Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannekes, wat minder zagen over die 5 minuten waarop er inderdaad niet meer gevoetbald werd.

Hadden ze langs beide kanten wat meer komedie moeten spelen? Waarschijnlijk wel. Wat dribbelen naar de cornervlag, daar een blessure veinzen, nog eens wat tijd trekken op een andere manier. Dan had er niemand spel om gemaakt.

Is het begrijpelijk dat de spelers van Westerlo na een kutseizoen en na 95 minuten strijd (want 5 min extra in de eerste helft), wanneer ze horen dat ze zeker gered zijn, zoiets hebben van "Kom 't is goed, fluit maar af"? Toch ook he?

Nu doen er velen precies of daar zijn schandalige dingen gebeurd. Gazetten e.d. moeten gevuld worden, dus dat journalisten daarover schrijven, dat hoort erbij zeker. Maar 'matchfixing' e.d. kom eh, al wie in het Kuipje was heeft strijd gezien van beide ploegen van begin tot .. bijna het einde.

Ik snap dat sommigen het anders hadden willen zien, maar die 5 min hebben nergens invloed op gehad eh. Visser had beter gewoon afgefloten.

Yep. Ik kreeg dit binnen over Anderlecht

Zat 30/3 20u45 RSCA-Antwerp
Zon 7/4 18u30 Club-RSCA
Zon 14/4 18u30 RSCA-Union
Zat 20/4 20u45 Genk-RSCA
Woe 24/4 20u45 RSCA-Cercle

Zon 28/4 16u Cercle-RSCA
Zon 5/5 18u30 Union-RSCA
Zat 11/5 20u45 RSCA-Genk
Zon 19/5 18u30 RSCA-Club
Zon 26/5 18u30 Antwerp-RSCA
3 punten pakken tegen den Antwaarep , punt pakken op Club en eindelijk Union is een pak slaag geven , let the dream begin !

Eerst wilden de trainers ons nog wijs maken dat de situatie ontstaan is op het veld, op initiatief van de spelers, maar er zijn beelden en ooggetuigen die Wouter Vrancken en Rik De Mil tekenen naar mekaar zien doen en richtlijnen geven om de strijd te staken.

Dit is normaal?
The Simpsons predicted it again!! (1:43)

De vraag is natuurlijk waarom Westerlo zo abrupt stopte met druk zetten, nadat ze 15 minuten eerder nog vol speelden voor de overwinning. Westerlo had niets meer te verliezen, die manier van voetballen deed toch vermoeden dat Genk hier instructies voor had gegeven... Als dat laatste zo is, kan je daar uiteraard beide ploegen voor bestraffen. De manier waarop zo'n El Khanouss instructies kwam geven aan Westerlo-spelers, toont toch aan dat dat niet zuiver verlopen is?

Tsja, we kunnen dat wel veronderstellen, maar valt dat bv. te bewijzen als dit eventueel voor de rechtbank komt? Dat bedoel ik vooral.

Eerst wilden de trainers ons nog wijs maken dat de situatie ontstaan is op het veld, op initiatief van de spelers, maar er zijn beelden en ooggetuigen die Wouter Vrancken en Rik De Mil tekenen naar mekaar zien doen en richtlijnen geven om de strijd te staken.

Dit is normaal?

Haha, gij ziet spoken man.

Zonder schaamte…

‘Statement n.a.v. KVC Westerlo – KRC Genk
KVC Westerlo distantieert zich volledig van de manier waarop de wedstrijd tijdens de laatste vijf minuten is verlopen. Feiten waarop de club geen enkele invloed had.

We zullen ons verder verdiepen en beraden of er nog concrete maatregelen dienen genomen te worden’
Als DDT zelf zo'n dingen gaat verkondigen komt het Genk natuurlijk niet ten goede

Over de salonremise wou hij ook nog wat kwijt. "Natuurlijk vind je dat niet geweldig als voetballiefhebber. Anderzijds: wat kan je ons in deze verwijten? Al een heel seizoen noemt iedereen ons te naïef en niet zakelijk genoeg. Wat hadden we hier dan anders moeten doen?"

Hieruit kan je toch afleiden dat ze bij Genk toch wel wat initiatief genomen hebben hierin

Ik vind de hetze in de pers van de persjongens zelf gewoon echt enorm overdreven. Een reconstructie en een poll for crying out loud. Waar zijt ge dan mee bezig?
Deze reactie overdreven vinden nadat uw eigen ploeg net niet naar het Europees hof voor de rechten van de mens is getrokken omwille van een scheidsrechterlijke fout toch ook wel het voorbeeld van cynisme. Heel België, op 2 supportersgroepen, keurt dit volledig af en toch probeer je dit te verdedigen. We gaan het nooit weten, maar ik had de reactie van Dimitri De Condé wel eens willen zien als de rollen omgekeerd waren. Het BAS had zijn plekje in de agenda al gereserveerd.

“Er zijn verschillende signalen dat de twee trainers (Rik De Mil en Wouter Vrancken, red.) naar elkaar teken hebben gedaan en zij vervolgens spelers instructies hebben gegeven. Dat gaan wij onderzoeken"

Dit is geen tijd meer trekken of blij zijn dat je gered bent maar pure competitie vervalsing als dit klopt. Punten afpakken van beide ploegen, zware boetes en 2 coaches schorsen aub.

Puntenaftrek hoeft niet.
Beide clubs hebben het sportief behaald tot de 90ste minuut.

Maar er mogen wel sancties komen, zeker het statement van Westerlo is gewoon beschamend.

Hoe dom kan je eigenlijk zijn om het er zo vingerdik op te leggen…

Puntenaftrek hoeft niet.
Beide clubs hebben het sportief behaald tot de 90ste minuut.

Maar er mogen wel sancties komen, zeker het statement van Westerlo is gewoon beschamend.

Hoe dom kan je eigenlijk zijn om het er zo vingerdik op te leggen…
Mja sancties. Wat wil je dan zien? Een geldboete? Op basis van wat?

Zoals ik eerder al zei: het lijkt mij onmogelijk om hier een zaak over te maken. Er staat nergens in het reglement (voor zover ik weet, dus verbeter me gerust) dat A) Genk de aanval op moet zoeken of B) Westerlo de bal hoort aan te vallen.

Een advocaat veegt hier gewoon de vloer mee aan lijkt me.

Het was zeker niet slim en hetgeen hier gebeurt is ga ik ook zeker niet verdedigen, maar buiten wat commotie die er nu is gaat hier verder toch niks van komen hoor.

Mja sancties. Wat wil je dan zien? Een geldboete? Op basis van wat?

Zoals ik eerder al zei: het lijkt mij onmogelijk om hier een zaak over te maken. Er staat nergens in het reglement (voor zover ik weet, dus verbeter me gerust) dat A) Genk de aanval op moet zoeken of B) Westerlo de bal hoort aan te vallen.

Een advocaat veegt hier gewoon de vloer mee aan lijkt me.

Het was zeker niet slim en hetgeen hier gebeurt is ga ik ook zeker niet verdedigen, maar buiten wat commotie die er nu is gaat hier verder toch niks van komen hoor.
Aangezien ze zijn aangesloten bij de kbvb en het bondsreglement het volgende zegt:

Artikel B3.11
Clubs en hun leden zijn er verder toe gehouden:
1° de principes van loyaliteit, integriteit en van sportieve geest
als uitdrukking van de fair play
na te leven;
2° te waken over de veiligheid en de integriteit van de spelers en toeschouwers, in het
bijzonder van minderjarigen;
3° zich te onthouden van daden die schade kunnen berokkenen aan de bond, zijn clubs of
zijn aangeslotenen;
4° de integriteit van de scheidsrechters, de bondsinstanties of hun leden niet in twijfel te
trekken, door publieke verklaringen zoals doch niet beperkt tot verklaringen in de media of
in berichten die via de sociale media verspreid worden;
5° de toepasselijke dopingreglementen na te leven;
zich te onthouden van elke daad of poging tot wedstrijdvervalsing en onverwijld elke daad
op poging tot wedstrijdvervalsing aan de KBVB te melden;
7° hun financiële verplichtingen na te komen ten aanzien van spelers en andere clubs.

Kunt ge het wedstrijdvervalsing noemen? Nie meteen? Maar je kan wel tussen de regels lezen dat ze het toch op een akkoordje hebben gegooid

Onder wedstrijdvervalsing verstaat men het volgende

De manipulatie van een sportwedstrijd is “elke bewuste afspraak, handeling of nalatigheid om het resultaat te veranderen en het onvoorspelbare karakter van een sportcompetitie geheel of gedeeltelijk te verwijderen, met als doel een voordeel voor zichzelf of anderen te verkrijgen”. Wanneer een sporter zich opzettelijk minder inzet of een official opzettelijk een wedstrijd beïnvloedt, brengen ze schade toe aan zichzelf, hun team, tegenstanders en hun sport.

Ik zou er dus niet zo zeker van zijn

12.3.7.1.5 Verbod deelname eindronde
Artikel B11.221
De bevoegde bondsinstantie kan de schuldige club het verbod opleggen om deel te nemen
aan een eindronde om eventueel te stijgen.

Maar de kans dat het ooit zover komt is volgens mij 0%

“Er zijn verschillende signalen dat de twee trainers (Rik De Mil en Wouter Vrancken, red.) naar elkaar teken hebben gedaan en zij vervolgens spelers instructies hebben gegeven. Dat gaan wij onderzoeken"

Dit is geen tijd meer trekken of blij zijn dat je gered bent maar pure competitie vervalsing als dit klopt. Punten afpakken van beide ploegen, zware boetes en 2 coaches schorsen aub.
Doe normaal man.

Doe normaal man.
Ik durf er geld op zetten dat als Genk erdoor uit de top 6 gevallen was je de eerste was die hier hetzelfde zou komen schrijven. Wat is er zo moeilijk aan zeggen dat het een debiele vertoning was waar niemand proper uitkomt?
Is het begrijpbaar, absoluut.
Is het een triestige bedoening, dat ook.

Het ene sluit het andere toch niet uit? Ik snap niet hoe het verdedigd kan worden.

Ik durf er geld op zetten dat als Genk erdoor uit de top 6 gevallen was je de eerste was die hier hetzelfde zou komen schrijven. Wat is er zo moeilijk aan zeggen dat het een debiele vertoning was waar niemand proper uitkomt?
Is het begrijpbaar, absoluut.
Is het een triestige bedoening, dat ook.

Het ene sluit het andere toch niet uit? Ik snap niet hoe het verdedigd kan worden.
Het trok op niks, maar die insinuaties weer. Wat is dat toch?

Aangezien ze zijn aangesloten bij de kbvb en het bondsreglement het volgende zegt:

Artikel B3.11
Clubs en hun leden zijn er verder toe gehouden:
1° de principes van loyaliteit, integriteit en van sportieve geest
als uitdrukking van de fair play
na te leven;
2° te waken over de veiligheid en de integriteit van de spelers en toeschouwers, in het
bijzonder van minderjarigen;
3° zich te onthouden van daden die schade kunnen berokkenen aan de bond, zijn clubs of
zijn aangeslotenen;
4° de integriteit van de scheidsrechters, de bondsinstanties of hun leden niet in twijfel te
trekken, door publieke verklaringen zoals doch niet beperkt tot verklaringen in de media of
in berichten die via de sociale media verspreid worden;
5° de toepasselijke dopingreglementen na te leven;
zich te onthouden van elke daad of poging tot wedstrijdvervalsing en onverwijld elke daad
op poging tot wedstrijdvervalsing aan de KBVB te melden;
7° hun financiële verplichtingen na te komen ten aanzien van spelers en andere clubs.

Kunt ge het wedstrijdvervalsing noemen? Nie meteen? Maar je kan wel tussen de regels lezen dat ze het toch op een akkoordje hebben gegooid

Onder wedstrijdvervalsing verstaat men het volgende

De manipulatie van een sportwedstrijd is “elke bewuste afspraak, handeling of nalatigheid om het resultaat te veranderen en het onvoorspelbare karakter van een sportcompetitie geheel of gedeeltelijk te verwijderen, met als doel een voordeel voor zichzelf of anderen te verkrijgen”. Wanneer een sporter zich opzettelijk minder inzet of een official opzettelijk een wedstrijd beïnvloedt, brengen ze schade toe aan zichzelf, hun team, tegenstanders en hun sport.

Ik zou er dus niet zo zeker van zijn

12.3.7.1.5 Verbod deelname eindronde
Artikel B11.221
De bevoegde bondsinstantie kan de schuldige club het verbod opleggen om deel te nemen
aan een eindronde om eventueel te stijgen.

Maar de kans dat het ooit zover komt is volgens mij 0%
Ze kunnen verboden worden om deel te nemen aan een eindronde om eventueel te stijgen.
Maar dat is bij de playoffs niet aan de orde.

puntenaftrek lijkt mij op dit moment moeilijk, want dat betekent voor beide een play-off degradatie, als ik mij niet vergis. dan moet je de kalenders alweer zitten aanpassen, en het begint volgende week vrijdag al met een ploeg die in de verkeerde PO zit dan.

degradatie lijkt mij hiervoor wel erover.
en een geldboete lijkt mij de moeite niet.

misschien dat je ze volgend seizoen met -1 kan laten beginnen of zo, maar dan nog...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14