Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Net een brief gekregen met statistieken van het huisvuil. We hebben maar liefst 320 kilo afval laten wegvoeren (bijna 2,5x de mediaan!). Na een snel reken sommetje is de dader al snel bekend: kattenbakvulling.
We gebruiken per week een zak kattenzand van de Aldi van 5kg (2 katten, hun bak wordt 2x per week ververst). Dat is dus 260 kilo op een jaar.

Hoe zit dat bij jullie? Gaat het veel schelen met "betere" vulling? Zijn er mensen die composteerbare gebruiken?
 
Net een brief gekregen met statistieken van het huisvuil. We hebben maar liefst 320 kilo afval laten wegvoeren (bijna 2,5x de mediaan!). Na een snel reken sommetje is de dader al snel bekend: kattenbakvulling.
We gebruiken per week een zak kattenzand van de Aldi van 5kg (2 katten, hun bak wordt 2x per week ververst). Dat is dus 260 kilo op een jaar.

Hoe zit dat bij jullie? Gaat het veel schelen met "betere" vulling? Zijn er mensen die composteerbare gebruiken?
Wij hebben houtkorrels. Doe soms de hele bak, maar vaak gewoon het zaagsel eruit en de rest is dan nog goed.
 
Net een brief gekregen met statistieken van het huisvuil. We hebben maar liefst 320 kilo afval laten wegvoeren (bijna 2,5x de mediaan!). Na een snel reken sommetje is de dader al snel bekend: kattenbakvulling.
We gebruiken per week een zak kattenzand van de Aldi van 5kg (2 katten, hun bak wordt 2x per week ververst). Dat is dus 260 kilo op een jaar.

Hoe zit dat bij jullie? Gaat het veel schelen met "betere" vulling? Zijn er mensen die composteerbare gebruiken?
Hoe wordt dat bijgehouden bij jullie? Wij zetten gewoon een zak buiten en die wordt opgehaald met de vuilkar?
 
Net een brief gekregen met statistieken van het huisvuil. We hebben maar liefst 320 kilo afval laten wegvoeren (bijna 2,5x de mediaan!). Na een snel reken sommetje is de dader al snel bekend: kattenbakvulling.
We gebruiken per week een zak kattenzand van de Aldi van 5kg (2 katten, hun bak wordt 2x per week ververst). Dat is dus 260 kilo op een jaar.

Hoe zit dat bij jullie? Gaat het veel schelen met "betere" vulling? Zijn er mensen die composteerbare gebruiken?

Wij gebruiken ook standaard kattenzand want op iets anders willen ze niet 😩.
Wij gebruiken zakken van 12 kg van maxizoo en hebben vier bakken staan. Ze worden denk ik ongeveer 1 maal per maand ververst (niet 100 percent zeker, mijn man doet dit voornamelijk). Dan is er te weinig zand/begint het te stinken.

Wij doen echt zo een volledig zak in een kattenbak en scheppen dagelijk het vuil er uit. Soms twee keer per dag. Wij hebben wel zeer propere katten.
Wij betalen gelukkig niet per kilo 😅 in de kelder van het gebouw staat een grote container voor alle bewoners en daar wordt am het restafval in gegooid.
Aan kattenzand zijn we per maand denk ik toch een 40 a 50 euro kwijt.
 
Onze kleine Beli is vandaag 1 jaar geworden :woohoo::woohoo:

GLGKe00.png
 
Zijn jullie katten bang van het vuurwerk? De mijne vroeger wel. Maar de laatste 2 jaren helemaal niet meer. Ik denk voornamelijk omdat hij minder goed hoort nu hij al wat ouder is (16,5 jaar). De jaren daarvoor was hij het precies ook al wat 'gewoon'.
 
Zijn jullie katten bang van het vuurwerk? De mijne vroeger wel. Maar de laatste 2 jaren helemaal niet meer. Ik denk voornamelijk omdat hij minder goed hoort nu hij al wat ouder is (16,5 jaar). De jaren daarvoor was hij het precies ook al wat 'gewoon'.
We gaan voor het eerst thuis zijn, dus ben benieuwd. Denk niet te bang. Onweer valt in ieder geval mee. Onze vorige kat, Bèrke, vond het heerlijk om buiten te zijn als het onweer was :unsure:
 
Onze vorige poes had er totaal geen last van. Dit jaar zal het de eerste keer zijn met onze Beli dus het valt af te wachten maar ik denk dat het wel zal meevallen aangezien er hier toch geen vuurwerk mag afgestoken worden.
 
Onze katten hebben er geen angst van. Als het begint, zijn ze wel kort onder de indruk omdat het iets is dat ze niet vaak horen, maar na vijf minuten gaan ze weer verder met wat ze bezig waren.

Een tip moest je kat wel bang hebben: gewoon normaal doen. Als jje zelf anders gaat gedragen (zorgen maken om de kat bv) bevestig je dat er wel degelijk iets is om angstig over te zijn.
 
Gisteren heeft Huub het klaargekregen om een minipizza van tafel te pikken. Hij zag zijn kans schoon omdat mijn vader met onze dochter bezig was. Hij was zo snel dat hij zelfs het servetje mee had genomen :unsure:

Hij heeft ook huisarrest omdat hij weer ontsnapt was en de arrogante kwezel aan het uithangen was :angry:
Wees blij. Hij is toch een propere eter dan?
:unsure:
 
Onze hamsterkat zat vorige week 2 uur vast in de tuin van de buren.
Hij was binnen gegaan via een opening onder hun tuinpoort maar wist niet meer via welke weg hij was gekomen dus kon niet meer terug.
Pas toen de buren terug thuis waren kon ie via het poortje wegvluchten :crazy: :unsure:.
Ondertussen was de andere kat al 2x gaan kijken en terug naar binnen gekomen.
Die is de naam kat eigenlijk niet waardig. Als je dat vergelijk met onze andere kat, dag en nacht verschil :tongue:
 
Vandaag met Bavette eindelijk naar de DA kunnen gaan. Ze heeft bloed afgenomen, morgen gaan we de resultaten kennen. Ze heeft ook een echo genomen van zijn buik, zijn huid en oogwit ziet heel en dat wijst op iets aan de lever maar op de echo zag die er wel oké uit. Tis te zeggen, geen tumoren of dergelijke. Het kan iets onderliggend zijn, een infectie, vergiftiging (vrij onwaarschijnlijk) of auto-immuun. Hopelijk geen al te slecht nieuws, iets dat op te lossen valt want ‘t beestje is maar lusteloos zo :(
Update: het is helemaal niet goed :( Er is enorme leverschade en bloedarmoede. Er zijn een aantal zaken uitgesloten door het bloedonderzoek maar eigenlijk zouden er nog zaken in het bloed onderzocht moeten worden. Kattenaids is bv. al uitgesloten maar het is niet duidelijk of het een bacteriële infectie van zijn lever is of dat zijn leger zo beschadigd is door die bloedarmoede. Ze zei dat hij eigenlijk een bloedtransfusie nodig heeft maar dat kan ze zelf niet want ze heeft geen donor. Een bloedtransfusie bij een kat, iemand daar al ervaring mee? Mij lijkt dat té extreem. Hij krijgt nu antibiotica en cortisone waardoor hij zich iets beter lijkt te voelen maar punt blijft dat hij zichzelf aan het vergiftigen is. Als we niks doen, heeft hij misschien nog een week of 2 weken. Met pijn in het hart zijn we aan het overwegen om hem dat te besparen en hem zachtjes te laten inslapen. Ik wil hem nog een paar dagen dicht bij mij en afscheid nemen 😢

Ondertussen zijn we 5 maand verder én hij leeft nog steeds, hoewel de DA hem in juli dus nog een tweetal weken gaf. Hij heeft buiten die antibiotica en cortisone niks anders van medicatie of behandeling gekregen en hij lijkt er terug volledig door te zijn gekomen. Begrijpen wie begrijpen kan 🤷🏻‍♀️
 
Ondertussen zijn we 5 maand verder én hij leeft nog steeds, hoewel de DA hem in juli dus nog een tweetal weken gaf. Hij heeft buiten die antibiotica en cortisone niks anders van medicatie of behandeling gekregen en hij lijkt er terug volledig door te zijn gekomen. Begrijpen wie begrijpen kan 🤷🏻‍♀️
Katten kunnen echt ongelooflijk veerkrachtig zijn.
Ik kwam eens op een dag thuis (een 12 tal jaar terug) en hoorde een vreselijk gejank in de tuin, daar lag mijn kat met haar achterpoten levensloos achter haar slepend op haar voorpoten. Geraakt door een auto dus, maar leefde nog. Wij gaan naar de dierenarts en deze probeert haar te laten rechtstaan maar haar achterlichaam blijft gewoon vallen. Ze zegt dat we haar beter laten inslapen want haar rug zal wel gebroken zijn. Ik vroeg aan mijn moeder of we haar niet terug naar huis kunnen nemen om te zien of ze nog naar het toilet kan en of ze dus nog "een leven" kan hebben. We hadden haar een hoekje ingericht met heel lage kattenbak en dichtbij een bedje.
Het was hartbrekend om haar te horen miauwen en zich zien voortslepen op haar voorpoten maar ze gebruikte miraculeus wel nog de kattenbak. Een paar dagen later kwamen we thuis en had ze zicht tot op de 4e trede van de trap weten te werken! Weer enkele dagen later kwam ze doodleuk afgewandeld, voelde echt als een mirakel aan!

Die dierenarts zijn we wel niet meer naar terug gegaan, zou toch wel mogen verwachten dat ze weten of een rug gebroken is of niet voordat ze voorstellen om te laten inslapen? :unsure:
 
De Deense Furie wil graag een kat (is ook altijd opgegroeid met katten), mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit (ben meer een hondenmens), dus we hebben een compromis gesloten en er komt een kat.

Eentje (vrouwtje, 2 jaar) uit de opvang/asiel uit de buurt, we gaan op 7 januari eens kijken of het klikt tussen de opvangmensen en ons, en vooral tussen de kat van onze keuze en ons. Ik heb er me al bij neergelegd dat ik vanaf dan iedere dag met een vacht naar het werk zal gaan, en dat al mijn mooie meubels geshred gaan worden, maar so be it.
 
Terug
Bovenaan