Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, "overacting". Is het "overacting" als je valt omdat je knie/been wordt geraakt?

Soms is het niet zo simpel. Ik herinner me ooit op volle snelheid (licht) te worden geduwd tegen mijn schouder (met de hand) en ik viel simpelweg omdat ik uit evenwicht was. Leek mij gewoon penalty, maar blijkbaar was ik de enige. :D Voor velen leek het een schwalbe... Ik zou ook wel woest geweest alsik geel kreeg toen...

Al geef ik toe dat Tzolis hier wel wat lijkt te duiken.

Net de beelden gezien van Bart Verhaeghe. Is dat een kleuter ofzo? Dat zie ik mijn dochter van 4 jaar ook doen :laugh:
Ik mag hopen dat zo'n gedrag consequenties krijgt. Ongelooflijk wat voor een agressie er komt uit dat publiek, werkelijk elke actie wordt befloten. Het gedrag van zo'n voorzitter helpt dan ook niet. Wel jammer dat Zeqiri en Ayensa het publiek zijn gaan jennen, was helemaal niet nodig.

Maar het waren 3 belangrijke punten, nu bijna een zekerheid dat we geen playdowns meer moeten spelen. PO1 zie ik ons niet halen.

En enkele pagina's terug had iemand het de opmerking dat Standard countervoetbal speelt. Begrijpelijk toch?
Brugge is minstens 3x zo sterk, Standard kan het spel niet maken.
Logisch toch dat je tegen Brugge zo defensief speelt. Brugge is met Genk de best spelende ploeg en heeft Atalante net weggeblazen in de CL.
Standard speelt zo al een heel seizoen en dankzij daardoor spelen we een rustig seizoen in de middenmoot, in tijden van crisis en het voorbestaan van de club is dat verstandig. Ik had met 2 handen getekend voor het huidige verloop van het seizoen.

Dat Club verliest, ligt niet aan Vissers.

Volgende week Standard - Anderlecht, helaas zonder uitpubliek. De Mauves komen op een goed moment, maar een gewond dier kan gevaarlijk zijn.

@Finisterra
Heb je de neutrale pers hun analyses al gelezen? Overal begrijpen ze wel de beslissingen.
Over zijn 2e gele kaart, dat kon evengoed rechtstreeks rood geweest zijn. Zijn eerste valt hij gewoon sierlijk, scheids stond er met zijn neus op.
De penalty valt voor mij echt niet te discussieren, bal vertrekt van +- 10m, arm van het lichaam en devieert de bal volledig. Veel duidelijker worden ze niet imo.

@Finisterra
Heb je de neutrale pers hun analyses al gelezen? Overal begrijpen ze wel de beslissingen.

Ja hoor, niet eens met de eerste gele kaart discussies (lees hierboven). Zo kan je alles goedpraten... Het was gewoon géén schwalbe. Als hij penalty geeft, valt daar weinig tegen in te brengen (VAR zou dit nooit terugdraaien).

En de pers is heus niet altijd neutraal, maar dat is een andere zaak.

Rechtstreeks rood voor 2e tackle, Tzolis. Mwoa. Zou streng geweest zijn, maar onmogelijk was het niet inderdaad als ik bedenk waar Vanaken ooit rood voor kreeg.

Ik mag hopen dat zo'n gedrag consequenties krijgt. Ongelooflijk wat voor een agressie er komt uit dat publiek, werkelijk elke actie wordt befloten. Het gedrag van zo'n voorzitter helpt dan ook niet. Wel jammer dat Zeqiri en Ayensa het publiek zijn gaan jennen, was helemaal niet nodig.

Maar het waren 3 belangrijke punten, nu bijna een zekerheid dat we geen playdowns meer moeten spelen. PO1 zie ik ons niet halen.

En enkele pagina's terug had iemand het de opmerking dat Standard countervoetbal speelt. Begrijpelijk toch?
Brugge is minstens 3x zo sterk, Standard kan het spel niet maken.
Logisch toch dat je tegen Brugge zo defensief speelt. Brugge is met Genk de best spelende ploeg en heeft Atalante net weggeblazen in de CL.
Standard speelt zo al een heel seizoen en dankzij daardoor spelen we een rustig seizoen in de middenmoot, in tijden van crisis en het voorbestaan van de club is dat verstandig. Ik had met 2 handen getekend voor het huidige verloop van het seizoen.

Dat Club verliest, ligt niet aan Vissers.

Volgende week Standard - Anderlecht, helaas zonder uitpubliek. De Mauves komen op een goed moment, maar een gewond dier kan gevaarlijk zijn.

@Finisterra
Over zijn 2e gele kaart, dat kon evengoed rechtstreeks rood geweest zijn. Zijn eerste valt hij gewoon sierlijk, scheids stond er met zijn neus op.
De penalty valt voor mij echt niet te discussieren, bal vertrekt van +- 10m, arm van het lichaam en devieert de bal volledig. Veel duidelijker worden ze niet imo.
De "neutrale" analisten zijn het anders wel unaniem over eens dat Visser fout was om die eerste gele kaart te trekken, en dat als hij daar strafschop fluit de var niet gaat ingrijpen.

Diezelfde analisten vinden ook die laatste actie van Fossey op Skoras gewoon penalty en het niet fluiten van die overtreding op Hans op het einde onbegrijpelijk.

Als enige daar tegenover staat dat Tzolis zijn tackle dom en onnodig was, lijkt me dus wel dat Visser ons punten heeft afgenomen gisteren.

En ja, de actie van Verhaeghe is achterlijk, niemand die dat gaat tegenspreken.

Ben gisteren ziek geweest en er live geen min van gezien, nu wel die fases allemaal gezien die beslissingen leken toch allemaal vrij correct hoor. Gewoon slechte match van ons punt
Wat doet verhaeghe daar nog zo belachelijk

Ben gisteren ziek geweest en er live geen min van gezien, nu wel die fases allemaal gezien die beslissingen leken toch allemaal vrij correct hoor. Gewoon slechte match van ons punt
Wat doet verhaeghe daar nog zo belachelijk
dus het is een schwalbe en eerste geel voor Tzolis zelfs met contact?

dat kan, al is het erg streng.

Zie de match van Italie tegen Zuid korea, al van in 2002.

Totti ging ook neer, en kreeg 2e geel, dus rood. Zelfs met veel meer contact dan gisteren op Club.

Het is niet omdat iets ooit gebeurd is dat het dan correct is. Gelukkig maar.

Edit: ik zie net die beelden nog eens. Er waren toen veel scheidsrechtelijke dwalingen ten voordele van Korea (ook tegen Spanje), maar deze kan ik nog wel begrijpen. :) Verdediger raakt eerst de bal dus penalty was het sowieso niet, en Totti gaat dan toch echt eerst liggen en valt zo eerder op de benen van de verdediger...

Laatst bewerkt:
Haha, uitgerekend het WK van 2002 erbij halen om je punt te maken :laugh: Faut le faire.

Die eerste gele kaart is er gewoon geen. Niet streng, niet erg streng, maar gewoon géén.

Wat een nostalgisch gevoel plots. Het WK 2002 zeg. Als 14-jarige via de walkman met oortjes doorheen je mouw naar je hand (en dan hand aan oor) naar het voetbal luisteren tijdens de lessen. Heerlijk.

Wat een nostalgisch gevoel plots. Het WK 2002 zeg. Als 14-jarige via de walkman met oortjes doorheen je mouw naar je hand (en dan hand aan oor) naar het voetbal luisteren tijdens de lessen. Heerlijk.
ik had toen examens in het 6e middelbaar, tussen 2 mondelinge examens door toen de match gezien van de Rode Duivels tegen Rusland denk ik, waar Sonck scoort.

Ook zo Brazilië-Engeland gezien bij de Willy (Irish pub) in Herentals na het examen, pintjes in de voormiddag en Ronaldinho zijn prachtige goal, schoon tijden.

Niet akkoord. Hij speelt al weken met een tactiek die niet werkt. Tis bijna steeds met 5 man achterin ( op papier 3 man centraal achteraan) , wat duidelijk niet werkt omdat je amper over de middellijn geraakt. Gisteren sta je dan ook achter en dan wisselt hij N Diaye voor Augustinsson. Er zit ook niks van passie in zijn coachen, het is een heel contrast met bijvoorbeeld gisteren Pocognoli. Zelfs met de spelers die voorhanden zijn, moet je er meer kunnen uithalen. Ik denk dat hij nu nog niet eens de helft van de punten heeft behaald sinds zijn aanstelling. Er zijn er al voor veel minder gevlogen. En wat vooral zorgelijk is , is het aantal absolute non-matchen die er worden gespeeld. Deze zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.

Hij moet om te beginnen al eens stoppen met dat 2 mans middenveld. Altijd een man te kort, altijd een stap te laat, veel te veel ruimtes, ge krijgt het nooit belopen.
Dat zijn dan ook niet uw beste voetballers dus continu achteruit of worst case balverlies

....

Je negeert het feit hierboven aangehaald, dat Tzolis bij de 2e gele kaart, rechtstreeks rood had kunnen (moeten?) krijgen.
Ik heb de beelden al een aantal keer herbekeken: rood zou echt wel bizar streng zijn want de intentie en intensiteit was echt niet van die orde om voor deze tackle rechtstreeks rood te geven.

Jij negeert dan weer de niet gefloten overtreding op Hans op de rand van de 16 en de niet gefloten penalty op het einde, Visser was gewoon bizar slecht en voor 95% in ons nadeel. Snap trouwens nog altijd niet dat de VAR niet ingrijpt op het einde met die penalty -> Fossey trapt zijn schoen uit: hoe kan je dit in een herhaling nu niet zien?? En in welke wereld is zoiets geen overtreding in de 16 tijdens een duel tussen 2 spelers?

Nogal lastig om te springen voor een kopbal als iemand anders op je voet staat, nee?

Ongelooflijk wat voor een agressie er komt uit dat publiek, werkelijk elke actie wordt befloten. Het gedrag van zo'n voorzitter helpt dan ook niet.
Pot, ketel zwart.... want op Standard zijn het allemaal brave zieltjes alsof ze in de cinema zitten zeker :laugh:
Of moeten we de tifo's met onthoofde spelers, matchen stilleggen met vuurwerk of complete obstructie van de match ,... er nog eens bijhalen?

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van natuurlijk, maar een Standard supporter moet op dat gebied niet met het vingertje komen wijzen imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan