Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Beste frituur, kan ik voor 2023 een nieuwe shopping bag krijgen? Demijne is niet meer zo hygiënisch.

IMG_6404.jpg


IMG_6406.jpg
 
We hebben hier nog steeds onze twee gezonde vriendjes die (relatief) vredig met onze Teckel samen leven.


Links Luna, rechts Jojo

Vriendin krijgt dagelijks schattige rescue/shelter-katten op haar facebook-tijdlijn en nu begint ze om de zoveel tijd over een leuke rosse kat nog in huis te halen.

3 huisdieren is in mijn ogen al ruim voldoende. 2 kattenbakken, voeding en dierenartskosten van tijd à tijd. Ik had vroeger voorgesteld om onze twee huidige katten Dio en Jojo te noemen, maar ze vindt Dio te boosaardig klinken (geen idee waar ze dat vandaan haalt :unsure: ) en wou ze absoluut niet.

Anderzijds als ze nu haar derde kat nu zou krijgen, is ze wel bereid hem Dio te noemen. 4 huisdieren waarvan 3 katten blijft dan wel in men achterhoofd zitten van "nee... dit is teveel...toch?" :D
 
En wanneer ga je de nieuwe kat ophalen ?

🤪
Nog niets beslist. :p Ik ga er nog over denken. Qua karakter is altijd het een beetje een gok. Is het een braaf beest dat veel slaapt en af en toe buiten wilt... of hebt ge eentje die extra graag krabt op ons meubilair en geen enkel fysiek contact wilt.

We zullen zien hoezeer zij het echt wilt of het binnen een week weer vergeten is.
 
RlR1ZqB.jpg
Sorrynotsorry for the spam.
Ja, pak dat ze zich al helemaal thuis voelt. Ze zit doorgaans in de kamer waar een van ons is, oftewel op een stoel te kijken, of rond de voeten aan het draaien, of zichzelf aan het vermaken met een propje papier. Ze houdt ook heel erg veel van apporteren.
Mijn extraverte kater lijkt als twee druppel water op die van jou (ik heb er twee, maar de andere kater is introvert) en hij gaat altijd mee slapen met mij. Hij eist altijd minstens een half uurtje van mij om te knuffelen :headshake: . Hij gaat eerst op mijn buik en/of nek liggen en geeft dan kopjes, likjes en af en toe gaat hij een beetje speels in mijn vingers bijten. Ik moet hem soms een beetje wegduwen want soms krijg ik dan geen adem meer, omdat hij wel eens met zijn volle gewicht op mijn mond en neus gaat liggen. :tongue:

Als ik dan durf mijn linkerarm uit te strekken, dan valt hij (bewust) plots om, recht op mijn arm. Zo ligt hij bijna elke nacht naast mij te slapen. Hij gaat dan op zijn rugje liggen zoals hier op jou foto, soms mijn arm gebruikende als hoofdkussen, volledig uitgestrekt en maar 'spinnen' van genot. Hij weet dat zijn klauwen pijn doen aan mijn gezicht, dus merkwaardig genoeg trekt hij altijd zijn klauwen in als hij over mijn gezicht wrijft of zich erop uittrekt. Op elk ander lichaamsdeel van mij, gebruikt hij wel zijn klauwen.

Daarna gaan zijn ogjes dicht en plots is er geen gespin meer maar valt hij gewoon een uur of 2-3 in slaap (langer slaapt ie nooit aan een stuk door).

Soms had ik wel een minder extraverte kater gewenst, want hij is echt wel extreem aanhankelijk. Bijna een hond. Ik heb al veel katten gehad maar hij spant toch echt wel de kroon BY FAR in knuffels geven. Maar ach ja, het is wel een lief beestje.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hier van't zelfde. Tegen een uur of 10 begint ze wat vervelend te worden en rond onze benen te draaien (of op de laptop te zitten), wat eigenlijk wil zeggen dat we naar de slaapkamer moeten, want bedtijd. Dus wij naar beneden (slaapkamer is in kelder), dan springt ze op bed en wacht ze aan het voeteneind tot we klaar zijn met de avondlijke badkamerwerkzaamheden. En dan gaat ze tussen ons in zitten, een beetje het deken kneden en laat zich dan echt vallen naar een kant (vaak mijn kant), waarna ik mijn hand op haar zijkant moet leggen. Tien minuutjes spinnen, en dan in dromenland tot 's morgens. In't weekend staat ze eerst op om wat droogvoer te eten, en wacht ze naast het bed tot er enige vorm van activiteit is bij ons, waarna ze terug op bed springt voor wat meer snoezelen.

ohja, en het bewaken van het toilet vanaf de trap.
PEDVZAp.jpg
 
en geen enkel fysiek contact wilt
Dat valt hier goed mee. 2 brave katers. "Magic" is extreem extravert en sociaal, en is eentje die graag knuffels krijgt.
Als hij ligt te slapen (ook in zijn slaapplaats waar een kat normaal gaat liggen om met rust gelaten te worden), en je wil hem knuffelen? --> Hij heeft niets liever.

"Loki" is introvert. Hij heeft wel graag knuffels, maar alleen als hij er zelf zin in heeft. Dan wandelt hij richting mijn bureau, spint rond mijn benen en dan moet ik hem knuffels geven, of hij wordt ambetant en begint mij dan te klauwen. Hij zegt dan letterlijk: Knuffels! NU!

Maar ligt hij ergens rustig te slapen of te genieten dan moet je van hem afblijven. Niet dat hij bijt of zo, het is een brave kater, maar dan gaat hij lopen. Ik kan wel gerust naast hem komen liggen of zitten. Dat vind hij zelfs leuk. Maar knuffelen moet ik hem dan dus niet doen.

In't weekend staat ze eerst op om wat droogvoer te eten, en wacht ze naast het bed tot er enige vorm van activiteit is bij ons, waarna ze terug op bed springt voor wat meer snoezelen.
Hier is het gewoon: 5 uur in de ochtend en papa en/of mama slapen te lang naar mijn zin? --> Dan probeert hij u wakker te maken. Lukt dit niet, dan doet hij een poging bij vrouwlief.

Het is echt een bazeke .. ik moet hem regelmatig wel eens op zijn plaats zetten en zeggen: Laat mij gerust het is nog te vroeg, ik wil slapen! En hem dan gewoon een dikke ferme duw geven. :tongue:
En dan is vrouwlief 3 uur later boos want dan is zij dus wakker lol.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hier van't zelfde. Tegen een uur of 10 begint ze wat vervelend te worden en rond onze benen te draaien (of op de laptop te zitten), wat eigenlijk wil zeggen dat we naar de slaapkamer moeten, want bedtijd. Dus wij naar beneden (slaapkamer is in kelder), dan springt ze op bed en wacht ze aan het voeteneind tot we klaar zijn met de avondlijke badkamerwerkzaamheden. En dan gaat ze tussen ons in zitten, een beetje het deken kneden en laat zich dan echt vallen naar een kant (vaak mijn kant), waarna ik mijn hand op haar zijkant moet leggen. Tien minuutjes spinnen, en dan in dromenland tot 's morgens. In't weekend staat ze eerst op om wat droogvoer te eten, en wacht ze naast het bed tot er enige vorm van activiteit is bij ons, waarna ze terug op bed springt voor wat meer snoezelen.

ohja, en het bewaken van het toilet vanaf de trap.
PEDVZAp.jpg
Toch zalig 🥰🥰🥰.
Gaat ze buiten of blijft ze binnen?
 
Met dat we in de stad wonen, met druk verkeer, houden we ze de eerste tijd zeker nog binnen. Dan onder begeleiding in de tuin.
Hier gaan ze beiden regelmatig onder begeleiding onze tuin in, ze vinden dat wel leuk maar na max een kwartiertje spurten ze terug naar binnen. Tijdens de nacht blijven ze voorlopig binnen.

Het is hier ook een erg drukke baan, ondanks dat ik maar in een gehucht woon. Dus ja ze hebben deels wat vrijheid buiten, naar dus niet helemaal.
 
Toch altijd echte diva's, die beesten he. :laugh:

 
Terug
Bovenaan