Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja het is hier wat ondergesneeuwd op forum gezien de neutrale en met feiten onderbouwde discussie hoe Club beter geleid kan worden, maar wij zijn dus effectief kampioen 2024-2025 😎 de cirkel is doorbroken, we zijn geen chokers (meer). De underdog heeft het gehaald 🤩

Met heel wat minder voetballende kwaliteit als voorgaande jaren nu wel die oppergaai behaald. Een veel stabielere defensie/verdedigend middenveld en een Moris die punten pakte ipv er verloor. Dat was imo de doorslaggevende factor.
Geweldig, superfier op alles en iedereen. Ondertussen is alles wel al gezegd over de match en het kampioenschap.

Gelukkig is onze harde kern toch ook al ietsje beter geworden om da Bengaals vuur af te steken. Ook daar worden we professioneler in 😅
Toen de 1-1 viel tot en met de goal v Promise toch serieus wat gestressd, maar kwam dus allemaal nog goed. Al die blije gezichten, party vibes later aant gemeentehuis,... Fantastische roes

Vraag is wat de toekomst brengt. Ik verwacht opnieuw een leegloop, ondanks champions league. Dat zag je aan sadiki in extra time daarnet en aan Bormans die niet van koers gaat wijzigen nadat de titel behaald is.

Mirallas zou misschien goede T1 zijn als Poco weggaat. Heeft kunnen meekijken dit seizoen en kent nu de ins en outs van de club. Hopelijk blijft khalaili nog een jaar. Die kan hier nog groeien. Jammer dat die Castro Montes op de bank houdt want die zie ik ook écht graag bezig.

Qua nieuwe spelers, tja ik val van niets meer achterover nu. Maar ik zou wel een nieuwe spelverdeler halen, boufal is niets en el hadj te licht. Maar een spelverdeler halen die champions league niveau aankan met een beperkt budget... Begin er maar aan 😵

Enja die matchen in de champions league komen er dus aan😎🤩 gezien we direct gekwalificeerd zijn, kan onze voorbereiding wel wat langer zijn en kan het wat lang duren eer ons team klaar is.
Het team voor de supercup tegen Brugge VS het team in september zal toch serieus anders zijn vermoed ik. Zal toch paar dagen meer telewerken in de zomer zodat ik wat verlof kan opsparen voor opnieuw geweldige Europese avonturen
Proficiat man, dik verdiend, en dat Bormans niet van de koers wil afwijken is voor jullie net iets heel goed denk ik, kijk maar naar hoe andere clubs in België (ja die van mij) en in Europa de dieperik zijn ingegaan na CL te halen en dan véél te véél geld uit te geven.

Kan jij in alle eerlijkheid zeggen dat als in de Eredivisie Ajax op de laatste speeldag tegen Twente dient te spelen, dat mits winst kampioen kan worden ten nadele van Feyenoord (waarbij Ajax zelf geen enkele kans meer maakt en geen reden meer heeft om te spelen), je enkel tevreden bent met een nietszeggende overwinning die je over 2 maanden alweer vergeten bent?
Of zou je stiekem toch blij zijn als Twente wint en de titel behaalt in de plaats van Feyenoord?
Er is wel een verschil tussen actief tegen je ploeg supporteren (mee juichen bij een tegengoal bijvoorbeeld) en na de match, wanneer je verloren hebt, iets minder teleurgesteld zijn omdat je rivaal daardoor geen kampioen is geworden. Ik ga niet ontkennen dat ik liever een andere ploeg dan PSV of Feyenoord kampioen zie worden, maar eigenlijk interesseert het me ook niet geweldig veel als Ajax het niet is, dan ben ik sowieso teleurgesteld. Misschien wel iets meer wanneer een ploeg ons record zou afpakken, dan mss wel. Maar ik heb geen extreme hekel aan PSV of Feyenoord. Voor mij is Ajax hetgene dat telt en de rest is eerder bijzaak.

Two wrongs don't make a right, Slayer 😉
Ik vind dat er overdreven wordt.
Dat er een paar idioten met een sjaal van Union staan te zwaaien is er voor mij ook over.
Nu lijkt het alsof elke Buffalo met een sjaal stond te zwaaien.
De titelmatch van Gent stonden die van Standard ook met sjaals en vlaggen te zwaaien van Gent.
Dit maakt je nog steeds geen successupporter zoals hier aangehaald.
Is gewoon idioot maar de aandacht niet waard.

In die hele "Club is zo rijk dat ze eigenlijk elk jaar kampioen moeten spelen met een straat voorsprong" discussie (want daar komt het eigenlijk op neer) wordt wel 1 ding vergeten: Club speelt nog steeds in de JPL. Een competitie waar de beste spelers onhoudbaar zijn en naar de grote competities vertrekken (voor veel geld) én je dus na elk boerejaar opnieuw moet bouwen en jouw beste spelers moet vervangen.

In dat opzicht is het een mirakel dat iemand als Vanaken al zo lang bij Club speelt, want die had eigenlijk 7 of 8 jaar geleden al naar het buitenland kunnen trekken. Het is dus net heel erg knap en compleet uitzonderlijk dat zo iemand zo lang in België is gebleven.

Dat is helemaal anders voor pakweg Bayern of PSG (om in het cliché "het Bayern van België" te blijven), die wel in de Europese top spelen en dus de absolute topspelers in Europa kunnen halen én lang kunnen vastleggen. Ja, er zal er ook wel eens ene naar Real, Barcelona of City (willen) gaan, maar in elk geval zijn dat geen clubs die in doorstroomcompetities spelen en quasi elk jaar hun topspelers zien vertrekken.

Voor de rest vind ik het vreemd om zo kritisch te zijn op een club die op 10 jaar tijd 6 titels en 2 bekers heeft gehaald, behalve 1x (4de) telkens top 2 is geëindigd in de competitie, enkele (zeer) sterke Europese campagnes waaronder ook de CL heeft gespeeld, op die 10 jaar een budget en marktwaarde heeft gehaald waar de meeste Belgische clubs alleen maar kunnen van dromen, een infrastructuur heeft uitgebouwd dat, behalve het stadion, kan concurreren met buitenlandse topclubs en ondertussen ook heel wat jeugd heeft laten doorstromen. Vreemd, heel vreemd...

Laatst bewerkt:
In die hele "Club is zo rijk dat ze eigenlijk elk jaar kampioen moeten spelen met een straat voorsprong" discussie (want daar komt het eigenlijk op neer) wordt wel 1 ding vergeten: Club speelt nog steeds in de JPL. Een competitie waar de beste spelers onhoudbaar zijn en naar de grote competities vertrekken (voor veel geld) én je dus na elk boerejaar opnieuw moet bouwen en jouw beste spelers moet vervangen.

In dat opzicht is het een mirakel dat iemand als Vanaken al zo lang bij Club speelt, want die had eigenlijk 7 of 8 jaar geleden al naar het buitenland kunnen trekken. Het is dus net heel erg knap en compleet uitzonderlijk dat zo iemand zo lang in België is gebleven.

Dat is helemaal anders voor pakweg Bayern of PSG (om in het cliché "het Bayern van België" te blijven), die wel in de Europese top spelen en dus de absolute topspelers in Europa kunnen halen én lang kunnen vastleggen. Ja, er zal er ook wel eens ene naar Real, Barcelona of City (willen) gaan, maar in elk geval zijn dat geen clubs die in doorstroomcompetities spelen en quasi elk jaar hun topspelers zien vertrekken.

Voor de rest vind ik het vreemd om zo kritisch te zijn op een club die op 10 jaar tijd 6 titels en 2 bekers heeft gehaald, behalve 1x (4de) telkens top 2 is geëindigd in de competitie, enkele (zeer) sterke Europese campagnes ook in de CL heeft gespeeld, op die 10 jaar een budget en marktwaarde heeft gehaald waar de meeste Belgische clubs alleen maar kunnen van dromen, een infrastructuur heeft uitgebouwd dat, behalve het stadion, kan concurreren met buitenlandse topclubs en ondertussen ook heel wat jeugd heeft laten doorstromen. Vreemd, heel vreemd...
Exact wat ik hier al tweemaal heb gepost, maar daar reageert de ontlokker niet op.

Op zich geen onbegrijpelijk beslissing die toch veel fans kwaad gaan maken omdat het enerzijds een clubicoon is en anderzijds er weer bijzonder slecht over gecommuniceerd werd de laatste weken

Laatst bewerkt:
Ik vind dat er overdreven wordt.
Dat er een paar idioten met een sjaal van Union staan te zwaaien is er voor mij ook over.
Nu lijkt het alsof elke Buffalo met een sjaal stond te zwaaien.
De titelmatch van Gent stonden die van Standard ook met sjaals en vlaggen te zwaaien van Gent.
Dit maakt je nog steeds geen successupporter zoals hier aangehaald.
Is gewoon idioot maar de aandacht niet waard.
Ja, je hebt gelijk uiteraard, idioten heb je overal, maar dat het zo opvallend was/in beeld kwam, doet het mss wel belachelijker overkomen tov eerdere gevallen.

Toch ook weet niet veel succesvolle trainerswissels dit seizoen hé? Of vergis ik me?

Die van Gent, Antwerp en Anderlecht waren in ieder geval geen schot in de roos.

Er is veel aan het bewegen.
Of dit een goeie keuze is, laat ik in het midden.
Als je de mogelijke vervangers ziet.
Leko, Hasi,...
Ik hou mijn hart vast.
Ja, je hebt gelijk uiteraard, idioten heb je overal, maar dat het zo opvallend was/in beeld kwam, doet het mss wel belachelijker overkomen tov eerdere gevallen.
De pers gaat daar natuurlijk graag op in.
Laten we het gewoon houden op een paar idioten.
Ik zou nooit met een sjaal van eender welke andere voetbalploeg staan zwaaien.
Moet er niet aandenken.

Toch ook weet niet veel succesvolle trainerswissels dit seizoen hé? Of vergis ik me?

Die van Gent, Antwerp en Anderlecht waren in ieder geval geen schot in de roos.
Toch wel goed om te zien dat een aantal jonge Belgische coaches het wel héél goed doen: Pocognoli, Hayen, De Mil, Simons, ...

Eens zeer benieuwd wat ze bij rsca gaan beslissen: logica zou zijn om Hasi te laten gaan en een nieuwe goeie coach te vinden met rsca-dna, maar je voelt aan je kleine teen dat ze gewoon verder gaan doen met Hasi

Voor de rest vind ik het vreemd om zo kritisch te zijn op een club die op 10 jaar tijd 6 titels en 2 bekers heeft gehaald, behalve 1x (4de) telkens top 2 is geëindigd in de competitie, enkele (zeer) sterke Europese campagnes waaronder ook de CL heeft gespeeld, op die 10 jaar een budget en marktwaarde heeft gehaald waar de meeste Belgische clubs alleen maar kunnen van dromen, een infrastructuur heeft uitgebouwd dat, behalve het stadion, kan concurreren met buitenlandse topclubs en ondertussen ook heel wat jeugd heeft laten doorstromen. Vreemd, heel vreemd...
Bedankt voor je reactie. Je vat mijn punt echter verkeerd samen: ik zeg nergens dat Club "elk jaar met een straat voorsprong kampioen moet spelen". Wat ik zeg — al meerdere keren — is dat Club, door zijn financiële en structurele voorsprong, eigenlijk de ruimte hééft om een stabiele ploeg op te bouwen, en daar in de praktijk veel minder in slaagt dan mogelijk is.

Dat de JPL een doorstroomcompetitie is, klopt — maar Brugge moet zijn spelers niet verkopen, zoals andere Belgische clubs dat wel moeten om financieel gezond te blijven. Brugge kiest daar zelf voor. En net omdat ze die luxe hebben, is het des te opvallender dat er zo vaak instabiliteit is in kern én trainers.

Brugge formuleert zelf als sportieve ambitie om elk seizoen kampioen te spelen. Uiteraard heb je niet alles in de hand: blessures, vorm, scheidsrechters… dat hoort erbij. Maar als al die randvoorwaarden relatief mee zitten zoals dit seizoen, en je wordt uiteindelijk afgetroefd door een club met 30% van je budget, die bijna evenveel wedstrijden speelt (59 vs 56), dan mag je als bestuur én als supporter toch in vraag stellen of je de juiste sportieve beslissingen hebt genomen? Of je zomer goed zat? Of je als club wel echt hebt geleverd op je potentieel?

Nee, geld garandeert geen titels, maar er is wél een reden waarom iedereen bij pronostieken rekening houdt met budget en kapitaalkracht. Geld verhoogt je kans, want het laat je toe betere spelers, staff en omkadering aan te trekken. Brugge heeft afgelopen zomer evenveel uitgegeven aan inkomende transfers als Union überhaupt in kas heeft — en kan daarbovenop nog talenten uit een steeds sterkere jeugdopleiding inzetten (zoals Nemesis ook terecht opmerkte).

En ondanks dat alles, lukt het dan niet om in de cruciale fase van het seizoen (tegen exact die ploeg) te domineren. Dat mág. Dat is geen ramp. Dat is geen schande. Maar puur vanuit een bedrijfseconomische en sportbestuurlijke logica is het dan toch gewoon logisch dat je intern evalueert wat er beter kon?

Ik blijf het gek vinden dat er zo defensief op gereageerd wordt. Alsof kritisch zijn op je eigen club niet mag. Ik stel geen schande vast, ik stel een gemiste kans vast. En in die zin blijf ik erbij: ik zie bij Club de laatste jaren te weinig duurzame sportieve lijn - ondanks de middelen en ambities. Zeggen dat het “door de Europese campagne” komt, vind ik een té makkelijke verklaring. Union had die ook. En je investeert net 30 miljoen in de zomer om zo een campagne te mitigeren.

Nu goed, het tribale karakter van dit subforum is andermaal bewezen. Als een supporter van een andere ploeg iets durft zeggen over een andere club staan we direct daar om venijnig, op de man te reageren en liefst vol met drogredeneringen. En elkaar maar liken, terwijl ik gewoon maar een mening heb waar Brugge niet belachelijk maak, niet door de mangel haal, niets uitdrukkelijk negatief benoem, maar enkel zaken benoem die mijns inziens beter kunnen. Jammer.

Bedankt voor je reactie. Je vat mijn punt echter verkeerd samen: ik zeg nergens dat Club "elk jaar met een straat voorsprong kampioen moet spelen". Wat ik zeg — al meerdere keren — is dat Club, door zijn financiële en structurele voorsprong, eigenlijk de ruimte hééft om een stabiele ploeg op te bouwen, en daar in de praktijk veel minder in slaagt dan mogelijk is.

Dat de JPL een doorstroomcompetitie is, klopt — maar Brugge moet zijn spelers niet verkopen, zoals andere Belgische clubs dat wel moeten om financieel gezond te blijven. Brugge kiest daar zelf voor. En net omdat ze die luxe hebben, is het des te opvallender dat er zo vaak instabiliteit is in kern én trainers.

Brugge formuleert zelf als sportieve ambitie om elk seizoen kampioen te spelen. Uiteraard heb je niet alles in de hand: blessures, vorm, scheidsrechters… dat hoort erbij. Maar als al die randvoorwaarden relatief mee zitten zoals dit seizoen, en je wordt uiteindelijk afgetroefd door een club met 30% van je budget, die bijna evenveel wedstrijden speelt (59 vs 56), dan mag je als bestuur én als supporter toch in vraag stellen of je de juiste sportieve beslissingen hebt genomen? Of je zomer goed zat? Of je als club wel echt hebt geleverd op je potentieel?

Nee, geld garandeert geen titels, maar er is wél een reden waarom iedereen bij pronostieken rekening houdt met budget en kapitaalkracht. Geld verhoogt je kans, want het laat je toe betere spelers, staff en omkadering aan te trekken. Brugge heeft afgelopen zomer evenveel uitgegeven aan inkomende transfers als Union überhaupt in kas heeft — en kan daarbovenop nog talenten uit een steeds sterkere jeugdopleiding inzetten (zoals Nemesis ook terecht opmerkte).

En ondanks dat alles, lukt het dan niet om in de cruciale fase van het seizoen (tegen exact die ploeg) te domineren. Dat mág. Dat is geen ramp. Dat is geen schande. Maar puur vanuit een bedrijfseconomische en sportbestuurlijke logica is het dan toch gewoon logisch dat je intern evalueert wat er beter kon?

Ik blijf het gek vinden dat er zo defensief op gereageerd wordt. Alsof kritisch zijn op je eigen club niet mag. Ik stel geen schande vast, ik stel een gemiste kans vast. En in die zin blijf ik erbij: ik zie bij Club de laatste jaren te weinig duurzame sportieve lijn - ondanks de middelen en ambities. Zeggen dat het “door de Europese campagne” komt, vind ik een té makkelijke verklaring. Union had die ook. En je investeert net 30 miljoen in de zomer om zo een campagne te mitigeren.

Nu goed, het tribale karakter van dit subforum is andermaal bewezen. Als een supporter van een andere ploeg iets durft zeggen over een andere club staan we direct daar om venijnig, op de man te reageren en liefst vol met drogredeneringen. En elkaar maar liken, terwijl ik gewoon maar een mening heb waar Brugge niet belachelijk maak, niet door de mangel haal, niets uitdrukkelijk negatief benoem, maar enkel zaken benoem die mijns inziens beter kunnen. Jammer.
Tribale karakter? Ik zie nochtans verschillende supporters van andere ploegen dan Club ook raar fronsen bij jouw beweringen. Ikzelf ben ook hoogstens sympathisant van Club.

Uiteraard mag en moet je kritisch zijn. Maar wanneer je een arbitraire cut-off doet in tijdsperiode om aan te tonen dat Brugge minder presteert dan verwacht, en een seizoen waarin ze de beker winnen, nipt tweedes eindigen in de competitie en de 8ste finales halen van de CL als argument gebruikt om aan te tonen dat er geen duurzame lijn - nadat ze vorig seizoen voor de vierde keer kampioen speelden in vijf jaar - dan ben je gewoon niet serieus bezig.

Er is hier niemand die defensief of afwijzend reageert omdat er kritiek komt op Brugge, Club hééft fouten gemaakt de afgelopen jaren, en Union toont al jaren dat ze de beter gerunde club zijn - en zijn daar nu eindelijk ook voor beloond geweest -, maar uw premisse is gewoon absurd en het is daar dat je op afgerekend wordt.

Je zoekt het ook gewoon zelf hé -> in je initiële post start met je te zeggen dat het bestuur van Club gefaald heeft, dat Club geen visie heeft en dat jouw club, Genk, dat wel heeft en dat beter doet.

En dan ben je verbaasd dat er defensief op gereageerd wordt?

Ik ga akkoord met stungunner hoor: Ondanks ons budget is en blijft Club gebonden aan de JPL: als een Skov Olson het hier beu is, of een Noa Lang het gevoel heeft dat een hij hoger niveau aankan, dan kan je die mannen gewoon niet tegenhouden.
Ik zou het als bestuur anders wel weten: ik bouw direct mijn ploeg met een 5-jaren planning rond ons middenveld Onyedika - Jashari - Vanaken... jammer genoeg hebben die eerste 2 het potentieel om op een hoger niveau dan de JPL te voetballen, dus je kan die misschien nog 1 jaar houden en dan mag je opnieuw gaan bouwen. En dan kan jij opnieuw komen zeggen dat we geen visie hebben omdat we opnieuw transfers doen :sarcastic:

Quote dit uit mijn initiele post.
ja hier hé: was blijkbaar je 3e post of zo en niet je eerste, maar ja, je hebt zoveel gepost ondertussen dat iedereen de tel kwijt is vermoed ik:

Mijn punt blijft dus: het gaat niet om wie het meeste prijzen wint. Het gaat om de mate waarin een club op basis van zijn middelen en visie een duurzaam sportief plan weet uit te bouwen. En daar zie ik bij Genk en Union méér consistentie in richting dan bij Club Brugge, waar ondanks de grote budgetten elk jaar sportieve koerswijzigingen en personeelswissels lijken te gebeuren.
Ik denk dat we het hier dus fundamenteel oneens zijn: Genk, Union, Club hebben gewoon allemaal evenveel last van de JPL als tussenstation voor de echte talenten, ik zie totaal niet hoe het bestuur van Genk dit beter aanpakt dan Club.
and again, dan mag Club nog een zak geld van 100miljoen hebben: iemand als Jashari ga je niet hier in België kunnen houden.

Dat is wel iets te gemakkelijk. Ik heb echt helemaal niks met Brugge. Ik durf zelfs te zeggen dat Brugge en Genk zowat de ploegen waren waar ik zelfs een lichte hekel aan had. Al is dat iets minder geworden. Ik vind de kritiek alleen niet helemaal terecht en heb ook mijn twijfels bij het oorspronkelijke doel van de eerste post. Los van het feit dat ik graag discussieer :unsure:

Ik vind de timing van jouw post @Pieterjan94 trouwens ook wel zeer eigenaardig -> Union is net kampioen geworden, de felicitaties kwamen nog volop binnenstromen: Club heeft zeker geen slecht seizoen achter de rug terwijl je eigen club gewoon gefaald heeft, zo eerlijk moet je het wel durven stellen. Dus om dan op dat specifieke moment proberen en discussie te starten over het gebrek aan visie van het Club-bestuur?

Kritiek op mijn eigen club moet zeker kunnen en als het gaat over onze transfers van spitsen dan is er voldoende munitie om raak te schieten: Nilsson, Yaremchuk, Jutgla zelfs. Maar op dit moment zou ik toch eerder verwachten om kritische posts te zien richting het bestuur van bijvoorbeeld Genk - Rsca - AA Gent, dus kritiek op Club lijkt me nogal raar nu, zeker gezien onze Europese campagne.

Maar wanneer je een arbitraire cut-off doet in tijdsperiode om aan te tonen dat Brugge minder presteert dan verwacht
Zoals ik in mijn post tegen Stungunner al aangaf: Brugge wilt ieder jaar kampioen spelen dus dat is ieder jaar de eigen sportieve ambitie. Dus ieder jaar de titel niet pakken is in de eigen beleving een "mindere" prestatie. Wat niet wilt zeggen dat je per definitie een slecht seizoen draait. Zoals ik denk ik in ongeveer iedere post voorlopig heb geschreven zeg ik, ondanks hele herhalen van anderen, niet dat Brugge het slecht doet.
Maar je ziet dat je onder Clement oa een heel productieve periode hebt gehad met drie titels op rij. Stel je voor dat het volgend jaar opnieuw niet kampioen wordt, wat altijd kan, dan zit je met aan 2 titels in 5jaar ondanks die vele champions league miljoenen.

ja hier hé: was blijkbaar je 3e post of zo en niet je eerste, maar ja, je hebt zoveel gepost ondertussen dat iedereen de tel kwijt is vermoed ik:
Ah kijk eens aan, dus ik heb het niet zelf gezocht in mijn initiele post maar in mijn derde post!

Ik denk dat we het hier dus fundamenteel oneens zijn: Genk, Union, Club hebben gewoon allemaal evenveel last van de JPL als tussenstation voor de echte talenten, ik zie totaal niet hoe het bestuur van Genk dit beter aanpakt dan Club.
and again, dan mag Club nog een zak geld van 100miljoen hebben: iemand als Jashari ga je niet hier in België kunnen houden.

Ik denk ook dat we het hier oneens zijn. Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel middelen Brugge heeft - nog los van wat ze in de boekhouding opzij zetten voor het stadion. Brugge hoeft die spelers niet te verkopen om te overleven of winst te maken. Een Jashari kan je naar alle waarschijnlijkheid enorm moeilijk houden, maar dat geldt niet voor iedere speler die is vertrokken in het verleden. Was het bv niet nuttiger geweest om Thiago hier te houden, ipv dat budget te gebruiken voor 6mil + loon voor Nilssen oa? Brugge heeft bv niet zo veel minder budget of inkomsten dan pakweg Feynoord, Benfica, of Porto, en veel meer zicht op jaarlijks CL spelen. En toch slagen ze er minder in om die echte sterkhouders lang bij zich te houden. Volgens mij is dat niet van niet kunnen, maar een bewust keuze om te kapitaliseren op spelers wanneer het kan. Dat mag, dat is niet verboden, maar volgens mij is voor club en supporter allicht beter en fijner om het anders aan te pakken.

Ik vind de timing van jouw post @Pieterjan94 trouwens ook wel zeer eigenaardig -> Union is net kampioen geworden, de felicitaties kwamen nog volop binnenstromen: Club heeft zeker geen slecht seizoen achter de rug terwijl je eigen club gewoon gefaald heeft, zo eerlijk moet je het wel durven stellen. Dus om dan op dat specifieke moment proberen en discussie te starten over het gebrek aan visie van het Club-bestuur?
Ik reageerde gewoon op de reacties die kwamen op de post van Gavin - ik ben er niet over begonnen, gewoon op verder gegaan, niets geïnitieerd. Opnieuw een foute voorstelling van de werkelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan