Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Just hanging out

FinTyeU.png
 
Ik probeer al een tiental dagen om onze katten Boni natvoeding te laten eten.
Ze zijn gewend van combinatie natvoeding + korrels.
Bij Whiskas natvoeding stonden ze al te schuimbekken bij het openen van de verpakking.
Bij Boni kijken ze er amper naar om. Ze gaan eerst zelf de korrels opeten alvorens Boni eten aan te raken.
Pas als ik de korrels wegzet, zouden ze na heel lang aarzelen af en toe wat Boni durven eten.

Moet ik blijven volhouden? Want op deze manier ga ik gewoon terug Whiskas halen, al dat het gedoe is het niet waard voor mij.
 
Iemand ervaring met goede kattenbakvullingen? Liefst iets soortgelijk als wat ik nu reeds gebruik vermits de katten dit prettig vinden.

Ik gebruikte op dit ogenblik, Catsan Ultra Plus, 2x10 liter. Dat kostte 0,85€ / liter en vond ik wel redelijk ok.
Maar die verpakking bestaat voorlopig niet meer en de 15 liter verpakking kost 1,17€/liter. Dat is toch wel heel veel duurder.
Dat scheelt per 60 liter, toch ruim 20€.
 
Ik probeer al een tiental dagen om onze katten Boni natvoeding te laten eten.
Ze zijn gewend van combinatie natvoeding + korrels.
Bij Whiskas natvoeding stonden ze al te schuimbekken bij het openen van de verpakking.
Bij Boni kijken ze er amper naar om. Ze gaan eerst zelf de korrels opeten alvorens Boni eten aan te raken.
Pas als ik de korrels wegzet, zouden ze na heel lang aarzelen af en toe wat Boni durven eten.

Moet ik blijven volhouden? Want op deze manier ga ik gewoon terug Whiskas halen, al dat het gedoe is het niet waard voor mij.
Ik geef droge voeding whiskas & natte voeding Gourmet Perle Mini Filets (Purina) als snoepgoed.
Dat laatste is een vrij duur snoepje (maar dat lusten ze dus wel graag), dus ik koop dit online en beperkt.

Echte kattenvoeding die ik mijn twee katers geef en waar ik stapels van liggen heb --> Purizon & Rosie's Farm. :tongue:

Whiskas natvoeding lusten mijn katers zelfs niet meer sinds ze geproefd hebben van de betere snoepjes en de betere voeding, laat staan goedkope voeding zoals Boni en Fit & Fun. Ik heb nog een doos liggen met Fit & Fun en als ik dat toch eens in hun etensbakje smokkel, dan eten ze daar alleen de saus van en de rest blijft gewoon staan. Dus ik ga dat moeten weggooien.

Boni en Whiskas trekken beide op niets.
Je koopt beter deftig kattenvoer :)
En best mensen hier vragen wat goed is OF reviews lezen. Want dure (merk)voeding kan ook gewoon brol zijn.
Ik geef mijn katers soms Gourmet Perle Mini Filets. Dat is amper goedkoper dan kwaliteitsvoeding, maar dit is dus helemaal geen goed voer.
Als snoepje is het wel 'ok', want het is wel lekker voor een kat. Maar het is dus NIET aan te raden als hoofdvoeding.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. In het rijtje horen zelfs Royal Canin, Hills, Beaphar,....
Onze eerste kater Joey, had last van kristallen waardoor hij verstoppingen kreeg in zijn urineleider.

De eerste keer toen we hem moesten afvoeren naar de kliniek kreeg hij speciale voeding van Hills tegen dit soort problemen.
Binnen de maand moesten we hem opnieuw afvoeren, opnieuw een verstopping. Dat hielp dus gene zak.

Daarna was de dierenarts verplicht om onze kater van dat merk te halen (waarop hij zijn procentje kreeg), en ik ben de naam even kwijt, naar het minder bekende merk te gaan, dat ook speciale voeding had tegen dit probleem, en dat hielp dus wel.

Update: Eukanuba was de naam. :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met goede kattenbakvullingen? Liefst iets soortgelijk als wat ik nu reeds gebruik vermits de katten dit prettig vinden.

Ik gebruikte op dit ogenblik, Catsan Ultra Plus, 2x10 liter. Dat kostte 0,85€ / liter en vond ik wel redelijk ok.
Maar die verpakking bestaat voorlopig niet meer en de 15 liter verpakking kost 1,17€/liter. Dat is toch wel heel veel duurder.
Dat scheelt per 60 liter, toch ruim 20€.
Na veel merken getest te hebben, hier heel tevreden van de "4-voudige hygiëne" van Albert Heijn en Delhaize. Is dezelfde, maar Delhaize is iets goedkoper 0,78€/l.
Klontert goed en absorbeert alle geurtjes.
Je moet wel een dikke laag in de bak leggen zodat de urine niet tot aan de bodem raakt. Zo kan je een hele tijd verder met enkel de klontjes uit te scheppen zonder heel de bak te moeten verversen.

Ik probeer al een tiental dagen om onze katten Boni natvoeding te laten eten.
Ze zijn gewend van combinatie natvoeding + korrels.
Bij Whiskas natvoeding stonden ze al te schuimbekken bij het openen van de verpakking.
Bij Boni kijken ze er amper naar om. Ze gaan eerst zelf de korrels opeten alvorens Boni eten aan te raken.
Pas als ik de korrels wegzet, zouden ze na heel lang aarzelen af en toe wat Boni durven eten.

Moet ik blijven volhouden? Want op deze manier ga ik gewoon terug Whiskas halen, al dat het gedoe is het niet waard voor mij.
Natvoer van goede kwaliteit is bv. Purizon, Rosie's Farm en Wild Freedom (kwaliteitsvlees en organen, niet de typische 'vlees en dierlijke bijproducten' op de ingrediëntenlijst waarbij je niet weet wat er effectief in zit).

Hier nog een leuk filmpje over die befaamde dierlijke bijproducten die in de commerciële 'topmerken' verwerkt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag naar een kattenshow geweest en in moet zeggen dat het toch heel leuk is om zoveel verschillende rassen op een plek te zien 😍.
Soms denk ik dan "ooit wil ik dit of dat ras" maar ik heb echt zo'n zwak voor opvang/asiel katten.
 
Ouders zijn verhuisd en katten uiteraard ook. Normaal erg sociale beestjes en eigenlijk van niks bang. Nu zijn ze in hun nieuwe huis en ik was er zelf bij toen ze ze introduceerden. Ze zijn in een hoekje gekropen en zaten er uren later nog steeds toen ik terug naar huis reed. Ze durven zich niet te verzetten. Ik hoop dat ze snel hun draai vinden en terug de oude worden, want dit is echt zielig…
 
Ouders zijn verhuisd en katten uiteraard ook. Normaal erg sociale beestjes en eigenlijk van niks bang. Nu zijn ze in hun nieuwe huis en ik was er zelf bij toen ze ze introduceerden. Ze zijn in een hoekje gekropen en zaten er uren later nog steeds toen ik terug naar huis reed. Ze durven zich niet te verzetten. Ik hoop dat ze snel hun draai vinden en terug de oude worden, want dit is echt zielig…

Dit is normaal hoor. Dit kan een tijdje duren. Katten zijn (over het algemeen) heel gevoelig voor stress.
Het beste wat je kunt doen is 'gewoon' doen alsof er niets veranderd is.
Het helpt ook als je hun geur kunt verspreiden door de nieuwe woning. Dit is misschien een tip die te laat is maar vaak helpt het ook om de katten tijdelijk maar in een kamer te laten en ze dan langzaamaan on meer en meer kamers te laten.
 
Dit is normaal hoor. Dit kan een tijdje duren. Katten zijn (over het algemeen) heel gevoelig voor stress.
Het beste wat je kunt doen is 'gewoon' doen alsof er niets veranderd is.
Het helpt ook als je hun geur kunt verspreiden door de nieuwe woning. Dit is misschien een tip die te laat is maar vaak helpt het ook om de katten tijdelijk maar in een kamer te laten en ze dan langzaamaan on meer en meer kamers te laten.

Klopt helemaal!

Vorige week nog gemerkt hoe stressgevoelig katten onverwacht kunnen zijn: 1 van de 2 katten van een vriendin naar de dierenarts gebracht, de andere kat is de rest van de dag bang in een hoekje blijven liggen terwijl hij anders door het huis loopt alsof het van hem is. Het heeft toch een dag geduurd tegen dat hij weer in zijn normale doen was... Ook wel de eerste keer dat dat gebeurt, die andere kat is al meerdere keren eens naar de dierenarts gebracht en toen was dat nooit een probleem.
De "patiënt" zelf was dan weer super relaxed, tijdens en na het bezoek aan de dierenarts.
 
Terug
Bovenaan