Jupiler Pro League 2025-2026

Ge bedoelt de Rasmussen die ook op die positie speelde toen Union in Ajax is gaan winnen vorig jaar?

Ik snap wel waar de twijfels bij Rasmussen vandaan komen, daar niet van. Speelt wat te passief, maar heb al 2 jaar de indruk dat dat een vertrouwenskwestie is. Van zodra die een paar matchen na elkaar speelt, is die altijd beter (vorig jaar net voor de play offs, 2 jaar geleden ten tijde vd overwinning in Fenerbahce). Maar op 1 of andere manier is hij altijd de eerste die naar de bank verdwijnt zelfs al speelt hij op niveau. En zo krijg je een vicieuze cirkel.

Om maar te zeggen, disaster in the making is nogal overdreven, denk ik.
Ik vind het een groter probleem dat Union geen nieuwe 10 heeft. El Hadj is wel stappen aan het zetten, maar die zijn afwerking is dramatisch voor een spelverdeler. En op CL niveau is dat te licht. En Boufal heeft wrs de beste voeten vd competitie, maar die heeft voorlopig alleen een meerwaarde als die in minuut 70 invalt en de match al gespeeld is.
Gohja, die is altijd kantje boordje basisspeler. Maar vorig jaar had die Sadiki & Vanhoutte voor hem. Nu is't duidelijk zijn beurt, maar ik houd toch mijn hart vast.

El Hadj kan inderdaad niet afwerken, da's dramatisch. Maar die gaat daar blijven staan, is ondertussen te belangrijk voor de opbouw. Hij moet niet alle goals maken natuurlijk. Als hij er vorig seizoen 10 binnenschiet was hij ook al weg.

Nu puur even over gisteren: Wij hebben eigenlijk niet zo'n goede match gespeeld. Anderlecht was de 2de helft van de eerste helft gewoon beter. Maar als Hasi een aanvallende speler op de rechtsback zet, tja da's echt een bijzonder slechte beslissing die volledig op de kap van de trainer is. En dan loop je Anderlecht zijnde 90 min achter de feiten aan.

En dan die boodschap van Coucke op Instagram... in Comic Sans. Dat deed pijn aan de ogen.

Gohja, die is altijd kantje boordje basisspeler. Maar vorig jaar had die Sadiki & Vanhoutte voor hem. Nu is't duidelijk zijn beurt, maar ik houd toch mijn hart vast.

El Hadj kan inderdaad niet afwerken, da's dramatisch. Maar die gaat daar blijven staan, is ondertussen te belangrijk voor de opbouw. Hij moet niet alle goals maken natuurlijk. Als hij er vorig seizoen 10 binnenschiet was hij ook al weg.

Nu puur even over gisteren: Wij hebben eigenlijk niet zo'n goede match gespeeld. Anderlecht was de 2de helft van de eerste helft gewoon beter. Maar als Hasi een aanvallende speler op de rechtsback zet, tja da's echt een bijzonder slechte beslissing die volledig op de kap van de trainer is. En dan loop je Anderlecht zijnde 90 min achter de feiten aan.
Vanhoutte is toch een dikke speler dat die er nog niet weg gehaald is... bijna alles gaat via hem

Hij gaat blijkbaar naar Nice. Rare move vind ik dat. Nuja we hebben er vorig seizoen tegen gespeeld in de Europa League. Misschien is die toen op hun radar verschenen. Als de prijs goed is, zal die vertrekken hé. Zo werkt het nu eenmaal bij ons. Zien dat we een Belg als vervanger nog vinden...

Ja inderdaad, maar dat houdt geen steek met zijn teaser berichtje op instagram gisteren -> zal wel weer iets zijn om de rsca-fun hoop te geven.

maar zoals hierboven als gezegd: er zit momenteel geen lijn of logica in de beslissingen die genomen wordt, eens zeer benieuwd, zowel dat bericht van Coucke als wat er nog allemaal gaat verkocht worden voor de deadline.
Coucke kan alleen aanblijven als Vandenhaute opkrast. Wat Peter VDB nu op Sporza zegt; kan wel eens kloppen.

Intern kan je dan best keihard discussiëren, maar als je het conflict tussen hoofdaandeelhouder Marc Coucke en het duo Wouter Vandenhaute-Geert Duyck bewust op straat gooit, dan is het uiteindelijk niet meer werkbaar.

Het is geen geheim dat Coucke en de zeer ontevreden, boze supporters elkaar sinds een paar maanden hebben gevonden om Vandenhaute weg te krijgen. Dat werd gisteren nog eens pijnlijk geïllustreerd.

Het is mij anders niet helemaal duidelijk welke constructieve bijdrage Marc Coucke wilde leveren met zijn boodschap één(!) uur voor zijn ploeg in lastige omstandigheden een belangrijke wedstrijd moest spelen.

Hij gaf uiting van zijn betrokkenheid bij de club en onderstreepte dat de maand augustus dramatisch was, wat we allemaal al wisten. Ronduit kwalijk, dat heb ik nog nooit gezien in het Belgische voetbal van een eigenaar.

En dan geheel toevallig kwam op hetzelfde moment ook de fanboard van Anderlecht met dreigementen aan het adres van Vandenhaute en co. Wat mij betreft, heet dat georkestreerd.

Hij gaat blijkbaar naar Nice. Rare move vind ik dat. Nuja we hebben er vorig seizoen tegen gespeeld in de Europa League. Misschien is die toen op hun radar verschenen. Als de prijs goed is, zal die vertrekken hé. Zo werkt het nu eenmaal bij ons. Zien dat we een Belg als vervanger nog vinden...
Dat is idd een gigantisch verschil tussen Union en Club -> Bij Club zou die een contractverlenging en een loon van 1 miljoen of zo gekregen hebben, en als die zich dan toont in de CL dan gaat die voor veel meer geld weg.

Jullie tactiek van lagere lonen is op dat gebied wel een risico, voorlopig pakt het goed uit, dat wel.

Coucke kan alleen aanblijven als Vandenhaute opkrast. Wat Peter VDB nu op Sporza zegt; kan wel eens kloppen.

Intern kan je dan best keihard discussiëren, maar als je het conflict tussen hoofdaandeelhouder Marc Coucke en het duo Wouter Vandenhaute-Geert Duyck bewust op straat gooit, dan is het uiteindelijk niet meer werkbaar.

Het is geen geheim dat Coucke en de zeer ontevreden, boze supporters elkaar sinds een paar maanden hebben gevonden om Vandenhaute weg te krijgen. Dat werd gisteren nog eens pijnlijk geïllustreerd.

Het is mij anders niet helemaal duidelijk welke constructieve bijdrage Marc Coucke wilde leveren met zijn boodschap één(!) uur voor zijn ploeg in lastige omstandigheden een belangrijke wedstrijd moest spelen.

Hij gaf uiting van zijn betrokkenheid bij de club en onderstreepte dat de maand augustus dramatisch was, wat we allemaal al wisten. Ronduit kwalijk, dat heb ik nog nooit gezien in het Belgische voetbal van een eigenaar.

En dan geheel toevallig kwam op hetzelfde moment ook de fanboard van Anderlecht met dreigementen aan het adres van Vandenhaute en co. Wat mij betreft, heet dat georkestreerd.

In afwachting van Marc Couckes boodschap: ontslag Besnik Hasi niet aan de orde, zo is bevestigd aan HLN​

Dus die RVB die hij heeft samengesteld (met zijn fietsvrienden) gaat nu over hem beslissen. Mja. Het is een begin maar we zien wel of hier veel van komt.
Enkel een uitkoop kan een einde stellen aan dat grapje.

Dat zal terug pure window dressing zijn. Zijn mandaat van niet-uitvoerend voorzitter ter beschikking stellen voor wat? Hij blijft dus gewoon in de bestuurskamer zitten en wordt dan 'assistant to the niet-uitvoerend voorzitter' ofzo?

Dat is idd een gigantisch verschil tussen Union en Club -> Bij Club zou die een contractverlenging en een loon van 1 miljoen of zo gekregen hebben, en als die zich dan toont in de CL dan gaat die voor veel meer geld weg.

Jullie tactiek van lagere lonen is op dat gebied wel een risico, voorlopig pakt het goed uit, dat wel.
Zolang we geen modern stadion hebben, met deftige VIP om sponsors goed te ontvangen gaan onze recurrente inkomsten niet structureel omhoog. En tot zolang zal dit beleid gelden. Lage lonenbeleid & een goed bonussysteem werkt momenteel goed. Die jaarlijkse leegloop is gewoon omdat het ook werkt hé. Ook Castro-Montes gaat weggaan, voor slechts 2 miljoen. Wel jammer, heel goede kerel met goede voeten en polyvalent. Cruciaal vorig jaar met de goal op Jan Breydel. Langs de andere kant volgend jaar zou die volgende zomer gratis vertrekken en is niet meer eerste in de rangorde gezien Khalaili altijd start.

En Rob Schoofs in de geruchtenmolen als vervanger.

Altijd raar gevonden hoe slecht die de stap hogerop heeft verteerd indertijd. Die was bij STVV zo goed en bij KVM eigenlijk ook meteen even nuttig weer. Typisch dat Union denkt er wél hun nut uit te kunnen halen en ik zie het zo nog gebeuren ook.

En Rob Schoofs in de geruchtenmolen als vervanger.

Altijd raar gevonden hoe slecht die de stap hogerop heeft verteerd indertijd. Die was bij STVV zo goed en bij KVM eigenlijk ook meteen even nuttig weer. Typisch dat Union denkt er wél hun nut uit te kunnen halen en ik zie het zo nog gebeuren ook.
En in dezelfde carrousel zou Mechelen hun oog hebben laten vallen op Rits en/of Leoni als vervanger(s) van Schoofs.

Schoofs naar Union? Rare transfer en helemaal geen vervanger voor Vanhoutte (en een 31-jarige halen als Union zijnde is ook maar bizar)

Schoofs naar Union? Rare transfer en helemaal geen vervanger voor Vanhoutte (en een 31-jarige halen als Union zijnde is ook maar bizar)
Goh, we moeten echt wel een Belg hebben & het is niet alleen maar jong talent dat een ploeg resultaten doet halen hé.
Dit is geen transfer waarmee we miljoenen gaan verdienen, maar op 1/09 moet je gewoon een degelijke inzetbare vervanger zoeken. Ik heb hem eigenlijk nooit van dichtbij gevolgd, maar ik volg het bestuur wel.

Goh, we moeten echt wel een Belg hebben & het is niet alleen maar jong talent dat een ploeg resultaten doet halen hé.
Dit is geen transfer waarmee we miljoenen gaan verdienen, maar op 1/09 moet je gewoon een degelijke inzetbare vervanger zoeken. Ik heb hem eigenlijk nooit van dichtbij gevolgd, maar ik volg het bestuur wel.
Ik snap bvb dat jullie Audoor wilden binnenhalen voor die reden (is ook meer profiel zoals Vanhoutte). Maar een transfer als Schoofs is gewoon een atypische transfer voor Union. Ook qua profiel klopt het niet met Vanhoutte: Schoofs is een aanvallende middenvelder die het moet hebben van zijn traptechniek en is eigenlijk alles wat je niet nodig hebt als vervanger voor Vanhoutte

En in de marge, gisteren opt einde van de match wast echt fantastisch mooi licht. Op de highlights zie je ook bij de 2de goal dat heel onze tribune oranje kleurde. Zelden gezien. Voordeel van geen deftig stadion te hebben 😅

Bijlagen

• 20250831_201904.jpg
    20250831_201904.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 11
Het is me opgevallen dat ze bij VTM bv quasi geen goals meer tonen van matchen van Standard.

Als Genk, Anderlecht, Club, Union of Antwerp een mach hebben gespeeld, zie je toch telkens de doelpunten van hun matchen. Soms een uitgebreider verslag als het 2 top teams tegen elkaar zijn...

Maar nu al constant tonen ze geen doelpunten meer. Ergens logisch natuurlijk, is al jaren geleden dat we nog PO1 hebben gespeeld. Ze kunnen toch moeilijk alle goals van de speeldag tonen, als bv Dender tegen Westerlo speelt ofzo laten ze die goals ook weg.

Het is me opgevallen dat ze bij VTM bv quasi geen goals meer tonen van matchen van Standard.

Als Genk, Anderlecht, Club, Union of Antwerp een mach hebben gespeeld, zie je toch telkens de doelpunten van hun matchen. Soms een uitgebreider verslag als het 2 top teams tegen elkaar zijn...

Maar nu al constant tonen ze geen doelpunten meer. Ergens logisch natuurlijk, is al jaren geleden dat we nog PO1 hebben gespeeld. Ze kunnen toch moeilijk alle goals van de speeldag tonen, als bv Dender tegen Westerlo speelt ofzo laten ze die goals ook weg.
Ligt aan DAZN die nog maar x aantal minunten voetbal per speeldag verkopen om in journaals te laten zien.

Terug
Bovenaan