Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet dat het niet dezelfde situatie is (ingooi VS actief spel) maar toen Leoni werd het door Peter VDB het nog omschreven als 'slimmigheidje' en nu 'kan je niet lager vallen als sportman' en 'daad van totale anti fair-play'. Wat een hypocriet man is dat toch.
Dat er echt mensen zijn die hem serieus nemen kan ik echt niet bij.
Is ook niet objectief en draait met de wind.

Sommigen slaan weer helemaal door. Forfaitscore, degraderen, de politie, andere spelers gaan schorsen. Sorry, maar dit is gewoon lachwekkend. De dader moet gestraft worden en het is triest dat dit gebeurt, maar laten we aub niet overdrijven. Het hoort gewoon in dezelfde categorie als schwalbes, tijdrekken en andere vuiligheid.

Was er in de match Club Brugge - Genk (2 speeldagen geleden) ook niet iets met een 2de bal in het veld om een aanval van Genk af te stoppen of herinner ik me dat verkeerd?

Als ge als speler en club niet wilt bekend maken wie het wel heeft gedaan, mag er imho een maandenlange schorsing volgen voor de speler en puntenaftrek voor de ploeg.
Ook degene die zich dan maar opofferde, mogen ze maanden straffen van mij.

Was er in de match Club Brugge - Genk (2 speeldagen geleden) ook niet iets met een 2de bal in het veld om een aanval van Genk af te stoppen of herinner ik me dat verkeerd?
Wel grappig gezien de meeste Club supporters roepen voor zware straffen. Terwijl tijdens de 0-0 van Club - Cercle op 26/05 (bij het kampioenschap) er al supporters op het veld stonden voor de match afgefloten was, maar deze dat toen geen probleem vonden. Hebben ook het spel belemmerd, dus had dat dan ook forfait moeten zijn?

Ik weet dat het niet dezelfde situatie is (ingooi VS actief spel) maar toen Leoni werd het door Peter VDB het nog omschreven als 'slimmigheidje' en nu 'kan je niet lager vallen als sportman' en 'daad van totale anti fair-play'. Wat een hypocriet man is dat toch.
Vind het wel een groot verschil, want met een ingooi breek je niet echt de aanval af aangezien het al stilstond. hier bij Union stop je volledig het ritme. Nu beide zijn onsportief en verdienen een kaart, maar forfait zege zou ik nu ook iets te fel vinden

Wel grappig gezien de meeste Club supporters roepen voor zware straffen. Terwijl tijdens de 0-0 van Club - Cercle op 26/05 (bij het kampioenschap) er al supporters op het veld stonden voor de match afgefloten was, maar deze dat toen geen probleem vonden. Hebben ook het spel belemmerd, dus had dat dan ook forfait moeten zijn?
ja gelukkig had geen enkele Club sup daar toen een probleem mee!

Een forfaitscore is toch overdreven.
Het overdreven tijdrekken, duiken, smerige (bewuste) fouten maken, uitdagen en komedie spelen zijn even verwerpelijk.
Het voetbal is doodziek en er wordt alles aangedaan om wedstrijden over de streep te trekken.
De dader moet gewoon geschorst worden.
Dit allemaal!
Maar om dit uit het voetbal te weren, gaat een simpele rode kaart niet helpen. Velen pakken graag rood op't einde van een match om zo toch maar de 3 punten te pakken.
Enige oplossing is (imo) dat de artiber extra (en meer tijd dan normaal) toevoegt. Genk had nog 1 minuut speeltijd op dat moment. Als de scheids beslist na zo'n situatie dat er nog 2 of 3 extra minuten bijkomen, gaat dat soort flauwekul snel verdwijnen, want je kloot er niet enkel jezelf, maar ook gans de ploeg mee.

Vind het wel een groot verschil, want met een ingooi breek je niet echt de aanval af aangezien het al stilstond. hier bij Union stop je volledig het ritme. Nu beide zijn onsportief en verdienen een kaart, maar forfait zege zou ik nu ook iets te fel vinden
Akkoord. Forfait is overdreven. Beide kaart en mag beide zelfs rood zijn. Als een bankzitter rood krijgt moet er niemand af zeker?

Waarom is dat niet gewoon de forfaitscore (voor Genk dus) als iemand doelbewust een match gaat saboteren? Gisteren had ik de video nog niet gezien, maar als ik die nu bekijk is daar gewoon geen enkele twijfel dat het opzettelijk is, en het is dan nog recht in de voeten van de speler gegooid zodat de scheids geen andere keuze heeft dan te fluiten.
Lol, als dit al forfaitscore moet brengen gaan we veel forfaitscores zien in de toekomst.

En dan de materiaalman naar voren schuiven om nog maar eens te benadrukken dat de staf op de bank die actie best wel OK vindt. Ik hoop eigenlijk dat als straks blijkt dat die ganse bank daar heeft liggen liegen dat ze Union gewoon degraderen naar derde, of uitsluiten van de competitie.
Poco stond voor de bank, die kon dat niet zien. Die materiaalman zei ook dat hij het niet was maar kreeg toch de rode kaart. Vic moet daar gewoon die kaart opeisen gezien hij het blijkbaar was.

Je kan dan nog aanbrengen dat dat een enorm zwaar verdict is voor de club, maar veergeet niet dat het gevolg van die actie voor Genk ook enorm zwaar kan zijn. Stel u maar eens voor dat ze met 1 punt naast de titel grijpen, dat scheelt mogelijk miljoenen in het budget (titel, sponsors, rechtstreeks naar de Champions League, spelers die willen blijven, abonnementenverkoop, ...).
De kans dat Genk opeens uit die lange bal de gelijkmaker scoort is bijzonder laag (maar niet 100% onwaarschijnlijk). Dan nog hadden ze maar 1 punt en was Brugge voor hen

Wat zegt het reglement eigenlijk over zoiets? En nu Genk klacht heeft ingediend bij de politie, kan dat juridisch nog een staartje krijgen?

Disclaimer: Ik schrijf dit als iemand met een zeer lichte sympathie voor KRC Genk, dus licht bevooroordeeld, maar vooral ook als supporter van Fair Play.
Zeer licht ja, zeer lichte sympathie 😆

Dan lijkt me de roep van forfait en maandenlang schorsing behoorlijk overdreven.
Uiteraard, maar moet je wel kunnen oplossen in de match zelf op een manier. Gele kaart voor een bankspeler - ook al is die zelfs geschorst de match erna - is voor de tegenstander geen oplossing.

Dan lijkt me de roep van forfait en maandenlang schorsing behoorlijk overdreven.

Natuurlijk is dat compleet van de pot gerukt, maar met een gele kaart of 1 weekske schorsing voor een irrelevante bankspeler of (nog erger) stafmedewerker ga je het ook niet oplossen hé. Er moet wel degelijk een signaal komen, anders blijft het gebeuren. Chambaere zat daar al minutenlang klaar met een bal in zijn handen hé... Dat is toch niet normaal? Voor mij toch nog wel wat anders dan tijdrekken of irritant gedrag door of van spelers die op het veld staan.

Er is toch ook een gigantisch verschil tussen een 2e bal op het veld gooien bij een inworp of een bal tijdens een lopende actie/aanval in ene speler zijn voeten gooien?! Sowieso moet het allebei niet gebeuren, maar wat er gisteren gebeurde is toch een zorgwekkende actie imo tov alle andere keren dat er een extra bal op het veld belande? Dit is toch een totaal andere gradatie van onsportief gedrag!

Sorry maar ik zie een zéér kleine minderheid vd Club spelers dit roepen, minder dan 10% van wat op dit forum zit volgens mij

Enige logische beslissing op zo’n onsportief gedrag is toch gewoon dat de scheids Genk 5 min extra geeft in extra tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan