ÉÉN Kamp Waes - Seizoen 2

Ik vraag me wel af:
"hoeveel hebben we er neergeschoten? 4? 3?"
"Ah, 4, we hebben ze allemaal"...

Euhm... ge weet toch niet dat er maar 4 man daar zit? En inderdaad, Ralph dat daar op een toren gaat zitten waar hij nooit weg kan. Als die terroristen ook ergens een sniper hadden, was hij er dan al aan.

De verkenners zullen dat doorgegeven hebben; "er zitten 4 mannen binnen"
 
Serieus wat overanalyses hier. Het programma was voor mij vooral PR voor het leger met een matige drempel om rekrutering niet te veel af te nijpen. Ja, de lat was gericht op de gemiddelde Vlaming. Niet meer, niet minder.
Als dit programma ervoor zorgt dat
  1. er zich meer mensen aanmelden, dan is hun missie geslaagd. Trek daarbij alle registers open waarin we missies virtueel voorbereiden en het ruime Noordzee sop induiken en je hebt voor ieder wat wils.
  2. er meer mensen de ene of de andere challenge aangaan en meer beginnen te bewegen, dan is hun missie ook geslaagd. Lees: Tenderfeet light, een (halve) marathon, (mini) dodentochten, ... Zo kan de gemiddelde Vlaming zichzelf wat op de Borstlap slaan en zich een SF wanen.
Los daarvan vond ik Tom Waes wat tegenvallen in hoe hij alles bracht. Zet hem in deze context en hij is toch eerder een garnaal in vergelijking met Fly. Daar is op zich niks mis mee. Het viel me gewoon op.

Kortom, voor mij een redelijke amusementswaarde dit seizoen, met soms matig in beeld gebrachte stukken.
 
Ook wel goed om te weten, voor zij die kritiek hebben op die gijzelneming: blijkbaar duurde dat 15-16 uur.
Dus Kaat en Dries zijn daar 16 uur lang vastgebonden, op de koude grond, met af en toe mensen die in hun gezicht schreeuwen enz. En dat NA alles wat er voor kwam, met slaapgebrek, zeeziek geweest, fysieke inspanningen, geen eten enz.
Toont voor mij nogmaals aan hoe pover ze alles in beeld hebben gebracht om over te brengen hoe lastig het was.

Toon dan een timelapse of dergelijke om toch te tonen dat ze daar echt lang zaten. Nu leek het iets van 5 uren.
 
Toont voor mij nogmaals aan hoe pover ze alles in beeld hebben gebracht om over te brengen hoe lastig het was.

Toon dan een timelapse of dergelijke om toch te tonen dat ze daar echt lang zaten. Nu leek het iets van 5 uren.

Ook dat de camera mensen daar gewoon duidelijk naast stonden te filmen. In dat scenario is een verborgen camera toch een beter idee lijkt me.
Nogal logisch dat Dries daar gewoon wat aan het grijnzen was de helft van de tijd. Als er daar ene tegen u staat te schreeuwen "is this a fucking joke to you" terwijl vlak daarnaast staat zo een type staat:

deuitverkorenen_s1_afl5_k_003.jpg
 
Bij de NL versie gister was de milling, de laatste sloeg de MMA vechter tegen het canvas!
en wat was de achtergrond van de kandidaat?
Artikeltje ofzo?

Ik had graag die Kickboxer ook zien aantreden; maar helaas :)

Ik moet de laatste twee afleveringen nog zien.
Eignelijk kijk ik het liefste naar het fysieke luik. De rest vind ik eigenlijk maar vrij saai.
 
en wat was de achtergrond van de kandidaat?
Artikeltje ofzo?

Ik had graag die Kickboxer ook zien aantreden; maar helaas :)

Ik moet de laatste twee afleveringen nog zien.
Eignelijk kijk ik het liefste naar het fysieke luik. De rest vind ik eigenlijk maar vrij saai.
Geen achtergrond van gevechtsport. Hij kon gewoon de knop omdraaien en het beest in zichzelf loslaten.
 
Ook dat de camera mensen daar gewoon duidelijk naast stonden te filmen. In dat scenario is een verborgen camera toch een beter idee lijkt me.
Nogal logisch dat Dries daar gewoon wat aan het grijnzen was de helft van de tijd. Als er daar ene tegen u staat te schreeuwen "is this a fucking joke to you" terwijl vlak daarnaast staat zo een type staat:

"Zit er iets in uw onderbroek"
Kweet nie, voelt eens..

"Waar zijn uw kompanen, waar houden ze zich op?"
Zijde ze nie tegen gekomen toen ge ons kwam halen in den bos?

Moet nie simpel zijn om u daar serieus te houden en nie bijdehand te doen 😂
 
Lol ff bijdehand doen tegen die terroristen ja waarom niet.

Ff ijskoud water in hun nek gieten, koptelefoons opzetten met de meest irritante luide geluiden, stroboscopen opzetten heel die nacht, een druppeltje water op hun voorhoofd laten druppen continue, ze onderste boven laten hangen, uitwerpselen over hun gieten, toilet verbieden…

Er zijn genoeg manieren die geen blijvende schade aanrichten om mensen tot het uiterste te drijven om no game te roepen, maar de SF is precies mee geëvolueerd met het onderwijs. “Slapen kan niet want de vloer is beton” allez gij!? Wat een foltering.
 
Laatst bewerkt:
Lol ff bijdehand doen tegen die terroristen ja waarom niet.

Ff ijskoud water in hun nek gieten, koptelefoons opzetten met de meest irritante luide geluiden, stroboscopen opzetten heel die nacht, een druppeltje water op hun voorhoofd laten druppen continue, ze onderste boven laten hangen, uitwerpselen over hun gieten, toilet verbieden…

Er zijn genoeg manieren die geen blijvende schade aanrichten om mensen tot het uiterste te drijven om no game te roepen, maar de SF is precies mee geëvolueerd met het onderwijs. “Slapen kan niet want de vloer is beton” allez gij!? Wat een foltering.
En wat is nu eigenlijk het punt dat je de afgelopen pagina's hebt proberen te maken?

Ik quote even de pagina van het productiehuis:
In Kamp Waes volgt Tom Waes vijftien gewone burgers op het avontuur van hun leven. Wie van de geselecteerde mannen en vrouwen slaat zich door een loodzware week vol fysieke en mentale tests uit de opleiding van de Special Forces?
Normaal gezien kunnen enkel militairen zich kandidaat stellen om aan de opleiding tot SF-operator te beginnen. Maar dankzij Kamp Waes krijgen gewone burgers nu voor één keer de kans om te proeven van de leefwereld van de Special Forces.
Dus, een week vol tests uit de opleiding en proeven van de leefwereld. Dat is toch perfect gelukt? Of moesten ze op twee weken (want zolang was het ongeveer) exact dezelfde opleiding volgen als de SF'ers? Good luck om 2-3 maanden opleiding in één week te steken, inclusief alle testen enzovoort.

Het is en blijft een televisieprogramma waarbij je mensen zonder militaire achtergrond doorheen enkele aspecten van de opleiding laat gaan. Ze gaan diep genoeg om een goed beeld te geven, maar blijven uiteraard ver genoeg weg van de details omwille van duidelijke redenen.

Ik wil nog ergens meegaan in het feit dat je enkele zaken mist uit de eerste reeks (zoals de strafpunten), maar al de rest van uw uitleg krijg ik toch het gevoel dat je liever een edgy comment op het internet wil maken dan dat je effectief een punt aan het verdedigen bent.
 
Ik mag mezelf wel gelukkig heten dat hier zoveel tactische geniën zijn met hun CoD of CS-ervaring die ongetwijfeld van groot nut zullen zijn als we met zijn allen gemobiliseerd worden om als kanonnenvlees te dienen aan het front tegen de snode Rus. Die BG'ers die Fly maar een mietje vinden zijn ongetwijfeld de koenste strijders van het ganse land.
Maar er is nog hoop met de kennis uit de geschiedenisboekjes ( de primi perpetui van de klas hier ) als opperhoofd zullen we wel ware 3 overwinnen !!
 
Het werkt natuurlijk wel goed op tv. Het frêle meisje dat moet opboksen tegen haar grote boers :unsure:
Ho ja ik snap dat wel hoor als uw broer(s) halve supermannen zijn en jij hangt daar nog wat aan als 3e wiel. Ik vond het jammer dat zij daar open over was en dat Dries daar een paar weken geleden gewoon over zei "Da's geen waar".
 
En wat is nu eigenlijk het punt dat je de afgelopen pagina's hebt proberen te maken?

Ik quote even de pagina van het productiehuis:


Dus, een week vol tests uit de opleiding en proeven van de leefwereld. Dat is toch perfect gelukt? Of moesten ze op twee weken (want zolang was het ongeveer) exact dezelfde opleiding volgen als de SF'ers? Good luck om 2-3 maanden opleiding in één week te steken, inclusief alle testen enzovoort.

Het is en blijft een televisieprogramma waarbij je mensen zonder militaire achtergrond doorheen enkele aspecten van de opleiding laat gaan. Ze gaan diep genoeg om een goed beeld te geven, maar blijven uiteraard ver genoeg weg van de details omwille van duidelijke redenen.

Ik wil nog ergens meegaan in het feit dat je enkele zaken mist uit de eerste reeks (zoals de strafpunten), maar al de rest van uw uitleg krijg ik toch het gevoel dat je liever een edgy comment op het internet wil maken dan dat je effectief een punt aan het verdedigen bent.
Mijn issue is dat ze de activiteiten van die vrijwillige deelnemers beschrijven alsof ze als het ware soldaten zijn die een oorlog gevochten hebben, helden van het land, mensen die zich voor het vaderland onuitputtelijk opofferen… terwijl ik daar buiten wat oriëntatie lopen en slapeloze nachten weinig van gezien heb. Vorige reeks was pakken beter op alle aspecten en toen hadden we geen huilende Tom Waes op het einde. Het was ook allemaal veel te lang uitgerekt en veel te veel drama commentaar erover voor hetgeen we gezien hebben. En die “voor 1 keer zetten de SF hun deur open”… ja laat die voor 1x er maar af eh. Dit had meer weg van de opdrachtjes uit de mol of de extractie uit klopjacht, dan het vorig seizoen. En er zitten kandidaten in dat daar puur zijn om hun ego te strelen, Dries zei letterlijk dat hij die SF TV training gewoon gebruikte voor zijn PR om astronaut te worden. Zit dan een beetje arrogant tegen die professioneel acteur terroristen te wezen goed bezig. Kaat die zat erin om een minderwaardigheidscomplex te verwerken waar de SF haar dan express niet heeft laten afvallen om toch maar happy te eindigen, teamgevoel was er dit jaar ook absoluut niet al probeert de Waes u dat wel wijs te maken natuurlijk. Nee blij dat het is afgelopen en laat het nu maar achterwege.
 
Laatst bewerkt:
Serieus wat overanalyses hier. Het programma was voor mij vooral PR voor het leger met een matige drempel om rekrutering niet te veel af te nijpen. Ja, de lat was gericht op de gemiddelde Vlaming. Niet meer, niet minder.
Als dit programma ervoor zorgt dat
  1. er zich meer mensen aanmelden, dan is hun missie geslaagd. Trek daarbij alle registers open waarin we missies virtueel voorbereiden en het ruime Noordzee sop induiken en je hebt voor ieder wat wils.
  2. er meer mensen de ene of de andere challenge aangaan en meer beginnen te bewegen, dan is hun missie ook geslaagd. Lees: Tenderfeet light, een (halve) marathon, (mini) dodentochten, ... Zo kan de gemiddelde Vlaming zichzelf wat op de Borstlap slaan en zich een SF wanen.
Los daarvan vond ik Tom Waes wat tegenvallen in hoe hij alles bracht. Zet hem in deze context en hij is toch eerder een garnaal in vergelijking met Fly. Daar is op zich niks mis mee. Het viel me gewoon op.

Kortom, voor mij een redelijke amusementswaarde dit seizoen, met soms matig in beeld gebrachte stukken.

Tom Waes een garnaal noemen vind ik er wel over, eigenlijk. Fly is (samen met Jan) op die leeftijd absolute top in dit land qua fysiek. Waes is wat jonger maar die mens heeft serieuze prestaties geleverd voor programma's als Tomtesterom of Wauters vs. Waes.

De garnalen zitten vooral hier me dunkt :')
 
Tom Waes een garnaal noemen vind ik er wel over, eigenlijk. Fly is (samen met Jan) op die leeftijd absolute top in dit land qua fysiek. Waes is wat jonger maar die mens heeft serieuze prestaties geleverd voor programma's als Tomtesterom of Wauters vs. Waes.

De garnalen zitten vooral hier me dunkt :')

Tijgergarnaal dan 🥲
 
Mijn issue is dat ze de activiteiten van die vrijwillige deelnemers beschrijven alsof ze als het ware soldaten zijn die een oorlog gevochten hebben, helden van het land, mensen die zich voor het vaderland onuitputtelijk opofferen… terwijl ik daar buiten wat oriëntatie lopen en slapeloze nachten weinig van gezien heb. Vorige reeks was pakken beter op alle aspecten en toen hadden we geen huilende Tom Waes op het einde. Het was ook allemaal veel te lang uitgerekt en veel te veel drama commentaar erover voor hetgeen we gezien hebben. En die “voor 1 keer zetten de SF hun deur open”… ja laat die voor 1x er maar af eh. Dit had meer weg van de opdrachtjes uit de mol of de extractie uit klopjacht, dan het vorig seizoen. En er zitten kandidaten in dat daar puur zijn om hun ego te strelen, Dries zei letterlijk dat hij die SF TV training gewoon gebruikte voor zijn PR om astronaut te worden. Zit dan een beetje arrogant tegen die professioneel acteur terroristen te wezen goed bezig. Kaat die zat erin om een minderwaardigheidscomplex te verwerken waar de SF haar dan express niet heeft laten afvallen om toch maar happy te eindigen, teamgevoel was er dit jaar ook absoluut niet al probeert de Waes u dat wel wijs te maken natuurlijk. Nee blij dat het is afgelopen en laat het nu maar achterwege.
Ik snap je toch echt niet, hoor :D
Dit is een tv-programma, niemand denkt écht dat ze soldaten zijn die een oorlog meegevochten hebben? Maar dat wil niet zeggen dat de mentale en fysieke beproeving niet stevig kan zijn, toch? En ik vind dat fijn om naar te kijken, hoe mensen daarmee omgaan en wat ze uiteindelijk toch nog lukt, of doet kraken.

Maar je bekijkt alles zo negatief mogelijk. Jij hoort dat Dries het gebruikt als pr, ik hoor gewoon dat hij zich zo veel mogelijk wil voorbereiden op iets. Je ziet dat de SF Kaat expres niet heeft laten afvallen, maar vergeet dat ze in het begin al hebben gezegd dat er in het eerste deel mensen afvallen en vanaf de ploeg gevormd is, het is: samen uit, samen thuis. Zelfs voor ze vertrokken, werd er nu nog gezegd: maak dat je allemaal terug thuis komt. Had je liever dat een ploeg zegt: Kaat is moe, die laten we stikken, veel plezier als krijgsgevangene!

Ik moet zeggen dat ik het geen leuk topic vond, omdat het mijn kijkplezier wat verpest, en dat vind ik wel jammer. Ik vond het een heel leuk programma en heb me er goed mee geamuseerd.
 
Ik vond de sportieve prestaties knap, maar die mensen hebben hier dan ook lang zich op voorbereid. Ik ben daarvan onder de indruk, maar dat ben ik ook van een topsporter.

Voor dit programma mochten ze voor mij veel meer inzetten op het strategisch denken en menselijk inzicht. En in iedere proef hebben ze daarop eigenlijk gefaald. Ik sluit me daardoor ook wel wat aan bij wat anderen hier zeiden: dat continue gejubel en overdreven emotioneel gedoe van de voiceover kwam voor mij geforceerd over. De sportieve prestaties waren buitengewoon, maar daarvoor moet ik niet naar een programma over de special forces kijken.
 
Ik vond de sportieve prestaties knap, maar die mensen hebben hier dan ook lang zich op voorbereid. Ik ben daarvan onder de indruk, maar dat ben ik ook van een topsporter.

Voor dit programma mochten ze voor mij veel meer inzetten op het strategisch denken en menselijk inzicht. En in iedere proef hebben ze daarop eigenlijk gefaald. Ik sluit me daardoor ook wel wat aan bij wat anderen hier zeiden: dat continue gejubel en overdreven emotioneel gedoe van de voiceover kwam voor mij geforceerd over. De sportieve prestaties waren buitengewoon, maar daarvoor moet ik niet naar een programma over de special forces kijken.
Akkoord, maar toch nog even nuanceren dat een topsporter (althans de meeste) geen job hebben die ze nog moeten uitoefenen, en dus niet na hun werk nog moeten trainen itt de kandidaten.
 
Ik vond de sportieve prestaties knap, maar die mensen hebben hier dan ook lang zich op voorbereid. Ik ben daarvan onder de indruk, maar dat ben ik ook van een topsporter.

Voor dit programma mochten ze voor mij veel meer inzetten op het strategisch denken en menselijk inzicht. En in iedere proef hebben ze daarop eigenlijk gefaald. Ik sluit me daardoor ook wel wat aan bij wat anderen hier zeiden: dat continue gejubel en overdreven emotioneel gedoe van de voiceover kwam voor mij geforceerd over. De sportieve prestaties waren buitengewoon, maar daarvoor moet ik niet naar een programma over de special forces kijken.
Strategisch inzicht is net zoals fysieke fitheid iets waarvoor je lang en intensief moet trainen. Fysieke fitheid kan een leek echter "gemakkelijk" trainen in zijn vrije tijd, militair strategisch inzicht veel moeilijker. De kandidaten hebben maar 3 dagen les gekregen tijdens hun 11 dagen Kamp Waes, bovendien met maar enkele uren slaap en een volledig uitgeput lichaam. Dan kan je ook niet verwachten dat ze intellectuele / strategische topprestaties gaan leveren waarvan de kritische kijker thuis zwaar onder de indruk is. Vergeet niet dat waarschijnlijk 70% van de bevolking niet eens zo'n kaart in de juiste richting kan houden hè :p.
 
Terug
Bovenaan