Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal een driedubbel mirakel zijn al Gent iets raapt op Union. Enkel als de zenuwen doorbreken misschien nog.

Die tweede helft was wel iets zeg, zo stil in het stadion, amper iets te beleven op het veld en dan krijg je er nog 5 min extra bij…

Ik ga toch blij zijn als het even geen voetbal meer is, tis al 2-3 jaar constant voetbal en ik heb moeite om het nog allemaal te volgen

Halvering kan natuurlijk los gezien worden van PO's. En dubbele punten geldt voor elke ploeg.
Mijn punt is gewoon dat hét argument voor de play-offs altijd de topwedstrijden en het hoger niveau zijn, terwijl dat in deze play-offs toch echt niet het geval is. Er zijn nog meer eindeseizoensmatchen dan in een gewone competitie. Het is bijna genant aan het worden, deze play-offs.

We gaan het hier nooit eens over zijn, dus blijven discussiëren heeft weinig zijn. Ik ben gewoon falikant tegen die puntenhalvering en de play-offs, en tegen het feit dat sterk beginnen minder belangrijk is dan sterk eindigen.

Niet dat de oplossing is om terug te keren naar 18 ploegen natuurlijk, integendeel. Maar goed, een format creëren waarbij maar liefst 4 ploegen naar de relegation play-offs moeten om zo nog meer instabiliteit te veroorzaken onder de kleintjes, daarvan wist je op voorhand dat het niet lang ging duren. Max 16 ploegen en degradaties zov eel mogelijk beperken (1 per jaar zou al niet slecht zijn, misschien een mogelijke tweede via playoffs), dat zou de prioriteit moeten zijn in mijn ogen.

Of zelfs een competitie met 14 ploegen, met minder speeldagen. Dan kan je eventueel een league cup crëeren aan het einde van het seizoen die nog naast de beker van belgie staat met enkel eersteklassers, om nog wat wedstrijden en spanning toe te voegen. Bon, het is mijn job niet, maar ik snap niet waarom je in een landje als België met 18 eersteklassers moet aantreden.

Laatst bewerkt:
Vermant die bij een voorsprong voor Club en in de verste verte geen problemen met Anderlecht kende, probeerde dus om Belgian Legend Vertonghen een rode kaart aan te smeren in diens afscheidsmatch. Die moet ge toch echt een draai rond z'n oren geven vanavond.

Vermant die bij een voorsprong voor Club en in de verste verte geen problemen met Anderlecht kende, probeerde dus om Belgian Legend Vertonghen een rode kaart aan te smeren in diens afscheidsmatch. Die moet ge toch echt een draai rond z'n oren geven vanavond.

Die heeft toch op zijn Mexicaans al wel een straf gekregen 😅

Klote bal

Zitten er hier eigenlijk Patro-fans? Straks hun kans op 1A, die zouden toch ook wat kleur geven aan de competitie lijkt me. :lol:

nog een ploeg die van de match tegen Club de match vh jaar gaat maken, hoeft niet persé
Die gaan van elke match de match van het jaar maken, Club is daar niets speciaal. Cercle daarentegen heeft maar 2 wedstrijden waar alles moet.

Die gaan van elke match de match van het jaar maken, Club is daar niets speciaal. Cercle daarentegen heeft maar 2 wedstrijden waar alles moet.
Als je de afgelopen matchen bekijkt, is dat helaas als Cercle supporter niet het geval.
Enkel vorig jaar had het wel fijn geweest als die goal niet afgekeurd was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan