Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Pff dat het maar snel 18u is.
Vanavond afspraak met dierenarts want de groten is terug ziek. Al bijna 2 dagen niks gegeten, loopt futloos rond. Hopen op niks ernstigs tegen dat ik thuis kom etc
 
Magic blijft de sociale, vrolijke en extreme flodder kater in huis. Loki begint nu, na 5 maanden, wel een beetje te ontdooien. Hij komt nu regelmatig af om rond mijn benen te kronkelen, en hij begint dan erg hard te spinnen (het huis davert dan bijna lol). Hij miaauwt nu ook steeds 'welkom', in de ochtend of als hij honger heeft. En hij komt nu wel regelmatig eens piepen, als ik met Magic aan het flodderen ben.

Aanraken lukt alleen als hij zijn rug draait naar jou. Aanraken en aaien vindt hij nu wel OK, alleen lijkt hij schrik te hebben van 'handen'/''armen'. Misschien een paar keer klappen gekregen? Maar de vraag is dan wel waarom Magic daar geen problemen mee heeft (dat is zijn tweelingsbroer he)
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook gewoon karakter hé. Ik heb hier nu ook twee kittens, 't zijn alletwee flodderaars maar de ene is wel wat schichtiger dan de andere. Als ze bij mij liggen is alles OK, maar als ik ze tegenkom in mijn huis in het wild 😂 en ik wil ze aaien, reageren ze ook alsof ik ze regelmatig eens martel of zo :rolleyes:
 
Frøya onze kattin kwam hier net binnen met een spreeuw in haar mond.

Beestje leefde nog dus ik heb dat op het terras gezet en het vloog meteen weg.

Wat een zicht weer. Voor een kattin van 3,5 kg is een spreeuw toch redelijk groot.

😬
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Zo een goeie 2 weken warmer weer en mag weer wat meer stofzuigen. Veel minder slapen en veel meer rondlopen en ook meer haar laten vallen.
 
1 kater van 14 jaar, Diesel voor ongeveer 80% maine coon en voor 20% geen idee.

Was eigenlijk van mijn achterburen, is daar geboren maar als kitten uit het nest verstoten waardoor die meer aan onze kant zat. Wou hij toch terug naar zijn thuis werd hij weggejaagd om te vermijden dat zijn mama hem iets zou aandoen. De vrouw van mijn achterbuur is/was een Oekraiense en op dag hebben die al hun katten achtergelaten en zijn ze naar daar getrokken (spreek nu wel van 2010) dus hebben we hem maar officieel geadopteerd.

Door zen moeilijke eerste levensjaar ist wel een halve overlever en is em asociaal en tiranniek naar andere katten, hij heeft ook jarenlang schrik gehad als we nog maar een borstel vasthielden.

Toen em 3 was heeft hij is een konijn mee naar huis gebracht op paasmaandag en dat vind ik nog altijd zeer grappig.
 
We hebben geprobeerd om opnieuw versvoer te geven, maar Huub heeft, na 2 maandje, opnieuw diarree. Dus willen we weer overschakelen op brokken. Maar we willen wel goede brokken geven, dus kan iemand kwaliteitsbrokken aanraden?
 
We hebben geprobeerd om opnieuw versvoer te geven, maar Huub heeft, na 2 maandje, opnieuw diarree. Dus willen we weer overschakelen op brokken. Maar we willen wel goede brokken geven, dus kan iemand kwaliteitsbrokken aanraden?
Ik geef die van mij al jaren brokken van Royal Canin, nog nooit problemen mee gehad. De ‘adult’ Britse korthaar.

Welke brokken gaven jullie?

En dit in combinatie met een paar schepjes natvoer, ook van Royal Canin sterilised.
 
Magic wordt alleen maar 'nog' socialer en extraverter. Als ik zou zeggen dat hij een hond is, mensen zouden het nog geloven ook. Zo'n extreem aanhankelijk kat heb ik nog nooit meegemaakt lol. Het enige dat hij wil is komen flodderen. Hij heeft van niets schrik. Je kan hem gewoon oppakken, hem op zijn rugje in uw armen leggen en dan over zijn buikje wrijven. Het enige dat er dan uit komt is 'spin spin spin'.

Ga ik op de zetel liggen, 2 seconden later is hij daar, dag, nacht, maakt allemaal niets uit. Hij gaat dan ook echt kopjes en likjes geven. En als je stil blijft liggen dan blijft hij zeker een uur liggen (!). Hij wordt daar nooit moe van en hij zal nooit aangeven dat het genoeg is.

Hij slaapt ook meestal op bed als je in bed ligt te slapen. Hem van bed duwen helpt welgeteld 2 seconden, dan springt hij er gewoon terug op.

Loki is eerder introvert en hij slaapt ook veel meer (en eigenlijk nooit op bed of met jou op de zetel). Hij komt nu wel altijd rond mijn benen wrijven en hij komt kopjes geven aan mijn benen. Je kan hem nu al wel aanraken, maar wel voorzichting. Hij heeft nog een beetje schrik.

Het zijn alle twee wel heel lieve katjes. Gemeend bijten of klauwen doen ze echt nooit. Als het niet naar hun zin is, dan lopen ze gewoon eventjes weg en komen ze later wel weer terug af.
 
Mijn kat eet echt alles, als ik niet oplet zijn noedels, brood, aardappelen, vlees maar vooral groeten zomaar weg.
Van broccoli tot champignons, ongelofelijk eigenlijk
Hier zijn ze erg kieskeurig, ze eten van bovenstaande niks op. Ze kregen eerst Fit & Fun en Whiskas. Maar sinds ik Purina (als lekkernij) en Purizon (als echte HOOFDvoeding)geef, laten ze de Fit & Fun en Whiskas nu gewoon staan. Ze eten wel nog graag droogvoer van Whiskas.

En ja snoepjes natuurlijk (!) en van menseneten vooral kip en kalkoen. (maar echt enkel het vlees zelf)

Hun vacht ziet er nu wel mooi en gezond uit. Dat was de eerste weken niet zo. Ze zien er nu echt kerngezond uit. :tongue:
(En dat zijn ze ook wel denk ik, ze voelen zich goed)
 
Terug
Bovenaan