Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Natuurlijk wel, je speelt een megabelangrijke match op een avond. 16,5 valt mee dan zijn er nog veel later binnengekomen. Net opgezocht en gemiddeld 13500 man dat is gewoon weinig voor een ploeg die denkt een topclub te zijn. Ik vind dat laatste cijfer niet uit.15000 op 20000 =/= enorm veel lege plekken.
Denkt een topclub te zijn? Wie denkt dit, wie zegt dit?Natuurlijk wel, je speelt een megabelangrijke match op een avond. 16,5 valt mee dan zijn er nog veel later binnengekomen. Net opgezocht en gemiddeld 13500 man dat is gewoon weinig voor een ploeg die denkt een topclub te zijn. Ik vind dat laatste cijfer niet uit.
ik denk dat je gewoon met een verkeerd verwachtingspatroon zit hoor. Een bezetting van meer dan 80% is gewoon goed. Zeker als je weet dat het gemiddelde in de Juplier Pro League rond de 65% draaide 2 jaar geleden.Natuurlijk wel, je speelt een megabelangrijke match op een avond. 16,5 valt mee dan zijn er nog veel later binnengekomen. Net opgezocht en gemiddeld 13500 man dat is gewoon weinig voor een ploeg die denkt een topclub te zijn. Ik vind dat laatste cijfer niet uit.
Zou kunnen, ik schiet hier niet op Gent (niets tegen Gent), ik zei het evengoed van Genk dat erger is.ik denk dat je gewoon met een verkeerd verwachtingspatroon zit hoor. Een bezetting van meer dan 80% is gewoon goed. Zeker als je weet dat het gemiddelde in de Juplier Pro League rond de 65% draaide 2 jaar geleden.
Of als je deze cijfers erbij neemt (geen idee van de correctheid https://www.transfermarkt.be/jupiler-pro-league/besucherzahlen/wettbewerb/BE1) dan deden ze het gisteren beter dan Club, Standard, Genk, Antwerp, Union,... gemiddeld doen.
Ik denk nu niet dat het door de lichtjes komtEr wordt vaak lacherig gedaan over de "beleving" en de lichtshow en dergelijke bij Anderlecht maar de bezettingsgraad zegt genoeg dat het wel helpt om het volk te laten blijven komen ondanks de sportieve malaise.
. Anderlecht is altijd een grote club geweest, logisch dat daar niet ineens mega veel afhakers zijn en als die er zijn zullen er nog wel genoeg opvolgers zijn.Belgisch voetbal wordt helemaal kapot gemaakt door zowel de top, clubs als dazn. Dat het zo is gelopen met dazn heeft er vooral voor gezorgd dat vele neutrale mensen die het voetbal sporadisch volgen helemaal zijn afgehaakt. Ik zie dat bij ons op kantoor ook. Vroeger ging het in de middag altijd over voetbal. Dat is nu gewoon niet meer het geval omdat veel mensen afgehaakt hebben. En dat hebben ze allemaal aan zichzelf te danken. Bij ons zijn vele mensen gewoon Telenet en Proximus trouw gebleven. Die kijken nu dus vooral buitenlands voetbal.Zou kunnen, ik schiet hier niet op Gent (niets tegen Gent), ik zei het evengoed van Genk dat erger is.
- Genk doet allerlei acties om stadion vol te krijgen en lukt nog niet
- Union heeft nooit de massa gehad, zelfs nu lukt het niet na jaren sportief succes
- Club vind ik een vreemd cijfer, vermoedelijk omdat er veel abos gewoon niet komen bij bepaalde matchen al heb ik nooit de indruk dat daar veel leeg is.
- Standard is natuurlijk sportief een ramp laatste jaren maar als die top 6 spelen zal je ander cijfers zien
- Antwerp is een fout cijfer, die 21k is nog maar een match of 5, voordien was dat 16. Er kan zelfs 24k in het stadion maar er is maar een vergunning (mobiliteit voornamelijl) voor max 21. Tegen Standard dit weekend uitverkocht zonder dat er nog iets te winnen valt. Er zijn ook wel veel abos die regelmayig niet komen opdagen.
Anderlecht is dan zowat enige club die nog een hoge bezettingsgraad heeft
Kortom: We zitten in belgie wel te zagen voor grotere stadions maar we kunnen ze niet vullen?
@Slayer_Kev666 ik denk dat Gent wel mikt om topclub te zijn al heb je gelijk dat Baro zelfs vorig jaar zei dat Gent het niet meer is. De vraag is wat is dan wel een tooclub? Enkel Club dan? Union kan je dat moeilijk noemen als geheel al zijn ze dat sportief wel. Enfin case closed maar ik vind dat er best wat meer supporters naar het stadion mogen gaan. Er zijn zelfs een pak minder supporters die het op TV zien met Dazn maar je ziet er ook niet meer in het stadion. Dat is toch een zeer slechte evolutie? Voetbal zit verre van in de lift.
Voetbalclubs zijn bedrijven en hanteren een bedrijfslogica wanneer het gaat over ticketprijzen. Dat leidt er toe dat een uitverkocht stadion voor topwedstrijden wenselijk is vanuit een sfeerstandpunt, maar dat geldt natuurlijknniet voor alle andere wedstrijden. Een volledig uitverkocht stadion is economisch gezien zelfs suboptimaal.(...)
Je speelt wel globaal gezien schijtvoetbal sinds het ontslag van Kompany. Al maakt dat voor velen wss niet veel uit.Ik denk nu niet dat het door de lichtjes komt. Anderlecht is altijd een grote club geweest, logisch dat daar niet ineens mega veel afhakers zijn en als die er zijn zullen er nog wel genoeg opvolgers zijn.
Sportieve malaise is er maar op zich sta je nog 4de nu en was dat afgelopen 5 jaar 4 keer het geval (zelfs 3 keer 3de) en 1 rampjaar.

Eerlijk is eerlijk, die had ik ook nog wel gemaakt. Het is Gil die het hem op een dienblaadje geeft. Die ze misschien toch wel een contractverlenging mogen geven, is sinds nieuwjaar echt wel enorm sterk aan het presteren. Met als voorwaarde dat hij een vasectomie laat doen omdat het blijkbaar door zijn pasgeborene was dat hij echt gewoon amper sliep en zijn wedstrijden echt dramatisch waren.Hohohoo, Dussenne zeg, eat your heart out haters!!
Moet wel gezegd worden dat die vandaag gewoon 4-1 moeten winnen. Omgekeerde scenario van vorige week voor ons, 70 minuten weggespeeld en op het einde van de rit gewoon de drie punten meepakken.Sinds het krantenartikel rond Hans Cornelis waar hij gezien werd als nieuw Vlaams trainerstalent is het ook wel helemaal bergaf gegaan. 1/18
Kopen ze weinig mee natuurlijk.Moet wel gezegd worden dat die vandaag gewoon 4-1 moeten winnen. Omgekeerde scenario van vorige week voor ons, 70 minuten weggespeeld en op het einde van de rit gewoon de drie punten meepakken.