Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me dan soms wel af wat jullie plan zou zijn, maar concreet dan en niet gewoon een "capabele voorzitter/sportief directeur aanstellen".
Scouting is al een eerste punt. Werd genegeerd door Fedberg, die vervolgens wat in zijn veel te beperkt netwerk spelers ging zoeken, zonder ook echt een idee achter die transfers. En daar komen we bij het tweede punt, een sportief directeur met een plan, die gericht een trainer aantrekt met een plan.
Ook Neerpede wordt al een tijdje niet meer deftig gebruikt. Degreef zowat de enige speler die echt debuteerde onder Fredberg, tot gisteren Lapage, en onder Riemer mochten er nauwelijks jonge spelers meetrainen. En dan heb ik het nog niet over het grote hervormingsplan van Neerpede waar ook niet echt over nagedacht is, en daar iemand als Verbeke een veel te belangrijke rol in krijgt.
Er is duidelijk een gigantisch gebrek aan voetbalkennis bij de mensen die de beslissingen nemen. Renard kan ik daar moeilijker in inschatten. Maar dat lijkt mij ook niet de meest doordachte beslissing. En als ik dan hoor dat Vandenhaute ervan overtuigd is om meer met makelaars te gaan werken, en je dan iemand aantrekt die concreet in een Propere Handen dossier wordt genoemd, gaan er toch weer een paar serieuze red flags omhoog.

Men doet maar wat, op alle vlak. En ziet zichzelf nog steeds als de grote hervormer.

Dus dan is een Wouter Buiten meer dan op zijn plaats, en lijken veel supporters niet te beseffen welk wanbeheer we nu al zo lang moeten slikken, en het weldegelijk veel beter kan.

Het gaat wel niet over de huidige competitie maar wel over de Pro League uit het verleden..

De eerste Pro League HoF gegadigden zijn geweten.

Thomas Buffel? :unsure:

Ik snap de reactie, maar die man heeft wel echt een enorme carrière gehad zowel in België als erbuiten. Bij ons absoluut recordhouder van aantal gespeelde matchen met een titel en twee bekers op zijn palmares en is nog steeds een graag geziene bezoeker in Glasgow en Rotterdam. Maar ik snap de reactie op zich. Ik zou hem nu ook niet direct verwacht hebben gezien de namen.

Maar als zogezegd "fusiegedrocht" van 36 jaar oud ben ik wel "trots" dat er twee Genkies instaan. Al had ik AL TIJD (net zoals quasi elke Genkie) Strupar boven Sonck verkozen. De man die Genk gemaakt heeft, samen met Weber de posterboy voor naturalisatie en een all-round mr. sympathico. Sonck daarentegen zijn de meesten bij ons geen fan meer van. Maar ik veronderstel dat zijn passages bij meerdere Belgische clubs en zijn visibiliteit in de media gekoppeld aan de joviale carnavalist zijn wel veel stemmen binnengehaald zal hebben.

Dat is het gevolg van zo'n fanvoting natuurlijk, i.p.v. eerder een panel dat de laureaten kiezen. Kompany is eerder een legend voor het Belgische voetbal, maar in de JPL geschiedenis, naar mijn insziens totaal niet. Dan verdient Rensenbrink imo het veel meer om in die Hall of Fame te staan.

Zegt al genoeg over zo'n verkiezing dat iemand die drie volledige seizoenen (of mss zelfs net niet) heeft afgewerkt het schopt tot de Hall of Fame :laugh:

Denk een groot stuk van de stemmers waren nog niet geboren in 2000, en zo een elftal over generaties heen zetten is bijzonder moeilijk.
Neem nu Kompany die heeft echt niet lang in jpl gespeeld los van het feit dat hij de beste verdediger is die we ooit gehad hebben.

Ach zo'n fanvote is toch altijd zever?
Duizenden supporters van ploeg X gaan al sowieso niet stemmen op spelers van ploeg Y maar wel vinden dat hun speler erin hoort, hoe terecht beide spelers hun verkiezing ook mag wezen.

For the record, ik vind Buffel er meer in passen dan Kompany. Als Vince erin hoort stuur je maar beter zo'n gouden vest op naar oa Yaya Touré ook. Die zijn passage in de JPL stelde geen hol voor maar hij is wel beter dan (meer dan) de helft van diegene die wel verkozen zijn. En zo zijn er hoogstwaarschijnlijk nog een aantal.

Beerschot krijgt voor de vuurpijlen op het veld in de Bosuil een extra straf van 3 thuismatchen waarbij een gans vak gesloten dient te worden. Meer dan 1000 mensen worden dus gestraft voor iets wat door enkele honderden in een uitwedstrijd werd uitgevoerd. Wat een belachelijke straf weer. Weer worden we geviseerd, ik begrijp dat niet.
Antwerp kreeg een alternatieve taakstraf toen nog geen 3 maanden geleden haar supporters bengaals vuur op het terrein naar spelers van Club Brugge gooiden, niets meer. Wij krijgen 60.000 euro boete, 3 uitwedstrijden zonder fans en 3 thuiswedstrijden zonder fans in een gans vak.
Geef verdomme iedereen nu eens dezelfde straf voor soortgelijke feiten, wat is dat nu voor onzin.

Misschien is het voor Beerschot een optelsom van eerdere veroordelingen die voorwaardelijk omgezet zijn nu? (echt geen idee, ik vraag het me af)

Beerschot krijgt voor de vuurpijlen op het veld in de Bosuil een extra straf van 3 thuismatchen waarbij een gans vak gesloten dient te worden. Meer dan 1000 mensen worden dus gestraft voor iets wat door enkele honderden in een uitwedstrijd werd uitgevoerd. Wat een belachelijke straf weer. Weer worden we geviseerd, ik begrijp dat niet.
Antwerp kreeg een alternatieve taakstraf toen nog geen 3 maanden geleden haar supporters bengaals vuur op het terrein naar spelers van Club Brugge gooiden, niets meer. Wij krijgen 60.000 euro boete, 3 uitwedstrijden zonder fans en 3 thuiswedstrijden zonder fans in een gans vak.
Geef verdomme iedereen nu eens dezelfde straf voor soortgelijke feiten, wat is dat nu voor onzin.
Vanaf wanneer gaat de straf in ? Dit weekend tegen Club ?

Het was overleven na die 1-2 maar wel knap van De Roeck, zes spelers uit eigen jeugd gespeeld vandaag met Zeno, Corbanie, Verstraeten, Vandeplas, Smits en Renders. Knappe prestatie ook van Lammens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan