Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeefuik, zo'n beer van een vent, maar verliest gewoon elk duel omdat hij fouten probeert uit te lokken ipv een duel te winnen. Toch ook maar een zeer matige spits op die manier.
Duidelijk nog niet veel matchen van hem gezien.. anders zou je die non-opmerking nooit maken ;-)

Ik zie nu de beelden. Hoe is er in godsnaam nog twijfel dat de rode kaart van Verlinden misschien te streng was?
Zo ga je niet naar een bal, punt. Tzolis heeft daar veel geluk.

Die coach van OHL vond het rood voor Verlinden "veel te streng" :laugh:

Ik kan een beetje subjectiviteit omtrent uw eigen ploeg altijd wel plaatsen, maar dit is toch compleet van de pot gerukt. Veel duidelijker gaan ze toch niet worden imo.

Het was meer penalty als de penalty die we op Brugge tegenkrijgen in de halve finale. Oh had tenminste nog controle over de bal. Whataboutism kunt ge zeggen, maar we zijn in goede matchen al veel kwijtgeraakt door zulke lichte beslissingen. En dan is de toon (ik zeg niet van jullie specifiek) meestal één van in bochten wringen waarom het toch helemaal niet licht was. Ik zat in het stadion, dus kan er niet helemaal over oordelen. Maar blijkbaar stak het bij de reporters zeer hard en werd er zelfs gesproken over dat we enkel dankzij een cadeau terug in de match komen.

Ik had er vandaag alleszins schrik voor na de opdoffer tegen Brugge. Uitgeschakeld worden in een echte topmatch tussen de twee allerbeste ploegen in de competitie door uw eigen inefficiëntie en een topprestatie van een keeper die uit uw eigen opleiding komt. En dan spelen tegen een ploeg in een goede flow. Maar we hebben de match van start in handen genomen, volwassen gespeeld en amper kansen weggegeven. En de goal die ge dan pakt, is een (weliswaar heel mooie) trap op een afvallende bal. Dat kan altijd gebeuren... Ik ben een tevreden man na deze verdiende overwinning.

Nu volgende week naar Luik en daar hebben we het nooit makkelijk en dit seizoen zal het niet anders zijn. Gent, Union, Dender en Charleroi daarna... Benieuwd waar we staan bij het begin van de PO's. Ik hoop alleszins dat we de goals op aan het sparen zijn voor de PO's, want onze efficiëntie is echt beneden alle pijl.

Wel heel tevreden van e kwaliteit van onze bank. Sattlberger, Nkuba, Hrosovsky en Sternberg zijn toch echt wel goede spelers. Zeker Sternberg is echt wel een diamantje.

Ook weer een cadeautje deze penalty voor Genk. Al zeker geen clear error om de scheidsrechter te roepen naar de beelden.

Komt te laat en raakt hem toch gewoon? Ik zie niet in waarom dat zo goedkoop zou zijn? Ofwel is dat fout, ofwel is dat een schwalbe. Sowieso raar dat je die als scheids eerst niet fluit maar dan ook geen geel geeft voor Oh.

Gewoon ontzettend domme ingreep van die verdediger. Deed het in de tweede helft nog eens, maar raakte toen tenminste wel een beetje bal.

dankzij een cadeau terug in de match komen.

Dat klopt ook, een cadeau van die verdediger van Cercle :biglaugh:

Ik ga wel echt niet akkoord met dat Genk de match vanaf het begin in handen heeft genomen. Cercle begon beter. Genk had het zeer moeilijk met de druk op de man in balbezit. Niet de eerste keer dat Genk daar veel moeite mee heeft. Er was voor de goal al een grote kans voor Cercle (Penders redt). De goal van Cercle zat er aan te komen. De penalty bracht Genk wel degelijk terug in de match. En er zijn nog momenten geweest dat Cercle toch een beetje de bovenhand nam. Echte grote kansen kwamen daar niet meer uit voort en uiteindelijk had Genk zoals vaak de laatste weken genoeg kansen om het op de tegenaanval te beslissen (efficiëntie zal toch omhoog moeten willen ze kampioen worden), maar het Genkse middenveld had het soms toch moeilijk. Ook de reden waarom Fink uiteindelijk Bangoura brengt voor Hrosovsky en niet voor Satllberger. Met Tolu erin hadden ze ook meer controle. Ze konden eindelijk die druk van Cercle makkelijk omspelen door hier en daar een lange bal te spelen. Met Oh in de spits gaat die al wat makkelijker verloren. Oh brengt véél meer diepgang, is voetballend veel beter en ook meer killer, maar Tolu is ontzettend belangrijk voor dit Genk omdat je hem als kapstok kunt gebruiken. Op dat vlak waarschijnlijk de beste spits in België.

Laatst bewerkt:
Komt te laat en raakt hem toch gewoon? Ik zie niet in waarom dat zo goedkoop zou zijn? Ofwel is dat fout, ofwel is dat een schwalbe. Sowieso raar dat je die als scheids eerst niet fluit maar dan ook geen geel geeft voor Oh.

Gewoon ontzettend domme ingreep van die verdediger. Deed het in de tweede helft nog eens, maar raakte toen tenminste wel een beetje bal.
Het was toch echt een vederlicht contact. Hier gaat het om dat dit nooit door de var mag bekeken worden als clear error. Scheidsrechter zag het en vond het onvoldoende voor strafschop. Als de scheidsrechter fluit, is het iets anders. Maar nu had de var hier gewoon nooit voor mogen tussen komen. En daar gaat het over

Het was toch echt een vederlicht contact. Hier gaat het om dat dit nooit door de var mag bekeken worden als clear error. Scheidsrechter zag het en vond het onvoldoende voor strafschop. Als de scheidsrechter fluit, is het iets anders. Maar nu had de var hier gewoon nooit voor mogen tussen komen. En daar gaat het over
Exact dit! Afgelopen weken is de VAR nooit ten goede tussengekomen bij Cercle. Nu komt hij 2x tussen voor lichte zaken. Desondanks wel een terechte overwinning voor Genk. Maar er is toch veel frustratie langs mijn kant over de arbitrage/VAR.

Zijn eerste match dat wat minder was ja.. mag het voor zo een jonge gast?
Nee. :unsure:

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren hoor, ik heb toch duidelijk te kennen gegeven dat ik hem nog niet zag spelen anders? Het was gewoon opvallend hoe zo'n sterke vent zich in elk duel laat vallen.

Ik snap die redenering gewoon niet. Ik heb die beelden net opnieuw bekeken en het contact is toch gewoon duidelijk? Licht ja, maar wel duidelijk genoeg. De verdediger laat niet gewoon zijn voet hangen hé, er is zelfs een beweging naar Oh toe. En dat is er gewoon sprake van een fout. Een VAR moet niet denken van "ja, maar het contact is maar licht". Nee, als een verdediger volledig naast de bal zit en er dan contact is, is de verdediger gewoon te laat en maakt hij een fout. Clear error en penalty dus. Het gaat hier niet om een lichte duw of trekfout hé. De verdediger beslist (om een of andere domme reden) om in te grijpen en hij zit volledig naast de bal. Oh laat zijn been ook niet hangen ofzo, hij wordt op het scheenbeen geraakt. Dan is dat imo gewoon een fout.

Ik vind die rode kaart aan het einde van keeper minder terecht dan die penalty, omdat mij de bal eerst van zijn lichaam lijkt te komen vooraleer hij de arm raakt, maar het is moeilijk te zien. Maar ook daar deed de scheids iets heel raar. Ofwel is het fout en rood, ofwel is het gewoon geen fout. Maar fout en geel, dat kan toch gewoon niet als je én laatste man bent en/of hands maakt. Van dubbele bestraffing was ook geen sprake want het was niet in het strafschopgebied.

Trouwens zeggen dat de scheidsrechter het gezien heeft, maar besliste dat het niet genoeg was voor een penalty is ook maar gewoon een insinuatie. Dat weet jij of ik gewoon niet. Hij gaat naar de beelden kijken en beslist bijvoorbeeld vrij snel dat het wel een penalty is. Ja, daar komt druk van de VAR bij kijken waarschijnlijk, maar veel discussie leek er niet te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik snap die redenering gewoon niet. Ik heb die beelden net opnieuw bekeken en het contact is toch gewoon duidelijk? Licht ja, maar wel duidelijk genoeg. De verdediger laat niet gewoon zijn voet hangen hé, er is zelfs een beweging naar Oh toe. En dat is er gewoon sprake van een fout. Een VAR moet niet denken van "ja, maar het contact is maar licht". Nee, als een verdediger volledig naast de bal zit en er dan contact is, is de verdediger gewoon te laat en maakt hij een fout. Clear error en penalty dus. Het gaat hier niet om een lichte duw of trekfout hé. De verdediger beslist (om een of andere domme reden) om in te grijpen en hij zit volledig naast de bal. Oh laat zijn been ook niet hangen ofzo, hij wordt op het scheenbeen geraakt. Dan is dat imo gewoon een fout.

Ik vind die rode kaart aan het einde van keeper minder terecht dan die penalty, omdat mij de bal eerst van zijn lichaam lijkt te komen vooraleer hij de arm raakt, maar het is moeilijk te zien. Maar ook daar deed de scheids iets heel raar. Ofwel is het fout en rood, ofwel is het gewoon geen fout. Maar fout en geel, dat kan toch gewoon niet als je én laatste man bent en/of hands maakt. Van dubbele bestraffing was ook geen sprake want het was niet in het strafschopgebied.

Trouwens zeggen dat de scheidsrechter het gezien heeft, maar besliste dat het niet genoeg was voor een penalty is ook maar gewoon een insinuatie. Dat weet jij of ik gewoon niet. Hij gaat naar de beelden kijken en beslist bijvoorbeeld vrij snel dat het wel een penalty is. Ja, daar komt druk van de VAR bij kijken waarschijnlijk, maar veel discussie leek er niet te zijn.
De scheidsrechter staat op 10 meter van de fase, met zijn volle zicht op de fase en doet meteen teken dat er niets aan is. Dusja hij heeft die fase bekeken en beoordeeld. Een clear error is dit gewoon niet. Genk komt hier gewoon bevoordeeld mee weg. Op elke site staat dat het enorm licht is. Dat je dat niet kan toegeven.

Ik kan dat wel door te zeggen dat Anderlecht donderdag 2 keer zo geluk heeft gehad met die handsballen. Evengoed was dat geen goal of penalty voor Antwerp.

De scheidsrechter staat op 10 meter van de fase, met zijn volle zicht op de fase en doet meteen teken dat er niets aan is. Dusja hij heeft die fase bekeken en beoordeeld. Een clear error is dit gewoon niet. Genk komt hier gewoon bevoordeeld mee weg. Op elke site staat dat het enorm licht is. Dat je dat niet kan toegeven.

Ik kan dat wel door te zeggen dat Anderlecht donderdag 2 keer zo geluk heeft gehad met die handsballen. Evengoed was dat geen goal of penalty voor Antwerp.

Het is VOLGENS JOU geen clear error, dat betekent niet dat het zo is. "Op elke site", ja dat wilt ook echt niets zeggen hé. Alsof die journalisten die fase meer dan 1x bekeken hebben.

Waarom probeer je me af te doen als één of andere biased supporter? Ik denk dat het wel duidelijk is op basis van al mijn voorgaande posts hier dat dat totaal niet zo is. Ik zeg hier altijd heel snel wanneer Genk iets onterechts of zeer ligt meekrijgt bijvoorbeeld. Maar als ik eens één keer vindt dat er iets wel terecht is, krijgt je dit. Tja.

Ik vind het oprecht gewoon wél een duidelijke fout en wél een clear error. De verdediger laat zijn been niet gewoon hangen en Oh zoekt het ook niet op. Nee, de verdediger zit naast de bal en tikt Oh aan. Zijn voet gaat letterlijk aan het einde van zijn beweging nog versneld naar het scheenbeen van Oh toe. Dus ja voor mij is dat een duidelijke penalty. Het is niet omdat jij daar niet mee akkoord bent, dat ik daarom fout of biased ben. Het is niet omdat het contact maar licht is, dat het daarom geen clear error of penalty kan zijn.

En dat een scheidsrechter een fase zogezegd goed gezien en beoordeeld heeft, is toch helemaal niet relevant? Alsof die geen fouten kunnen maken? Die staan vaak goed geplaatst en maken vaak de foute beslissingen hoor. Het kan goed zijn dat hij eerst oordeelt dat Oh eerder tegen het been van de verdediger aanloopt, maar dat is niet zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan