Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf me toch echt verbazen over de ongelooflijke onderschatting van Bryan Heynen. Uiteraard een terechte winnaar met Vanaken, zeker gezien het over een jaar ipv een seizoen blijft te gaan. Dus absoluut geen kritiek daarnaartoe. Maar als ge weer ziet wie allemaal boven de al jarenlange absolute dragende kracht van een ploeg staat die met hem kampioen, bekerwinnaar en twee keer vice kampioen is geworden en nu ook weer meedoet voor beide prijzen... Ik ga geen namen noemen omdat mijn punt niet kritiek op andere spelers is maar het aankaarten van Bryan zijn onderwaardering. Maar ik zal het echt nooit snappen.
Ik ben ook wel "fan" van Heynen, en mag zeker meer krediet krijgen.

Maar vergeet ook niet dat Genk vorig seizoen maar weer slechts 5e eindigde, en geen Europees kon binnen halen, en in datzelfde seizoen in de Conference League ook niet verder raakte dan de 3e plaats in de groepsfase (ik heb dat allemaal moeten opzoeken hoor :biglaugh: )
Het seizoen daarvoor idd bijna kampioen, je weet wel hé, en wederom zonder Europese matchen.

Wil maar zeggen, jullie hebben te veel ups en downs, terwijl Club & Hans de prijzen en records aan elkaar rijgen momenteel, dat speelt gewoon mee in de perceptie rond die prijs.

Het was absoluut geen steek naar de winnaar, hoor. Die staat daar zeker terecht. Net zoals ik snap dat Heynen geen top 3 haalt ofzo op basis van het afgelopen jaar. Maar 18de? En als ge over die ups and downs praat, zie ik spelers boven hem die zelfs maar een half seizoen 1A bij een degradatiekandidaat achter de rug hebben. Beetje erover imo 🙂

ja… maar de gouden schoen klinkt wel 10x beter

anyway, dik verdiend voor Hans!

ook beetje bizar hoeveel meer punten Dolberg heeft gekregen tov Tolu
-Dolberg evenveel goals en meer assists
Mensen kiezen dan ook liever een blonde god dan een bonkige spits die weggleed en foute controlles had ( grapje he)

-Dolberg evenveel goals en meer assists
Mensen kiezen dan ook liever een blonde god dan een bonkige spits die weggleed en foute controlles had ( grapje he)
Vraag mij dan ook af waarom Denkey zo weinig punten heeft gekregen? Veel belangrijker qua goals in een 'kleine' ploeg en ook dankzij zijn goals Europees afgedwongen vorig jaar. Hans Vanaken & Puertas zijn logisch maar de rest van de ranking is gewoon weer ...?

Kan iemand me de gedachtenkronkel hierachter uitleggen?

Kongolo mag niet op Genkse bank zitten door rare kronkel in bondsreglement
Thorsten Fink, die deze week - met zijn instemming - Carlos Cuesta een uitgaande transfer zag maken, kan tegen Cercle Brugge ook geen beroep doen op Josue Kongolo. Door een rare kronkel in het bondreglement is hij geschorst. Kongolo kreeg twee matchen geleden twee keer geel met Jong Genk op RSCA Futures. Daardoor was hij vorige zondag geschorst voor de match Jong Genk-Beveren. Maar wie twee keer geel pakt in één match bij het U23-team mist naast de volgende wedstrijd van dat team ook de matchen bij andere teams voor wie hij mag uitkomen in de zes dagen, die erop volgen. Zo mag Kongolo zaterdag wél spelen met Jong Genk (op Patro) maar niet met het eerste elftal tegen Cercle Brugge.

Mijn eerste gevoel was offside. En die lijn geloof ik eigenlijk ook niet, zeker niet als ze er 10 minuten over doen om die te trekken :laugh:

GjN1K3mWkAAjl4J

Hier iets duidelijker. Ik vermoed dat die witte lijn de positie van de bal moet voorstellen en dat de rode lijn dan aantoont dat Gambor zich achter de bal bevindt. Maar:
- Die bal is al weg van het hoofd van Gandelman dus beeld te laat genomen.
- Waar is de loodlijn (analoog met Gambor) om de positie van die bal te bepalen?

GjN12SZWMAAt_Dt

Ik heb niet snel kritiek op de VAR, maar dit kunnen ze toch niet menen?

10 minuten om met die 2 lijnen af te komen?

Als ze hiermee al willen aantonen dat die van Gent achter de bal staat, moeten ze dan die witte lijn ook niet via een loodlijn bepalen? Of ben ik simpel?

Nu trekken ze dus die rode lijn op het veld, maar de lijn van de bal trekken ze wel op de hoogte van de bal, wat ook ongeveer de hoogte van die speler van Gent zijn schouder is, van waaruit ze de loodlijn voor de rode lijn hebben getrokken. Dit klopt toch voor geen meter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan