Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer zwakke eerste 60 minuten tegen Charleroi. Daarna wel de match in handen genomen. Hrosovsky is toch van goudwaarde met zijn invalbeurt. Ik ben een grote fan van Karetsas maar zet toch maar gewoon Sattlberger, Heynen en Patje. Dikke assist ook van Heynen trouwens bij de tweede goal.

Volgende week de derby in Sint-Truiden. Ik ben nog aan het wachten of ik een ticket vast krijg.
Karetsas nog niet klaar voor een basisplaats vrees ik. Belangrijk seizoen voor hem, staat toch veel druk op.

Die vrije trap was wel al een leuke preview.

Ook een manier natuurlijk.

De duidelijke fout gewoon niet fluiten omdat ge de bijhorende 2e geel nog nie wilt geven 😂
Was een schwalbe.
Nu zuiver op de bal en wel 2e geel.

Typisch Gent match op Anderlecht en bijhorende arbitrage.
Die trekfout van Coosemans niet fluiten op Dean vat alles weer mooi samen.

Was een schwalbe.

Tikt even de bal maar heeft toch ook vol de man mee. Lijkt me correcte 2de gele kaart. Zeker als je het in gewone snelheid zag op het eerste beeld. Dan zei je ook meteen fout. Dat is ook wat de scheidsrechter ziet. Pas in de trage herhaling zie je dat hij de bal licht raakt. In deze fase kan ik daar echt wel inkomen om die gele kaart te geven.

Van Coosemans is zeker waar

Was een schwalbe.

Die trekfout, wat ga je daarvoor geven? Volgens de regels hè, nie volgens wat jij denkt

Raakt ook man, de bal veranderd nie van richting volgens mij dus geen idee of hij die eerst raakt, man raakt hij daarna wel overduidelijk
Had er natuurlijk gewoon al 30 minuten geleden af moeten/kunnen liggen voor die fout op Dreyer

Tikt even de bal maar heeft toch ook vol de man mee. Lijkt me correcte 2de gele kaart. Zeker als je het in gewone snelheid zag op het eerste beeld. Dan zei je ook meteen fout. Dat is ook wat de scheidsrechter ziet. Pas in de trage herhaling zie je dat hij de bal licht raakt. In deze fase kan ik daar echt wel inkomen om die gele kaart te geven.

Van Coosemans is zeker waar
Tuurlijk kan je een 2e geel geven maar aan de overkant was het blijkbaar weer heel moeilijk om in te schatten.
Coosemans is de laatste man, mag toch gewoon rood zijn.
Die trekfout, wat ga je daarvoor geven? Volgens de regels hè, nie volgens wat jij denkt

Raakt ook man, de bal veranderd nie van richting volgens mij dus geen idee of hij die eerst raakt, man raakt hij daarna wel overduidelijk
Had er natuurlijk gewoon al 30 minuten geleden af moeten/kunnen liggen voor die fout op Dreyer
Was een schwalbe van Dreyer trouwens.
(Als we het over de dezelfde fase hebben).

Wat zeggen de regels trouwens die elke week correct toegepast worden?
Een keeper trekt overduidelijk aan het truitje en belet de tegenstander een kans.

Na 10 minuten zag je al dat die nooit het einde ging halen

Een keeper trekt overduidelijk aan het truitje en belet de tegenstander een kans.

Laatste man is geen algemene "regel"

een tegenspeler die zich globaal in de richting van het doel van de tegenpartij
begeeft,
een doelpunt of duidelijke scoringskans ontneme

Dean heeft geen controle over de bal en beweegt zich weg van het doel

Met de volgende criteria moet rekening gehouden worden:
• de afstand tussen de plaats van de overtreding en het doel
• de richting van de spelontwikkeling
• de waarschijnlijkheid dat de bal onder controle blijft of komt
• de positie van de verdedigers en hun aantal

Tuurlijk kan je een 2e geel geven maar aan de overkant was het blijkbaar weer heel moeilijk om in te schatten.

Was een schwalbe van Dreyer trouwens.
(Als we het over de dezelfde fase hebben).

Dreyer was inderdaad een Shwalbe

Na 10 minuten zag je al dat die nooit het einde ging halen
Maar dan mag je nog altijd verwachten dat er correct gefloten wordt niet?
Die 1e gele kaart van Toru is oerdom maar raakt in die andere fase gewoon de bal en dan pas de speler.
Een 2e geel is streng en wordt gegeven onder druk van het publiek.

Aan de overkant wordt een andere betwisbare fase Grandioos genegeerd.

Hein zegt het goed en die volledige analyse is correct.
Arbitrage heeft invloed op de score en is niet correct.

Maar dan mag je nog altijd verwachten dat er correct gefloten wordt niet?
Die 1e gele kaart van Toru is oerdom maar raakt in die andere fase gewoon de bal en dan pas de speler.
Een 2e geel is streng en wordt gegeven onder druk van het publiek.

Aan de overkant wordt een andere betwisbare fase Grandioos genegeerd.

Hein zegt het goed en die volledige analyse is correct.
Arbitrage heeft invloed op de score en is niet correct.
Die 2de gele is toch niet door het publiek? In gewone fase kan je niet zien dat die de bal licht raakt. Ik zei ook meteen fout en geel. Pas in vertraagde herhaling zie je dat hij de bal raakt. Ik vind dit geen fout van de scheidsrechter. Nadeel dat een VAR zulke kaarten niet mag kwijtschelden. Dat zou het zeker eerlijk maken. Maar je moet als scheidsrechter in een fractie van een seconde beslissen in een loopfase. Ik vind dit echt geen fout van hem. Zeker als hij het zicht had op de achterkant van de Anderlecht speler. Dan kon je dat onmogelijk zien dat die de bal eerst raakte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan