Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al regelmatig bij het einde van de match het stadion buitengewandeld en personen zien staan met een bordje ´ik verzamel tickets´. Wat is de scam?

Ik heb al regelmatig bij het einde van de match het stadion buitengewandeld en personen zien staan met een bordje ´ik verzamel tickets´. Wat is de scam?
Verzamelaars van gebruikte voetbaltickets. Sommige mensen willen van elke wedstrijd dat ze gaan kijken een ticket hebben. En tegenwoordig is dat moeilijk, omdat veel digitaal gebeurd.

Ben zelf zaterdag naar Westerlo - Genk gaan kijken bijvoorbeeld. Dat was via QR code op mijn gsm. Tickets zelf worden meestal nog gedrukt als je ze aan het loket gaat halen. Maar dat zijn er niet veel meer per match.

Verzamelaars van gebruikte voetbaltickets. Sommige mensen willen van elke wedstrijd dat ze gaan kijken een ticket hebben. En tegenwoordig is dat moeilijk, omdat veel digitaal gebeurd.

Ben zelf zaterdag naar Westerlo - Genk gaan kijken bijvoorbeeld. Dat was via QR code op mijn gsm. Tickets zelf worden meestal nog gedrukt als je ze aan het loket gaat halen. Maar dat zijn er niet veel meer per match.
Inderdaad, jammer die e-tickets en consoorten.
Hield dat ook altijd bij van wedstrijd waar ik naartoe ben gegaan. Zo wel een paar dozen van crème en andere zaken vol van vroeger.

En hoe schat jij de kansen in dat ze Kuyt nu toch nog de laan uitsturen?

En Wouter Vrancken als vervanger aantrekken? :unsure:

Kuyt heeft een heel zwaar contract, dus dat gaat hen een hoop geld kosten. En als ze zoveel geld hebben, dan stel ik mij de vraag waarom ze dat niet investeren in een deftige spits. Want daar zit vooral het manco bij ons. Geef ons een deftige spits, en we staan naast Kortrijk / Westerlo / STVV. We doen dan nog altijd mee voor degradatie, maar we zouden alleszins geen negatieve records breken qua puntenaantal.

Ik heb ook een aardige doos vol. Zelfs van de finales van Anderlecht in Europa
Daar zit er sowieso eentje tussen waar ik wel jaloers op ben. Nu ik was toen nog niet geboren dus kon er niet bijzijn.
Wel ooit bij kennis die vroeger voor Anderlecht werkte maar ook West Ham Supporter is bij hem thuis de vaandel (of hoe je dat ook noemt) gezien die toen werd uitgewisseld tussen de clubs.

Daar zit er sowieso eentje tussen waar ik wel jaloers op ben. Nu ik was toen nog niet geboren dus kon er niet bijzijn.
Wel ooit bij kennis die vroeger voor Anderlecht werkte maar ook West Ham Supporter is bij hem thuis de vaandel (of hoe je dat ook noemt) gezien die toen werd uitgewisseld tussen de clubs.
Ik heb deze van mijn vader, ik was er zelf ook niet hoor. Mijn vader ging vroeger ook altijd kijken.

Er zijn ook gewoon verzamelaars (ongeacht of zelf gaan kijken of niet). Mijn nonkel verzamelde vroeger bijvoorbeeld alle Europese tickets tout court en heeft/had (niet zeker of dit nog steeds zo is) een geweldig indrukwekkende collectie, incl. van de oude jaren (ja, ook tickets uit de prille beginjaren van Europees voetbal). Na een tijdje is hij overgestapt op enkel WK/EKs, incl. jeugdtoernooien. Die gaat dus effectief sinds eind jaren 90 denk ik alle WK/EKs in persoon kijken. Is dus geweest o.a. in Japan, Zuid-Afrika, Brazilië, Rusland en Qatar (en kijkt dan zoveel mogelijk matchen, meestal een twintigtal ofzo van de groepsfase). Ook gigantisch indrukwekkende collectie met zelfs heel wat tickets van het WK 1930 in Uruguay. Heeft ook alle CL finales gezien sinds ergens eind jaren 90. Enkel covid gooide roet in het eten in 2020 toen het zonder publiek was.

Bedoeling is/was dan om zoveel mogelijk gebruikte tickets te scoren van een match als je zelf gaat kijken (idealiter 30-40) zodat je ze kan ruilen met andere verzamelaars van over heel de wereld. Vandaar dat je ze geregeld ziet staan met een bordje. Ik heb zelf ooit als 13-jarige met zo een bordje gestaan tijdens Leverkusen-Lyon in 2001 toen ik met hem mee was gegaan en mensen in het Duits gevraagd had om hun ticketje. Soms krijg je wel rare blikken hoor. In 2010 ook eens gaan kijken naar Tauras Taurage tegen Apoel Nicosia (voorronde van een van de competities) - toen ik toevallig daar was - en zelfs daar was ik niet de enige op zoek naar tickets (de persoon in kwestie schreef men nonkel aan dat er nog iemand tickets aan het vragen was; maar dat was ik dus... ;)).

De e-tickets zijn helaas een vergif voor deze verzamelaars. Nu is het vaak op zoek gaan naar een of andere officiële badge met referentie naar de match in kwestie o.i.d. (vaak VIP) om iets te kunnen bijhouden, maar denk eerlijk gezegd dat het verzamelen gewoon een excuus is geworden om (vaak) naar het voetbal te kunnen gaan. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan