Jupiler Pro League 2025-2026

Wat een fenomenale speler is El Ouahdi toch, een onverwacht genot dat we die nog minstens een paar maanden bij ons gaan bezig zien

Chadli in de analyse bij Dazn
Fout van Sykes op Hazard was oranje, meer rood dan geel -> gewoon niet gefloten

Handbal van Burgess, handen waren weg van het lichaam dus moet op de stip

En hij zegt ook dat de refs Burgess kennen, als ze hem geel geven na zo'n farce/onnozeliteit moet hij stoppen ermee mja ze durven ze niet geven dus hij kan bezig blijven.
Oranje, das enkel een kaart bij extra time dude. 2de helft geen enkele keer met stress richting Scherpen moeten kijken. Mss focussen op de malaise bij u ploeg, dan te focussen op wat beslissingen van de ref.

Op zich ni content van Union. Zwakke match, als vanhoutte effectief weggaat is er toch wel een groot gemis. Met Rasmussen de Champions league in is a disaster in the making

Oranje, das enkel een kaart bij extra time dude. 2de helft geen enkele keer met stress richting Scherpen moeten kijken. Mss focussen op de malaise bij u ploeg, dan te focussen op wat beslissingen van de ref.

Op zich ni content van Union. Zwakke match, als vanhoutte effectief weggaat is er toch wel een groot gemis. Met Rasmussen de Champions league in is a disaster in the making
1 beslissing van de ref , namelijk de penalty na hands van burgess was toch echt verkeerd. Was gewoon strafschop

Hij wou aanhalen dat rood kon, maar geel zeker moest. Ref fluit zelfs niet eens

Ik heb toch ook gezegd dat we niet goed waren, Union de controle had en Hasi brainfarts had.
Dat wil toch nie zeggen dat je daarom niks mag zeggen over de ref die ook gewoon zeer zwak was (vanuit Union standpunt zal je dat anders bekijken)

Rasmussen zat toch vaak er tussen hoor, maar kan ook aan onze slechte inspeelpasses gelegen hebben 😅

Ge bedoelt de Rasmussen die ook op die positie speelde toen Union in Ajax is gaan winnen vorig jaar?

Ik snap wel waar de twijfels bij Rasmussen vandaan komen, daar niet van. Speelt wat te passief, maar heb al 2 jaar de indruk dat dat een vertrouwenskwestie is. Van zodra die een paar matchen na elkaar speelt, is die altijd beter (vorig jaar net voor de play offs, 2 jaar geleden ten tijde vd overwinning in Fenerbahce). Maar op 1 of andere manier is hij altijd de eerste die naar de bank verdwijnt zelfs al speelt hij op niveau. En zo krijg je een vicieuze cirkel.

Om maar te zeggen, disaster in the making is nogal overdreven, denk ik.
Ik vind het een groter probleem dat Union geen nieuwe 10 heeft. El Hadj is wel stappen aan het zetten, maar die zijn afwerking is dramatisch voor een spelverdeler. En op CL niveau is dat te licht. En Boufal heeft wrs de beste voeten vd competitie, maar die heeft voorlopig alleen een meerwaarde als die in minuut 70 invalt en de match al gespeeld is.

"Crisis is nu compleet" koppen Sporza en HLN
Ja LOL had er dan werkelijk iemand verwacht dat men met een knalprestatie ging gaan winnen op Union?
Da's nu toch gewoon een logische verderzetting van de voorbije weken (maanden, jaren,...)?

"Crisis is nu compleet" koppen Sporza en HLN
Ja LOL had er dan werkelijk iemand verwacht dat men met een knalprestatie ging gaan winnen op Union?
Da's nu toch gewoon een logische verderzetting van de voorbije weken (maanden, jaren,...)?
Idd. Die crisis duurt al een jaar of 10. Onder Kompany liepen ze ook Europees mis tegen godbetert Vitesse. Dan waren er genoeg seizoenen waar ze net wel of net niet PO1 haalden. Hasi zal wel vliegen één van dees en dan is het tijd voor de volgende middelmatige trainer om het te gaan proberen met middelmatig materiaal. Ik zie weinig verschil met dit Anderlecht tov het Anderlecht van 5 jaar geleden.

Idd. Die crisis duurt al een jaar of 10. Onder Kompany liepen ze ook Europees mis tegen godbetert Vitesse. Dan waren er genoeg seizoenen waar ze net wel of net niet PO1 haalden. Hasi zal wel vliegen één van dees en dan is het tijd voor de volgende middelmatige trainer om het te gaan proberen met middelmatig materiaal. Ik zie weinig verschil met dit Anderlecht tov het Anderlecht van 5 jaar geleden.
Het enige verschil zie je buiten het sportieve: commercieel draait alles goed. Lonen zijn een pak gedaald en de cijfers zijn terug groen

Weet ik wel. Dat het buiten het sportieve vrij ok is, is net ook slecht; want daardoor zitten we opgescheept met deze niet uitvoerende voorzitter
Die groene cijfers, dat was ook maar iets heel precair.
Om de mercato vrij en onbezonnen aan te vatten hebben ze een overbruggingskrediet aangegaan (aldus de media). Dat was dus als investering op korte termijn om dat terug te betalen via vette verkopen en/of de poules van liefst de Europe League.

Is dat even anders gelopen zeg.

Mijn stelling is altijd: als er kwaliteit op het veld staat, komt dat financieel finaal allemaal wel goed. En om kwaliteit op het veld te hebben staan, heb je kwaliteit aan de top nodig. Daar begint het. En dat is er nu niet. Deze hele shitzooi gaat pas opgelost raken met nieuwe eigenaars/bestuur. Het leuke experiment om de club te laten leiden door een tv-presentator, een pretparkeigenaar, een basketbalspeler, een wielermanager, een communicatieman en een zelfverklaarde data-analist is mislukt. Als Anderlecht terug opgebouwd moet worden doe je dat best met voetbalkenners zou ik zeggen.

Die groene cijfers, dat was ook maar iets heel precair.
Om de mercato vrij en onbezonnen aan te vatten hebben ze een overbruggingskrediet aangegaan (aldus de media). Dat was dus als investering op korte termijn om dat terug te betalen via vette verkopen en/of de poules van liefst de Europe League.

Is dat even anders gelopen zeg.

Mijn stelling is altijd: als er kwaliteit op het veld staat, komt dat financieel finaal allemaal wel goed. En om kwaliteit op het veld te hebben staan, heb je kwaliteit aan de top nodig. Daar begint het. En dat is er nu niet. Deze hele shitzooi gaat pas opgelost raken met nieuwe eigenaars/bestuur. Het leuke experiment om de club te laten leiden door een tv-presentator, een pretparkeigenaar, een basketbalspeler, een wielermanager, een communicatieman en een zelfverklaarde data-analist is mislukt. Als Anderlecht terug opgebouwd moet worden doe je dat best met voetbalkenners zou ik zeggen.
Klopt helemaal. Nu heb ik geen problemen met onze pretparkeigenaar. Je hebt wel iemand nodig die kapitaalkrachtig is. Coucke moet zich alleen niet bezig houden met de dagelijkse leiding. Ik denk dat hij dat op de dag van vandaag wel goed doet. Dat overbruggingskrediet is om te lachen, want kapitaalverhoging staat gewoon klaar. Maja onze niet uitvoerende voorzitter kan dat niet betalen en daarin mee gaan. En dan maar zoiets doen. Die moet er echt uit. En daarna gewoon schoon schip maken met mensen met voetbalervaring. Ook al gooi je zo nog 3 jaar weg.

Probleem is vooral dat je niet het idee hebt dat er (sportief) nog ergens naartoe gewerkt wordt. Het schiet alle kanten uit, voortdurend.

Als ik hem was, zou ik het gewoon afbollen. Verkopen. Gedaan met stress en negatief imago
Ja inderdaad, maar dat houdt geen steek met zijn teaser berichtje op instagram gisteren -> zal wel weer iets zijn om de rsca-fun hoop te geven.

maar zoals hierboven als gezegd: er zit momenteel geen lijn of logica in de beslissingen die genomen wordt, eens zeer benieuwd, zowel dat bericht van Coucke als wat er nog allemaal gaat verkocht worden voor de deadline.

Terug
Bovenaan