Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Enig probleem is dat mijn moeder niet goed luistert naar de voedinginstructies die ik geef. :unsure: Ze geeft te grote porties eten en ik ben dan meestal kwaad als ik terugkom van mijn reis, omdat ik mijn kat met enkele kilo's meer aantref dan dat ik ze heb achtergelaten. :sop:
Een typische bomma he, het kleinkind verwennen 😅
 
Een vraagje. Wat doen ze meesten hier met hun katten als ze eens een week op reis gaan of zo? (5 dagen of langer).
We hebben hier twee katten en zouden in 2025 naar Disney World willen gaan.

Maar quasi heel de familie zegt gewoon: Wie katten wil, moet maar op de blaren zitten, no way dat we ze komen voederen als je niet thuis bent, laat staan de kattenbak uitscheppen. :unsure:

En je katten een weekje naar het asiel doen, wil je toch ook niet?

Als mijn beste vrienden voor een week op reis gaan, zorg ik of familie van hen voor de katten :)
Kattenhotel zou hun plan B zijn mocht niemand die week kunnen, maar dat is nog niet voorgevallen.
 
Mijn kat had bubbeltje over zijn lichaam (2) en dan nog 1 vieze wrat naast zijn oog.

Ik begon me toch wat zorgen te maken.
terug naar die ouderwetse , reeds gepensioneerde eigenlijk, veearts geweest.


Ik zei hem nog "pas op , ze heeft het niet graag hoor dat je aan die bultjes komt".

"die poes heeft hier niets te zeggen", die knijpt gewoon met zijn vingers die bult open naast zijn ogen, kwam allemaal bloed en etter uit. :help:
en die bultjes, heeft hij met een naald open geprikt, kwam gewoon vocht uit.

Resultaat: geen kankers, of wat dan ook. Gewoon "esthetische dingen"

Ik ben gerust gesteld, en de poes zelf was heel braaf, ze maakte geen kik.
Ondertussen is ze ook veel aangenamer, want je mocht zelfs haar niet aaien waar die bultjes zaten. nu wel.
 
Hier ook mijn moeder die de kat komt verzorgen als ik op vakantie ben. Zij blijft inderdaad soms ook wat langer aanwezig zodat de kat niet het gevoel heeft dat ze volledig alleen is, en mijn kat kent mijn moeder al redelijk goed omdat zij regelmatig over de vloer komt. Bij totaal vreemden zou mijn kat gewoon weglopen en zich niet laten zien of horen totdat ze weer weg zijn. Enig probleem is dat mijn moeder niet goed luistert naar de voedinginstructies die ik geef. :unsure: Ze geeft te grote porties eten en ik ben dan meestal kwaad als ik terugkom van mijn reis, omdat ik mijn kat met enkele kilo's meer aantref dan dat ik ze heb achtergelaten. :sop: Baasje en kat op dieet na een reis dus. Voor korte periodes heb ik ook al gedacht om één van mijn buurvrouwen te vragen, die hebben zelf huisdieren dus ik denk dat ze het geen probleem zouden vinden.
Klinkt echt heel herkenbaar. Mijn moeder zorgt ook voor de kat als we op reis zijn en wil ook niet luisteren naar onze voedinginstructies.
Ik verschoot me echt een bult hoeveel een kat op 2 weken kan bijkomen. Heb echt schrik dat onze kat met dat verdikken en terug vermageren op den duur overal los vel gaat hebben hangen. Vind dat echt lelijk dus ik hoop van niet.
 
Maakt me wakker als de finale van de RVV begint, goed?

s8SjWva.jpeg
 
Ali23pA.jpg
En toen had Charlotte ineens een darmobstructie en hing haar leven aan een zijden draadje. Spoedoperatie en schattig rode rompertje later is ze wel uit de gevarenzone. Nog steeds wat suf en pips van de medicatie, maar wel nog in leven :). Ineens een heel dure kat geworden ook!
 
Laatst bewerkt:
Huub is het serieus bont aan het maken. Hij had dus een nieuwe ontsnappingsroute bedacht. Via een boompje in de tuin, zo op het dak van het tuinhuis en dan de haag over. Ik dacht dat dus in de kiem gesmoord te hebben door iets rond die boom te hangen. Nu net bleek hij toch weer ontsnapt te zijn en geen idee hoe. Sterker nog, hij hing als een getrainde koala 2 meter hoog in een hoge boom. Daar heb ik hem gelukkig wel op tijd uitgekregen. Nu is hij met een arrogante toon aan het miauwen in huis :unsure:
 
Oooh ik hou zo van katten :D Die Huub toch.

Wij hebben sinds een aantal weken nieuwe ramen. Nu dat het weer beter wordt, staan de ramen dus steeds vaker open. Een van de katten, Mazikeen, komt nu echt vragen om de raam open te doen. Soms ligt ze zelf op de tafel bij de raam rond te rollen om ons toch maar te overtuigen om de raam open te zetten. Wel schattig 😁.

Enige nadeel, wij hadden voorheen schuiframen maar nu dus gewone ramen die helemaal open gaan of open kiepen. Raamop liep + katten is zeer gevaarlijk dus ik moet iets vinden dat ervoor zorgt dat de katten er niet tussen kunnen.
Aangezien wij huren kunnen wij ook niets permanent of iets dat de ramen kozijnen beschadigd kunnen gebruiken, blijkt dit moeilijker dan gedacht. Iemand een idee?
 
Oooh ik hou zo van katten :D Die Huub toch.

Wij hebben sinds een aantal weken nieuwe ramen. Nu dat het weer beter wordt, staan de ramen dus steeds vaker open. Een van de katten, Mazikeen, komt nu echt vragen om de raam open te doen. Soms ligt ze zelf op de tafel bij de raam rond te rollen om ons toch maar te overtuigen om de raam open te zetten. Wel schattig 😁.

Enige nadeel, wij hadden voorheen schuiframen maar nu dus gewone ramen die helemaal open gaan of open kiepen. Raamop liep + katten is zeer gevaarlijk dus ik moet iets vinden dat ervoor zorgt dat de katten er niet tussen kunnen.
Aangezien wij huren kunnen wij ook niets permanent of iets dat de ramen kozijnen beschadigd kunnen gebruiken, blijkt dit moeilijker dan gedacht. Iemand een idee?
Euh, gewoon een hor?
 
Oooh ik hou zo van katten :D Die Huub toch.

Wij hebben sinds een aantal weken nieuwe ramen. Nu dat het weer beter wordt, staan de ramen dus steeds vaker open. Een van de katten, Mazikeen, komt nu echt vragen om de raam open te doen. Soms ligt ze zelf op de tafel bij de raam rond te rollen om ons toch maar te overtuigen om de raam open te zetten. Wel schattig 😁.

Enige nadeel, wij hadden voorheen schuiframen maar nu dus gewone ramen die helemaal open gaan of open kiepen. Raamop liep + katten is zeer gevaarlijk dus ik moet iets vinden dat ervoor zorgt dat de katten er niet tussen kunnen.
Aangezien wij huren kunnen wij ook niets permanent of iets dat de ramen kozijnen beschadigd kunnen gebruiken, blijkt dit moeilijker dan gedacht. Iemand een idee?
Is het de bedoeling dat ze via raam naar buiten kunnen of moeten ze binnen blijven?
Als ze binnen moeten blijven is een vliegenraam een optie.
 
Terug
Bovenaan