Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Mijn eerste kat was van ouderdom blind geworden. Echt zielig, het beestje liep eigenlijk constant te janken uit desoriëntatie en ze stopte als je ze streelde of oppakte. Uiteindelijk hebben we ze moeten laten inslapen.
Hoe oud was die toen ze blind werd?
 
Een tweede kat is vaak een goed idee MAAR het is niet gemakkelijk. Het kan echt maanden duren voor ze overeen komen. Bij sommige duurt het een paar uur, andere een paar dagen of weken.
Het is wel heel belangrijk als je een nieuwe kat neemt, dat je weet hoe je ze aan elkaar moet voorstellen want als de eerste ontmoeting slecht loopt, kan het zijn dat het nooit meer goed komt.
Onze hond zaliger en onze kat zaliger, ... na een paar uurtjes waren het beste maatjes.
Dat is zo gebleven tot het einde ..
 
Hoe oud was die toen ze blind werd?
Ze is ondertussen al 17 jaar dood dus ik weet het niet meer allemaal zo tot in detail maar ik dacht dat ze ongeveer 15 jaar geworden was en dat dit haar laatste levensjaar was. We hebben ze wel niet moeten laten inslapen door de blindheid maar omdat ze echt op was.
 
Hier bijna Nero zijn verjaardag, hij is geboren in augustus 2012 dus 1 van dees vieren :)
Ondanks aids, tumor, alle tandjes moeten laten trekken op bijna jaar tijd maakt hij het nog steeds goed.
Zo sterk en fier katje ik heb, he's the best.

Edit: wil graag speeltje kopen voor hem, iemand ervaring met wat katten werkelijk graag hebben lol? :p
 
Laatst bewerkt:
Zijn huidig lievelingspeeltje is balleke van zijn eigen haar uit de kam.
Ohh kan nog steeds geen foto's delen hier :(
 
Laatst bewerkt:
Hier bijna Nero zijn verjaardag, hij is geboren in augustus 2012 dus 1 van dees vieren :)
Ondanks aids, tumor, alle tandjes moeten laten trekken op bijna jaar tijd maakt hij het nog steeds goed.
Zo sterk en fier katje ik heb, he's the best.

Edit: wil graag speeltje kopen voor hem, iemand ervaring met wat katten werkelijk graag hebben lol? :p

Lintjes (zoals ze rond een cadeau doen, maar dan in zachte stof), haarrekkers, knisperballetjes,...
Daar zijn ze hier het meest dol op, al is het ook met periodes. Het moment dat je denkt, ze spelen er niet meer mee, ik zal dat ergens opbergen, voelen die beesten dat aan en geven ze het terug aandacht :tongue:
 
Lintjes (zoals ze rond een cadeau doen, maar dan in zachte stof), haarrekkers, knisperballetjes,...
Daar zijn ze hier het meest dol op, al is het ook met periodes. Het moment dat je denkt, ze spelen er niet meer mee, ik zal dat ergens opbergen, voelen die beesten dat aan en geven ze het terug aandacht :tongue:
Mag vooral geen lawaai maken voor hem. Nero heeft echt niet graag lawaai/geluiden vindt hij echt maar niks.

Maar thx aan de persoon hier boven met de post, zal het eens bekijken en keuze maken :) Katjes zijn ook zo gevoelige diertjes vind ik, Nero al zo lang niet meer op schoot komen zitten maar heb het laatste dagen wat moeilijker, en hij komt nu constant bij mij zitten, op schoot en tussen benen zo cute. Maak het mezelf miss wijs maar lijkt toch dat hij mijn emoties kan aanvoelen soms :)
 
We zitten met een zieke thuis denk ik :(
De maine coon heeft enkele dagen niet geplast in de kattebak, 1 x erbuiten en voorbije 2 dagen wat barfkes mogen opkuisen.
Voor de rest gedraagt hij zich nu wel pak aanhankelijker dan normaal, verder niks. Eet & drinkt zoals het hoort.
Sinds gisteren antibiotica aan het toediene
 
Laatst bewerkt:
We zitten met een zieke thuis denk ik :(
De maine coon heeft enkele dagen niet geplast in de kattebak, 1 x erbuiten en voorbije 2 dagen wat barfkes mogen opkuisen.
Voor de rest gedraagt hij zich nu wel pak aanhankelijker dan normaal, verder niks. Eet & drinkt zoals het hoort.
Sinds gisteren antibiotica aan het toediene
Met katten die niet plassen toch altijd goed oppassen heb ik gelezen. Toen nero niet kon plassen bleek hij serieus ziek te zijn.
 
Met katten die niet plassen toch altijd goed oppassen heb ik gelezen. Toen nero niet kon plassen bleek hij serieus ziek te zijn.
Toen onze kater Joey niet meer kon plassen zei vrouwlief: Er is iets mis, breng hem asap naar de dierenarts.
Komen we daar aan, zegt ie letterlijk dat hadden we een paar uur later geweest, dat het dan te laat was geweest.
Niet plassen kan erg snel dodelijk zijn voor een kater.
 
Toen onze kater Joey niet meer kon plassen zei vrouwlief: Er is iets mis, breng hem asap naar de dierenarts.
Komen we daar aan, zegt ie letterlijk dat hadden we een paar uur later geweest, dat het dan te laat was geweest.
Niet plassen kan erg snel dodelijk zijn voor een kater.

Hier zelfde, dierenarts gebeld en onmiddellijk spoed moeten gaan met nero.
 
Iemand suggesties voor een kattenluik. Ons huidige kattenluik is helemaal versleten en de flap is gisteren afgebroken. De kat van de buren komt hier geregeld eens verkennen maar tot op heden nog nooit door het kattenluik gegaan. Zouden jullie zo'n systeem aanraden met chip? Lees er gemengde reviews van, dat het systeem geregeld stopt met werken. Wil er niet al te veel geld tegensmijten..

Wij hebben een elektronisch luik vna dit merk.

Super tevreden van.
Om de zoveel tijd wel de batterijen vervangen. (elke 3-4 maand)
Wij wouden een elektronisch omdat we dan konden instellen dat ze s'avonds na een bepaald uren niet buiten konden (maar wel binnen)

Een deftig elektronisch kost wel wat geld.
 
Nee? Alsof dat ook maar iets verschil zou maken, ik kan het enkel eens vermelden aan die mensen dan, en hopen dat ze hun kattin steriliseren. Enige verschil is dat er geen asiel tussen zit. Of die kittens nu geboren zijn bij mensen die ze dan weggeven, of ze worden ergens gedumpt, sowieso is dat kitten al geboren he. Is het dan beter dat dat kitten naar iemand gaat die er ook niet achter kijkt?

je houdt het op zich enkel in stand omdat je de kittens bij hen haalt.
Je doet dat uiteraard niet met slechte bedoelingen.
Integendeel, jij doet dat net om goed te doen en die kitten een goed huis + gezondheid te geven.

Probleem is echter dat die eigenaars niets van moeite doen om conform de regels te zijn.
Het zijn geen fokkers dus horen hun dieren gechipt + geknipt te zijn. (dit is nu eenmaal de regel om het te veel aan populatie tegen te gaan)
Net omdat het ook geen fokkers zijn is de kans op ziektes/slechte gezondheid een pak hoger.
Neem er dan nog is bij dat er daar veel incest onder die nestjes zal zijn.
 
je houdt het op zich enkel in stand omdat je de kittens bij hen haalt.
Je doet dat uiteraard niet met slechte bedoelingen.
Integendeel, jij doet dat net om goed te doen en die kitten een goed huis + gezondheid te geven.

Probleem is echter dat die eigenaars niets van moeite doen om conform de regels te zijn.
Het zijn geen fokkers dus horen hun dieren gechipt + geknipt te zijn. (dit is nu eenmaal de regel om het te veel aan populatie tegen te gaan)
Net omdat het ook geen fokkers zijn is de kans op ziektes/slechte gezondheid een pak hoger.
Neem er dan nog is bij dat er daar veel incest onder die nestjes zal zijn.
Dat zijn geen fokkers eh, die hun katin is gewoon zodanig wild dat ze die zelfs Nie kunnen pakken, die zit niet in huis bij die mensen maar ergens vanachter in een kotje. Als der dan ne kater passeert..
 
Ik sprak eerder in het algemeen.
Maar er zijn altijd manieren om een kat te vangen en dan te laten steriliseren, kan me inbeelden dat ze elke keer dat gezever van die kittens en er vanaf moeten geraken niet echt fijn vinden.
 
Terug
Bovenaan