Jupiler Pro League 2025-2026

Ik las net het HLN artikel deze ochtend waarin ze stellen dat de kans zeer groot is dat De Cat deze zomer vertrekt. Zou zomaar kunnen dat in September de kloof tussen Club en Rsca alleen maar groter geworden is.
Zal moeten he. De Cat tekent niet bij en gaat dan zijn laatste contractjaar in. Anders is die gratis weg. Al denk ik persoonlijk dat hij beter nog 1 seizoen blijft voor zijn ontwikkeling. 17 is echt wel jong

Zal moeten he. De Cat tekent niet bij en gaat dan zijn laatste contractjaar in. Anders is die gratis weg. Al denk ik persoonlijk dat hij beter nog 1 seizoen blijft voor zijn ontwikkeling. 17 is echt wel jong
Europees voetbal of niet zal een zéér belangrijke factor zijn, dus ik begrijp dat hij nu nog niet wil bijtekenen.

Marc Degryse opperde ook al dat rsca misschien beter vol 100% voor die beker gaat en alles op die match zet -> valt die eigenlijk na de play-offs of tijdens?

Europees voetbal of niet zal een zéér belangrijke factor zijn, dus ik begrijp dat hij nu nog niet wil bijtekenen.

Marc Degryse opperde ook al dat rsca misschien beter vol 100% voor die beker gaat en alles op die match zet -> valt die eigenlijk na de play-offs of tijdens?
Die valt op hemelvaartsdag ( 14 mei; dat weet ik omdat ik een kaart heb gekocht). Van de PO heb ik geen idee tot wanneer deze lopen; maar vermoedelijk zal die finale ertussen vallen.

Europees voetbal kan een trigger zijn maar je ziet gewoon dat die jeugdspelers hun carrière liever zelf in eigen beheer nemen. Ze staan nu heel sterk om ergens naartoe te gaan ipv vast te hangen aan een langdurig contract waarin ploegen transfers willen weigeren. Je ziet dit meer en meer bij jeugdspelers dat ze maar tekenen voor 1 jaar

Die valt op hemelvaartsdag ( 14 mei; dat weet ik omdat ik een kaart heb gekocht). Van de PO heb ik geen idee tot wanneer deze lopen; maar vermoedelijk zal die finale ertussen vallen.

Europees voetbal kan een trigger zijn maar je ziet gewoon dat die jeugdspelers hun carrière liever zelf in eigen beheer nemen. Ze staan nu heel sterk om ergens naartoe te gaan ipv vast te hangen aan een langdurig contract waarin ploegen transfers willen weigeren. Je ziet dit meer en meer bij jeugdspelers dat ze maar tekenen voor 1 jaar
Zit hij in zijn laatste middelbaar of 5e? School speelt misschien ook nog wel een rol?

Play-offs zijn gedaan op 24 mei.

Stel dat Kindermans terugkomt, kan die een rol spelen in het behoud van De Cat?

Inter kan Stankovic deze zomer terugkopen voor 23 miljoen dus ik zie niet echt in waarom ze dat niet zouden doen. Volgend jaar is het 26 miljoen dacht ik. Tresoldi zie ik ook wel blijven, die zal Club ook niet zomaar laten gaan.

Vetlesen ben ik persoonlijk wel fan van, het is spijtig dat die quasi altijd moet depanneren als verdedigende middenvelder of rechterwinger en nooit op zijn normale positie.

Ik hoop ook echt dat Club niet vol voor Jackers gaat want imo is dat geen keeper voor een topploeg.
Omdat Italiaanse clubs nu eenmaal niet zwemmen in het geld, dus als dat geen prioriteit is en/of ze kunnen hem niet meteen doorverkopen is de kans zeker aanwezig dat ze dat niet doen.

Laten we hopen :) Maar dat ze die voor meer dan 23 zouden kunnen doorverkopen deze zomer lijkt me wel een zekerheid denk ik.
Stel dat Club of Inter hem kan doorverkopen voor 30 miljoen:

* Indien Club het doet: meerwaarde van 20 miljoen -> 50% voor Inter = 10 miljoen
* Indien Inter dit doet: ze moeten terugkopen bij Club voor 20 miljoen en dan zelf verkopen en 30 miljoen krijgen-> netto = 10 miljoen

Zelfde oefening bij 40 miljoen transferprijs: Inter vangt 15 miljoen als Club verkoopt en 20 miljoen als ze het zelf doen.

Ze hoeven hem dus niet terug te kopen, tenzij ze denken dat ze er nu al héél veel geld voor kunnen krijgen ;)

Tenzij we hem nog een jaartje terug kunnen huren. Lijkt mij onze enige hoop om er nog een jaartje van te kunnen genieten.

Veel kansen heeft die uiteindelijk toch niet gekregen? 506 minuten gespeeld.
Ja maar in die minuten zag je toch dat die zijn handelingssnelheid veel te laag is. Het lijkt allemaal veel te snel en te intensief te gaan/zijn voor hem.

Als je dan thuis in de CL ziet hoe we sommige topteams onder druk zetten door die snelle schakeling en pressie, steek hem daartussen en het spel vertraagt enorm.

Ja maar in die minuten zag je toch dat die zijn handelingssnelheid veel te laag is. Het lijkt allemaal veel te snel en te intensief te gaan/zijn voor hem.

Als je dan thuis in de CL ziet hoe we sommige topteams onder druk zetten door die snelle schakeling en pressie, steek hem daartussen en het spel vertraagt enorm.
Beetje tijd geven om aan te passen aan onze competitie denk ik dan. Iemand die bij de jeugd van Barcelona gezeten heeft en kapitein bij Hamburg was moet toch wat kunnen?

Zou mooi zijn moest Bayern hem kopen voor een miljoen of 40, nog een jaartje bij Anderlecht laat rijpen, om daarna onder Kompany de stap naar de top te zetten.
1. Die gaat nooit voor 40 miljoen weggaan tenzij op 31/08 ofzo. Dat is hij (nog) niet waard. Europees nog niets laten zien.
2. 1 contractjaar
3. Anderlecht heeft het geld nodig.
Gaan ze hem meteen al een Hazardachtig contract geven net nu ze hun salarisbasis hebben verlaagd? Hij speelt omdat hij onmisbaar is praktisch elke wedstrijd. Vroeg of laat wreekt zich dat in een blessure. Zeker bij Anderlecht hun medische staf

Het is in vele opzichten vergelijkbaar met Vermeeren bij Antwerp (financieel en sportief). Volledig opgehemeld hier zelfs opgeroepen bij de Rode Duivels. Hopen voor hem dat zijn sportieve ontwikkeling beter is dan bij Artur. Een jaartje op huurbasis bij Anderlecht is denk ik wel dromen. Niemand legt zoveel geld, om hem dan ergens anders nog te stallen. Tenzij je een satellietclub bent à la Strasbourg.

Terug
Bovenaan