Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geweldig toch, die voetballers die de regels (ingrijpen van de VAR) niet kennen of begrijpen

Moet n gewone mens eens op zijn werk proberen
De VAR creëert dit zelf wel door in verschillende wedstrijden dezelfde zaken anders te beoordelen.
Maar de meeste spelers zouden beter geen interview geven na de wedstrijd.

De VAR creëert dit zelf wel door in verschillende wedstrijden dezelfde zaken anders te beoordelen.
Maar de meeste spelers zouden beter geen interview geven na de wedstrijd.
Maar de VAR kan hier nergens anders tussen komen behalve bij die fase met Samoise.

En dat doen ze ergens anders ook niet

Zanka staat blijkbaar ook nog achter Collin en en kan nog tussen komen dus zeker geen rood.

Laatst bewerkt:
Maar de VAR kan hier nergens anders tussen komen behalve bij die fase met Samoise.

En dat doen ze ergens anders ook niet

Zanka staat blijkbaar ook nog achter Collin en en kan nog tussen komen dus zeker geen rood.
Gaat wel over meer dan deze wedstrijd alleen.
Er wordt hier zo goed als elke wedstrijd geklaagd over de arbitrage.
We moeten niet enkel naar de arbitrage kijken vandaag maar die is samen met Gent serieus gebuisd.

De ref heeft hier toch weer een belangrijke rol gespeeld, niet dat Gent anders een kans zou hebben gehad maar het blijft jammer om te zien hoe inconsistent onze arbitrage is.

ps: Samoise is echt een drolletje, hopelijk staat die een wedstrijd of 5 aan de kant.

Ze waren nu eens consequent over de matchen heen en 't is weer niet goed voor sommigen.

Iedereen vond de rode kaart voor Sint-Truiden gisteren terecht en een bijna identieke fase zou een dag later anders beoordeeld moeten worden :crazy::oink:

Ze waren nu eens consequent over de matchen heen en 't is weer niet goed voor sommigen.

Iedereen vond de rode kaart voor Sint-Truiden gisteren terecht en een bijna identieke fase zou een dag later anders beoordeeld moeten worden :crazy::oink:
Inderdaad. Ook die van Cercle trapte zo na op Stroeykens vorige speeldag en kreeg rood. Natrappen ( hoe licht ook) hoeft gewoon niet en moet men altijd bestraffen met een rode kaart.

toch wel héél straf deze opmerking van de scheids na de match gisteren :thinking:

"Dat was zelfs geen overtreding", reageerde Vrancken. "Ik ben na de match met de laptop naar de ref gegaan om hem te vragen of hij het nog steeds een fout vond. Zijn antwoord? 'Als je het eerste contact met de bal even wegdenkt, dan zie je wat ik gezien heb.' Euhm, hoe kan je iets wegdenken? Hij snapte dat 'ik het geen fout vond' en zei dat hij 'het nog eens moest analyseren'. Een absurde beslissing was het."

toch wel héél straf deze opmerking van de scheids na de match gisteren :thinking:
Goh niet echt, in gewone snelheid heeft hij niet gezien dat de bal werd geraakt. En daardoor gaf hij dan fout en kaart. Zo zag ik het op tv ook. Pas bij vertraagde herhaling zag je dat hij eerst licht de bal raakte. In gewone snelheid zag je dat niet. De bal veranderde ook niet van richting door het contact. De scheidsrechter heeft ook geen beelden om dat te bekijken. Zelfs de commentatoren zeiden meteen dat hij zen 2de gele ging krijgen.
Voor zulke dingen zou het beter zijn dat ze een gele kaart ook kunnen kwijtschelden door de VAR.
Ik vind dit niet echt een fout. De enige fout dat hij maakte, was Coosemans niet bestraffen. Want dat was zeker een fout.

Binnen Genk waren er signalen vorig seizoen dat Vrancken zijn houding naast het veld zorgde voor heel wat wrijving bij het scheidsrechterkorps. En dit seizoen zien we dat Gent redelijk wat "pech" heeft qua arbitrage en dat het bij ons ineens een pak beter is. Hoe realistisch dit allemaal is, kan ik niet zeggen. Maar die aangegeven signalen kwamen wel echt rechtstreeks van binnen de club. Kan allemaal toeval zijn. Kan allemaal geen toeval zijn.

Binnen Genk waren er signalen vorig seizoen dat Vrancken zijn houding naast het veld zorgde voor heel wat wrijving bij het scheidsrechterkorps. En dit seizoen zien we dat Gent redelijk wat "pech" heeft qua arbitrage en dat het bij ons ineens een pak beter is. Hoe realistisch dit allemaal is, kan ik niet zeggen. Maar die aangegeven signalen kwamen wel echt rechtstreeks van binnen de club. Kan allemaal toeval zijn. Kan allemaal geen toeval zijn.
Vooral kijken in eigen boezem heeft die het enorm lastig mee. Dat was bij Genk ook steeds zo. Als je met 6-0 verliest heeft dit niet alleen te maken met de scheids

Volgens Wouter de opmerking van de scheids na de match 😊

De ref geeft geen commentaar na de match en kan dit niet ontkennen/bevestigen.

Nu mogen de coaches bij de ref binnen, dan lijkt het me beter om wat binnenskamers gezegd zou zijn, ook binnenskamers te houden.
Of hij komt binnenkort weer wenen dat de refs niet willen praten en coaches negeren.

Men mag trouwens wel eens wat harder zijn voor de coaches in de interviews
Vrancken blijft lullen dat Coosemans rood moet krijgen. Vraag hem argumenten, confronteer hem met beelden en de regels.

Vrancken vindt het rood van Samoise onterecht. Ga daar eens op in.

Volgens Wouter de opmerking van de scheids na de match 😊

De ref geeft geen commentaar na de match en kan dit niet ontkennen/bevestigen.
Ik ga er nu wel vanuit dat Vrancken geen onwaarheden gaat vertellen over wat de scheids gezegd heeft: dat zou wel extreem dom zijn want zoiets vergeet een scheids niet hé. Nu hoopt hij vermoedelijk op het omgekeerde effect dat de scheids misschien toch inziet dat Vrancken misschien ergens een punt heeft en dat er in een volgende match met hem en Gent gecompenseerd gaat worden?

Over de rest kan ik niks zeggen want heb nog niks van beelden gezien.

Dit is een voorzetting van Hein.
Onder hem was het stukken erger.
De afgekeurde goal vorig seizoen van De Sart ook op Anderlecht trouwens.

Dit seizoen valt het nog mee.
De handsbal pass op Charleroi en deze match zijn het enige voorlopig.

Nu we verliezen hier niet door de arbitrage, maar de overdreven score wordt wel deels in de hand gewerkt hierdoor.

Hein en Vrancken lijken in dat opzicht heel erg op elkaar.
En dat is niet positief.

Kijk eens opnieuw.

Spits heeft geen controle over de bal
Spits beweegt weg van het doel
Er staat nog een speler achter Coosemans die kan ingrijpen
Dit staat letterlijk zo in de regels?

Inderdaad. Ook die van Cercle trapte zo na op Stroeykens vorige speeldag en kreeg rood. Natrappen ( hoe licht ook) hoeft gewoon niet en moet men altijd bestraffen met een rode kaart.
Domme spelers moeten gewoon bestraft worden.
Elke vorm van natrappen is gewoon rood.
Nu nog consequent toepassen want wordt ook wel eens over het hoofd gezien.
Nog steeds een groot probleem dat laatste.
En dat wekt onvrede en frustratie op.

Dit staat letterlijk zo in de regels?
Heb ik toch gisteren al op je gereageerd. Post #1752

een tegenspeler die zich globaal in de richting van het doel van de tegenpartij
begeeft, een doelpunt of duidelijke scoringskans ontneme

Dean heeft geen controle over de bal en beweegt zich weg van het doel

Met de volgende criteria moet rekening gehouden worden:
• de afstand tussen de plaats van de overtreding en het doel
• de richting van de spelontwikkeling
• de waarschijnlijkheid dat de bal onder controle blijft of komt
• de positie van de verdedigers en hun aantal

Status