Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn Janssen, Ondrejka en Chery (2x) dan hun doelpunten kwijt? En hoe zit dat nu weer met het doelpuntsaldo? Krijgen wij dan +5 met ons saldo? Ik dacht dat daar iets met was maar weet niet meer wat.

True, maar dienen enen heeft wel in de bak gezeten veur de ploeg hé, dus die zal wel zijn werk kunnen laten voor af te komen

Excuus, ik ging ervan uit dat het al op meer bronnen stond, en gemakkelijk te vinden.

Ik checkte Beerschot en Sporza, en vond niks. Kzal betrouwbaardere bronnen moeten vinden ;)

Zijn Janssen, Ondrejka en Chery (2x) dan hun doelpunten kwijt? En hoe zit dat nu weer met het doelpuntsaldo? Krijgen wij dan +5 met ons saldo? Ik dacht dat daar iets met was maar weet niet meer wat.
Volgens mij is forfait al een paar jaar 3-0 ipv 5-0, maar geen idee hoe dat zit als het al 4-0 was.

Doelpunten kwijt, gele kaarten blijven. Over dat doelpuntensaldo geen idee eigenlijk. Kan op het laatste natuurlijk wel parte spelen als je ze niet krijgt en je speelt tot op de laatste speeldag voor POI met een paar ploegen.

Blijft toch onwezenlijk dat al dat pyro materiaal daar binnenraakt feitelijk. Tis nu niet dat er niet genoeg signalen waren dat dit fout ging aflopen.

Ondertussen bevestigd in GVA.
Beerschot geeft forfait.

Ik vind dat eigenlijk wel een zwakke ingesteldheid, het is toch een match achter gesloten deuren dus wat kan er nu aan veiligheidsproblemen ontstaan?
Totaal niet te begrijpen dat ze dit zelf kunnen beslissen. Eens zo spijtig voor onze doelpuntenmakers.
Je kan u wekelijks blijven belachelijk maken natuurlijk en dat doen ze nu opnieuw en opnieuw deze wedstrijd. Als laatste kemel het niet willen spelen van een kwartier zoals omschreven in de reglementen.

Los ervan vond ik het een te felle reactie van de arbitrage, gooi die pijlen weg en probeer gewoon die wedstrijd uit te spelen.

Zou volgens de bookmakers de kans dat Beerschot geen énkele match wint dit seizoen groter zijn dan dat ze er toch op de één of andere manier er in slagen om toch eens de 3 punten te pakken? :hurrr:

Is toch wel de grootste fail promovendus al van zolang ik de Jupkesleague volg. Die ploeg draait vierkant. Het is toch echt duidelijk dat de beschaving eindigt bij eerste klasse en dat tweede klasse niets meer dan een hoop FC De Kampioenen zijn.

Wie moet de bezoekers eigenlijk controleren op zo'n zaken? Zijn dat de eigen stewards?

Ja en neen.

Ja, het zijn de eigen stewards die meegaan.
Neen, stewards hebben volgens de voetbalwet niet de bevoegdheid om doorgedreven te fouilleren en te controleren. Ze mogen enkel oppervlakkig fouilleren. Met andere woorden, een beetje verstoppen op de intieme plaatsen en je geraakt er eigenlijk altijd mee binnen.

Pro League heeft Binnenlandse Zaken gevraagd om rechten van de stewards uit te breiden naar doorgedreven fouilleren maar dat is niet geaccepteerd geweest. Clubs kunnen wel bewakingsagenten inzetten, die beter mogen fouilleren. Maar die kosten ook flink meer. Dus daarom dat die er nergens zijn.

Ook wat betreft die bivakmutsen, de politie is niet van zins dit zelf af te dwingen en vindt dat de clubs daarin verantwoordelijk zijn: ‘Voor wat binnen het stadion en bij de ingang gebeurt, moeten de clubs hun verantwoordelijkheid nemen. Als politie grijpen we alleen in als er gevaar dreigt’, zegt hij [Dirk Van Nuffel, korpschef in Brugge]. Ook Binnenlandse Zaken denkt er zo over.

Long story short, noch de clubs noch de politie is geinteresseerd om (veel) geld te investeren om dit op te lossen waardoor deze etterbuil maar blijft zweren.

Totaal niet te begrijpen dat ze dit zelf kunnen beslissen. Eens zo spijtig voor onze doelpuntenmakers.
Je kan u wekelijks blijven belachelijk maken natuurlijk en dat doen ze nu opnieuw en opnieuw deze wedstrijd. Als laatste kemel het niet willen spelen van een kwartier zoals omschreven in de reglementen.

Het zal wel niet dé reden zijn (want zo lief zijn voetbalclubs niet voor elkaar), maar eigenlijk vind ik het de meest correcte beslissing om gewoon de handdoek in de ring te gooien. Door het toedoen van je eigen supporters is de wedstrijd verkloot, en dan zou je de tegenstander nog eens speciaal op een andere moment moeten laten opdraven om dat kwartier (ocharme een kwartier) te voltooien (terwijl de tegenstander al zeker is van de overwinning).

Voor mij zou het gewoon instant de regel moeten zijn om te verliezen met forfait-cijfers als je supporters de wedstrijd verkloten en definitief laten stilleggen. En pas de regels aan zodat de winnaar zijn doelpuntenmakers mag behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan