Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    214
Begin mij ondertussen af te vragen of ik geen serieuze fout gemaakt heb, mijn vorige kat was veel rustiger, ik begin echt stress te krijgen van zo een overactief kitten in huis te hebben.. Springt hier constant mijn living rond, constant zitten bleiten zonder reden.. Ik kan hier toch ook moeilijk 2 uur aan een stuk met die hengel met pluim zitten zwaaien.. Ik weet echt niet of ik dat ga kunnen volhouden.
 
Begin mij ondertussen af te vragen of ik geen serieuze fout gemaakt heb, mijn vorige kat was veel rustiger, ik begin echt stress te krijgen van zo een overactief kitten in huis te hebben.. Springt hier constant mijn living rond, constant zitten bleiten zonder reden.. Ik kan hier toch ook moeilijk 2 uur aan een stuk met die hengel met pluim zitten zwaaien.. Ik weet echt niet of ik dat ga kunnen volhouden.
Oei :unsure:
Ja kittens zijn meestal wel heel actief en speels. I love die fase 😍
 
Begin mij ondertussen af te vragen of ik geen serieuze fout gemaakt heb, mijn vorige kat was veel rustiger, ik begin echt stress te krijgen van zo een overactief kitten in huis te hebben.. Springt hier constant mijn living rond, constant zitten bleiten zonder reden.. Ik kan hier toch ook moeilijk 2 uur aan een stuk met die hengel met pluim zitten zwaaien.. Ik weet echt niet of ik dat ga kunnen volhouden.
😂 Breng maar hier. Of zet er ene bij.

We hebben hier vier katten. Twee van mij en twee van mijn vriend. Die van mij zijn al oud, 17 en 15. Die van 15 wordt eigenlijk rapper oud dan die van 17. Maar die van 17 is zot van kittens.

En nu ben ik al hele tijd half en half aan het overwegen om een kitten voor hém te halen 😂 Omdat dat zo leuk zou zijn en ook een beetje een egoïstische reden. Ik ben zo fucking gehecht aan die kat en een kitten dat opgevoed is door hem (zoals die van 15)? Yes please.

ERG HE.
 
Begin mij ondertussen af te vragen of ik geen serieuze fout gemaakt heb, mijn vorige kat was veel rustiger, ik begin echt stress te krijgen van zo een overactief kitten in huis te hebben.. Springt hier constant mijn living rond, constant zitten bleiten zonder reden.. Ik kan hier toch ook moeilijk 2 uur aan een stuk met die hengel met pluim zitten zwaaien.. Ik weet echt niet of ik dat ga kunnen volhouden.
Ik ken het gevoel 😆
Onze vorige poes was ook een rustige en Beli heeft soms ook overactieve buien. Meestal betert het wel als ik er mij een paar keer per dag mee speel. Het valt mij wel op als ik de late heb en bijna heel de dag van huis ben dat hij 's avonds zeer vervelend kan zijn, een kwartiertje spelen met hem is dan meestal niet genoeg en kan hij heel de avond wel vervelend zijn.
Maar ja, dat is nu eenmaal een kitten. Niet opgeven, normaal gezien worden ze wel rustiger eenmaal ze wat ouder worden.
 
Begin mij ondertussen af te vragen of ik geen serieuze fout gemaakt heb, mijn vorige kat was veel rustiger, ik begin echt stress te krijgen van zo een overactief kitten in huis te hebben.. Springt hier constant mijn living rond, constant zitten bleiten zonder reden.. Ik kan hier toch ook moeilijk 2 uur aan een stuk met die hengel met pluim zitten zwaaien.. Ik weet echt niet of ik dat ga kunnen volhouden.

Als dit echt een probleem is, er is een eenvoudige oplossing. Een tweede kitten nemen. Dan kunnen ze met elkaar spelen.

Als je geen zin hebt om veel tijd in je huisdier te steken, waarom heb je dan geen oudere kat geadopteerd? Iedereen weet toch dat de meeste kittens vol energie zitten? Dat is toch bij elke dierensoort (en mensen) dat de kleintjes veel energie hebben en veel willen aandacht willen om te spelen.
 
Wij hebben 2 katten waarvan de ene het vertikt om door het nieuwe kattenluik te gaan. We hebben een nieuw kattenluik met chip geïnstalleerd gezien de kat van de buren geregeld bij ons binnenzat en af en toe eens urineerde in ons huis. Onze ene kant was er direct mee weg, maar onze andere kat wil er maar niet door. Van binnen naar buiten lukt nog, maar van buiten naar binnen wil ze echt niet. We hebben er al uren aan versleten en proberen lokken met speeltjes of eten maar ze wilt echt niet. Ze toont zelf geen interesse als ik het luik manueel open hou en wat eten aan de andere kant leg. We zitten dus nu in een situatie waarwij we iedere ochtend de voordeur moeten openen en ze dan al miauwend binnen huppelt.
 
Als dit echt een probleem is, er is een eenvoudige oplossing. Een tweede kitten nemen. Dan kunnen ze met elkaar spelen.

Als je geen zin hebt om veel tijd in je huisdier te steken, waarom heb je dan geen oudere kat geadopteerd? Iedereen weet toch dat de meeste kittens vol energie zitten? Dat is toch bij elke dierensoort (en mensen) dat de kleintjes veel energie hebben en veel willen aandacht willen om te spelen.
Ik wil er wel tijd in steken, maar de zondagavond om 22u mag het een beetje kalmeren want de maandag er terug vroeg uit. Hij begon de rug van mijn zetel als klimmuur te gebruiken, terwijl em een krabton van 50cm doorsnee op 1m80 hoog heeft om op te klimmen.. Zal zeker wel beteren als ik em eens buiten ga kunnen laten, maar best week of 4-6 wachten zeker daarmee?
 
Das normaal. Uw kitten ziet geen verschil tussen een zetel en een krabton. Je gaat dat moeten aanleren.

Ik ben zoiezo tegen het laten buiten lopen van katten (tenzij een tuin waar ze niet uit kunnen) maar minstens 6 tot 8 weken wachten.
 
Ik heb 3 katten. Rambo en Moetje die hier nu 5 jaar zijn en allebei van het asiel komen en Gustje is zelf onderdak komen zoeken.
Zijn vorige bazen van een paar huizen verder zijn verhuisd zonder iets te zeggen en hebben hem zomaar achtergelaten. De andere katten pakten ze wel mee maar Gustje zat al veel bij ons en kwam niet zo overeen met hun andere katten.

Ik heb genoeg foto's maar ik heb het nog niet gevonden om er 1 te plaatsen.
 
Nog steeds niet opgelost.

Na 3 bezoeken aan dieren arts, urine onderzocht, niets speciaals te hebben gevonden,
blijft mijn vrouwtjeskat moeite hebben met plassen, en vaak komt er enkele druppels bloed uit.

Ze spreken nu van speciale voeding, maar betwijfel toch of dit wel gaat helpen.

Andere dieren arts dan maar?
 
Nog steeds niet opgelost.

Na 3 bezoeken aan dieren arts, urine onderzocht, niets speciaals te hebben gevonden,
blijft mijn vrouwtjeskat moeite hebben met plassen, en vaak komt er enkele druppels bloed uit.

Ze spreken nu van speciale voeding, maar betwijfel toch of dit wel gaat helpen.

Andere dieren arts dan maar?

Drinken ze genoeg?

Als ze geen andere drinkbak hebben dan degene die naast het eten staat dan mag je er 100% van zijn dat ze te weinig drinken :)

Elke kat drinkt te weinig in principe daarom dat natvoer als extra wel handig kan zijn
 
Drinken ze genoeg?

Als ze geen andere drinkbak hebben dan degene die naast het eten staat dan mag je er 100% van zijn dat ze te weinig drinken :)

Elke kat drinkt te weinig in principe daarom dat natvoer als extra wel handig kan zijn
Er is bij ons maar 1 kat, en het is haar.

En ja , ze drinkt toch voldoende, na 3 dagen is haar bakje leeg, en moet het bijgevuld worden. Ze drinkt veel meer dan mijn vorige kat.


En ze krijgt dagelijks natvoer rond de middag. smorgen en savonds korrels.

Ze is ook nog maar een 5 tal jaar oud, dus nog niet echt "oud"
 
Wij hebben hier thuis 3 katjes rondlopen.
1'tje loop vrij binnen en buiten, 1 die niet meer buiten mag wegens gezondheid & leeftijd en 1 die we niet buiten willen (britse korthaar).
Het vraagt soms wat management om de katten in de garage of living te steken als je eens een deur wil laten openstaan in de living of de garagepoort bv.
Tot nu toe is dat feilloos gelukt en willen dat uiteraard ook zo houden. Ondertussen loopt er hier een klein pagaderke rond van bijna 2j die aan de klinken begint te komen en vantijd al eens een deur open krijgt. Momenteel is mijn grootste bezorgdheid dat hij frequenter een deur zal openkrijgen met alle gevolgen van dien.
Zijn er van jullie in een gelijkaardige situatie en hoe hebben jullie dat opgelost? Ik mag er niet aan denken dat er een van die katten wegloopt.
 
@ikbenben

Hewel tis toch weer straf hé !

Ik ben dus naar een gepensioneerde dierenarts geweest, die wel nog steeds "beschikbaar" is....


Hier in de volksmond, ge kent dat hé, "gaat es naar den INSERT NAME HERE, dien is 80 jaar, ma gaat u zeker kunnen helpen".

Ik dacht ja, een man met expertise, dat is nooit nie slecht.

Ik ga daar dus vorige week vrijdag naartoe, die knijpt daar in mijn kat haar blaas, snuistert daar in haar vagina, thermometer in de poep, spuitje hier, en komt dan met een "supermedicijn" waar ik 'geen reclame over mag maken' want is vanaf nu verboden voor verkoop voor dieren, enkel voor de mens....

En wonder boven wonder: mijn kat is verdorie GENEZEN !!

Dus in augustus 3 keer visiste betaald , urine onderzoek, speciale voeding, die niemendal heeft geholpen bij mijn normale dieren arts (ok ze was op reis, het was een stagiairke...)

Maar echt jonges..... vanaf nu blijf ik gewoon naar die oudere arts gaan hoor, voor zolang hij nog leeft :) wat een schat van een mens.
Ok mijn poeske had het nie zo graag dat hij zo hard kneep, om op zoek te gaan naar kristallen (wtf nooit gedacht dat je dat kon 'voelen'), ; maar ze is genezen, ze plast geen bloed meer, en das het voornaamste !
 
Goed dat het opgelost is!

Urineproblemen bij katten kan snel vrij ernstig worden. Je afschepen met 'probeer eens die voeding' doet bij mij al een belletje rinkelen want dat is iets dat niet op korte termijn een dringend probleem kan oplossen.
 
Goed dat het opgelost is!

Urineproblemen bij katten kan snel vrij ernstig worden. Je afschepen met 'probeer eens die voeding' doet bij mij al een belletje rinkelen want dat is iets dat niet op korte termijn een dringend probleem kan oplossen.
ja die oudere dieren arts zei ook, dat dit enkel maar helpt (die voeding) als het kristallen zouden zijn. Wat het dus niet waren. (hadden ze nogtans al gezegd bij het urine onderzoek, dat er geen kristallen te vinden waren, dus dan toch maar voeding voorstellen kwam echt over als cash grab bij mij). Gaf dan ook de doorslag om die oudere arts te proberen, en vanaf nu blijf ik naar hem gaan. Wat een topper.
 
Ik heb dus effectief al een paar keer gereageerd op kittens. En vandaag is de derde keer dat ze mij mailen dat het kitten net gereserveerd is. Ik reageer ook enkel op kittens waarvan ik denk, já, die moét het zijn. Dus waar ik volledig voor val en die hier passen qua karakter en gewoon een good match lijken.

Ik kan dit niet aan jong, mijn kittenhart. Ik wil al niet meer 😭
 
Terug
Bovenaan