Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Eigenlijk voel ik me soms schuldig dat mijn poes gesteriliseerd werd.

Soms denk ik.... Had ze geen kinderwens? Is ze diep vanbinnen niet ongelukkig, of vraagt ze zichzelf niet af waarom ze niet zwanger geraakt?
Denkt ze dat het misschien aan haar ligt?

Het is een akelige gedachte die me bespringt.

Wij als mens maken een keuze, maar eigenlijk is dat toch vrij egoïstisch.

Ik hoop dat ze geen kinderwens heeft zoals ik. Want ik begin me meer en meer schuldig te voelen.
Mss wil ze helemaal geen kinderen en wil ze een carrière uitbouwen of wil ze graag op wereldreis. Maar helaas, lastig combineren als je verplicht bent zo veel dutjes te doen, op regelmatige basis moet zorgen dat uw mens wat kak kan kuisen, in een kartonnen doos moet zitten cute wezen, en elke dag een kwartier moet jagen op een flosjke aan een vislijntje.

Al die sociale verplichtingen dat wij die beestjes opleggen. En niemand die zich ooit afvraagt wat de kat echt wil!
 
Mss wil ze helemaal geen kinderen en wil ze een carrière uitbouwen of wil ze graag op wereldreis. Maar helaas, lastig combineren als je verplicht bent zo veel dutjes te doen, op regelmatige basis moet zorgen dat uw mens wat kak kan kuisen, in een kartonnen doos moet zitten cute wezen, en elke dag een kwartier moet jagen op een flosjke aan een vislijntje.

Al die sociale verplichtingen dat wij die beestjes opleggen. En niemand die zich ooit afvraagt wat de kat echt wil!
En niet vergeten het bloed onder de nagels uithalen van hun slaven!
 
Zijn er van jullie die "constructies" hebben op , voor of achter de fiets voor je kat(ten)?

Vaak zie ik in gesloten mandjes kleine hondjes zitten, en die genieten precies wel van een fiets ritje (op kalme wegen weliswaar).

Vandaar dat ik eens pols, of er hier zijn die dat met hun kat ook doen? En zoja, dan eerder in een achter of voor "buggy", of eerder in een gesloten mandje?

Ik weet ook wel dat meestal dan die mensen met hun hondje ze nadien ook aanlijnen om te gaan wandelen. Bij mij zou het dan enkel maar heen en weer fietsen zijn en meteen terug naar huis.
 
Over katten en gevoelens: kan een kat zich eenzaam voelen? Ik voel me altijd schuldig als het een drukke week is en ik amper uurtje of 2 echt thuis ben ofzo ...
Heb daarom ook een 2e kat in huis genomen , zodat ze elkaars gezelschap al hebben.
 
Over katten en gevoelens: kan een kat zich eenzaam voelen? Ik voel me altijd schuldig als het een drukke week is en ik amper uurtje of 2 echt thuis ben ofzo ...
Heb daarom ook een 2e kat in huis genomen , zodat ze elkaars gezelschap al hebben.
Zal ook wel de éne kat t.o.v. de andere zijn zeker?

Ik dacht ook dat mijn kat eenzaam was, heb 2 keer een andere kat er proberen bij te steken, maar na enkele dagen/weken ruzie, heb ik die 2e kat dan toch maar telkens weg gegeven aan familie.


Mijn kat is altijd blij als ik thuis kom, eten en knuffelen en zo... Maar als ik een hele dag thuis ben, neemt ze ook wel graag eens na een paar uur wat afstand van mij :p
 
Zijn er van jullie die "constructies" hebben op , voor of achter de fiets voor je kat(ten)?
Hier zou geen enkele van de katten dat leuk vinden, denk ik, en we hebben er zes. Ik heb het gevoel dat katten van controle houden (zelf kiezen wat ze doen, waar ze naartoe gaan) en zo meegevoerd worden in een mandje is allesbehalve dat.

Over katten en gevoelens: kan een kat zich eenzaam voelen? Ik voel me altijd schuldig als het een drukke week is en ik amper uurtje of 2 echt thuis ben ofzo .
Heb daarom ook een 2e kat in huis genomen , zodat ze elkaars gezelschap al hebben.
Goh, eenzaam vind ik een moeilijk begrip om daarop te plakken. Dat vereist al een redelijk abstracte manier van denken (toekomst, verleden, 'ik wou dat'). Maar verveling kennen ze zeker wel.

Wij hebben nu een half jaar twee kittens in huis. In het begin waren ze wat ziekjes, om de beurt, en dan merkte je dat de niet-zieke echt een beetje verloren liep, meer aandacht vroeg, wat lastiger was. Nu hebben ze superveel aan elkaar, speelvechten, achter elkaar lopen,...

Hier kunnen ze buiten en dat scheelt natuurlijk ook een pak qua verveling.
 
Over katten en gevoelens: kan een kat zich eenzaam voelen? Ik voel me altijd schuldig als het een drukke week is en ik amper uurtje of 2 echt thuis ben ofzo ...
Heb daarom ook een 2e kat in huis genomen , zodat ze elkaars gezelschap al hebben.

Ja, dit kan zeker. Niet elke kat is hetzelfde. Sommige kunnen er beter tegen dan andere en over het algemeen hebben ze er minder snel last van dan een hond.

Een tweede kat is inderdaad een goede oplossing!

Als mijn man en ik op vakantie zijn, missen onze katten ons ook (of toch meer, onze aanwezigheid). Mijn mama komt er dan verzorgen en op sommige dagen blijft ze dan een paar uurtjes in onze woning om de katten wat gezelschap te houden. De poes die nooit interactie bezoekt met 'vreemde' (dus buiten mijn man en ik) begint na een dag of vijf ook aan mijn mama aandacht te vragen. Wij worden altijd uitgebreid begroet als we terug zijn en ze hebben dan allemaal aandacht nodig.

In september gaan wij 12 dagen op vakantie. Dit is al het langste dat we ik vakantie zijn geweest sinds we katten hebben. Ik moet toch toegeven dat, hoewel ik uit kijk naar de vakantie, toch met wat gemengde gevoelens zit.
 
20230513-101906.jpg


Magic (rechts op de foto) & Loki (links) zijn bij ons al goed ingeburgerd.
Ze zijn ook net twee jaar geworden en zaten al ruim een jaar in het asiel toen wij ze geadopteerd hebben.

Natuurlijk net wanneer ik mijn rugzak voor het werk en mijn nachtkledij op een hoopje had gesmeten (uit luiheid) ging Loki er meteen op liggen om een dutje te doen. :frown:

Ja, dit kan zeker. Niet elke kat is hetzelfde. Sommige kunnen er beter tegen dan andere en over het algemeen hebben ze er minder snel last van dan een hond.
Magic is op dat vlak nog erger dan onze hond die vorig jaar gestorven is. Hij wil altijd aandacht en hij is extreem sociaal (en extravert). Je mag hem altijd komen storen, dan nog vindt hij het enorm leuk. En moe worden van aandacht? Ik word het in 100% van de gevallen eerder moe dan hijzelf.

Loki is wel een beetje gereserveerder (en eerder introvert). Een jaar lang als hij ergens lag te slapen, mocht ik hem niet aanraken.
Helaas .. sinds kort werkt dat trukje niet meer. Toen ik die foto nam hierboven (deze week) en ik raakte hem aan om hem weg te krijgen van mijn rugzak, toen strekte hij zich doodleuk gewoon uit. :cry:

Loki gaat dus nog altijd stilletjes aan vooruit op sociaal gebied, nu hij mij meer en meer vertrouwt

Hier zijn ze plezier aan het maken in de tuin (verder dan de tuin gaan ze wel niet - ze blijven dicht in de buurt van de woning. Maar ze gaan wel graag buiten om wat met een vlieg of een vlinder te spelen of zo, wat van het gras te eten en rond te lopen)

20230416-173807.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren naar de dierenarts voor de oudste hier.
Op een week tijd erg vermagerd en dronk alleen en at niet meer.
We dachten dat het de nieren gingen zijn en waren al klaar om afscheid te nemen.

Daar te horen gekregen dat hij suikerziekte heeft. Da’s gelukkig behandelbaar, maar tis wel een heel gedoe.
Om de 12u moeten we hem een spuitje zetten en dat betekent dus dat we hem eigenlijk geen dag meer alleen kunnen laten.
Ik woon nog apart van mijn partner; dus blijven slapen daar gaat niet meer lukken.

Wordt flink aanpassen, maar ‘t is mijn maatje en dan doe ik dat zonder twijfel.
 
Gisteren naar de dierenarts voor de oudste hier.
Op een week tijd erg vermagerd en dronk alleen en at niet meer.
We dachten dat het de nieren gingen zijn en waren al klaar om afscheid te nemen.

Daar te horen gekregen dat hij suikerziekte heeft. Da’s gelukkig behandelbaar, maar tis wel een heel gedoe.
Om de 12u moeten we hem een spuitje zetten en dat betekent dus dat we hem eigenlijk geen dag meer alleen kunnen laten.
Ik woon nog apart van mijn partner; dus blijven slapen daar gaat niet meer lukken.

Wordt flink aanpassen, maar ‘t is mijn maatje en dan doe ik dat zonder twijfel.
Maat van mij zijn kat heeft het ook. Het vergt idd wel heel wat aanpassing en het moet goed opgevolgd worden maar het is zeker doenbaar.
Sterkte alvast!
 
Onze 2 vriendjes beginnen zich al meer en meer thuis te voelen. Bij Pixel ging dat super vlot. Dat is zo eentje die woont waar ge ze neer zet, echt een zalig beestje. Begint al te spinnen als ze nog maar denkt dat ze geaaid gaat worden en vindt een dutje op iemand z'n voeten in de zetel de max. Als ze wakker is, is het een actief beestje, die graag klimt en klautert en zot is van haar speeltunnel. Verder ambeteert ze graag haar grote halfbroer, om dan te liggen blazen als die haar wat te wild tegen de grond werkt, om hem 2 minuten later al weer te gaan uitdagen.

Filou heeft een lastiger parcours. Hij heeft echt wel tijd nodig om z'n draai te vinden. Hij is veel gereserveerder en bepaalt vooral zelf wie hem wanneer mag aaien. Als hij zijn aanhankelijke momentjes heeft, is het wel ineens vollen bak, dan kom je er niet vanaf met een paar aaikes over zijn bol, maar eist hij volledige aandacht. Bij hem is het tof hem dagelijks te zien evolueren en te merken hoe hij toch meer en meer op z'n gemak is zowel hier in huis als bij ons.
Filou geniet van zijn dagelijkse speelsessie met een hengel en speelt (te) graag met z'n water. Volgende aankoop voor hem wordt een waterfonteintje zodat hij kan drinken zonder de living in een zwembad te veranderen.
Als Filou ons ooit half zo graag ziet als een blikje natvoer, zijn we goed bezig.

 
Filou geniet van zijn dagelijkse speelsessie met een hengel en speelt (te) graag met z'n water. Volgende aankoop voor hem wordt een waterfonteintje zodat hij kan drinken zonder de living in een zwembad te veranderen.

Let dan maar goed op met welk waterfonteintje je koopt. We hadden hier eerst zo een plastieken, eentje van Catmate en eentje van Catit. Puen prutste hier om die uit elkaar te kunnen halen. Resultaat: ook een natte veranda. Ik heb uiteindelijk een keramieken gekocht.

Alleh, misschien dat jouw Filou op dat vlak braver is dan mijn Puen.
 
ju9mzs9.jpg


En geroddeld dat er wordt bij de twee dames, niet normaal. Charlotte (links) heeft door dat Clodette echt hier is om te blijven, en is nu toch wel echt aan het ontdooien naar haar toe. Ze spelen heel veel samen, maar nu ook vriendelijk spelen in plaats van lesbische catch. Voor cuddly-cuddly is het nog veel te vroeg, maar samen een dutje doen op een halve meter van elkaar kan perfect. De Deense Furie heeft al gezien dat Charlotte Clodette een likje gaf.
 
En geroddeld dat er wordt bij de twee dames, niet normaal. Charlotte (links) heeft door dat Clodette echt hier is om te blijven, en is nu toch wel echt aan het ontdooien naar haar toe. Ze spelen heel veel samen, maar nu ook vriendelijk spelen in plaats van lesbische catch. Voor cuddly-cuddly is het nog veel te vroeg, maar samen een dutje doen op een halve meter van elkaar kan perfect. De Deense Furie heeft al gezien dat Charlotte Clodette een likje gaf.
Uw katten komen uit hetzelfde nestje als die van mij denk ik! (Grapje) Ze lijken er wel heel hard op :tongue:

Veel geluk en genot met uw katten overeen te laten komen ;)

Bij ons komen ze allebei -katers- uit hetzelfde nestje en ze kennen elkaar al van dag één, dus dat gaat meestal wel goed.
Magic is wel veel drukker dus als Loki wil slapen en Magic wil spelen dan hoor ik nog wel eens gehis / geblaas :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Let dan maar goed op met welk waterfonteintje je koopt. We hadden hier eerst zo een plastieken, eentje van Catmate en eentje van Catit. Puen prutste hier om die uit elkaar te kunnen halen. Resultaat: ook een natte veranda. Ik heb uiteindelijk een keramieken gekocht.

Alleh, misschien dat jouw Filou op dat vlak braver is dan mijn Puen.
Hoe spreek je dit uit?

Pwen.

Dat is de naam die ze in het asiel heeft gekregen en we hebben die behouden. Het zou thais zijn voor 'vriend' (ze heeft thai siamees in haar).
 
Uw katten komen uit hetzelfde nestje als die van mij denk ik! (Grapje) Ze lijken er wel heel hard op :tongue:

Veel geluk en genot met uw katten overeen te laten komen ;)

Bij ons komen ze allebei -katers- uit hetzelfde nestje en ze kennen elkaar al van dag één, dus dat gaat meestal wel goed.
Magic is wel veel drukker dus als Loki wil slapen en Magic wil spelen dan hoor ik nog wel eens gehis / geblaas :tongue:
Fameuze spoiler zenne :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Haha, kom hier net thuis. Ze liggen beide op de zetel een dutje te doen. Filou staat recht en komt mij al gapend en strekkend tegemoet. Ik stop en hij legt zich om geaaid te worden. Terwijl ik bij hem zit, begint Pixel op de zetel luid te miauwen. Als ik tot bij haar geraak, strekt ze zich lang uit, buikske naar boven en al luid spinnend nog voor ik haar effectief aanraak. Ook bij katten zijn vrouwen dus veeleisender. :laugh:

Maar bon, het positieve is dat ze beiden laten blijken het te appreciëren dat ik binnen kom. :love:
 
Terug
Bovenaan