Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de 3de herhaling zie je het gewoon niet imo.

In de 2de lijkt het idd dat Zanka hem raakt.

In de 1ste is het voor mij gewoon duidelijk de aanvaller die hem raakt.

Dus geef ik gerust toe dat mijn reactie mss wat te gedecideerd en fel was, bij deze mijn excuses aan de schelen onder ons.

In elk geval, teveel twijfel voor de VAR om die rode kaart terug te draaien.

Het lijkt soms alsof Genk een trauma meedraagt de laatste jaren. Zo afwezig in moneytime. Hoe vaak ze al zichzelf in hun voet zijn beginnen schieten…

Lijkt me gewoon Zanka te zijn die de bal raakt. Een var zou in ultra slow-mo denk ik wel uitsluitsel moeten kunnen geven, maar we weten even goed dat de gehele arbitrage in België nog steeds incompetent is, dus niet hopen.

Dit is wat ik algemeen ook meteen dacht :

En volgens oud-scheidsrechter Serge Gumienny was die onvrede ook terecht. "Zelfs als Zanka niet eerst op de bal was, dan was dit nog altijd geen rood. Ten eerste omdat er geen sprake was van ‘serious foul play’. De tackle van Zanka was niet gevaarlijk of agressief, maar gecontroleerd. Daarnaast was het geen open doelkans. Ferrari had de bal helemaal niet onder controle. Het zou pas helemaal lachwekkend zijn als Zanka rood kreeg omdat hij de laatste man was",

Fun fact: als Zanka geel had gekregen voor die fase had hij even goed geschorst geweest tegen Genk! Als het bondsparket de uitsluiting nu voldoende acht zal hij er wel bij zijn.

Dit is wat ik algemeen ook meteen dacht :

En volgens oud-scheidsrechter Serge Gumienny was die onvrede ook terecht. "Zelfs als Zanka niet eerst op de bal was, dan was dit nog altijd geen rood. Ten eerste omdat er geen sprake was van ‘serious foul play’. De tackle van Zanka was niet gevaarlijk of agressief, maar gecontroleerd. Daarnaast was het geen open doelkans. Ferrari had de bal helemaal niet onder controle. Het zou pas helemaal lachwekkend zijn als Zanka rood kreeg omdat hij de laatste man was",
Maar hij zegt wel dat Ferrari de bal had. :woohoo: :tongue:

Ik heb die fase nu echt al 20 keer herbekeken (omdat er blijkbaar toch zoveel overtuigd zijn dat Zanka de bal had) en blijf er echt bij dat het enkel en alleen duidelijk is vanuit het eerste standpunt van de herhaling. Ik denk echt dat het vanuit dat ene standpunt op de zijkant gezichtsbedrog is omdat net op het moment dat de bal wordt geraakt Zanka zijn voet neerzet, en dus die beweging net samenvalt met de bal die weg wordt gespeeld. Maar vanuit onderstaande herhaling zie je imo toch echt dat Ferrari die bal wegtikt. Maar ik ben wel akkoord dat rood eigenlijk overdreven is en de VAR dat had moeten terugdraaien.

Schermafbeelding 2024-12-16 120349.png

Maar hij zegt wel dat Ferrari de bal had. :woohoo: :tongue:

Ik heb die fase nu echt al 20 keer herbekeken (omdat er blijkbaar toch zoveel overtuigd zijn dat Zanka de bal had) en blijf er echt bij dat het enkel en alleen duidelijk is vanuit het eerste standpunt van de herhaling. Ik denk echt dat het vanuit dat ene standpunt op de zijkant gezichtsbedrog is omdat net op het moment dat de bal wordt geraakt Zanka zijn voet neerzet, en dus die beweging net samenvalt met de bal die weg wordt gespeeld. Maar vanuit onderstaande herhaling zie je imo toch echt dat Ferrari die bal wegtikt. Maar ik ben wel akkoord dat rood eigenlijk overdreven is en de VAR dat had moeten terugdraaien.

Bekijk bijlage 36521
Het is dat wat gumienni bedoelt. Wie eerst op de bal is maakt eigenlijk weinig uit. Deze fase mag nooit een rode kaart opleveren. Hier heeft de VAR voor de zoveelste keer weer gefaald

Ben nog altijd niet goed van wat ik gisteren gezien heb. Wat was dat, man. Ze hadden evengoed 11 kegeltjes op het veld kunnen zetten. Was het gisteren 5-0 geweest, hadt ge niks kunnen zeggen Genk zijnde... Tegen STVV voetbalden we tenminste een kwartier, tegen Union zelfs een half uur, tegen Charleroi en Standard een minuut of 45. Maar gisteren? 0 minuten. Ge haalt met alle chance van de wereld de rust met 0-0. Ge voelt dat Brugge wat vermoeider wordt in de 2de helft, krijgt dan out of the blue een (weliswaar terechte) penalty en verkloot die harder dan ge iets kunt verkloten (nu al 3 dramatische penalty's van Tolu op 4) en daarna zegt ge "fuck it, we zullen nog wat blunderen". Hadt ge verdomme TWINTIG MINUTEN gevoetbald, wint ge die match waarschijnlijk zelfs. Compleet onverdiend zou dat geweest zijn, maar whatever. TWINTIG MINUTEN.

Ja, eih... Zo gaan we echt niet gaan beginnen, hè.

Rechtstreeks duel met de achtervolger. Dat is een clutch situatie. Genk laat de bal alweer vallen.

Zoals ge boven ziet: Kben enorm teleurgesteld. Maar wel even serieus zijn. In de duels met de top 6 hebben we toch wel heel wat punten gepakt tot nu toe. Of ik dat binnen twee weken nog kan zeggen, is een andere zaak.

Kan zijn dat ge "in retrospect" gelijk krijgt uiteraard. Maar nu vind ik het nog wat snel om te spreken over "alweer de bal laten vallen" of "een trauma". We hebben gewoon een ploeg met op belangrijke posities spelers die er pas doorkomen en/of nog jong zijn en nu onder hun topniveau spelen (net zoals die paar anciens gisteren) en dan kunnen jammer genoeg zulke non-matchen als gisteren gebeuren. Door ons seizoensbegin zijn we gewoon wat over het paard getild. We hebben VEEL talent in huis, maar uiteindelijk geen echt brede kern en nog te weinig ervaring op enkele cruciale posities. Uiteraard hoop ik dat we de draad terug oppikken en op het einde van het seizoen kampioen worden. Maar in mijn hoofd wil ik vooral "gewoon Europees voetbal" om dan volgend seizoen nog een stap te zetten.

Zoals ge boven ziet: Kben enorm teleurgesteld. Maar wel even serieus zijn. In de duels met de top 6 hebben we toch wel heel wat punten gepakt tot nu toe. Of ik dat binnen twee weken nog kan zeggen, is een andere zaak.

Kan zijn dat ge "in retrospect" gelijk krijgt uiteraard. Maar nu vind ik het nog wat snel om te spreken over "alweer de bal laten vallen" of "een trauma". We hebben gewoon een ploeg met op belangrijke posities spelers die er pas doorkomen en/of nog jong zijn en nu onder hun topniveau spelen (net zoals die paar anciens gisteren) en dan kunnen jammer genoeg zulke non-matchen als gisteren gebeuren. Door ons seizoensbegin zijn we gewoon wat over het paard getild. We hebben VEEL talent in huis, maar uiteindelijk geen echt brede kern en nog te weinig ervaring op enkele cruciale posities. Uiteraard hoop ik dat we de draad terug oppikken en op het einde van het seizoen kampioen worden. Maar in mijn hoofd wil ik vooral "gewoon Europees voetbal" om dan volgend seizoen nog een stap te zetten.
Genk piekt nogal vroeg. Jullie zijn nu al wel een paar jaar vaak erbarmelijk omgegaan met voorsprongen. Zowel in de competitie als in matchen. Dat lijkt wel een beetje mentaal op den duur ja.

Genk piekt nogal vroeg. Jullie zijn nu al wel een paar jaar vaak erbarmelijk omgegaan met voorsprongen. Zowel in de competitie als in matchen. Dat lijkt wel een beetje mentaal op den duur ja.

Dat is niet enkel Genk, maar een Union heeft dat ook meermaals gedaan. En andere teams zwakker ook doorheen het seizoen af. En zelfs niet enkel in België. Zelfs in de CL speelt ge als kleine ploeg liever tegen Real in de eerste match thuis dan in de 5de. Dat komt ploegen voor wiens kern gewoon beperkter en minder ervaren is dan mensen denken. Ook de reden dat Brugge vorig seizoen de titel haalt: Die hebben de métier en de rust in de kern om zich te kunnen richten op later pieken. Het fenomeen van ploegen die op het begin van het seizoen een revelatie zijn om naar het midden van het seizoen zich terug naar de juiste waardeverhoudingen aan te passen, is niets nieuws.

Bovendien kan een club geen mentaal probleem hebben, enkel spelers. En ik wil de match zelf nu niet gaan opzoeken, maar met Van Crombrugge, El Ouahdi, Kayembe, Smets, Sadick, Sattlberger, Steuckers en Sternberg was de overgrote meerderheid van de starters niet in de basis bij ons rampzalig seizoenseinde twee jaar geleden. Ook de staf is voor het grootste deel veranderd. En vorig jaar was gewoon sowieso een rotseizoen.
Het enige dat je de club kan "verwijten" is dat we een soms nogal naïeve filosofie hebben, die ons heel wat goals (en dus regelmatig punten) kost. En wanneer we dan eens realistischer willen spelen (wat Fink gisteren blijkbaar wilde), kunnen we dat gewoonweg niet. Dat lijkt een duidelijke filosofie van de club te zijn. Iets dat De Condé ook al benadrukt heeft. Het wordt alleen dringend tijd dat ze dat realisme er dan toch eens beginnen inpompen.

Begrijp me niet verkeerd: Ik ga ons zeker niet minder maken dan we zijn. Ik geloof in onze kern en geniet van een heel aantal spelers. Maar het is gewoon allemaal duidelijk wat te snel gegaan voor ons dit seizoen. Hopelijk halen we de komende twee weken nog wat puntjes en kunnen we ons tijdens de winter herbronnen en een klein beetje versterken. Wie weet wat er dan nog kan.

Wat een kelderkrakers dit weekend zeg!
(16) Beerschot - Kortrijk (14)
(15) Cercle Brugge - OHL (11)
(12) Charleroi - STVV (13)

Gans de rangschikking onderin kan zomaar door mekaar geschud worden! Met uitzondering dan van plaats 16, die staat ongeacht de resultaten reeds vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan