ÉÉN Kamp Waes - Seizoen 2

Ze hebben er dit seizoen inderdaad een aflevering teveel uit willen trekken.
En ja, Waes is gonna Waes, he. Die kickt op human interest, tot op het punt dat het een beetje vervelend wordt soms.

Maar over het algemeen toch boeiende tv, en eens iets anders dan anders.
Denk dat het al eventjes duidelijk was dat ze niemand meer naar huis wilden sturen. En bij Kaat kan ik me voorstellen dat ze het ook niet fair zouden gevonden hebben als die het op dat moment zou moeten opgeven, want die andere 3 hebben niet hetzelfde moeten doorstaan.



Ik heb het na 10 minuutjes toch afgezet omdat ik er wat ongemakkelijk van werd. Gewoon raar om een familie zo onder het vergrootglas te stoppen. Ik voelde ook het ongemak ervan afstralen omdat er camera's waren. Niks voor mij dat soort tv :unsure:

Als ge niet oppast krijgen we straks ook nog "Basecamp Lemmelijn", want naar het schijnt heeft Lode nog een broer ook (en een zus!)
:oi22:
Moch, heeft die een broer? 😯
 
Ik vraag me soms wel af wat voor een rambo's er zijn verloren gegaan aan mensen in de comments hier. :')

Niet enkel zwemmen jullie de Noordzee af op jullie dooie gemak, met een heel team mét rugzak op het sleeptouw, maar jullie nemen koelbloedig en ten alle tijde de beste beslissingen. Amper slaap op 48/72 uur of niet. De tenderfeet is 'gewoon' maar wandelen met een kompasje. En ja waarom zou je een missie in VR simuleren op voorhand, ik weet het ook niet waarom je alle middelen zou gebruiken om een hostage rescue voor te bereiden. Want die speel terroristen schieten u toch niet letterlijk dood, ahja!

Kaat kan niet meteen doorknallen met een rugzak + stinger op haar rug na een nachtje foltersimulatie, wat een slappe vod seg. En die SF'ers die dat toelaten moeten naar conflictsituaties trekken ha ha ha!

We vergeten ook losjes dat 99% hier al bij de eerste proef was afgevallen, maar goed. Dunning-Kruger-esque effect.

Dat waren een loodzware 11-dagen en zowat de limiet wat je uit een dergelijke groep kan halen. Gek genoeg is het niet de bedoeling om mensen om te brengen, noch is het een 1-op-1 kopie van de échte SF selecties. De kern van de echte selectie en opleiding is duidelijk : Het lichaam kan je trainen, ze duwen je sowieso tot je limiet. Intelligentie, teamwork en mentale hardheid zijn het belangrijkst en vooral dat zal je door de selectie helpen.
 
Toch blijf ik erbij, vorig seizoen kwam veel zwaarder, maar vooral heel veel harder over. Straffen, poids moral, koud water tijdens die gijzelingen, grove fout gemaakt => onherroepelijk eruit.
Er was toen veel te doen over dat nog nooit een vrouw de opleiding voltooid had/heeft. Ondertussen zijn de SF precies veranderd in een bende dutskes die zich een uur mag neerleggen in vijandelijk gebied, om zo een (te) zwakke (vrouwelijke) schakel erdoor te sleuren.
De focus dit seizoen lag imo veel te veel op het fysieke aspect, en veel te weinig op de opleiding zelf.

Die reddingsmissie was toch ook een grote grap: we hebben heel de nacht voorbereiding nodig, maar we hebben wel een exacte 3D layout van de ruimte in VR. Vervolgens wachten we tot het klaarlichte dag is om gewoon over de weg naar de groeve te wandelen. We lopen vol in zicht naar de loods en schieten iedereen vlotjes dood, niemand van ons raakt gewond. Er moest 1 van de terroristen overleven, maar hell, who cares.
Opeens komt er een wagen aan met RPG, maar die gebruiken de terroristen blijkbaar niet, ondanks dat alle 6 SF’ers netjes aan dezelfde deur van de loods stonden. Snipper Ralph nam ook precies een ‘snipperdagje’.
Echt, zelfs ik speelde ‘legertje’ vroeger veel serieuzer, wat een grap.

We eindigen het seizoen dan maar met nog eens 16km wandelen, want de kandidaten zijn fysiek toch zo sterk. Dat die terroristen zomaar stoppen met achtervolgen is een perfect einde van deze lachwekkende missie.
Ik hoop echt dat de echte trainingsmissies een pak beter/serieuzer in elkaar steken.

S3 hoeft er niet meer te komen van mij, dit format heeft zijn entertainment-limiet bereikt.
 
Dit seizoen hebben ze toch een pak minder geslapen dan vorige keer? Vorige keer waren de eerste dagen heel zwaar zonder slaap. Maar nu was dan constant.

Volgens mij hebben ze maar 1 of 2 nachten deftig geslapen en was het voor de rest eens een dutje tussenin van een paar uur.
En dat is wat het fysiek en psychisch enorm zwaar maakt.
 
Idd, door het brakke Engels alleen al...

Ah ja want echte terroristen spreken natuurlijk allemaal posh British English, met hun welbekende grote voorliefde voor syntaxis :oi22:

Ik vond het nog wel een goede aflevering, was gewoon mooi hoe Kaat en Dries elkaar in de armen vlogen bij hun bevrijding. Was oprecht blij voor hen.

Waes met zijn tranen op het einde was belachelijk. Laat die mensen genieten van hun prestatie en ga niet met de aandacht lopen door wat te huilen.
 
Een volgende kamp Waes liefst zonder Waes zelf aub.
2, voice-over is meer dan genoeg.

Die waarschuwingen in het begin waren wel wat overdreven imo, je kijkt naar een programma over de SF, wat verwacht je dan …

Ik had verder de indruk dat dit seizoen eerder over de individuele prestaties ging en pas op het einde over het teamwork, met momenten ook wel de grote Borstlap-show.

Fly zei in het begin wel eens dat iemands ware aard pas naar boven komt in dat stadium van uitputting en slaapgebrek, best mogelijk dat ze dus meer fysieke tests deden omdat die deelnemers ook fysiek sterker stonden.

Op het einde precies wel wat te veel invloed van programmamakers/nood aan positieve PR.
Het was iets te duidelijk dat ze daar nog met hun 5 moesten eindigen, een terrorist te veel neergeschoten was opeens geen probleem meer.

Nuja, het blijft entertainment dus nogal logisch dat de SF daar niet keihard gaat zijn, anders haalt niemand het einde.
Ze gaan op publieke tv ook niet alles laten zien, het is meer een voorsmaakje om wat extra volk warm te maken voor hun opleiding/defensie.

Op zich best wel een vermakelijk programma, mij zouden ze na de helft van die Bergham Run al ergens bij elkaar mogen komen vegen gok ik:unsure:
 
Net gaan kijken naar de film van Karel Sabbe, media exposure 0,0 en die heeft geen Tom Waes om hem 7 zondagavonden de hemel in te prijzen.

Het ontgaat mij waar deze übermenschen uit Kamp Waes dit soort exposure aan moeten verdienen, door met alle respect goed te zijn in wandelen met een kaart en een rugzak, meer hebben we van hun niet gezien buiten int begin over een hoge plank en in een donker labyrint wandelen. Jan gaan we nog even onthouden de rest zal nog rapper vergeten zijn.
:rofl: :rofl: :rofl:

als er nu één iemand die overdreven media exposure krijgt voor zijn persoonlijke projecten is het wel de "Belgian Dentist" Karl Sabbe.

goh die laaste aflevering, in het echt was Kaat verkacht in het zicht van haar broer en waren ze beide ook gemarteld. had ook het gevoel dat dit seizoen minder zwaar was en ze meer een bepaald beeld wouden laten uitschijnen.
 
goh die laaste aflevering, in het echt was Kaat verkacht in het zicht van haar broer en waren ze beide ook gemarteld. had ook het gevoel dat dit seizoen minder zwaar was en ze meer een bepaald beeld wouden laten uitschijnen.
Dit dus. Na het kijken van 2 seizoenen SAS Who Dares Wins was die ondervraging best wel KinderTV. Jammer. Dit had veel beter kunnen gebracht worden.
 
In de echte opleiding zal die ondervraging wel iets harder zijn zeker. Slagen krijgen, ijskoud water,...
Daar kan je vrij zeker van zijn, maar de Borstlapjes(en de rest van de overblijvers) hadden wel codewoord (noplay) en als ze dat zeiden stopte alles .....chapeau dat ze het niet gebruikt hebben. Iedereen weet , als je als vrouwelijke SF-er gevangen genomen wordt, wat u te wachten staat...(verkrachting)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me soms wel af wat voor een rambo's er zijn verloren gegaan aan mensen in de comments hier. :')

Niet enkel zwemmen jullie de Noordzee af op jullie dooie gemak, met een heel team mét rugzak op het sleeptouw, maar jullie nemen koelbloedig en ten alle tijde de beste beslissingen. Amper slaap op 48/72 uur of niet. De tenderfeet is 'gewoon' maar wandelen met een kompasje. En ja waarom zou je een missie in VR simuleren op voorhand, ik weet het ook niet waarom je alle middelen zou gebruiken om een hostage rescue voor te bereiden. Want die speel terroristen schieten u toch niet letterlijk dood, ahja!

Kaat kan niet meteen doorknallen met een rugzak + stinger op haar rug na een nachtje foltersimulatie, wat een slappe vod seg. En die SF'ers die dat toelaten moeten naar conflictsituaties trekken ha ha ha!

We vergeten ook losjes dat 99% hier al bij de eerste proef was afgevallen, maar goed. Dunning-Kruger-esque effect.

Dat waren een loodzware 11-dagen en zowat de limiet wat je uit een dergelijke groep kan halen. Gek genoeg is het niet de bedoeling om mensen om te brengen, noch is het een 1-op-1 kopie van de échte SF selecties. De kern van de echte selectie en opleiding is duidelijk : Het lichaam kan je trainen, ze duwen je sowieso tot je limiet. Intelligentie, teamwork en mentale hardheid zijn het belangrijkst en vooral dat zal je door de selectie helpen.
Dit topic is echt ongelooflijk, de zetel warriors vinden het een flauw programma en helemaal niet zwaar. Grote hoop van dit forum hier roept op hun moeder na anderhalve dag of zijn we voorgoed kwijt omdat ze verdwaald gelopen zijn in de Ardennen.
 
Komaan, het gaat hier wel over de Special Forces hé. Daar moet je toch wel wat meer kunnen dan fysiek top te zijn. Hebben buiten dat helemaal niets anders echt getest. Echt streng zijn die (ex) operatoren niet geweest als je dat vergelijkt met andere programma's in dezelfde stijl.

En het is oké om kritiek te geven op iets wat je zelf niet zou kunnen.
 
We wisten toch bij het het begin dat dit een tv-programma is he?

Omschrijving van het programma: 'Gewone burgers ontdekken samen met Tom Waes de strafste eenheid van het Belgische leger. Ze doorlopen de loodzware opleidingsproeven van de Special Forces.'

Het programma brengt wat het moet brengen. Of dit altijd even boeiende tv is? De start was veel belovend van S2 maar van de laatste 3 afleveringen hadden ze er beter 2 van gemaakt.
 
Dit topic is echt ongelooflijk, de zetel warriors vinden het een flauw programma en helemaal niet zwaar. Grote hoop van dit forum hier roept op hun moeder na anderhalve dag of zijn we voorgoed kwijt omdat ze verdwaald gelopen zijn in de Ardennen.
Ik denk dat het merendeel zegt dat het, voor zover wij kunnen zien, vorig jaar heviger was qua fouten afstraffen en er wat meer afstand was tussen de SF en kandidaten. Dat leek dit jaar gemoedelijker.

En als er geen commentaar mag gegeven worden omdat iemand zelf iets niet kan, mag je dit en elk sport topic al op voorhand sluiten.
 
De arrogantie en negativiteit in sommige van de comments hier :rolleyes: Waes kan gewoon in deze BG thread zijn selectie komen doen voor het komende seizoen, op basis van de blasé en pedante ( :oi22: ) reacties!

S3 draait dan om een dropping boven Oekraïne, enkel voorzien van wat rijstwafels, een grote tak als wapen en een bodycam (voor de live uitzending). Na het oplossen van het conflictje met Poetin aldaar in een dag of tien, kunnen de ubermensch-kandidaten - natuurlijk zonder kaart - wel even terug joggen naar België.
Om daar maandag fris en monter in de 'home office' te zitten en 's avonds nog de première van Dune 3 mee te pikken.
 
Terug
Bovenaan