Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ga je weer op een aantal punten volledig de mist in, wat aantoont dat je geen idee hebt waarover je praat.
1. Ik zeg dat het sportief beleid van Club de laatste 10 jaren crescendo gaat en dat er wel degelijk een visie achter schuilt. Jij haalt Genk aan dat z'n kern telkens probeert te vullen met enkele toppers uit eigen jeugd, aangevuld met scouting van bepaalde profielen. Exact wat Club de laatste jaren doet. Steeds meer spelers uit Club Nxt breken door in de A-kern en nog slechts op enkele posities moet er ingekocht worden. Dat is erg goed beleid :thumb:
2. Ik zeg dat Club op z'n limieten botst door de JPL. Dat de JPL een competitie is waar spelers komen en op korte termijn een grotere uitdaging aangaan. Club weet dat en weet perfect de kern te vullen om elk seizoen te presteren volgens de visie en wat er sportief verwacht wordt. Zitten daar soms missers tussen? Uiteraard, dat is bij elk ploeg zo. Alleen valt dat bij Club extra op, omdat ze meer betalen dan andere clubs. En dat komt ongetwijfeld door hun Europese prestaties. Slaan ze soms de bal mis met trainers? Ongetwijfeld, maar dat is bij elke ploeg zo. Het overkomt zelfs het echte Bayern.
Overigens heeft Club niet Parker-Deila-Hayen in 1 seizoen versleten. Dat was Hoefkens-Parker-De Mil (ad interim). Laat zien hoe dicht je het volgt.

Je geeft een aantal terechte elementen aan (de doorstroming uit Club Nxt is bv. effectief gegroeid, eindelijk), maar het is niet omdat er een visie bestaat, dat het sportieve beleid per definitie vlekkeloos loopt. Mijn punt was niet dat er géén visie is - wel dat die zich niet altijd vertaalt in sportieve continuïteit op het veld, ondanks de structurele middelen die Club heeft.

Wat betreft je opmerking over de trainers: je hebt gelijk in de exacte volgorde - bedankt voor de correctie. Maar ook met die nuance blijft mijn punt over het hoge aantal trainers (en de gevolgen daarvan op sportieve stabiliteit) overeind. De sequentie verandert daar weinig aan.

Ik merk gewoon dat er vaak vrij emotioneel gereageerd wordt zodra iemand kritisch naar Club kijkt - en dat begrijp ik ergens ook, je leeft met je club - maar het maakt een rationeel gesprek soms lastig. Af en toe even uitzoomen, en kijken hoe andere clubs (met gelijkaardige ambities) het aanpakken, kan echt verrijkend zijn.

We zijn het waarschijnlijk eens dat Club veel goed doet, en ik betwist hun status ook niet. Maar net omdat ze die status hebben, vind ik het gerechtvaardigd om stil te staan bij wat structureel nóg beter zou kunnen - dat is geen afbreken, dat is net meedenken.

Ik vind het bijvoorbeeld echt opvallend hoe een transfer als Yaremchuk hier gewoon met de mantel der liefde wordt bedekt. Ik heb daar feiten over opgesomd - prijs, rendement, impact- en er is hier niemand die gewoon zegt: ja, dat was eigenlijk gewoon schandalig. Dat vind ik eerlijk gezegd bizar. Als ik dat vergelijk met hoe we bij Genk zijn omgegaan met Degraen–Mboyo twaalf jaar geleden...

Jullie zitten niet in de roes van een titel waarin alles vergoelijkt wordt, en toch lijkt er geen enkele ruimte voor zelfs de meest basale vaststellingen. Terwijl net dát soort eerlijke zelfanalyse essentieel is als je echt wil blijven groeien als club.

En eerlijk gezegd stel ik me ook gewoon de vraag: waarom is het zo moeilijk om bij mijn oorspronkelijke punt te blijven? Ik krijg vaak reacties op zaken die ik helemaal niet beweer. Dan gaat het plots over ‘geen visie’ of ‘Club bashen’, terwijl ik dat nergens zeg. Dat soort stropopredeneringen haalt het gesprek net weg van waar het over gaat: kritisch en eerlijk kijken naar hoe een topclub met veel middelen zichzelf structureel verder kan versterken.

Ik denk dat je oorspronkelijke post wel wat te weinig nuance bevatte om nu te doen alsof jij hier de rationaliteit zelve bent die zich verdedigt tegen emotionele uitspattingen :laugh:

Je geeft een aantal terechte elementen aan (de doorstroming uit Club Nxt is bv. effectief gegroeid, eindelijk), maar het is niet omdat er een visie bestaat, dat het sportieve beleid per definitie vlekkeloos loopt. Mijn punt was niet dat er géén visie is - wel dat die zich niet altijd vertaalt in sportieve continuïteit op het veld, ondanks de structurele middelen die Club heeft.

Wat betreft je opmerking over de trainers: je hebt gelijk in de exacte volgorde - bedankt voor de correctie. Maar ook met die nuance blijft mijn punt over het hoge aantal trainers (en de gevolgen daarvan op sportieve stabiliteit) overeind. De sequentie verandert daar weinig aan.

Ik merk gewoon dat er vaak vrij emotioneel gereageerd wordt zodra iemand kritisch naar Club kijkt - en dat begrijp ik ergens ook, je leeft met je club - maar het maakt een rationeel gesprek soms lastig. Af en toe even uitzoomen, en kijken hoe andere clubs (met gelijkaardige ambities) het aanpakken, kan echt verrijkend zijn.

We zijn het waarschijnlijk eens dat Club veel goed doet, en ik betwist hun status ook niet. Maar net omdat ze die status hebben, vind ik het gerechtvaardigd om stil te staan bij wat structureel nóg beter zou kunnen - dat is geen afbreken, dat is net meedenken.

Ik vind het bijvoorbeeld echt opvallend hoe een transfer als Yaremchuk hier gewoon met de mantel der liefde wordt bedekt. Ik heb daar feiten over opgesomd - prijs, rendement, impact- en er is hier niemand die gewoon zegt: ja, dat was eigenlijk gewoon schandalig. Dat vind ik eerlijk gezegd bizar. Als ik dat vergelijk met hoe we bij Genk zijn omgegaan met Degraen–Mboyo twaalf jaar geleden...

Jullie zitten niet in de roes van een titel waarin alles vergoelijkt wordt, en toch lijkt er geen enkele ruimte voor zelfs de meest basale vaststellingen. Terwijl net dát soort eerlijke zelfanalyse essentieel is als je echt wil blijven groeien als club.

En eerlijk gezegd stel ik me ook gewoon de vraag: waarom is het zo moeilijk om bij mijn oorspronkelijke punt te blijven? Ik krijg vaak reacties op zaken die ik helemaal niet beweer. Dan gaat het plots over ‘geen visie’ of ‘Club bashen’, terwijl ik dat nergens zeg. Dat soort stropopredeneringen haalt het gesprek net weg van waar het over gaat: kritisch en eerlijk kijken naar hoe een topclub met veel middelen zichzelf structureel verder kan versterken.
Als ge deftig wilt discussiëren, moet ge uw feiten eerst correct voorstellen, voor ge een deftige reply moet verwachten.
Ge kunt niet beginnen discussiëren over een bepaalde club, als je een beginpost opstelt die bol staat van de hyperbolen, feitelijke onwaarheden en claimt de waarheid in pacht te hebben. Dan krijg je enkele pagina's aan replies om eerst al die fouten te corrigeren en (door sommigen) deftig onderbouwd te weerleggen. Dat is wat zich nu al 2 pagina's lang afspeelt.

De samenvattingen eens aan het bekijken, die supporters van Gent mee aan het vieren, dit is toch echt wel enorm zielig hoor :rofl:
Dat je tevreden bent dat Union kampioen wordt, dat kan ik snappen, maar ze gaan net nog niet mee het veld op, dan ben je geen supporter in mijn ogen, ofja, een succes supporter waarschijnlijk zeker?

Jashari Speler van het Seizoen op Pro League Awards.

Zeer terecht. Een van de beste, meeste klassevolle spelers die ik ooit zag op de Belgische velden.

Jashari Speler van het Seizoen op Pro League Awards.

Zeer terecht. Een van de beste, meeste klassevolle spelers die ik ooit zag op de Belgische velden.
En belofte van het jaar.

Dit is toch ook van het beste dat ik ooit al op de Belgische velden zag. Bij Jashari geloof je echt dat die zo mee kan bij een Barcelona, Liverpool,.... Misschien (nu) nog geen absolute basisspeler maar zeker eerste invaller.
Alle andere latere toppers wist je dat die nog een tussenstap of 2 nodig hadden. Hier heb ik dat gevoel niet

Als ge deftig wilt discussiëren, moet ge uw feiten eerst correct voorstellen, voor ge een deftige reply moet verwachten.
Ge kunt niet beginnen discussiëren over een bepaalde club, als je een beginpost opstelt die bol staat van de hyperbolen, feitelijke onwaarheden en claimt de waarheid in pacht te hebben. Dan krijg je enkele pagina's aan replies om eerst al die fouten te corrigeren en (door sommigen) deftig onderbouwd te weerleggen. Dat is wat zich nu al 2 pagina's lang afspeelt.
Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat mijn insteek wordt afgedaan als "hyperbolen en feitelijke onwaarheden". Ik probeer hier net bewust inhoudelijk en genuanceerd te discussiëren, met cijfers, namen en argumenten.

Het zou kunnen dat mijn aanpak voor sommigen misschien te rationeel of te inhoudelijk overkomt, zeker in een context waar emotie en clubgevoel natuurlijk een grote rol spelen. Dat begrijp ik ook wel. Maar dat neemt niet weg dat ik probeer op een respectvolle manier vragen te stellen over hoe Club Brugge - als dominante Belgische club - structureel nog kan groeien.

Er zijn een paar terechte tegenargumenten gepasseerd (zoals de correcte trainersvolgorde), en die heb ik ook erkend. Maar veel van mijn oorspronkelijke punten blijven volgens mij overeind, en verdienen gewoon een volwassen gesprek, zonder het debat te laten ontsporen in karikaturen van wat ik wel of niet zou bedoelen.

We moeten toch gewoon kritisch kunnen nadenken over topsportbeleid, zonder dat dat meteen gezien wordt als aanval of frustratie. Zo'n discussie mag toch ook soms wat minder emotioneel zijn?

En we hadden ook sjaals met geel in verwerkt

Maar er stonden effectief wel wat idioten mee te vieren bij de goals van Union
Dat je een bepaalde club liever kampioen ziet worden dan de andere begrijp ik, maar om dan ostantentief te staan juichen bij een tegengoal is voor mij (en vele/de meeste) Gent supporters wel degelijk een brug te ver

Voor een neutrale hater ook een wonderbaarlijk mooi moment om Castro-Montes te zien invallen en mee de doorbraak te helpen forceren voor de titel bij Union terwijl non-voetballer Samoise daar als kapitein ligt te klooien voor zijn ondertussen onherkenbaar Gent. Prachtig.
Dit dus ook
Heel erg blij voor Castro Montes. Verstandige en sterke voetballer die eigenlijk een beetje weggepest werd door Hein en het toenmalige bestuur

Ja het is hier wat ondergesneeuwd op forum gezien de neutrale en met feiten onderbouwde discussie hoe Club beter geleid kan worden, maar wij zijn dus effectief kampioen 2024-2025 😎 de cirkel is doorbroken, we zijn geen chokers (meer). De underdog heeft het gehaald 🤩

Met heel wat minder voetballende kwaliteit als voorgaande jaren nu wel die oppergaai behaald. Een veel stabielere defensie/verdedigend middenveld en een Moris die punten pakte ipv er verloor. Dat was imo de doorslaggevende factor.
Geweldig, superfier op alles en iedereen. Ondertussen is alles wel al gezegd over de match en het kampioenschap.

Gelukkig is onze harde kern toch ook al ietsje beter geworden om da Bengaals vuur af te steken. Ook daar worden we professioneler in 😅
Toen de 1-1 viel tot en met de goal v Promise toch serieus wat gestressd, maar kwam dus allemaal nog goed. Al die blije gezichten, party vibes later aant gemeentehuis,... Fantastische roes

Vraag is wat de toekomst brengt. Ik verwacht opnieuw een leegloop, ondanks champions league. Dat zag je aan sadiki in extra time daarnet en aan Bormans die niet van koers gaat wijzigen nadat de titel behaald is.

Mirallas zou misschien goede T1 zijn als Poco weggaat. Heeft kunnen meekijken dit seizoen en kent nu de ins en outs van de club. Hopelijk blijft khalaili nog een jaar. Die kan hier nog groeien. Jammer dat die Castro Montes op de bank houdt want die zie ik ook écht graag bezig.

Qua nieuwe spelers, tja ik val van niets meer achterover nu. Maar ik zou wel een nieuwe spelverdeler halen, boufal is niets en el hadj te licht. Maar een spelverdeler halen die champions league niveau aankan met een beperkt budget... Begin er maar aan 😵

Enja die matchen in de champions league komen er dus aan😎🤩 gezien we direct gekwalificeerd zijn, kan onze voorbereiding wel wat langer zijn en kan het wat lang duren eer ons team klaar is.
Het team voor de supercup tegen Brugge VS het team in september zal toch serieus anders zijn vermoed ik. Zal toch paar dagen meer telewerken in de zomer zodat ik wat verlof kan opsparen voor opnieuw geweldige Europese avonturen

Bijlagen

• 20250525_205224.jpg
    20250525_205224.jpg
    3 MB · Weergaven: 13
De samenvattingen eens aan het bekijken, die supporters van Gent mee aan het vieren, dit is toch echt wel enorm zielig hoor :rofl:
Dat je tevreden bent dat Union kampioen wordt, dat kan ik snappen, maar ze gaan net nog niet mee het veld op, dan ben je geen supporter in mijn ogen, ofja, een succes supporter waarschijnlijk zeker?
Bizarre taferelen zondagavond in Jan Breydel. Al voor de aftrap tegen RC Genk waren de bezoekende en Brugse supporters samen aan het zingen. Enfin, zingen. “Antwerp marginalen!”, scandeerden ze. Ze maakten zich vrolijk over het gefnuikte titelfeest van de Great Old eerder op de dag.

Na twaalf minuten, toen Paintsil er 0-1 van had gemaakt, was het opnieuw van dat. Eerst was er nog ontgoocheling bij de Club-fans, maar dan beseften ze opnieuw dat een nederlaag voor één keer niet zo erg was. Zo zou Antwerp – tegenwoordig veel meer dan Anderlecht of AA Gent de grote rivaal – het op de slotspeeldag nóg moeilijker zou krijgen om kampioen te spelen. In deze voor blauw-zwart desastreuze play-offs – het boekte 3 op 15 – moet de aanhang zich aan íéts optrekken, natuurlijk. En dus werd ook The Taste of Summer ingezet, de househit van Sonic Inc. Juist ja, de goaltune op de Bosuil. Tetetetetetetetetete, terere, terere.

;)

Ik vind het wel grappig dat jij zo blijft hameren op die trainers: bij Genk toch niet beter de laatste jaren qua trainers? bij rsca ook niet, bij gent ook niet, bij antwerp ook niet, en zelfs bij Union heb je weinig stabiliteit in trainers.
Je hebt het hier over trainers hé: het meest volatiele onderdeel in gans het voetbal.

En als je het dan over de manier van spelen wil hebben: daar is toch wel een visie bij Club -> weg van het kick and rush voetbal van vroeger en mooie voetballend opbouwen, vergelijkbaar met hoe Genk wil spelen. Ik vind net dat Club wel meer en meer herkenbaar speelt de laatste 2-3 jaren. Heck, je begint zelfs rsca-supps te horen die eigenlijk jaloers zijn en vinden dat Club momenteel speelt zoals zij eigenlijk hopen dat hun club zou spelen.

Eigenlijk zijn jouw wall of texts dus samen te vatten tot: Club heeft enorm véél geld binnengehaald de voorbije jaren met transfers en CL en jij vindt dat ze daarmee een onoverbrugbare voorsprong hadden moeten hebben -> maar je negeert dat Club een groot deel van dat geld opzij heeft staan voor een nieuw stadion. (en een potje voor als slechtere tijden zich voordoen)

Club en Genk zijn gewoon de 2 clubs in België die financieel hun zaakjes op orde hebben, en ik zie bij Club niet (behalve in de spits) op welke positie we meer €€€ hadden moeten investeren dit seizoen.
Vooral Club Brugge. Genk heeft zwaar voordeel gehaald uit hun VZW structuur tegenover de andere clubs. En ze hebben daar maar een fractie van moeten betalen in de vorm van een boete tegenover wat ze effectief hebben verkregen. Zo is het natuurlijk ook makkelijk om winst te halen. Als het allemaal eerlijk zou verlopen zijn tegenover de andere teams, hadden ze makkelijk tussen de 25 en 30 miljoen meer belastingen moeten betaald hebben. Dus sorry, op die manier kan je niet zeggen dat ze hun zaakjes op orde hebben.

Bizarre taferelen zondagavond in Jan Breydel. Al voor de aftrap tegen RC Genk waren de bezoekende en Brugse supporters samen aan het zingen. Enfin, zingen. “Antwerp marginalen!”, scandeerden ze. Ze maakten zich vrolijk over het gefnuikte titelfeest van de Great Old eerder op de dag.

Na twaalf minuten, toen Paintsil er 0-1 van had gemaakt, was het opnieuw van dat. Eerst was er nog ontgoocheling bij de Club-fans, maar dan beseften ze opnieuw dat een nederlaag voor één keer niet zo erg was. Zo zou Antwerp – tegenwoordig veel meer dan Anderlecht of AA Gent de grote rivaal – het op de slotspeeldag nóg moeilijker zou krijgen om kampioen te spelen. In deze voor blauw-zwart desastreuze play-offs – het boekte 3 op 15 – moet de aanhang zich aan íéts optrekken, natuurlijk. En dus werd ook The Taste of Summer ingezet, de househit van Sonic Inc. Juist ja, de goaltune op de Bosuil. Tetetetetetetetetete, terere, terere.

;)
Ik was niet op die match dus ik kan niet oordelen hoe het was.
Niettemin, even zielig, en zoals Nrt zegt, ik zou het ook niet kunnen, wat hoongelach ja, uiteraard.

Tegen uw eigen ploeg supporteren is gewoon not done. Dan zijt ge het woord "supporter" niet waard. Dat ge een voorkeur hebt wie al dan niet kampioen mag worden begrijp ik nog wel, maar actief tegen uw eigen ploeg supporteren :puke: .

Tegen uw eigen ploeg supporteren is gewoon not done. Dan zijt ge het woord "supporter" niet waard. Dat ge een voorkeur hebt wie al dan niet kampioen mag worden begrijp ik nog wel, maar actief tegen uw eigen ploeg supporteren :puke: .

Kan jij in alle eerlijkheid zeggen dat als in de Eredivisie Ajax op de laatste speeldag tegen Twente dient te spelen, dat mits winst kampioen kan worden ten nadele van Feyenoord (waarbij Ajax zelf geen enkele kans meer maakt en geen reden meer heeft om te spelen), je enkel tevreden bent met een nietszeggende overwinning die je over 2 maanden alweer vergeten bent?
Of zou je stiekem toch blij zijn als Twente wint en de titel behaalt in de plaats van Feyenoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan