Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wordt ook gedaan hoor: maar die mens is wel 2 uur tijd kwijt na aankomst. En die wilt ook naar huis hè

Twee uur kwijt aan wat? Als iemand anders het opkuist, wat moet die daar dan doen?
Die bus wordt toch in een depot geparkeerd vermoed ik? Bedrijf laat de kuisploeg daar langs komen, chauffeur gaat gelijk naar huis. Ik ben niet thuis in dat wereldje, dus wat mis ik?

Twee uur kwijt aan wat? Als iemand anders het opkuist, wat moet die daar dan doen?
Die bus wordt toch in een depot geparkeerd vermoed ik? Bedrijf laat de kuisploeg daar langs komen, chauffeur gaat gelijk naar huis. Ik ben niet thuis in dat wereldje, dus wat mis ik?
Die moet een rondgang doen bij aankomst en noteren wat er anders is dan bij vertrek. Stopjes van flesjes en dergelijke maken die altijd zelf proper. Achtergelaten afval en zoverder. Ook deze vuiligheid hebben ze zelf gereinigd, die komen s nachts aan en s morgens 5 uur is die bus terug de baan op. En het nieuwe volk wil ook graag een propere bus.

Die moet een rondgang doen bij aankomst en noteren wat er anders is dan bij vertrek. Stopjes van flesjes en dergelijke maken die altijd zelf proper. Achtergelaten afval en zoverder. Ook deze vuiligheid hebben ze zelf gereinigd, die komen s nachts aan en s morgens 5 uur is die bus terug de baan op. En het nieuwe volk wil ook graag een propere bus.

Ja, maar dat is mijn punt toch net. Laat busmaatschappijen een premium doorrekenen aan supportersclubs voor dit boertig gedrag en ipv dat de chauffeur dit dient op te kuisen, zoals nu, betalen ze van die premium een professionele kuiser om dat te doen. 500 euro waarborg ofzo, enkel terug te krijgen als de bus in nette staat werd achtergelaten.
Logisch dat chauffeurs dit niet leuk vinden, het zijn chauffeurs en geen kuisers.

De maatschappij zal meer geld vragen om professioneel te laten kuisen, maar de bestuurders zullen het wel nog altijd mogen doen.

De supporters van Club leggen zich neer over de beslissing dat ze zondag niet welkom zijn. We nemen geen verdere stappen.

De oplossing is dus eigenlijk dat de clubs strenger gaan moeten controleren rond de stadions? Terwijl het kwaad is geschied buiten het stadion? Kunnen ze gewoon niet diegene met een stadionverbod, die dat niet volgen verplichten om zich aan te melden in het politiekantoor van hun domicilie?
Hadden dan beter de controles die er waren in corona doorgezet met paspoort en ticket (als ze ervoor zorgen dat je je kaart/abo kan doorgeven als je zelf niet kan gaan).

Tot als ze geen chauffeurs meer vinden he. Zolang die dat slikken...
Veel draait ook rond respect voor de chauffeur.
Het is een utopie om te verwachten dat die bus spik en span is. Maar als je idd telkens een stort achterlaat, schade,... jah dan zullen ze idd niet meer staan springen en zo zijn er idd al veel die niet willen rijden.

Wij maken er toch een ongeschreven regel (en in mijn ogen basis respect) om zelf met gasten de grootste zaken en zoveel mogelijk op te ruimen.
En tijdens de terugrit eens rond met de klak voor drinkgeld.
Zorgt er toch ook voor dat chauffeur wat gemoedelijker is en nog wil rijden een een "accidentje" al eens laat passeren.

En als buschauffeur uiteraard de regels goed uitleggen:

De oplossing is dus eigenlijk dat de clubs strenger gaan moeten controleren rond de stadions? Terwijl het kwaad is geschied buiten het stadion? Kunnen ze gewoon niet diegene met een stadionverbod, die dat niet volgen verplichten om zich aan te melden in het politiekantoor van hun domicilie?
Hadden dan beter de controles die er waren in corona doorgezet met paspoort en ticket (als ze ervoor zorgen dat je je kaart/abo kan doorgeven als je zelf niet kan gaan).

Er zijn er die dit voorstellen. Automatiseer dit met biometrische herkenning aan het politiebureau ipv in de stadions en de politie kan zich dan weer met belangrijkere dingen bezig houden.
En ik moet me dan ook niet als een crimineel voelen als ik een stadion binnen wil. 't is al erg genoeg dat ze van onschuldige burgers eisen dat ze vingerafdrukken moeten geven voor op de identiteitskaart

Ik ben absoluut geen hooligan en geen historiek met stadionverboden, maar is dat van die prikklok er niet een beetje over? Je deelt dan een stadionverbod aan en als gevolg moeten die personen elke wedstrijd naar een politiekantoor gaan? Dat lijkt me echt een dubbele straf? Uw ploeg speelt om 13:30 op een zondag en moet uw restaurantbezoek of familiefeest even onderbreken om te gaan prikken?

Valt toch allemaal te vermijden door u gewoon te gedragen?
Beetje raar om nog rekening te houden met andere noden van mensen met een stadionverbod tbh.

En een stadionverbod krijg je ook niet zomaar. Geen compassie mee.

Goh, er zijn voorbeelden genoeg van mensen die een SV gekregen hebben omdat ze hun middelvinger hebben opgestoken, of meegedaan hebben aan "ludieke" acties waarbij er met papieren proppen of tennisballen op het veld gegooid werd.
Het is inderdaad wel vervelend voor zij met een kleine sanctie om telkens naar een politiekantoor te moeten gaan.

Ik zou dan inderdaad toch eerder ijveren voor een ander model van SV, soort van gele kaart / rode kaart principe. Bij gele kaart hoef je u niet te gaan aanmelden, vergrijp was relatief licht en je vormt geen gevaar voor voetbalgeweld ofzo. Rode kaart is dan bij een zwaarder vergrijp (vuurwerk gooien, vechten, veld oplopen, etc) waarbij je je wel dient aan te melden op een politiekantoor.
Sowieso dient het ook nog verzwaarderd te worden met levenslange stadionverboden na 2 of 3 rode kaarten.

En het moet met de technologie toch best mogelijk zijn om een app te ontwikkelen voor de mobiele telefoon waarbij je geolocatie + foto gebruikt kan worden om te bevestigen dat je niet in de buurt van het voetbalstadion bent, zonder dat je telkens naar een politiekantoor moet. Anders kan je eigenlijk bijna nooit meer een weekendje op vakantie gaan.

Goh, er zijn voorbeelden genoeg van mensen die een SV gekregen hebben omdat ze hun middelvinger hebben opgestoken, of meegedaan hebben aan "ludieke" acties waarbij er met papieren proppen of tennisballen op het veld gegooid werd.
Het is inderdaad wel vervelend voor zij met een kleine sanctie om telkens naar een politiekantoor te moeten gaan.

Ik zou dan inderdaad toch eerder ijveren voor een ander model van SV, soort van gele kaart / rode kaart principe. Bij gele kaart hoef je u niet te gaan aanmelden, vergrijp was relatief licht en je vormt geen gevaar voor voetbalgeweld ofzo. Rode kaart is dan bij een zwaarder vergrijp (vuurwerk gooien, vechten, veld oplopen, etc) waarbij je je wel dient aan te melden op een politiekantoor.
Sowieso dient het ook nog verzwaarderd te worden met levenslange stadionverboden na 2 of 3 rode kaarten.

En het moet met de technologie toch best mogelijk zijn om een app te ontwikkelen voor de mobiele telefoon waarbij je geolocatie + foto gebruikt kan worden om te bevestigen dat je niet in de buurt van het voetbalstadion bent, zonder dat je telkens naar een politiekantoor moet. Anders kan je eigenlijk bijna nooit meer een weekendje op vakantie gaan.

Die prikklok zou vooral zijn voor diegene die het stadionverbod niet respecteren, ik denk diegene die hun middelvinger opsteken of een ludieke actie hebben gedaan. Die gaan dat wel respecteren, het zijn die paar oppermongolen die desondanks dat stadionverbod blijven gaan en amok maken. Dat zijn gasten die al meerdere keren gepakt zijn, dan hoef je voor mij geen clementie meer en moet je dan op matchdagen maar even gaan bezinnen.

Die technologie is imo eerder nodig om de politieagenten die op die moment van dienst zijn hun werk simpeler te maken. En om ervoor te zorgen dat er in bepaalde kantoren geen 350 man staat aan te schuiven om 20u.
Idioten die met vuurwerk of stoeltjes hebben liggen gooien of effenaf met anderen op de vuist zijn gegaan mogen van mijn part echt wel een seizoen lang hun weekend naar de kloten hebben.

Dat zulke aanmeldprocedures enkel toepasselijk zijn voor de zwaardere vergrijpen ben ik wel mee akkoord. Er is een tijd geweest (geen idee of dat nog steeds is) dat er met SV's werd gegooid alsof ze confetti waren in een carnavalstoet. Al die mensen die voor onschuldige zaken als een middelvinger, een leeg bekertje op het veld,... een SV hebben gekregen zitten al met honderden euro's aan boete, en het feit dat zij wel geïdentificeerd werden terwijl er 20m verder ene met een bivakmuts de halve tribune ongestraft in de fik aan het steken was.
Dat is imo al straf genoeg. Over het algemeen zijn dat ook de gasten die zich aan dat SV gaan houden.

Die technologie is imo eerder nodig om de politieagenten die op die moment van dienst zijn hun werk simpeler te maken. En om ervoor te zorgen dat er in bepaalde kantoren geen 350 man staat aan te schuiven om 20u.
Idioten die met vuurwerk of stoeltjes hebben liggen gooien of effenaf met anderen op de vuist zijn gegaan mogen van mijn part echt wel een seizoen lang hun weekend naar de kloten hebben.

Dat zulke aanmeldprocedures enkel toepasselijk zijn voor de zwaardere vergrijpen ben ik wel mee akkoord. Er is een tijd geweest (geen idee of dat nog steeds is) dat er met SV's werd gegooid alsof ze confetti waren in een carnavalstoet. Al die mensen die voor onschuldige zaken als een middelvinger, een leeg bekertje op het veld,... een SV hebben gekregen zitten al met honderden euro's aan boete, en het feit dat zij wel geïdentificeerd werden terwijl er 20m verder ene met een bivakmuts de halve tribune ongestraft in de fik aan het steken was.
Dat is imo al straf genoeg. Over het algemeen zijn dat ook de gasten die zich aan dat SV gaan houden.
Die haal je er toch niet uit, allemaal onder een doek, verkleden zich naar dezelfde kleren (tot dezelfde schoenveters toe, effectief), vuren af en kruipen er terug onder.

Theorie =/= praktijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan