Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Proficiat Union. Heb enkel de po's wat matchen gezien van hen en daarin verdienen ze het alvast meer dan ons. Bekerfinale en matchen erna waren echt niet goed, wat was vandaag zeg, liepen geen meter voor elkaar.

Maar toch knap seizoen, grote pieken met sterkste Europese campagne in lange tijd. Beker en 2e plek en meedoen tot laatste speeldag. Zeer goed voetbal gezien maar eigenlijk te veel dallen in de competitie.
Maar is er nu eigenlijk een vangnet als we cl voorronde ergens verliezen?
Ja, dan komen we in groepsronde Europa League. Zou op zich ook niet verkeerd zijn om daar eens een seizoen in te knallen.

Dat je ploeg 1 de titel meer gunt dan ploeg 2 snap ik volledig, maar om je eigen ploeg daarom graag te zien verliezen is toch niets meer dan anti-supporteren?
ik heb het voor de match ook al gezegd:

als wij een normale playoffs spelen, op niveau van de matchen vóór die thuismatch tegen kortrijk (want toen begon dat al), dan supporter ik hier vandaag voor een W.
maar nu, na zo'n rampzalige playoffs had ik zoiets van "nu moet het ook niet meer he jongens, nu moet ge niet gaan stunten om Brugge aan de titel te helpen".

ik heb op de tribune en op reddit er een paar horen zeggen dat als club vandaag kampioen werd (wat dus door een overwinning van ons zou komen), ze geen abonnement gingen nemen volgend jaar (ook wel omdat de prijzen nog altijd even hoog zijn). zo ver zou ik het niet stellen, maar het toont wel hoe frustrerend die PO's waren voor de supporters

ik heb het voor de match ook al gezegd:

als wij een normale playoffs spelen, op niveau van de matchen vóór die thuismatch tegen kortrijk (want toen begon dat al), dan supporter ik hier vandaag voor een W.
maar nu, na zo'n rampzalige playoffs had ik zoiets van "nu moet het ook niet meer he jongens, nu moet ge niet gaan stunten om Brugge aan de titel te helpen".

ik heb op de tribune en op reddit er een paar horen zeggen dat als club vandaag kampioen werd (wat dus door een overwinning van ons zou komen), ze geen abonnement gingen nemen volgend jaar (ook wel omdat de prijzen nog altijd even hoog zijn). zo ver zou ik het niet stellen, maar het toont wel hoe frustrerend die PO's waren voor de supporters
Collega net hetzelfde horen zeggen 😁

Alvast proficiat aan Union. Graag volgend seizoen in de Seria A, daar wordt jullie voetbal wel geapprecieerd 😜

Typische einde seizoen match vandaag met een ploeg die totaal op hun tandvlees zat. Nog 1 seizoen die play offs en dan eindelijk wat minder matchen. Volgend seizoen zullen het er wel nog meer zijn door die extra voorrondes :angry:

Toch een ongelofelijk verhaal dat Union schrijft. Nu al een G5-ploeg! Kijk je naar het puntentotaal van reguliere competitie, van de laatste 3 jaar, staan die los eerste.

Proficiat Union! Echt straffe prestatie! Niet gekraakt onder de stress tegen een Club dat ook straffe PO's speelden!
Fijn dat zo'n mooie traditieclub na zoveel jaren in de lagere klassen de titel kan binnenhalen. In 2013 speelden ze nog een onverwachte degradatie PO in 3e klasse B tegen RFC Liège om de degradatie naar 4e te voorkomen en nu zijn ze kampioen in 1A! Hoedje af!

Proficiat Unionisten! Terecht hoe dan ook. :bow:

Andere "topploegen" mogen nu echt bang worden voor hun plekje bij de grote 5/6/7... En Anderlecht al helemaal in Brussel 🤓

Met verdomme Pocognoli als T1. Toen ze hem aanstelden dacht ik oh boy oh boy en zie nu.
Echt hé, bij het begin van het seizoen dacht ik dat dat ze hun beste kansen verkeken hadden de vorige jaren, om dan nu een masterclass PO's af te leveren. Wat een prestatie. Ze verdienden het vorige seizoenen ook al, maar dit was toch echt de puntjes op de i zetten.

Proficiat Unionisten! Terecht hoe dan ook. :bow:

Andere "topploegen" mogen nu echt bang worden voor hun plekje bij de grote 5/6/7... En Anderlecht al helemaal in Brussel 🤓
Ik zou niet weten waarom we bang moeten worden. Wij zijn al lang niet meer een topploeg en voor het volledige Belgische voetbal is het gewoon niet goed als Club jaar naar kampioen zou spelen. Dus ik kan hier 100 procent mee leven

Het was alweer ongeveer een jaar geleden dat ik nog eens blij was en toen was dat voor @Wilto en de bekerwinst voor Union. Nu ben ik dat weer, en is het toch weer niet voor @Wilto zeker, maar met een kampioenschap deze keer!

Voor een neutrale hater ook een wonderbaarlijk mooi moment om Castro-Montes te zien invallen en mee de doorbraak te helpen forceren voor de titel bij Union terwijl non-voetballer Samoise daar als kapitein ligt te klooien voor zijn ondertussen onherkenbaar Gent. Prachtig.

En dat Bayern van België of wat was het, één kampioenschap en één bekerwinst op drie seizoenen tijd? En die titel was enkel mogelijk door de halvering van de punten in tegenstelling tot die van Antwerp en Union. Tja ... povertjes toch, Europese krachttoeren of niet.

Dat Bayern van Belgie is toch wat jullie er telkens van maken hoor. Je vergeet trouwens ook de drie fantastische Europese campagnes, allemaal povertjes juist. We zijn gewoon groot in het verlies hoor, ik snap niet dat we er telkens moeten bijgehaald worden, laat het maar over de winnaar gaan :).

En dat Bayern van België of wat was het, één kampioenschap en één bekerwinst op drie seizoenen tijd? En die titel was enkel mogelijk door de halvering van de punten in tegenstelling tot die van Antwerp en Union. Tja ... povertjes toch, Europese krachttoeren of niet.
Een Anderlecht-supporter die gaat komen zeggen dat het bij Club de voorbije jaren povertjes is :sarcastic:

Waarom kies je exact de laatste 3 jaar? Laten we anders eens de laatste 5 jaar nemen?
3x kampioen, 1x beker en zéér mooie resultaten in Europa... ja, heel povertjes, je hebt gelijk jongen :sarcastic:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan