Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er wordt hier idd door sommigen toch wel heel erg overdreven gereageerd. De trainer en/of kapitein schorsen voor iets wat ze zelf niet hebben gedaan? Degradatie? Forfaitscore? De politie dit laten onderzoeken? Allemaal zwaar overdreven en zelfs lachwekkend imo in bepaalde gevallen.

Dat dit harder moet bestraft worden dan pakweg een schwalbe? Absoluut. En dat de club zelf met een statement en mogelijks de schuldige mag komen, ook 100% akkoord.

Maar de club, de trainer, de speler(s) of die materiaalman kunnen toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor de foute rode kaart die de scheidsrechter geeft?

Ik heb nu geen tijd of goesting om het gehele bondsreglement na te gaan en wat hierover staat beschreven, noch of het mogelijk is een speler die tijdens de wedstrijd niet werd bestraft met een rode kaart achteraf nog te bestraffen of te schorsen, maar dat lijkt me wel de enige juiste straf: enkele weken schorsing voor de betrokken speler/dader en een zware boete voor de club. Als statement en precedent, om dit in de toekomst te kunnen vermijden.

Ik lees hier toch ook veel frustratie van Genk supporters omwille van het feit dat hun ploeg geen deuk in een pakje boter getrapt heeft tegen een Union dat agressief speelde.

Uiteraard is die bal op het veld een vorm van onsportief gedrag waar hard tegen mag opgetreden worden maar laat ons nu niet gaan ovedrijven door forfaitscores of schorsingen voor spelers/staf die niks gedaan hebben te gaan vragen. Extra tijd bijtellen en een vrije trap op de plek waar de aanval van Genk was. En voor de rest gewoon niet te veel aandacht geven imo.

Vreemd dat er nog niemand dit voorval gebruikt heeft om opnieuw een lans te breken over de 'stop de klok' regel bij stil leggen vh spel.

Ons spel trok nergens op, mede door t absolute kutvoetbal van union dat altijd maar onbestraft blijft.. nu wie weet hoe t was geweest als die mannen effectief waren gekomen voor wel te voetballen.

T enige wat genk rest is om nu 6/6 te proberen pakken op antwerp da ook al maanden hopeloos uit vorm is.

Na interne gesprekken blijkt het de reservedoelman te zijn die vorig jaar nog bij Genk speelde.

Eén volstrekt debiele actie die disciplinair moet worden gestraft, maar de speler van Genk had evengoed die bal kunnen buiten trappen en gewoon verder spelen. Genk heeft zich te veel laten doen door Union en dat in eigen huis.

Ons spel trok nergens op, mede door t absolute kutvoetbal van union dat altijd maar onbestraft blijft.. nu wie weet hoe t was geweest als die mannen effectief waren gekomen voor wel te voetballen.
Niemand verplicht een ploeg om te "komen voetballen" en de deur open te zetten of jullie middenveld niet aan te vallen he.
Wie weet hoe het was geweest als jullie een antwoord hadden gehad op dat agressief voetbal door, ik zeg maar wat, een vitesse hoger te schakelen en ze uit verband te spelen zoals je enkele weken geleden in de competitie nog wel kon?

T enige wat genk rest is om nu 6/6 te proberen pakken op antwerp da ook al maanden hopeloos uit vorm is.
Ik ga u nu al voorbereiden: die gaan ook niet gewoon op hun rug liggen en jullie laten doen maar op dezelfde manier agressief gaan verdedigen en jullie middenveld proberen van slag brengen door er kort op te zitten dus hoop maar dat je nu wel een goal kan maken of ik lees hier vrijdag dezelfde uitleg over "onbestraft kutvoetbal"

Na interne gesprekken blijkt het de reservedoelman te zijn die vorig jaar nog bij Genk speelde.

Eén volstrekt debiele actie die disciplinair moet worden gestraft, maar de speler van Genk had evengoed die bal kunnen buiten trappen en gewoon verder spelen. Genk heeft zich te veel laten doen door Union en dat in eigen huis.
Hij wordt intern alvast heel zwaar gestraft :unsure: Hij moet actief deelnemen aan hun fairplay programma :rolleyes:

Jullie spel trok op Club en op Anderlecht ook al op niet veel, en die ploegen speelden helemaal niet hoe Union speelde. Dus alleen het daar op steken, lijkt me niet correct.

Jullie spel trok op Club en op Anderlecht ook al op niet veel, en die ploegen speelden helemaal niet hoe Union speelde. Dus alleen het daar op steken, lijkt me niet correct.
Tis ook ni dat alleen eh, we moeten terug aan n hoger niveau gaan voetballen anders verliezen we sowieso punten op antwerp.

Kben uberhaupt ook eens benieuwd wat brugge hun spel gaat zijn tegen union.

Niemand verplicht een ploeg om te "komen voetballen" en de deur open te zetten of jullie middenveld niet aan te vallen he.
Wie weet hoe het was geweest als jullie een antwoord hadden gehad op dat agressief voetbal door, ik zeg maar wat, een vitesse hoger te schakelen en ze uit verband te spelen zoals je enkele weken geleden in de competitie nog wel kon?

Als de zeis wordt bovengehaald letterlijk elke keer je eens er door voetbalt en dat niet eens bestraft wordt met een gele kaart is dat nogal moeilijk nee? Het is al lang een groot probleem dat scheidsrechters qua gele kaarten niet consequent zijn of ze niet snel genoeg geven en Union maakt daar misbruik van. Dat is niet Unions fout, ze maken er gewoon gebruik van, maar het voetbal van Union als gezond agressief of "dat heeft wel iets" bestempelen vind ik wel onnozel. Dat is het al lang niet meer, ze gaan er heel vaak gewoon over.

Maar dat staat dus los van het bal-geval. Zoals ik al eerder gezegd hebt, moet Genk hier helemaal niets voor krijgen. Het heeft niets meer met Genk te maken. Ik vind het zwak dat het hier wordt afgedaan als gewoon wat frustraties van Genk supporters die hopen op belachelijke straffen. Sure, er zijn er hier een paar, ik vind dat ook onnozel, maar velen willen gewoon dat er een duidelijke straf komt zodat het in de toekomst niet meer gebeurt. Als ge het nu gewoon laat rusten, Chambaere een weekske schorst, gaat dit gewoon meer en meer gebeuren, en de onfaire ploegen gaan er baat bij hebben. Willen we dat nu echt?

Dit alles staat los van het feit dat Genk al weken, zo niet 2 maand in mindere doen is voetballend. Ook in de reguliere competitie zijn ze vaak door het oog van de naald gekropen, ook tegen mindere ploegen. Betekent niet dat je het spel van Union niet mag aanklagen. Het heeft lang genoeg geduurd imo en het Belgisch voetbal heeft daar helemaal geen baat bij.

Maar dat doet dus helemaal niemand, dat is wat jullie er van maken. Het is geen of verhaal hé.

Maar de club, de trainer, de speler(s) of die materiaalman kunnen toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor de foute rode kaart die de scheidsrechter geeft?

Jawel want ze hebben bewust gelogen tegen de scheidsrechter en volgens de regels is de trainer verantwoordelijk voor wat er in zijn technische zone gebeurt (dat stelde Vergoote toch)? Kunnen we nu echt al gaan verwachten dat scheidsrechters ook nog constant op iedereen die op de bank zit moeten letten? Ik zie niet in wat er zo extreem is aan verwachten dat een trainer verantwoordelijk wordt geacht daarvoor? Als dat zo is, stopt die zever snel hoor.

Je gaat het echt niet vermijden door een speler die helemaal niet relevant is voor een ploeg een paar weken te schorsen. Dan geef je gewoon carte blanche aan bijvoorbeeld materiaalmeesters om het doen want niemand geeft er om als die geschorst zijn of niet. Zo stop je het echt niet.

Laatst bewerkt:
Als de zeis wordt bovengehaald letterlijk elke keer je eens er door voetbalt en dat niet eens bestraft wordt met een gele kaart is dat nogal moeilijk nee? Het is al lang een groot probleem dat scheidsrechters qua gele kaarten niet consequent zijn of ze niet snel genoeg geven en Union maakt daar misbruik van. Dat is niet Unions fout, ze maken er gewoon gebruik van, maar het voetbal van Union als gezond agressief of "dat heeft wel iets" bestempelen vind ik wel onnozel. Dat is het al lang niet meer, ze gaan er heel vaak gewoon over.

Maar dat staat dus los van het bal-geval. Zoals ik al eerder gezegd hebt, moet Genk hier helemaal niets voor krijgen. Het heeft niets meer met Genk te maken. Ik vind het zwak dat het hier wordt afgedaan als gewoon wat frustraties van Genk supporters die hopen op belachelijke straffen. Sure, er zijn er hier een paar, ik vind dat ook onnozel, maar velen willen gewoon dat er een duidelijke straf komt zodat het in de toekomst niet meer gebeurt. Als ge het nu gewoon laat rusten, Chambaere een weekske schorst, gaat dit gewoon meer en meer gebeuren, en de onfaire ploegen gaan er baat bij hebben. Willen we dat nu echt?

Dit alles staat los van het feit dat Genk al weken, zo niet 2 maand in mindere doen is voetballend. Ook in de reguliere competitie zijn ze vaak door het oog van de naald gekropen, ook tegen mindere ploegen. Betekent niet dat je het spel van Union niet mag aanklagen. Het heeft lang genoeg geduurd imo en het Belgisch voetbal heeft daar helemaal geen baat bij.

Maar dat doet dus helemaal niemand, dat is wat jullie er van maken. Het is geen of verhaal hé.

Maar die jongen zal sowieso wel geschorst worden voor een paar weken en een serieuze boete ofzo krijgen. Daarbij zo'n dingen zullen in de toekomst nog wel gebeuren net zoals er binnenkort nog wel eens een Wasilewski tackle zal zijn. Waar mensen gewoon op reageren zijn de Genk fans die eigenlijk stiekem aan het hopen zijn dat de Bond hun in de titelrace kan houden. Hoe dan ook, misschien is zoiets wel exact wat Genk nodig heeft om eindelijk wakker te worden, want met het dramatisch spel van de voorbije weken ga je niet veel winnen.

Op zich begonnen we tegen Union wel goed, maar werden sommigen gevaarlijke aanvallen gewoon afgebroken door hun fouten. En na een fout waarbij Niang altijd zijn tweede geel moet krijgen op Kos gingen bij Union alle remmen los waardoor we de controle kwijt geraken. Dus het is ook wel mede door het spel van Union dat ons voetbal niet veel voorstelde zondag.

Maar dom balverlies, en kinderlijk verdedigen zorgen uiteindelijk voor die 2 uppercuts vlak voor, en na rust.

Maar die jongen zal sowieso wel geschorst worden voor een paar weken en een serieuze boete ofzo krijgen. Daarbij zo'n dingen zullen in de toekomst nog wel gebeuren net zoals er binnenkort nog wel eens een Wasilewski tackle zal zijn. Waar mensen gewoon op reageren zijn de Genk fans die eigenlijk stiekem aan het hopen zijn dat de Bond hun in de titelrace kan houden. Hoe dan ook, misschien is zoiets wel exact wat Genk nodig heeft om eindelijk wakker te worden, want met het dramatisch spel van de voorbije weken ga je niet veel winnen.

Zie mijn edit, ik geloof niet dat een schorsing voor een speler die toch niet aan de bak komt dit in de toekomst gaat stoppen. Het zet de deur zelfs wagenwijd open voor ploegen om mensen die sowieso toch niet op de bank thuishoren of spelers waarbij de kans klein is dat ze ooit spelen dit te laten doen als het nodig is. Voor mij is het veel logischer om de trainer verantwoordelijk te houden voor zaken die op "zijn" bank gebeuren. Was vroeger ook meer het geval dan nu, doordat ze iedereen gele en rode kaarten kunnen geven. Ik zie niet echt in waarom dat als een extreme maatregel wordt gezien, en al zeker niet wat dit met Genk zou te maken hebben.

vind raar dat sommige aanhalen dat de kans op de 2-2 ontnomen is. De grootste kans van allemaal kwam net op die vrije trap.
Waarbij Union zichzelf nog bijna in eigen voet schoot. Het was nu ook niet zo dat er zeer veel snelheid in die aanval zat toen de 2de bal op het veld kwam.
Ok is onsportief gedrag volledig akkoord en hoort ook niet thuis maar moet nu ook niet overdrijven met forfait en overspelen en dergelijke is gewoon buiten proportie. Genk heeft het zichzelf aangedaan al een paar matchen zijn ze niet op het niveau van ervoor en vrees zelfs dat het kampioenschap een beetje uit hun handen gaat glippen.

vind raar dat sommige aanhalen dat de kans op de 2-2 ontnomen is. De grootste kans van allemaal kwam net op die vrije trap.
Waarbij Union zichzelf nog bijna in eigen voet schoot. Het was nu ook niet zo dat er zeer veel snelheid in die aanval zat toen de 2de bal op het veld kwam.
Ok is onsportief gedrag volledig akkoord en hoort ook niet thuis maar moet nu ook niet overdrijven met forfait en overspelen en dergelijke is gewoon buiten proportie. Genk heeft het zichzelf aangedaan al een paar matchen zijn ze niet op het niveau van ervoor en vrees zelfs dat het kampioenschap een beetje uit hun handen gaat glippen.
Tuurlijk maar is gewoon een én-én verhaal hé: Union was onsportief én Genk is aan het choken

Het is heel onsportief, maar je moet het niet groter maken dat het is vind ik. Is tenslotte aan de middenlijn.
Opblazen is niet nodig maar ik ben die randgevallen rond het voetbal kotsbeu.
Je ziet dit jammer genoeg bijna elke week terugkomen, dat onnozel gedoe.
Tijd winnen (in het extreme), kaarten aannaaien, komedie,...
Kotsbeu gewoon.

Arbitrage is jammer genoeg niet consequent genoeg en pakt dit niet genoeg aan.
Moesten ze strenger optreden kan dit het voetbal enkel ten goede komen.

Opblazen is niet nodig maar ik ben die randgevallen rond het voetbal kotsbeu.
Je ziet dit jammer genoeg bijna elke week terugkomen, dat onnozel gedoe.
Tijd winnen (in het extreme), kaarten aannaaien, komedie,...
Kotsbeu gewoon.

Arbitrage is jammer genoeg niet consequent genoeg en pakt dit niet genoeg aan.
Moesten ze strenger optreden kan dit het voetbal enkel ten goede komen.
Daar ben ik het mee eens, maar alle middelen zijn goed om toch maar te winnen.

Wat is het verschil tussen een idioot die vanop de bank een voorwerp (bal) richting een speler gooit en een idioot die vanuit de tribune een voorwerp (flesje bv) naar een speler gooit?

Bij de 2e is het een oproep in het stadion of ligt het spel 15 minuten stil en de 2e forfait aan uw broek

Waarom moet daar ook 15 man op die bank zitten? Een materiaal man heeft daar op dat moment nie veel te zoeken hè. Gewoon T1 + T2, T3, wat wissel spelers en een afgevaardigde. Al de rest hoeft er nie te zijn, zo al circus genoeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan