ÉÉN Kamp Waes - Seizoen 2

Wat me trouwens ook opvalt als parallel met dit soort reeksen in het buitenland, is dat die SF graag het eindpunt onzeker maken. Je weet nooit wanneer de ene of andere missie nu eigenlijk gedaan is.
Bv. tender feet, gewoon om de 10 km een nieuwe kaart, geen idee wanneer het ooit eindigt.
Bv. laatste missie gisteren, helikopter 'kan niet landen' dus je moet plots nog eens 12 km wandelen met al dat gewicht.

Dat is ook zo'n mentaal aspect dat mensen zwaar onderschatten volgens mij. Maar logischerwijze heel belangrijk bij de SF, want in het echt weet je ook niet zeker wanneer een missie voorbij zal zijn.
Heeft niks te maken met de SF.
Is algemeen gangbaar in het leger, toch zeker bij de gevechtseenheden.
 
Ik vraag me ook af in welke mate dat trainbaar is. Want iedereen die die training mee maakt weet dat ze niet gaan sterven. Als je daarentegen "in het echt" wordt gevangen genomen (wat in de wereld vandaag al bijna zeker is door een vijand die zich niets aan trekt van oorlogsrecht), en ze knippen een stukje van uw vinger, dan weet ik niet in welke mate je bij het gameplan gaat blijven van "stukjes info" te geven.

Dat is een interessant aspect. Ik denk persoonlijk dat de absolute wereldtop in dit vak de ultieme uitweg zal verkiezen boven een gegarandeerd gevangenschap in handen van bijvoorbeeld IS.

Maar het is moeilijk inschatten. De twee SEALs die recent verdronken zijn bij een actie tegen de houti's. Dat was oorspronkelijk 1 SEAL die overboord ging. Maar de SEAL training stelt dat de eerstvolgende operator de man overboord achterna springt. En die tweede heeft dat dus ook gedaan. Er lopen bijzonder straffe mensen rond, dat staat vast. Dus wie weet wat er dan echt gebeurd bij gevangenschap
 
Dit topic is echt ongelooflijk, de zetel warriors vinden het een flauw programma en helemaal niet zwaar. Grote hoop van dit forum hier roept op hun moeder na anderhalve dag of zijn we voorgoed kwijt omdat ze verdwaald gelopen zijn in de Ardennen.
Fysiek kan ik uiteraard ook niet wat de deelnemers doen en het concept van het programma is goed maar laat het dan wat serieuzer en intenser zijn.
Het maakte geen hol uit wat ze in de laatste aflevering deden want het stond al vast dat ze het gingen halen. Laat bv tijdens die rescue een van de teamleden gewond raken zodat de anderen die op de gepaste manier moeten evacueren richting exfil. Als zo'n Kaat bijna niet meer kan laat dan een instructeur duidelijk maken dat als ze nu niet opstaat en doorgaat het direct klaar is voor haar. Dan ga je pas goede TV krijgen en zie je wat mensen kunnen als ze echt doorgaan en of ze de eindmeet willen halen.
En zo zijn er veel voorbeelden geweest waar ze kansen hebben laten liggen om echt meeslepende TV te maken.
Waes moet maar eens in de leer gaan bij onze Noorderburen. Daar leren ze de deelnemers wat echt hard werken is en naar de kloten gaan krijgt daar een nieuwe betekenis.
 
Die hadden de laatste 2 dagen amper gegeten en gedronken. Ni moeilijk da ze amper nog op hun benen konden staan. Heeft nix meer met karakter of doorgaan te maken als ge gewoon door een gebrek aan eten & drinken geen energie meer hebt. Geef die es wat meer eten & drinken tussendoor en tegelijkertijd kunne ze de proeven dan nog iets zwaarder maken zoals bij de nederlandse versie.
 
Ik mag mezelf wel gelukkig heten dat hier zoveel tactische geniën zijn met hun CoD of CS-ervaring die ongetwijfeld van groot nut zullen zijn als we met zijn allen gemobiliseerd worden om als kanonnenvlees te dienen aan het front tegen de snode Rus. Die BG'ers die Fly maar een mietje vinden zijn ongetwijfeld de koenste strijders van het ganse land.
 
tactische geniën met hun CoD of CS-ervaring
Mocht seizoen 3 er komen, zou het wel interessant kunnen zijn als er ook mensen zijn die al iets van ervaring hebben met het meer tactische deel van de proeven. Als ze de fysieke fase overleven, zouden mensen die regelmatig gaan airsoften of paintballen in een (semi-)milsim setting het wellicht nog vrij goed kunnen doen. De meer serieuzere FPS- of RTS-gamers misschien ook.
 
Van één ding zijn we hopelijk bijna af: het opgehemel van Dries en zijn familie.
Nog effe..


Waes polst hoe het vandaag met zijn rekruten is. Volgens Geert zijn ze goed hersteld van het avontuur. “Nadat ze thuiskwamen, zijn ze in coma gegaan”, herinnert de vader zich. “Dries werd de volgende ochtend wakker en zei: ‘ik ga een toertje lopen’. Met mijn laatste vaderlijke gezag heb ik hem aangesproken en gezegd:‘nee,makker. No way’.”

En bij deze nog een aflevering Ramp Waes:

 
Laatst bewerkt:
Het zou een beetje onverantwoord zijn om die mensen met echte wapens te laten schieten.
Aangezien de verwachtingen van reality TV op het forum (te) hoog zijn lijken echte wapens een goede aanvulling, alvorens Kaat te ondervragen mag een verkrachting uiteraard niet ontbreken - Dries kan imo ook gewoon met 2-3 tanden minder probleemloos verder, de milling met blote vuisten of boksijzers kan het spektakel ook wat aanwakkeren, je moet ook een overlijden hebben om echt goed te zijn - Jan die wordt achtergelaten en wordt verscheurd door een roedel wolven tijdens de tender feet is een optie.

Vond het zelf een aangename reeks om te volgen - hopelijk komt er nog een making of - dit alles in beeld brengen is absoluut geen evidentie. Voor de kandidaten moet dat ook een ongelofelijke ervaring geweest zijn. Qua promo voor het SF team van het leger - veronderstellend dat dit een realistische benadering is van de opleiding - hoedje af hoor.
 
Dit is helemaal geen realistische benadering. Zelfs nog niet in de verste verte, hoe kan je nu een tv-programma van hooguit 10-11 dagen vergelijken met een opleiding van minstens enkele maanden?
 
Laatst bewerkt:
Dit is helemaal geen realistische benadering. Zelfs nog niet in de verste verte, hoe kan je nu een tv-programma van hooguit 10-11 dagen met een opleiding van minstens enkele maanden?

Geen idee om eerlijk te zijn - ik zou denken dat het type/karakter van de proeven representatief is, los van de duurtijd.
 
Ook wel goed om te weten, voor zij die kritiek hebben op die gijzelneming: blijkbaar duurde dat 15-16 uur.
Dus Kaat en Dries zijn daar 16 uur lang vastgebonden, op de koude grond, met af en toe mensen die in hun gezicht schreeuwen enz. En dat NA alles wat er voor kwam, met slaapgebrek, zeeziek geweest, fysieke inspanningen, geen eten enz.
 
Ook wel goed om te weten, voor zij die kritiek hebben op die gijzelneming: blijkbaar duurde dat 15-16 uur.
Dus Kaat en Dries zijn daar 16 uur lang vastgebonden, op de koude grond, met af en toe mensen die in hun gezicht schreeuwen enz. En dat NA alles wat er voor kwam, met slaapgebrek, zeeziek geweest, fysieke inspanningen, geen eten enz.
Is allemaal waar .
Maar kijkend Vlaanderen wil waar voor hun geld .
Willen bloed ingewanden afgerukte ledematen op hun tv scherm zien plakken .
 
Ik vraag me wel af:
"hoeveel hebben we er neergeschoten? 4? 3?"
"Ah, 4, we hebben ze allemaal"...

Euhm... ge weet toch niet dat er maar 4 man daar zit? En inderdaad, Ralph dat daar op een toren gaat zitten waar hij nooit weg kan. Als die terroristen ook ergens een sniper hadden, was hij er dan al aan.
 
Terug
Bovenaan