Jupiler Pro League 2025-2026

Als er al iets van klopt, dan heb je de gave om te voorspellen welke spelers hun carrière door blessures gefnuikt zullen worden. Ook erg waardevol als talent, maar wel belangrijk om die context en nuance mee te geven.

Jouw post van 2021 dateert van de periode 2019-2022 waarin hij 7 caps verzameld heeft bij de Rode Duivels, in een toch sterke selectie en daar voor een korte periode deel uitmaakte van een 'vaste' kern van pakweg 35 spelers.

2 keer de enkelligamenten en eenmalig kruisbanden gescheurd en nooit meer op het niveau van toen geraakt, ook al is hij nog maar 24 jaar.
Gohja, Yari is altijd al ass geweest imo maar ik zag die ook wel meedraaien bij een mindere ploeg.

Gohja, Yari is altijd al ass geweest imo maar ik zag die ook wel meedraaien bij een mindere ploeg.
Dan mag je ook zo eerlijk zijn om toe te geven dat je dan niet heel objectief bent, of je te allergisch bent aan de paarse kleur van zijn truitje.

Na 1 van de slechtste transfersperiodes ooit zaten we daar onder meer met een Gerkens, Morioka, Musona op de CAM. Gelukkig dat een Verschaeren toen doorbrak of het was nog armzaliger om op te kijken in die periode.
Als hij altijd ass was geweest, dan had hij niet meer dan 3 jaar lang een waarde gehad van +10mio op Transfermarkt.

Maar uiteraard mag je van die mening zijn.

Dan mag je ook zo eerlijk zijn om toe te geven dat je dan niet heel objectief bent, of je te allergisch bent aan de paarse kleur van zijn truitje.

Na 1 van de slechtste transfersperiodes ooit zaten we daar onder meer met een Gerkens, Morioka, Musona op de CAM. Gelukkig dat een Verschaeren toen doorbrak of het was nog armzaliger om op te kijken in die periode.
Als hij altijd ass was geweest, dan had hij niet meer dan 3 jaar lang een waarde gehad van +10mio op Transfermarkt.

Maar uiteraard mag je van die mening zijn.
Ik ben hier een van de enige die nog wat geloof toont in hem :unsure: Maar Yari heeft toch echt nooit dominantie laten zien, week na week goed gespeeld, goede statistieken gehaald?

Transfermarkt wil ook niet alles zeggen he. Zo'n Stroeykens heeft ook ooit op 15 mil gestaan denk ik terwijl ik die amper iets laat zien imo.
Maar dat Yari niet geworden is wat velen gehoopt hadden, ligt toch echt niet aan blessures?

Ik haal mijn eigen post van 2021 er nog eens bij. Daar werd ik indertijd voor uitgelachen door Neerpede fans, maar er klopt wel iets van. Verschaeren zou beter naar Kortrijk, Sint Truiden, Cercle, ... gegaan zijn. Dan had hem tenminste nog gespeeld en op z'n minst een Gerkens functie gehad. Nu is ie totaal waardeloos, al jaren aan een stuk.
Kan goed zijn Willy, maar op veel was dat niet gebaseerd he. :)

Eerder de Neerpede fobie die hier bij sommigen soms wat de overhand neemt. Met onze talloze overschatte talenten ...

Ik ben hier een van de enige die nog wat geloof toont in hem :unsure: Maar Yari heeft toch echt nooit dominantie laten zien, week na week goed gespeeld, goede statistieken gehaald?

Transfermarkt wil ook niet alles zeggen he. Zo'n Stroeykens heeft ook ooit op 15 mil gestaan denk ik terwijl ik die amper iets laat zien imo.
Maar dat Yari niet geworden is wat velen gehoopt hadden, ligt toch echt niet aan blessures?
Waarom niet? Lijkt mij toch 1 van de factoren.

Twee redelijk zware blessures op momenten dat hij eindelijk de ploeg wat begon te dragen.
Zeker nooit een vervolg kunnen breien aan dat indrukwekkende eerste seizoen. Maar er zat/zit wel meer in Yari dan wat hij de laatste jaren heeft laten zien. Ik ben heel benieuwd om die eens in een andere omgeving/competitie te zien spelen.

Het is waarschijnlijk al te lang geleden voor velen om het zich goed te herinneren, maar voor zijn blessures heeft hij weldegelijk consistentie getoond. Nu ja, maakt op zich niets meer uit.
Na het seizoen 2018-2019 (zijn debuutseizoen) werd Verschaeren door de supporters uitgeroepen tot Anderlecht Speler van het Seizoen.

Goal.com plaatste Verschaeren in maart 2019 op de 48ste plaats in de top-50 grootste voetbaltalenten ter wereld (NxGn).

Er gaan zoveel talenten verloren aan allerhande oorzaken, maar bij hem was de hoofdreden toch duidelijk de zware blessures en nooit meer het vertrouwen en gevoel terugvinden van snel wegdraaien/doordraaien/dribbelen. Het werd vooral pasje terug spelen.

@Puni die penalty voor OHL, dat is toch nooit penalty? of zie ik daar dingen niet (samenvatting is ook niet zoo duidelijk)?
Wat een belachelijk lichte penalty's worden er eigenlijk gefloten tegenwoordig, is echt ridicuul aan het worden, helft van de matchen worden tegenwoordig beslist door een penalty waarschijnlijk :sop:

@Puni die penalty voor OHL, dat is toch nooit penalty? of zie ik daar dingen niet (samenvatting is ook niet zoo duidelijk)?
Wat een belachelijk lichte penalty's worden er eigenlijk gefloten tegenwoordig, is echt ridicuul aan het worden, helft van de matchen worden tegenwoordig beslist door een penalty waarschijnlijk :sop:
Stoor ik mij ook enorm aan. En VAR maakt zich er negen op de tien gemakkelijk vanaf met "er is contact!" om te besluiten dat het geen clear error is.

Eigenlijk zouden scheidsrechters gewoon niet moeten fluiten voor penalty en laat VAR corrigeren voor de clear errors.

Stoor ik mij ook enorm aan. En VAR maakt zich er negen op de tien gemakkelijk vanaf met "er is contact!" om te besluiten dat het geen clear error is.

Eigenlijk zouden scheidsrechters gewoon niet moeten fluiten voor penalty en laat VAR corrigeren voor de clear errors.
Dan gaat de VAR zich ook verstoppen achter de clear error. De ref zag het niet en dat was begrijpelijk door omstandigheid x of y, dus we komen niet tussen.

Inderdaad nooit pingel. Denk dat de teruggedraaide pingel tegen Union die we wel hadden moeten krijgen er misschien voor iets tussen zat. Ik haat dit soort strafschoppen maar ik ben eerlijkheidshalve blij dat we eindelijk eens wat meeval hadden dit seizoen. Zegt ook wel alles dat we het zelfs dan niet over de streep kunnen trekken.

En met Visser was ik vrij zeker dat die zich niet ging laten ompraten door de VAR, te groot ego. Niet de eerste keer dat die de VAR-tussenkomst negeert.

De VAR kwam hier wel degelijk tussen, alleen bleef Visser bij zijn beslissing.

Wil terloops wel nog even zeggen dat hoewel ik dit geen pingel vind, dat ostentatief aan de trui gaan hangen in de zestien ook verschrikkelijk irritant is. En in dit geval ook nog eens gewoon oerdom, bal was gewoon niet speelbaar voor Dussenne.

Ik herinner me toch ook wel dat Yari wel echt goed aan het spelen was en aan het doorbreken en nét op die moment zware blessure, en dan er nooit meer echt opnieuw door gekomen.

Pfoeh, wat een vies moment met Tobe Leysen die daar neerging na die botsing met Kanga, hopelijk komt alles goed met hem.
Was terug bij bewustzijn toen ze hem afvoerden, vol op zijn slaap en instant knockout. Vermoedelijk een hersenschudding, maar inderdaad een heel vies beeld. Ergens is het wel goed dat ge in zo'n fases direct KO zijt, veel minder kans op een lelijke blessure in uw val op die manier omdat uw lichaam zich volledig ontspant.

Levensbelangrijke driepunter, amai. Eindelijk beloond ook, hadden tegen Union en tegen Mechelen eigenlijk ook al gewoon meer verdiend.

Te plat van Gent, irritante ref (eerste helft toch, waarschijnlijk compensatie in de tweede), en veel tijd winnen van Leuven

Oo deze manier vermijden we wel PO1, da's na vorig jaar een voordeel.

Terug
Bovenaan