Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Ja, 'k snap die van mij ook echt niet. Ik probeer zoveel mogelijk schaduwplekken te creëren, zet overal extra waterkommetjes mét ijsblokjes in maar ze gaan dan gewoon voluit in de zon gaan liggen op het terras. Ondankbaar. :unsure:
Dat is omdat katten een hogere lichaamstemperatuur hebben dan mensen.

Het zijn en blijven van oorsprong woestijndieren.
 
Ja, 'k snap die van mij ook echt niet. Ik probeer zoveel mogelijk schaduwplekken te creëren, zet overal extra waterkommetjes mét ijsblokjes in maar ze gaan dan gewoon voluit in de zon gaan liggen op het terras. Ondankbaar. :unsure:
Daarstraks heb ik dit even uitgetest. Schuifraam opengezet en voila! Onze twee katers gingen meteen naar buiten!

Magic hield het welgeteld 5 seconden vol, Loki een minuutje daarna werd het hem ook te veel.
Ik kreeg ze daarna met de beste wil van de wereld niet meer naar buiten. :biglaugh:

Onze katten gaan dus met dit weer, echt niet in de zon liggen. Dat scheelt dus echt wel van kat tot kat hoor.

Ook met temperaturen van 30°C komt mijn kat dezer dagen nog gezellig tegen mij aanliggen in de zetel. :wtf:
Haha dat doen ze dan weer wel. Ze houden van mijn gezelschap ;)
 
Loki houdt blijkbaar van mijn lichaamsgeur Hij gaat graag op kleren liggen die ik heb aangehad. Zijn favoriete kledingstukken zijn bh's en schoenen 😂.
Ik vind dit eigenlijk wel super schattig dat hij mij zo graag ruikt. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat als hij nog eens bij de dierenarts moet blijven, ik hem misschien een gedragen bh moet meegeven 😅
Mijn andere katten doen dit eigenlijk niet echt. Doen die van jullie dat?
 
@DyNaRaX heeft een kleine maand geleden onze Staf en Bavette geadopteerd en sinds gisteren zijn de cat id’s overgezet dus ze zijn nu ook echt officieel van hem. Aan de manier waarop hij over hen vertelde, konden we echt wel merken dat ze hun gouden mandje hebben gevonden en dat ze ‘t daar heel goed (gaan) hebben. En hoewel we ze wel missen, is het goed zo :)
 
Een vraagje, hoe geraak je tegenwoordig nog aan doorsnee kittens? Vroeger kon je makkelijk via via kittens krijgen omdat die een nestje hadden. Tegenwoordig met de verplichtingen vind ik geen kittens meer. Bij de asielen zijn de kittens binnen een dag van online verschijnen reeds gereserveerd. Ik ben ook wat moe op steeds dezelfde vragen lijsten te moeten invullen. Ik heb een ruime rustig gelegen woning met tuin en wil graag gewoon een nieuwe kat. Hoe komen we hier gemakkelijk en snel aan?
 
Een vraagje, hoe geraak je tegenwoordig nog aan doorsnee kittens? Vroeger kon je makkelijk via via kittens krijgen omdat die een nestje hadden. Tegenwoordig met de verplichtingen vind ik geen kittens meer. Bij de asielen zijn de kittens binnen een dag van online verschijnen reeds gereserveerd. Ik ben ook wat moe op steeds dezelfde vragen lijsten te moeten invullen. Ik heb een ruime rustig gelegen woning met tuin en wil graag gewoon een nieuwe kat. Hoe komen we hier gemakkelijk en snel aan?

Waarom persé een kitten?

Verder kijken dan de standaard asielen. Er zijn super veel specifieke organisaties die katten opvangen. Mijn vier katten komen daarvan. Twee van hen geadopteerd toen ze een maand of zeven waren, twee als kitten via mijn zus die katten opving via zo'n organisatie. Er zal er waarschijnlijk wel eentje niet ver van jou zijn. Misschien dat ze een wachtlijst hebben waar je je op kan inschrijven als ze geen kittens ter beschikking hebben. Deze organisatie hebben vaak wel liefst dat je er twee ineens neemt.

Trouwens een dier adopteer (of koop je) niet snel. Dit is een levend wezen dat deel gaat uitmaken van je familie. Dit is niet zoals even snel naar de winkel lopen en een nieuwe pc halen of zoiets. Misschien bedoel je het niet zo, maar als mensen met hun zoektocht naar een huisdier dit snel willen hebben, wekt dit bij mij argwaan op. Zeker omdat je ook zegt dat je moe bent om vragenlijsten in te vullen. Ben je wel zeker dat je een huisdier wil? Ga je niet moe worden van de kattenbak proper te maken of ga je de mogelijke beschadigen aan meubilair niet beu worden?

Dit komt misschien grof over maar veel te veel dieren eindigen op straat of in een asiel.
 
Bedankt voor de sites, ik zoek vooral richting Oost-Vlaanderen. Ter info ik heb al heel mijn leven katten met verschillende karakters gehad sinds een halfjaar niet meer... Maar hey bedankt om mij nog even te vermelden wat hun behoeften zijn. Graag wens ik terug eentje/twee in huis. Maar dit blijkt een stuk meer werk dan 14 jaar geleden? Ik heb niet elke avond de tijd om facebook groepen af te schuimen om hopelijk "kandidaat" te worden. Wachtlijst systemen lijken mij dan wel beter. Door lid te zijn van die groepen krijg ik trouwens persoonlijke berichten van broodfokkers die hun kitten met stamboom voor 2000 aan de man proberen te brengen. Ik ben gewoon opzoek naar nieuw gezelschap in huis. Met kitten doel ik trouwens op jonger dan 2 jaar.
 
Sorry maar zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal. De reglementeringen zijn ook veel strenger geworden.
Op die Facebook pagina's zijn er denk ik vrij snel beschikbaar maar je moet natuurlijk wel een beetje moeite willen doen.
 
Bedankt voor de sites, ik zoek vooral richting Oost-Vlaanderen. Ter info ik heb al heel mijn leven katten met verschillende karakters gehad sinds een halfjaar niet meer... Maar hey bedankt om mij nog even te vermelden wat hun behoeften zijn. Graag wens ik terug eentje/twee in huis. Maar dit blijkt een stuk meer werk dan 14 jaar geleden? Ik heb niet elke avond de tijd om facebook groepen af te schuimen om hopelijk "kandidaat" te worden. Wachtlijst systemen lijken mij dan wel beter. Door lid te zijn van die groepen krijg ik trouwens persoonlijke berichten van broodfokkers die hun kitten met stamboom voor 2000 aan de man proberen te brengen. Ik ben gewoon opzoek naar nieuw gezelschap in huis. Met kitten doel ik trouwens op jonger dan 2 jaar.

Kattenopvang Waasland eend proberen dan :) twee van mijn katten komen vandaar. Het gezin die onze katten opving wat super vriendelijk. Toen we ging kijken hadden we direct een klik met de katten én met de personen waar ze opgevangen werden. Dit is ondertussen al wel zes jaar geleden dus geen idee of er intussen veranderingen zijn.


Ik denk dat hun facebook meer up to date is.
 
Wat wel vervelend is dat ze meestal de katten per twee willen plaatsen of in een huis waar al katten zijn, wij wouden maar 1 kat. Uiteindelijk hebben we toch een jonge kat mogen adopteren, deze is hier heel gelukkig in zijn eentje :)
 
Bedankt voor de sites, ik zoek vooral richting Oost-Vlaanderen. Ter info ik heb al heel mijn leven katten met verschillende karakters gehad sinds een halfjaar niet meer... Maar hey bedankt om mij nog even te vermelden wat hun behoeften zijn. Graag wens ik terug eentje/twee in huis. Maar dit blijkt een stuk meer werk dan 14 jaar geleden? Ik heb niet elke avond de tijd om facebook groepen af te schuimen om hopelijk "kandidaat" te worden. Wachtlijst systemen lijken mij dan wel beter. Door lid te zijn van die groepen krijg ik trouwens persoonlijke berichten van broodfokkers die hun kitten met stamboom voor 2000 aan de man proberen te brengen. Ik ben gewoon opzoek naar nieuw gezelschap in huis. Met kitten doel ik trouwens op jonger dan 2 jaar.
Ik was een half jaar geleden op zoek en heb 2 kittens gevonden bij Furevercatz asiel VZW. Daar kan je zelfs niet op voorhand reserveren of online, dat is echt langsgaan daar.
 
Daarstraks een mega-bliksem-dondercombo vlakbij. Filou zat zielig onder tafel. Pixel zat ergens enorm goed verstopt (geen idee waar dus).

Als Pixel terug verscheen zat ze met haar hoofdje onder haar hangmatje gedoken. Ik heb haar dan over haar hangmatje en de rand van de zetel met een dekentje een "tent" gemaakt. Daar is ze direct onder gekropen, al spinnend en maar kneden met die pootjes.

Filou liep dan wat later al sluipend rond, dus heb die dan met kussens en een deken een fort gebouwd tussen de zetel en de salontafel waar hij vaak ligt, vermits Pixel wel blij leek met het hare. Ook hij is daar direct in gekropen en ondertussen liggen ze daar met 2. En ziet de living eruit alsof hier een fortenbouwende kleuter woont.
 
Veel last van de warmte hebben Gustje (rechtsonder op profielfoto) en Moetje (links op profielfoto) niet. Gustje zit zeer veel buiten want dan er is extra kans op een maaltijd (vogel,kikker,muis ,rat,...).

Vorige week nog is hij mijn kamer binnengekomen met een dode muis en mocht ik toekijken hoe hij de muis volledig heeft opgegeten. Het was precies lekker.

Voor Moetje moet ik altijd een extra tuinstoel met kussen buitenzetten of ik (het personeel) mag rechtstaan. Rambo komt enkel buiten als het minder warm is en vooral als er minder volk buiten is want meneer is van alles bang. Zijn naam is echt verkeerd gekozen heb ik het gevoel :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan