Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat stukje komedie mag ook eens consequent bestraft worden, desnoods met een geel en een schorsing.
Dan zullen er bij elke speeldag wel een paar schorsingen zien. Hoe vaak zien we een volwassene roepen, rollen, kermen van de pijn om 3 a 5 min terug rond te lopen alsof er niets gebeurt is.
Dat een kind dit doet, ok..maar een volwassene? Maar hoe trek je de lijn? K zou eigenlijk geen schorsing geven , maar 10 a 15min langs de zijkant

Ik vind dat overdreven vallen ook irritant. Alleen is deze sport geëvolueerd dat ge moet vallen om een fout/kaart/penalty te krijgen, die ook zonder vallen terecht zou zijn. Zonder dat theater zou Wijndal die terechte kaart niet krijgen, wat ook weer belachelijk is. Dus de kaart is terecht, alleen jammer dat Hazard daar zoveel theater nodig had.

Check gewoon Van Bommel zen interview na de match , maakt een kopstoot beweging dus rood .
Oh nee Hzard gaat theatraal neer , so what , als em blijft staan ist geel ?

Dan zullen er bij elke speeldag wel een paar schorsingen zien. Hoe vaak zien we een volwassene roepen, rollen, kermen van de pijn om 3 a 5 min terug rond te lopen alsof er niets gebeurt is.
Dat een kind dit doet, ok..maar een volwassene? Maar hoe trek je de lijn? K zou eigenlijk geen schorsing geven , maar 10 a 15min langs de zijkant
En dan?
Hetzelfde met het constante geklaag tegen de arbiter.
Trek gewoon geel.
Hazard moet gewoon 2 keer geel krijgen en Wijndal rood.
Dom gedrag moet ook gewoon bestraft worden.
De “blauwe” kaart zou zo een situatie dus wel kunnen oplossen.

Nu wordt theater en uitdagen beloond, dit moet echt anders.

En dan?
Hetzelfde met het constante geklaag tegen de arbiter.
Trek gewoon geel.
Hazard moet gewoon 2 keer geel krijgen en Wijndal rood.
Dom gedrag moet ook gewoon bestraft worden.
De “blauwe” kaart zou zo een situatie dus wel kunnen oplossen.

Nu wordt theater en uitdagen beloond, dit moet echt anders.
Als er contact is kunt ge Hazard toch geen geel geven voor swalbe?

Die gele kaart komt er "om de ref te misleiden", maar de beweging is er (en misschien ook zelfs licht contact) dan kan je toch niet spreken over de ref misleiden

"tracht de scheidsrechter te misleiden door het voorwenden van een kwetsuur
of door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)"

Hij doet niet alsof hij slachtoffer is hè, hij is slachtoffer

Ik vind het licht gegeven maar vooral dom van Wijndal. Bonsu Baah kreeg voor een gelijkaardige actie ook al eens rood als ik het me correct herinner.

Spijtig want tot dat moment hadden we wel controle over de match, zonder echt gevaarlijk te zijn weliswaar.

Ik vind het licht gegeven maar vooral dom van Wijndal. Bonsu Baah kreeg voor een gelijkaardige actie ook al eens rood als ik het me correct herinner.

Spijtig want tot dat moment hadden we wel controle over de match, zonder echt gevaarlijk te zijn weliswaar.
Mijn gevoel was dat het een 0-0 match was voor die rode kaart, met Antwerp wel als lichtjes beter.

Ik vrees dat slim zijn niet Wijndal zijn grootste kwaliteit is.

Als er contact is kunt ge Hazard toch geen geel geven voor swalbe?

Die gele kaart komt er "om de ref te misleiden", maar de beweging is er (en misschien ook zelfs licht contact) dan kan je toch niet spreken over de ref misleiden

"tracht de scheidsrechter te misleiden door het voorwenden van een kwetsuur
of door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)"

Hij doet niet alsof hij slachtoffer is hè, hij is slachtoffer
Volgens mij is er toch geen contact?
Er is een beweging en Hazard gaat in vertraging seconden later neer.

Het is rood, want het is oerdom maar dat theatraal neergaan mag ook wel een kaart zijn.
En de fout ervoor ook trouwens.

Niet alleen het laten vallen is onnozel, het ergste is eigenlijk daarna daar op de rond liggen met u handjes in u gezicht. Goed , je ziet het constant in het voetbal. En het vallen op zich is nog te snappen, omdat refs anders niets doen, terwijl we nu een VAR hebben die zo situaties perfect zou moeten kunnen beoordelen achteraf, en dan een Wijndal bv ook rood zou moeten kunnen geven na de feiten, ook als Hzard gewoon blijft rechtstaan.

Vind die rode kaarten na een kopstoot/beweging wel iets dat nog redelijk consequent wordt toegepast. Net als het truitje uittrekken bij het vieren, dan staan ze daar bijna altijd met hun kaartje te zwaaien. Zouden ze beter ook eens gaan doen met het wegtikken van de bal nadat er al is gefloten, of spelers die belachelijk veel tijd gaan winnen. Of spelers die zich duidelijk laten vallen. Zoals Hazard gisteren.

Volgens mij is er toch geen contact?
Er is een beweging en Hazard gaat in vertraging seconden later neer.

Het is rood, want het is oerdom maar dat theatraal neergaan mag ook wel een kaart zijn.
En de fout ervoor ook trouwens.

Lijkt (licht) contact.
Dat neergaan kan je geen kaart voor geven hè, het is niet omdat jij dat wilt dat dat kan. Het is wat overdreven, maar geen simulatie.

Trouwens 1e helft swalbe van Ekkelenkamp, die nog misbaar maakt ook, krijgt ook geen geel dus ook consequent.
Niet alleen het laten vallen is onnozel, het ergste is eigenlijk daarna daar op de rond liggen met u handjes in u gezicht. Goed , je ziet het constant in het voetbal. En het vallen op zich is nog te snappen, omdat refs anders niets doen, terwijl we nu een VAR hebben die zo situaties perfect zou moeten kunnen beoordelen achteraf, en dan een Wijndal bv ook rood zou moeten kunnen geven na de feiten, ook als Hzard gewoon blijft rechtstaan.

Vind die rode kaarten na een kopstoot/beweging wel iets dat nog redelijk consequent wordt toegepast. Net als het truitje uittrekken bij het vieren, dan staan ze daar bijna altijd met hun kaartje te zwaaien. Zouden ze beter ook eens gaan doen met het wegtikken van de bal nadat er al is gefloten, of spelers die belachelijk veel tijd gaan winnen. Of spelers die zich duidelijk laten vallen. Zoals Hazard gisteren.
Je weet ook dat ze dat niet doen hè.
Als hazard blijft staan is het ieder geel (wat ook weer niet correct is want dan kan je Hazard 2x geel geven)

Met een VAR kunnen ze dat eruit halen, maar dat doen ze niet.
Ze gaan ook geen penalty geven als je nog doorspeelt en de kans mist, of de kans is alleszins veel kleiner dan als je je laat vallen

Doe er een schepje bovenop en je geeft de VAR langer de rust om te kijken.

Die ene ref in de Europese match van Brugge deed het consequent, meteen geel na 20minuten voor tijdrekken.. alleen was het éénmalig, daarna ook niemeer gedaan. Jammer

Benieuwd of er een schorsing volgt.
Die marginaal met zijn belachelijk roodwit mutsje die dat stoeltje gooit :lol:
Mijn nog geen 2 jaar oud zoontje gooit ook op die manier iets weg: "een, twee, drie *gooi*, neh"

Benieuwd of er een schorsing volgt.
Zo moeilijk kan het op verplaatsing toch niet zijn om ze te identificeren? Van mij mogen ze gerust ook de club die zo'n mannen mee pakt een tijdje schorsen. Hun vriendjes moeten mee in de figuurlijke klappen delen, iedereen die er met meeheult moet er ook last van hebben anders geraakt dat nooit uitgeroeid.

Die marginaal met zijn belachelijk roodwit mutsje die dat stoeltje gooit :laugh:
Mijn nog geen 2 jaar oud zoontje gooit ook op die manier iets weg: "een, twee, drie *gooi*, neh"
Ze mogen zeggen wat ze willen maar bij Club zie je die stoten toch niet (pyro op het veld etc)
We zijn zeker niet heilig voor alle duidelijkheid.

Geen De Cuyper en geen Skov, we zullen zien wat het geeft maar lijkt mij al een blunder van Hayen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14