Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Ik heb twee nieuwe (asiel)katten en ik was ook nog aan het zoeken naar goede kwaliteitsvoeding.

Ik zie dat er bijvoorbeeld voor Purizon / Wild Freedom ook de 400g versies bestaan en die zijn natuurlijk iets goedkoper. Is er een reden waarom je voor de 200g versies gaat ipv de 400g versies?
Ik geef +- 100g natvoer per dag en voor de rest korrels.
Met 400g blikken zou het eten na een paar dagen niet meer vers zijn, dus daarom de kleinere blikjes (maar met 2 katten heb je dat probleem niet :wink:).
 
Nog een vraagje: mijn kat begint steevast te janken om naar buiten te kunnen wanneer ik aan het eten ben. Durf te wedden dat het zo dadelijk rond half zeven ook weer van dat is. :unsure: Avondeten of middageten maakt geen hol uit, maar ik denk dat het puur vanwege de positie is, namelijk omdat mijn eettafel vlak aan het schuifraam aan de tuin is langs waar ik ze het vaakst buiten laat. Uiteraard enorm vervelend want ik wil op zo'n momenten niet toegeven omdat ik dat gedrag wil afleren. Heeft iemand daar nog tips voor?
Hier hetzelfde probleem als ik dicht bij het schuifraam zit, zal inderdaad aan de positie liggen denk ik.
Veel succes trouwens met het proberen afleren, ik heb het opgegeven na een paar maanden zonder resultaat. :biglaugh:
 
Katten zijn koppig beesten, ze iets afleren is heel moeilijk .. tenzij .. het bijna waanzinnig / krankzinnig veel pijn doet. Dan leren ze PIJLsnel bij.

Onze kater Joey -van vroeger- bleef koppig over het vuur lopen ondanks dat ik hem er continue op wees. (en hem steeds weg probeerde te jagen)

Op een dag wandelde hij er dus terug over met zijn pootjes (de pootjes zijn heel erg gevoelig bij katten), maar het was nog gloeiend heet
(op een moment dat ik het niet meteen opgemerkt had.)

Ik heb onze kater nooit (meer) zo hard horen krijsen.

Daarna deed hij het echt nooit meer. :tongue:
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Onze Beli sprong soms op mijn surround speakers. Ik heb het opgelost door er een stuk karton op te leggen met dubbelzijdige tape op. De eerste keer hij er weer op sprong verschoot hij nogal dat het aan zijn pootjes bleef plakken, sindsdien heeft hij er toch niet meer opgezeten 😋
Die truc kunt ge bijvoorbeeld ook gebruiken als ze ergens aan proberen te krabben, gewoon dubbelzijdige tape tegen kleven.
 
Onze Beli sprong soms op mijn surround speakers. Ik heb het opgelost door er een stuk karton op te leggen met dubbelzijdige tape op. De eerste keer hij er weer op sprong verschoot hij nogal dat het aan zijn pootjes bleef plakken, sindsdien heeft hij er toch niet meer opgezeten 😋
Die truc kunt ge bijvoorbeeld ook gebruiken als ze ergens aan proberen te krabben, gewoon dubbelzijdige tape tegen kleven.
Ja een kat pijn doen moet je ten alle tijden / kost wat kost vermijden (natuurlijk over het vuur lopen is een uitzondering, je kan daar geen tape of zo opplakken en dan moet ie het maar eens voelen ;))

Tape is inderdaad een heel goed idee. Dat plakt, is onprettig en je kat gaat het dan niet meer doen :D
 
Zilverpapier is ook een tijdelijke oplossing.
Op het aanrecht gelegd en ze schrok zich dood telkens ze erop sprong.
Maar dat trucje werkt ook niet meer nu ze doorheeft dat zilverpapier niet vijandig is. :sop:
 
Nu gaan we het krijgen. We hebben boven een printer staan en Huub heeft al vaker iets zien uitgeprint worden. Blijkbaar zat hij vanmiddag boven, toen mijn vrouw iets uit was aan het printen terwijl ze onder zat. Kwam hij angstig de trap afgerend, om daarna naar de deur te staren van de gang. Om aan te tonen hoe bang hij was. Hij wou zelfs geen snoepjes eten, zo erg was het.

Nu, zoveel uren later, nog steeds doodsbang. Steeds maar naar de deur kijken en wat rondsluipen. Nochtans niks meer te horen of te zien. Wat een held op sokken hebben we toch.

Sfeerbeeld:
 
Voor de mensen met een Britse (Korthaar). Is dat normaal bij dat ras dat die zo on-elegant lopen? De "straatkatten" lopen zo mooi elegant en gelijk. Terwijl zowel Bèrke als Huubke hun achterpoten altijd overal naartoe slaan als ze rennen. Dat is alles behalve elegant of gelijk. Grappig wel, dat terzijde.
 
Voor de mensen met een Britse (Korthaar). Is dat normaal bij dat ras dat die zo on-elegant lopen? De "straatkatten" lopen zo mooi elegant en gelijk. Terwijl zowel Bèrke als Huubke hun achterpoten altijd overal naartoe slaan als ze rennen. Dat is alles behalve elegant of gelijk. Grappig wel, dat terzijde.

Nee dat is niet normaal :)

Misschien dan toch best eens laten nakijken?
 
Zijn beide van dezelfde fokker want dat is toch niet oké?

Kapot gefokt ofzo?
 
Zijn beide van dezelfde fokker want dat is toch niet oké?

Kapot gefokt ofzo?
Neen neen, Bèrke is van een andere. Had ook geen stamboom. Die hebben we geadopteerd toen hij 5 was. Het klinkt trouwens erger dan het is hoor.
 
Voor de mensen met een Britse (Korthaar). Is dat normaal bij dat ras dat die zo on-elegant lopen? De "straatkatten" lopen zo mooi elegant en gelijk. Terwijl zowel Bèrke als Huubke hun achterpoten altijd overal naartoe slaan als ze rennen. Dat is alles behalve elegant of gelijk. Grappig wel, dat terzijde.
Ik heb toch niet de indruk bij Beli. Ok, hij loopt wat "lomper" maar dat is omdat hij nog grotere poten heeft omdat hij nog een kitten is maar een Brit is een vrij kloeke kat en sowieso minder slank en elegant.
Zijn beide van dezelfde fokker want dat is toch niet oké?

Kapot gefokt ofzo?
Het inteeltpercentage is zeer laag bij deze fokker. Hij heeft fokdieren uit verschillende Europese landen.
 
Ik heb toch niet de indruk bij Beli. Ok, hij loopt wat "lomper" maar dat is omdat hij nog grotere poten heeft omdat hij nog een kitten is maar een Brit is een vrij kloeke kat en sowieso minder slank en elegant.
Dat klinkt misschien al logischer en dichter bij mijn omschrijving :unsure:
 
Magic heeft doorgekregen dat hij toch voorzichtiger moet zijn als hij naar mijn benen sprint en dan kopjes gaat geven.
T'is al een paar keer gebeurd dat ik hem niet meteen gezien heb, en dan krijgt hij natuurlijk een serieuze klap ..

Dus nu checkt hij eerst of ik hem gezien heb, en dan geeft hij kopjes. :tongue:

Dat was ook wel vervelend dat hij die sprintjes trok, ik kon echt niet meer door de woonkamer wandelen of hij was daar al. En dan ook nog eens voor mij, dus ik moest hem steeds ontwijken om ergens te geraken. :biglaugh:
 
Huubke is dus ziek. Al een tijdje diarree, maar voor de rest leek alles normaal. Toch al eens naar de dierenarts geweest, want het bleef duren. Na een antibiotica kuur leek het beter te gaan, maar sinds vrijdag is het weer terug en precies nog wat erger. Had ook 2 haarballen uitgespuwd (wat niet persé abnormaal hoeft te zijn). Maar je ziet dat hij zich niet lekker voelt. Gisteren was onze dierenarts van wacht, dus opnieuw langsgegaan nadat zijn hele kont weer vol hing. Ze gaan een staaltje stoelgang controleren op parasieten of bacteriën. Hopelijk gaat het zoiets zijn. Maak me echt zorgen om mijn dikke vriend 😥
 
Huubke is dus ziek. Al een tijdje diarree, maar voor de rest leek alles normaal. Toch al eens naar de dierenarts geweest, want het bleef duren. Na een antibiotica kuur leek het beter te gaan, maar sinds vrijdag is het weer terug en precies nog wat erger. Had ook 2 haarballen uitgespuwd (wat niet persé abnormaal hoeft te zijn). Maar je ziet dat hij zich niet lekker voelt. Gisteren was onze dierenarts van wacht, dus opnieuw langsgegaan nadat zijn hele kont weer vol hing. Ze gaan een staaltje stoelgang controleren op parasieten of bacteriën. Hopelijk gaat het zoiets zijn. Maak me echt zorgen om mijn dikke vriend 😥
Ga hier waarschijnlijk dingen zeggen waar je al aan hebt gedacht of rekening mee houdt maar...
Voeding aangepast, of aanpassen? Mijn kat heeft ook een tijd last gehad van diaree en overgeven.
Ik heb haar toen wat vaker natte voeding gegeven in combinatie met een andere droog voeding te geven (Royal Canin, sterilised), smorgens droog, smiddags nat, savonds droog en nat en haar ook iedere dag geborsteld/gekamd zodat ze zeker niet teveel haar binnen kreeg bij het wassen.
Ik dacht eerst dat dit niet zou werken omdat ze daarvoor een jaar lang al diezelfde droog voeding kreeg en nooit problemen had, maar eens we overschakelden tot die voeding nooit meer last gehad. Oh en we gaven haar ook zo wat voeding uit een tube van de dierenarts (weet de naam helaas niet meer), dat hielp ook.
 
Terug
Bovenaan