Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat het dit jaar ook een enorm grote kloof was. Meestal eindigen ploegen op 6 punten ofzo van elkaar. Ploegen die 20 punten achter eindigden hebben in die 15 jaar nooit mee gedaan voor de titel denk ik. Het is deels waar dat dit er mee voor zorgt dat Brugge nog kampioen kan worden maar evengoed is het probleem bij de eerste 2 te zoeken die weinig punten pakken. Uiteindelijk hadden ze bijna 10 punten voorsprong. Als je dat nog weggeeft moet je het ook bij jezelf gaan zoeken
Gewoon 20 ploegen , geen PO's , na 40 matchen wie 1st staat is Kampioen .
Simpel .

Wat er ook nog gebeurt de volgende wedstrijden.. Iedereen heeft Club zien spelen dit seizoen onder Deila: om ziek van te worden.
Nu hebben ze om zijn minst nog volop meegedaan voor de titel en halve finale Conference League gespeeld. Zoveel respect voor Hayen.

ga ik nu serieus voor Anderlecht moeten supporteren
Die rivaliteit tussen Antwerp en Club is toch belachelijk artificieel. Omdat de twee voorzitters elkaars bloed kunnen drinken is er een soort 'haat' ontstaan zonder dat er daar historisch veel reden toe is. De harde kern van Antwerp zou godverdomme met Noa Lang en Homma tattoos op hun bierpens moeten rondlopen na wat ze voor jullie hebben in de titelstrijd...

Die rivaliteit tussen Antwerp en Club is toch belachelijk artificieel. Omdat de twee voorzitters elkaars bloed kunnen drinken is er een soort 'haat' ontstaan zonder dat er daar historisch veel reden toe is. De harde kern van Antwerp zou godverdomme met Noa Lang en Homma tattoos op hun bierpens moeten rondlopen na wat ze voor jullie hebben in de titelstrijd...
Die rivaliteit dateert van ver voor de vete tussen Gheysens en Verhaeghe, dat heeft er eigenlijk niks mee te maken. Voor mij is het ook een beetje persoonlijk, ik zat met vnl. Club Brugge fans op school die altijd lachten met ons geknoei in tweede klasse :tongue:

Verder is er niks mis met wat gezonde rivaliteit, maakt de matchen er alleen maar leuker op.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in wie er dit Club nog van de titel gaat houden. Naast goed voetbal zitten nu ook de kleine dingetjes mee die eerder dit seizoen allemaal tegen zaten en dat geluk heb je nodig om kampioen te worden. Wel uitstekende timing natuurlijk dat het net in de PO begin te draaien...

Die rivaliteit dateert van ver voor de vete tussen Gheysens en Verhaeghe, dat heeft er eigenlijk niks mee te maken.

Verder is er niks mis met wat gezonde rivaliteit, maakt de matchen er alleen maar leuker op.
En wat is er dan gebeurd? Ik ben curieus.
Zelfde discussie al een paar keer gehad met andere die-hard Antwerp supporters, veel konden ze toch niet naar boven brengen van straffe verhalen.
Niks tegen rivaliteit, zo zou het moeten zijn. Maar nu maken de harde kernen ervan dat het aartsvijanden zijn. Beetje dezelfde situatie met Genk en Club.

De extra Europese matchen, en vooral de ploeg die allicht nog boven ons staat binnen anderhalf uur? Ik noem er maar twee...
Dat preventief excuus over die Europese matchen mag eens gaan ophouden. Het zijn verdorie profs, die moeten toch 2 matchen op een week aankunnen. En daarbij de kern is breed genoeg en bijna geen blessures.

Daarnaast zie ik Anderlecht met hun blessurelast en hun zwak spel op verplaatsing die eerste plaats nooit vast houden. Gezien van waar ze komen zou plaats 2 al een gigantisch succes zijn dit seizoen.

Dat preventief excuus over die Europese matchen mag eens gaan ophouden. Het zijn verdorie profs, die moeten toch 2 matchen op een week aankunnen. En daarbij de kern is breed genoeg en bijna geen blessures.

Daarnaast zie ik Anderlecht met hun blessurelast en hun zwak spel op verplaatsing die eerste plaats nooit vast houden. Gezien van waar ze komen zou plaats 2 al een gigantisch succes zijn dit seizoen.
Hoezo is dat een excuus? Het is toch logisch dat een ploeg die maar 1 wedstrijd per week normaliter fitter voor de dag zal komen dan een ploeg die twee wedstrijden per week speelt? Heeft verder ook weinig te maken met de wedstrijden niet aan te kunnen.

En het gaat ook niet enkel om de fitheid, maar Brugge gaat ook minder tijd hebben aan voorbereiding met die extra matchen.

En wat is er dan gebeurd? Ik ben curieus.
Zelfde discussie al een paar keer gehad met andere die-hard Antwerp supporters, veel konden ze toch niet naar boven brengen van straffe verhalen.
Niks tegen rivaliteit, zo zou het moeten zijn. Maar nu maken de harde kernen ervan dat het aartsvijanden zijn. Beetje dezelfde situatie met Genk en Club.

Nu goed, daar was ik zelf niet bij maar de rivaliteit met Beerschot heeft zo ook zijn wortels in de geschiedenis. En nadien groeit dat door incidenten en concurrentie door de jaren heen. Als klein manneke herinner ik me nog goed dat de thuismatchen tegen Club (voor de degradatie in 2004) altijd op het scherpst van de snee waren. Geeft toch een extra dimensie aan die matchen.

Dus Denkey werkt af op Coosemans, die de bal kan blokken, zuiver balbezit voor Cercle want nooit geen fout van Denkey, Coosemans gaat liggen ... keeperbal voor Anderlecht ok dan :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14