur, beide katten toen nog in de tuin volgens tracker en in werkelijkheid ook.
Rond 8u30 liet ze 1 kat binnen, de andere kat zou aan de voorkant van het huis gezeten hebben. Uiteindelijk zat de kat een tiental minuten later in onze achtertuin, aan het beven van de schrik en zonder halsband met tracker.
Op dat moment ziet ze via de app dat de tracker zich verplaatst in een achterliggende straat. Op het moment dat we de tracker geluid lieten maken (via de app) werd deze uit de wagen gesmeten.
Even later naar de locatie gegaan en daar een stuk van de halsband gevonden, tracker zal waarschijnlijk ergens in de gracht of in het gras liggen.
Op onze oprit ook een deel van de halsband gevonden.

Niet te begrijpen dat er mensen zijn die dit doen...
Het is niet eens een raskat maar gewoon een straatkat uit het asiel (niet dat dit minder erg is of zo...).

Kat zelf heeft ook een wonde aan z'n nek en is een hele pluk haar kwijt. Kan dus niet anders dan dat deze persoon de kat bij de halsband heeft gegrepen in de hoop dat kat en al mee zou gaan.

Edit:
Afgelopen week zijn er al 3 rosse katten verdwenen hier in de buurt. Toeval??
Misschien nog erger, een dierenbeul 🤬.
 
Het is erg maar het verbaasd met niet als katten worden meegenomen. Zo heb ik ook eens gehoord van honden die buiten aan de winkel zaten te wachten en werden meegenomen.
Ik durf mijn katten echt niet buiten laten daardoor (en de mogelijkheden van ongevallen en vergiftiging). Een van onze katten ziet er heel uniek uit en is ook veel te lief.

Ik zou wel melding maken van dit voorval bij de politie.
 
Stafke is zeer blij met zijn nieuwe krappaal

Qljoul3.jpg




REdBNhO.jpg
 
Hier gaan we eens ene uit het asiel halen.

Hoorde enkele weken geleden van een vriend die m'n ex werknemer kende dat sommige moslims uit geloofsovertuiging dus hun katten niet steriliseren noch medicatie geven... Wtf... M'n ex werknemer dus ook want hij kreeg er een kitten van.
 
Hier gaan we eens ene uit het asiel halen.

Hoorde enkele weken geleden van een vriend die m'n ex werknemer kende dat sommige moslims uit geloofsovertuiging dus hun katten niet steriliseren noch medicatie geven... Wtf... M'n ex werknemer dus ook want hij kreeg er een kitten van.

Dit lijkt mij meer en excuus dan een geloofsovertuiging. Zover ik weet mogen dieren wel gesteriliseerd worden als dit beter is voor de dieren en de maatschappij/milieu.
Dat is typisch weer iets van een interpretatie dat goed voor de persoon uitkomt.
 
Terug
Bovenaan