Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Ik heb dus effectief al een paar keer gereageerd op kittens. En vandaag is de derde keer dat ze mij mailen dat het kitten net gereserveerd is. Ik reageer ook enkel op kittens waarvan ik denk, já, die moét het zijn. Dus waar ik volledig voor val en die hier passen qua karakter en gewoon een good match lijken.

Ik kan dit niet aan jong, mijn kittenhart. Ik wil al niet meer 😭

Mischien is dit het teken dat je moet accepteren, dat je al teveel huisdieren hebt?
 
Wij hebben Beli zijn achterpootje al een keer moeten wassen onder de kraan omdat hij in zijn eigen kaka had getrapt. Hij liet het vrij gemakkelijk doen, was zelfs schattig om te zien 😋
 
Ik steek mijn kat hierv ook wel eens regelmatig onder de kraan …die protesteert dan wel eens met zo zwaar te miauwen en eens Te grommen …maar dat duurt zolang tot ik de sproeier eens op hare kop zet .
Heeft nog nooit haar nagels gebruikt . ;)
 
Iemand tips? Onze kater Magic is extreem sociaal en vraagt enorm veel om aandacht. En dat wordt alleen nog maar erger.
Dwz midden in de nacht maakt hij u dan wakker en hij houdt niet op tot je wakker bent. :frown:

Een deken over je hoofd trekken, helpt ook niks. Hij duikt er dan gewoon onder en komt echt kopjes geven en hij begint dan te duwen tegen je gezicht. Als dit geen reactie uitlokt, begint hij je te likken met zijn ruwe tong en als dat ook niet lukt, klauwt hij naar jou. (niet gemeend maar om aandacht)

Terwijl Loki veel slaap nodig heeft (zijn broer), heeft Magic weinig slaap nodig, dus nadat Loki stikkapot is en ligt te slapen, verveelt Magic zich, en dan komt hij dus af. Extra speeltjes of zo, helpen niet. Hem negeren lukt tot hij met zijn nagels, je gezicht begint te bewerken. Dat beseft hij natuurlijk heel goed, zo slim is hij natuurlijk wel.

Het kattendeurtje openzetten naar buiten helpt gene zak. Hij gaat wel naar buiten maar t'is eerder een huiskat en zelfs dan komt hij dus midden in de nacht af. Beide broers komen uit het asiel dus naar buitengaan zonder dat ik erbij ben --> Hoop en al een rondje door de tuin, verder nog niet.
 
Iemand tips? Onze kater Magic is extreem sociaal en vraagt enorm veel om aandacht. En dat wordt alleen nog maar erger.
Dwz midden in de nacht maakt hij u dan wakker en hij houdt niet op tot je wakker bent. :frown:

Een deken over je hoofd trekken, helpt ook niks. Hij duikt er dan gewoon onder en komt echt kopjes geven en hij begint dan te duwen tegen je gezicht. Als dit geen reactie uitlokt, begint hij je te likken met zijn ruwe tong en als dat ook niet lukt, klauwt hij naar jou. (niet gemeend maar om aandacht)

Terwijl Loki veel slaap nodig heeft (zijn broer), heeft Magic weinig slaap nodig, dus nadat Loki stikkapot is en ligt te slapen, verveelt Magic zich, en dan komt hij dus af. Extra speeltjes of zo, helpen niet. Hem negeren lukt tot hij met zijn nagels, je gezicht begint te bewerken. Dat beseft hij natuurlijk heel goed, zo slim is hij natuurlijk wel.

Het kattendeurtje openzetten naar buiten helpt gene zak. Hij gaat wel naar buiten maar t'is eerder een huiskat en zelfs dan komt hij dus midden in de nacht af. Beide broers komen uit het asiel dus naar buitengaan zonder dat ik erbij ben --> Hoop en al een rondje door de tuin, verder nog niet.
Deur slaapkamer dicht doen?
 
Bij mijn vorige kat Joey lukte dat niet, hij heeft toen letterlijk een groot gat in de deur gemaakt en toen moesten wij de deur vervangen. :frown:
Maar onze huidige katers zijn zo hevig niet, dus dat is misschien wel een optie :)
Ooh veel succes hiermee.
Ik heb ondervonden dat zodra een kat gewoon is dat ze ergens mogen komen, het hen verbieden moeilijk is. Of ik ben gewoon een enorme softie en ik geeft direct toe aan mijn katten 😅.

Wij hebben ook wel het probleem dat wij een kat hebben die deuren kan open doen. Hij heeft zo'n fase gehad dat hij in de nacht miauwt. En als hij dat deed, zette we hem en de andere katten in de woonkamer met de deur opslot zodat wij rustig konden slapen. Als we de slaapkamer deur dicht deden, sprong hij steeds naar de klink met het nodige lawaai en kreeg de deur uiteindelijk ook open.
Sinds we vier katten hebben is hij er wel mee gestopt.
Hij kan er trouwens echt niet tegen als er gesloten deuren zijn binnen zijn territorium. Hij is ooit eens op de buitengang geraakt (we wonen op een appartement) en sinds dien probeert hij daar regelmatig te raken als we doorgaan/thuis komen. Hij gaan daar dan lekker rollen voor alleen hij dan terug onze woning binnen wandeld.

Deze nacht probeerde een van de andere katten wel in de kleerkast in te breken. Gelukkige stopte ze direct nadat ik eens kwaad haar naam zei.
 
Zo wel @TRUMP

Afbeelding invoegen en de link naar de JPG zelf invoegen --> hxxps://i.ibb.co/f4pTzgN/244460418-872477940044611-4907885930931450612-n.jpg. En niet hxxps://imgbb.com/bzBGM0v gebruiken.

244460418-872477940044611-4907885930931450612-n.jpg
 
Uit een kleinschalig onderzoek, waar 1 kat aan heeft deelgenomen, blijkt dat 100% van de deelnemers, olijfbrood en korstjes van te ontdooien wit brood, lust. Dat ze mij nog maar eens proberen wijs te maken dat katten vleeseters zijn!
Ik kan u een 2de deelnemer aan dat onderzoek bezorgen die dat kan bevestigen.

Zelfs de iglo spinazie met room gaat hier vlot binnen als ik die pot iets te lang op het aanrecht laat staan. Ook mijn koffie durft er wel eens aan geloven als ik niet aandachtig ben. Dan gaat het pootje er in en dat dan maar aflekken.

En ik mag het dan achteraf gaan opkuisen...
 
Terug
Bovenaan