Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
“Whisker stress”.

Hier een lage, brede kom water waar gretig uit gedronken wordt, zelfs beter dan de fontein.
 
Hier twee drinkbronnen: zowel een fontein als een stenen kannetje. Wordt beiden goed van gedronken. :)

Voeding is steeds droog met heel af en toe een zakje natte voeding. Met de droge voeding is ze heel blij en ze glimt ook mooi en is heel zacht.
De natte voeding geef ik maar af en toe omdat hier anders standaard om gezaagd wordt en het ook nogal duur is om dagelijks te geven...
( :unsure: :unsure: :unsure: )
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Uit een schaaltje van plastic drinken de meeste katten niet graag, liefst inox of keramiek. Of zoals @Z3r0 eerder al zei, meerdere schaaltjes zetten kan ook helpen.

Mijn dierenarts zei dat keramiek het beste is. Een metalen schaaltje zou metaalsmaak kunnen afgeven.
Maar ik heb nog niet van het metalen schaaltje durven drinken en gewoon 2 keramieke gezet :p
 
Onze Marcel plast af en toe in de hoek van onze living, ondanks dat zijn bak proper is en hij de rest van de dag ook gewoon naar die bak gaat. Af en toe heeft hij precies goesting om is efkes random een plaske te leggen. Iemand tips om dit tegen te gaan?
 
Mijn dierenarts zei dat keramiek het beste is. Een metalen schaaltje zou metaalsmaak kunnen afgeven.
Maar ik heb nog niet van het metalen schaaltje durven drinken en gewoon 2 keramieke gezet :p
Wij hebben altijd eentje uit inox gebruikt. Beide katten hebben het zonder tegenstribbelen gebruikt.
Onze Marcel plast af en toe in de hoek van onze living, ondanks dat zijn bak proper is en hij de rest van de dag ook gewoon naar die bak gaat. Af en toe heeft hij precies goesting om is efkes random een plaske te leggen. Iemand tips om dit tegen te gaan?
In principe is de regel 2 kattenbakken voor 1 kat en per kat dat er bijkomt 1 extra (dus 1 kat 2 bakken, 2 katten 3 bakken,...).
 
Zeg, 2 kattebakken voor 1 kat, drinkfonteinen, overal bakjes water in keramiek,...
M'n kat lekt aan z'n eigen poep, snuffelt aan de kak van andere katten en drinkt het liefst vervuild regenwater of water met chloor in.

We hebben destijds zo'n schone krabpaal gekocht met bijhorend nestje met kussens e.d.
Die ging in de lege doos gaan zitten of sliep op de vuile was die in de garage lag.

Verse kip van de BBQ, zonder kruiden? Nee hoor, hij lekt liever de verbrande rooster af.
 
Zeg, 2 kattebakken voor 1 kat, drinkfonteinen, overal bakjes water in keramiek,...
M'n kat lekt aan z'n eigen poep, snuffelt aan de kak van andere katten en drinkt het liefst vervuild regenwater of water met chloor in.

We hebben destijds zo'n schone krabpaal gekocht met bijhorend nestje met kussens e.d.
Die ging in de lege doos gaan zitten of sliep op de vuile was die in de garage lag.

Verse kip van de BBQ, zonder kruiden? Nee hoor, hij lekt liever de verbrande rooster af.
Ge kunt daar zo ver in gaan als ge zelf wilt hé.
Wij hebben ook maar 1 kattenbak en 1 simpel inox kommetje voor water uit te drinken.

Onze huidige kat gebruikt enkel maar de krabpaal om aan te krabben, de huisjes die eraan gemonteerd zitten gebruikt hij niet. Onze vorige poes gebruikte dezelfde paal volledig. Slapen deed ze ook overal.

Op voeding zijn we dan wel weer strikt bij onze huidige kater, het was ook een vereiste van de fokker dat we rauw eten geven.
 
Zeg, 2 kattebakken voor 1 kat, drinkfonteinen, overal bakjes water in keramiek,...
M'n kat lekt aan z'n eigen poep, snuffelt aan de kak van andere katten en drinkt het liefst vervuild regenwater of water met chloor in.

We hebben destijds zo'n schone krabpaal gekocht met bijhorend nestje met kussens e.d.
Die ging in de lege doos gaan zitten of sliep op de vuile was die in de garage lag.

Verse kip van de BBQ, zonder kruiden? Nee hoor, hij lekt liever de verbrande rooster af.
Katten zijn gewoon eikels, dat weten we. De kat van mijn tante legde altijd de groene brokken naast zijn bak en at de rest op. Bij Wiskas was dat dus de groenten :unsure: .

Die van mijn nonkel was wel geniaal. Die grabbelde met zijn poot in de brokken en at die dan via zijn poot op. Ik wist niet wat ik zag.
 
Mijn katten hebben ook een luxe leventje... Genoeg kattenbakken, twee drinkplaatsjes (fontein + een bakje), in elke kamer nestjes en krabpalen of plankjes, eigen etensbakjes. Hopen speeltjes. Luxe kattentoren (paleis?) met zicht op een boom waar vaak vogels in zitten.

Wat doet de jongste? Krabben aan de muren 😭.

Mijn kat zit hier maar op wespen te meppen en te springen. Daarstraks is er ene die uit schrik wegvloog tegen mijn schouder gebotst. Ik zweer het Toulouse als ik straks ne steek heb en gij niet gaat ge het mogen horen he. :angry:

Oohnee 😂.
Ik heb zo ooit eens een kat gezien die zo met een spin speelde. Ze pakte die, en liet die dan weer weglopen om ze daarna weer te pakken.

Ik gebruik mijn katten als muggenmeppers. Als er een mug op de muur zit, pak ik mijn kat op en hou ze er bij in de buurt en dan vangt de kat ze. Ik van de mug vanaf, kat heeft er plezier aan gehad.
 
Bij ons kruipt Beli af en toe tussen de kabels achteraan de tv of achter mijn pc. Hij weet dat hij dan aandacht krijgt ook al iets het niet de juiste...kleine smeerlap 😝
 
Het onderzoek van de stoelgang heeft niks opgeleverd. We moeten het even aankijken en anders gaan ze het bloed controleren. Hij is nog steeds de oude, maar gisterenavond weer overgegeven (inclusief kleine haarbal) en weer van die slijmerige kleine plekjes diarree. Dit weekend weer in de gaten houden. Hij is wel normaal en eet gewoon, allé, gewoon voor Huub standaarden bedoel ik dan :unsure:
 
Het onderzoek van de stoelgang heeft niks opgeleverd. We moeten het even aankijken en anders gaan ze het bloed controleren. Hij is nog steeds de oude, maar gisterenavond weer overgegeven (inclusief kleine haarbal) en weer van die slijmerige kleine plekjes diarree. Dit weekend weer in de gaten houden. Hij is wel normaal en eet gewoon, allé, gewoon voor Huub standaarden bedoel ik dan :unsure:
Raar hé 🤔
Misschien de fokker eens om raad vragen? Hij heeft mij toch ook al enkele keren goede raad gegeven.
 
Dinsdag naar de dierenarts met Bavet, 1 van onze katers. Hij plast op verschillende plaatsen in huis en het viel me op dat de urine wel heel donker is van kleur, richting oranje. Hij is ook wat vermagerd 😐
Ondertussen is onze andere kater Zeno al 4-5 weken niet meer thuisgekomen 😓 Hij was een jaar of 2 geleden ook eens op wandel gegaan en niet meer thuisgekomen. Toen hebben we hem een paar straten verder teruggevonden. Onlangs daar nog eens langsgeweest, maar die mensen hadden hem niet gezien. Hij is een dikke 15 jaar dus misschien voelde hij zijn einde naderen?
 
Katten zijn vreemde wezens. Magic heeft een obsessie voor mijn benen.
Continue tegen mijn benen wrijven, en er ook gewoon regelmatig in bijten (niet gemeend, het is lichtjes en speels).
Je mag hem strelen en aaien, dat vindt hij wel leuk, maar alleen als hij zelf afkomt. Er zomaar naartoe gaan, heeft ie niet zo graag.

Loki is daarentegen veel minder sociaal. Hij komt tot op heden nooit af (behalve voor eten natuurlijk), je mag hem wel gewoon aankijken en langs hem passeren, maar hij houdt (in tegenstelling tot Magic) niet zo van knuffels.
 
1 kattin Roxy van 6 jaar intussen, uit het asiel. Geen idee welk ras, is gek en vreemd een ras?

Drinkt liever via haar poot uit waterbak dan rechtstreeks. Eten soms ook zo. Water en eetbak zijn beetje hoger en gekantelt tegen het spugen. Maar dat werkt ook niet altijd precies.

Intussen iets meer dan een maand verhuisd en ze gaat sinds paar dagen buiten. Door een luikje is nog moeilijk. Mevrouw wil met haar poot het open duwen en dan hoofd er door, maar zo werkt het niet.
Gisteren kreeg ik ze voor geen meter binnen, dus dan bleef ze maar een nacht buiten.

Vanochtend janken aan het raam, nagels in het vliegenraam en nu al gans de dag verstopt in de garage. Ze zal het wel leren om binnen te slapen...
 
Terug
Bovenaan