Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ze net eens een paar minuten herbekeken, die blesuretijd in Westerlo - Genk. Schandelijke (en slaapverwekkende) vertoning. Je ziet op een bepaald moment letterlijk een speler van Westerlo die druk wil gaan zetten, maar op het matje geroepen wordt door een ploegmaat. :laugh:

En dan Vrancken die blijkbaar argumenteerde dat hij zijn spelers niet kon zeggen waar ze de bal moesten spelen. Whut? :wtf: Waarom lopen trainers anders dan een hele match te roepen en gesticuleren naar hun spelers? :laugh:

Pas op, ik begrijp het hé, het is menselijk. Maar profs onwaardig imo.

Wat ik vooral stuitend vind, is dat er hier zoveel aandacht aan besteed wordt. Als er evenveel aandacht en verontwaardiging zou zijn voor de brainfarts die we op wekelijkse basis zien bij de arbitrage (laten we Odoi twee weken geleden eens met Baah vergelijken of laten we eens kijken naar dat daar weer in Antwerpen gebeurd is dit weekend en die goal bvb eens vergelijken met de penalty die we tegen krijgen tegen Brugge), zou ons voetbal pas in een betere staat zijn. Maar we zullen maar focussen op twee teams die na een intense match op het einde zeggen dat het goed geweest is. DAT is de grote schandvlek van het Belgische voetbal.

En begrijp me niet verkeerd. Dat ze dat in Gent niet graag zien, snap ik. Wij hebben ook al aan de andere kant van de medaille gestaan. Maar ZO een hetze? Komaan, hè...

Ging jij niet stoppen met het Belgische voetbal te volgen omdat een match niet herspeeld werd? Of was dat ook een spook dat ik zag?
Mijn liefde voor Genk is te groot. Hun volg ik nog. De rest kan mij gestolen worden. Hoe gaan we hier zelfs op focussen na al die schandalen van de afgelopen jaren.

Waanzin hoe Club al 2,5 jaar hun sportieve en financiële voorsprong aan het verkwanselen is.

Het was wel degelijk qua voetbal onder Deila véél beter dan onder Hoefkens/Parker en (ja zelfs) Schröder, zij het niet altijd constant (teveel matchen waarin er bv. maar een half uur héél goed wordt gevoetbald en verder matigheid). Dat valt toch de trainer te verwijten, dat hij er niet in slaagt de goede periodes frequenter en constanter te maken.

De xG is geen perfecte parameter, maar toch een hele goede indicatie dat Club gewoon véél meer punten had kunnen hebben met meer efficiëntie voor doel (en minder gestuntel achteraan). Daarvoor heb je de xG zelfs niet nodig want dat was wel degelijk het gevoel voor zeker 10 matchen in de JPL (en ook zeker in de beker tegen Union). Daar kan Deila helemaal niets aan doen.

Het niet halen van een CV met leiderscapaciteiten is de fout van het bestuur. Onbegrijpelijk dat je al een heel seizoen loopt te stuntelen met 2 identieke spelers als Mechele/Spileers met dezelfde minpunten (traag, onwendbaar, wijken, gebrek aan opbouw).

Wat ik Deila ook wel aanwrijf, is dat hij er toch niet in slaagde om het vuur in die ploeg te krijgen. Nochtans een uitstekende januari-maand en klaar om nog volop mee te doen voor de titel. Maar dan begon het steevast choken in de blessuretijd. 6 op 8 matchen cruciale goals tegen na de 90 min. Dat is toch echt aan de coach om zoiets eruit te krijgen. En sindsdien is het eigenlijk best zwak (gevleide winst tegen Genk en OHL, onnodig verlies tegen STVV, non-match in Molde; thuis best OK in de 2e helft). Deila wist in de laatste matchen van geen hout pijlen maken meer en het leek dan ook echt wel "op" (zelfde bedje ziek).

Laatst bewerkt:
Wat ik vooral stuitend vind, is dat er hier zoveel aandacht aan besteed wordt. Als er evenveel aandacht en verontwaardiging zou zijn voor de brainfarts die we op wekelijkse basis zien bij de arbitrage (laten we Odoi twee weken geleden eens met Baah vergelijken of laten we eens kijken naar dat daar weer in Antwerpen gebeurd is dit weekend en die goal bvb eens vergelijken met de penalty die we tegen krijgen tegen Brugge), zou ons voetbal pas in een betere staat zijn. Maar we zullen maar focussen op twee teams die na een intense match op het einde zeggen dat het goed geweest is. DAT is de grote schandvlek van het Belgische voetbal.

En begrijp me niet verkeerd. Dat ze dat in Gent niet graag zien, snap ik. Wij hebben ook al aan de andere kant van de medaille gestaan. Maar ZO een hetze? Komaan, hè...
De hetze is toch vooral gericht op Westerlo?

Gooi daar nog eens alle discutabele fases erbij en je krijgt gewoon een hele hoop frustratie.

Nu, laat het wel duidelijk zijn.
Gent heeft wedstrijden genoeg gehad waarin hetzelf kansen verkwanselde.

Maar ik vind het laag, heel laag.

Dat Hein en het bestuur ook maar eens in de spiegel kijken.
Zij zijn de hoofdverantwoordelijke, die elk op hun manier gefaald hebben.
Alsof een 6e plek dit seizoen nog kon redden.

Maar jongens toch, wat voor een dieptrieste post is dit weer zeg. Tijd voor zelfreflectie hoor, want die kanker begint echt te diep te wortelen. Er gaat ten eerste al véél te veel aandacht en verontwaardiging elke week naar de scheidsrechters, tot op het niveau dat er in de pers en op dit fora meer wordt geschreven over de arbitrage dan over de effectieve sport waar we met zijn allen zogezegd naar kijken. Ten tweede komen objectieve fouten van de scheidsrechters allesbehalve op wekelijkse basis voor, maar is er vooral veel gedoe van zogezegde liefhebbers van de sport waarbij dan 9 op de 10 keer blijkt dat die 'liefhebbers' geen benul hebben wat de spelregels van hun geliefkoosde sport nu eigenlijk inhouden. Quasi alle shitposts over scheidsrechters die je hier moet lezen zijn er niet op basis van objectieve foute beslissingen, maar omdat scheidsrechters - perfect reglementair - een situatie beoordelen in het nadeel van de ploeg van de shitposter. Met als resultaat de enige mondiale sport waar scheidsrechters nul respect hebben, spelers, trainers en supporters hen voor, tijdens en na de matchen als vuil behandelen, waarbij waanzinnig overbetaalde "topsporters" continue proberen om de wedstrijdleiding om de tuin te leiden, enzovoort enzoverder. En die scheidsrechters, die zelfs meer shit over zich krijgen dan de gemiddelde Groenpoliticus, als die eens een "fout" maken - waarbij dan 9/10 blijkt dat het er geen was -, die zijn de schandvlek van het voetbal? :rofl:

Maar wanneer 22 gesubsidieerde en overbetaalde topsporters en hun 2 al bijna even dik betaalde coaches bewust de competitie manipuleren door in essentie aan matchfixing te doen, dan is het stuitend dat daar aandacht aan besteed wordt? Gekker moet het écht niet worden. Wat een absolute fucked-up mentaliteit. Alles wat er mis is aan deze sport in één post vervat.

Arbiters worden hier genoeg door de mangel gehaald. De blessuretijd gisteren is gewoon spelbederf, heeft niets te maken met de spirit van het spel respecteren.

Het is zeker nog niet te laat voor Brugge om tweedes te worden, zeker als Riemer blijft flateren. Akkoord dat ze met hun potentieel veel verder hadden moeten staan. Maar dat is voetbal he. 6 punten ophalen in 10 matchen is niet onoverkomelijk. En een extra thuismatch dank zij de cerkel :p .

Huh? Ze waren daar toch met twee ploegen? Genk deed evenmin moeite om nog te voetballen. Zou wel straf zijn moest hier effectief een gevolg van komen.
Genk had wél nog iets te verliezen he. Als zij aanvielen, en Westerlo scoorde tegen op een counter, lagen ze uit PO1.
Westerlo had helemaal niks te verliezen.
Maar zal hij Hayen opvolgen? 🤔
zijn voornaamste argument is dat hij 7 jaar trainer is geweest bij Gent, en dat je dan niet zomaar even naar de aartsvijand gaat als trainer; niet dat Deila en hij zo'n dikke buddies zijn.

Maar wanneer 22 gesubsidieerde en overbetaalde topsporters en hun 2 al bijna even dik betaalde coaches bewust de competitie manipuleren door in essentie aan matchfixing te doen, dan is het stuitend dat daar aandacht aan besteed wordt? Gekker moet het écht niet worden. Wat een absolute fucked-up mentaliteit. Alles wat er mis is aan deze sport in één post vervat.
100% gelijk met u mening over de scheidsrechters en het feit dat daar meer en meer over gezeken wordt dan wat anders. En idd 99% vd tijd onterecht.
Maar dit is toch ook wat overdreven imo. We spreken hier niet over een Oostenrijk vs West-Duitsland maar over een Westerlo dat, met nog 6 minuten te spelen, te horen krijgt dat het gered is en daarom eigenlijk gewoon wil stoppen en gaan vieren dat het gelukt is. En een Genk dat weet dat een punt genoeg is en dus ook niet meer gaat pushen omdat ze met een man minder staan.

Is het 100% kosjer naar de geest van de sport? Natuurlijk niet, en ik snap ook de frustratie van de Gent supporters, maar we moeten hier nu ook niet zwaarder aan tillen dan nodig he.
Dat Hein dit als een excuus aanroept om te verklaren waarom hij het zoveelste seizoen op rij naast PO1 grijpt vind ik eerlijk gezegd zieliger dan 22 spelers die opgelucht en blij nog 5 minuten de bal rondtikken omdat iedereen content is daar op dat veld.
Dan snap ik zijn kritiek op het verkopen van de helft van zijn ploeg met nieuwjaar een pak beter dan het feit dat 6 minuten van de 2700 reguliere minuten beslissend waren over zijn seizoen.

100% gelijk met u mening over de scheidsrechters en het feit dat daar meer en meer over gezeken wordt dan wat anders. En idd 99% vd tijd onterecht.
Maar dit is toch ook wat overdreven imo. We spreken hier niet over een Oostenrijk vs West-Duitsland maar over een Westerlo dat, met nog 6 minuten te spelen, te horen krijgt dat het gered is en daarom eigenlijk gewoon wil stoppen en gaan vieren dat het gelukt is. En een Genk dat weet dat een punt genoeg is en dus ook niet meer gaat pushen omdat ze met een man minder staan.

Is het 100% kosjer naar de geest van de sport? Natuurlijk niet, en ik snap ook de frustratie van de Gent supporters, maar we moeten hier nu ook niet zwaarder aan tillen dan nodig he.
Dat Hein dit als een excuus aanroept om te verklaren waarom hij het zoveelste seizoen op rij naast PO1 grijpt vind ik eerlijk gezegd zieliger dan 22 spelers die opgelucht en blij nog 5 minuten de bal rondtikken omdat iedereen content is daar op dat veld.
Dan snap ik zijn kritiek op het verkopen van de helft van zijn ploeg met nieuwjaar een pak beter dan het feit dat 6 minuten van de 2700 reguliere minuten beslissend waren over zijn seizoen.
Het is niet overdreven, dat is wat het is. Ik vind ook niet dat we daar moord en brand over moeten schreeuwen, en een sanctie voor Westerlo lijkt me zinloos. En volgens mij slaagt Hein er nog bij het winnen van de dubbel er in om te neuten. Maar als je dat perse wil vergelijken met de "fouten" van de arbitrage, dan is het wel duidelijk waar er meer en waar er véél minder verontwaardiging over mag zijn. Moest die krankzinnige vergelijking er niet gekomen zijn, zou ik over dat gedoe in Westerlo niet eens gesproken hebben.

Hein heeft op geen enkel moment gezegd dat die 5 minuten zijn seizoen beslist hebben he. enkel dat het schandalig is dat je dit doet voor eigen publiek.

maar goed, Hein zij uitspraken worden nogal selectief gequote, en uit context opgeblazen. hij kan ook niks goed zeggen, imo.

Hein zegt iets over het spelniveau van zijn ploeg -> Hein valt zijn eigen spelers aan
Hein zegt iets over de breedte van de kern -> Hein ligt in oorlog met het bestuur
Hein zegt iets over een scheidsrechterlijke blunder -> Hein moet naar zijn eigen ploeg kijken

etc.

waarom interviewen ze die mens nog, eigenlijk?

Hein heeft op geen enkel moment gezegd dat die 5 minuten zijn seizoen beslist hebben he. enkel dat het schandalig is dat je dit doet voor eigen publiek.

maar goed, Hein zij uitspraken worden nogal selectief gequote, en uit context opgeblazen. hij kan ook niks goed zeggen, imo.

Hein zegt iets over het spelniveau van zijn ploeg -> Hein valt zijn eigen spelers aan
Hein zegt iets over de breedte van de kern -> Hein ligt in oorlog met het bestuur
Hein zegt iets over een scheidsrechterlijke blunder -> Hein moet naar zijn eigen ploeg kijken

etc.

waarom interviewen ze die mens nog, eigenlijk?
Clicks, likes en minuten/pagina te vullen in programma's, podcasts en fora.

Meeste van wat hij zegt is wel degelijk on point..

Speeldata zouden al gelekt zijn:

1710778503344.jpeg

Yep. Ik kreeg dit binnen over Anderlecht

Zat 30/3 20u45 RSCA-Antwerp
Zon 7/4 18u30 Club-RSCA
Zon 14/4 18u30 RSCA-Union
Zat 20/4 20u45 Genk-RSCA
Woe 24/4 20u45 RSCA-Cercle

Zon 28/4 16u Cercle-RSCA
Zon 5/5 18u30 Union-RSCA
Zat 11/5 20u45 RSCA-Genk
Zon 19/5 18u30 RSCA-Club
Zon 26/5 18u30 Antwerp-RSCA

Zonder schaamte…

‘Statement n.a.v. KVC Westerlo – KRC Genk
KVC Westerlo distantieert zich volledig van de manier waarop de wedstrijd tijdens de laatste vijf minuten is verlopen. Feiten waarop de club geen enkele invloed had.

We zullen ons verder verdiepen en beraden of er nog concrete maatregelen dienen genomen te worden’

Maar jongens toch, wat voor een dieptrieste post is dit weer zeg. Tijd voor zelfreflectie hoor, want die kanker begint echt te diep te wortelen. Er gaat ten eerste al véél te veel aandacht en verontwaardiging elke week naar de scheidsrechters, tot op het niveau dat er in de pers en op dit fora meer wordt geschreven over de arbitrage dan over de effectieve sport waar we met zijn allen zogezegd naar kijken. Ten tweede komen objectieve fouten van de scheidsrechters allesbehalve op wekelijkse basis voor, maar is er vooral veel gedoe van zogezegde liefhebbers van de sport waarbij dan 9 op de 10 keer blijkt dat die 'liefhebbers' geen benul hebben wat de spelregels van hun geliefkoosde sport nu eigenlijk inhouden. Quasi alle shitposts over scheidsrechters die je hier moet lezen zijn er niet op basis van objectieve foute beslissingen, maar omdat scheidsrechters - perfect reglementair - een situatie beoordelen in het nadeel van de ploeg van de shitposter. Met als resultaat de enige mondiale sport waar scheidsrechters nul respect hebben, spelers, trainers en supporters hen voor, tijdens en na de matchen als vuil behandelen, waarbij waanzinnig overbetaalde "topsporters" continue proberen om de wedstrijdleiding om de tuin te leiden, enzovoort enzoverder. En die scheidsrechters, die zelfs meer shit over zich krijgen dan de gemiddelde Groenpoliticus, als die eens een "fout" maken - waarbij dan 9/10 blijkt dat het er geen was -, die zijn de schandvlek van het voetbal? :rofl:

Je bent toch wel een klein beetje aan het ijlen, hoor. Zeker als je termen als" kanker" begint rond te gooien. Ik volg je redeneringen in het arbitrage topic echt niet, maar dat kan ik na mezelf heeeeeeeeeeel ver uitrekken nog categoriseren onder "agree to disagree". Maar nu ben je toch wel heel wat aan het missen. Om je even uit de waan te halen: We hebben sinds die match al meerdere columns gehad die dingen bovenhaalden als hoe Het Kuipje nu nooit meer gezellig gaat zijn owv die zes minuten, hoe dit een schande is voor het Belgisch voetbal. We hebben in het nieuwsblad een hele reconstructie gekregen van de laatste minuten van de match waaronder een quasi letterlijke insinuatie dat we de goal van Westerlo cadeau gekregen hebben en dat de coaches via wederzijdse blikken een hele afspraak gemaakt hebben en Sporza heeft zelfs een poll georganiseerd om zo de nationale mening over deze zaak te krijgen. Kan je me eens wijzen op soortgelijke houdingen rond de arbitrage? Union is gewoon ronduit bestolen dit weekend. Die mannen zien Baah owv een lichte slag rood krijgen (een rode kaart die ik snap overigens) maar Bataille mag een speler half in twee stampen en krijgt geel en zien gewoon een pure handsbal die eindigt in een goal niet afgekeurd worden. (en over de regels: Kerk zijn fase was volgens de FIFA regel wel degelijk reden om de goal af te keuren) Is daar evenveel verontwaardiging over in de pers van partijen die niet Union zijn als owv zes minuten waar twee ploegen besluiten dat het goed geweest is? Heb ik iets gemist?
Hint: Het antwoord begint met een "n" en eindigt met een dubbele klinker.

Soit. Ik ben zo baffled van wat ge hier neerschrijft dat ik me ook terugtrek uit deze discussie. Ik hoop alleszins dat jullie even streng gaan zijn wanneer er nog eens een ploeg start in een niet-basisopstelling owv redenen die niet "schorsing" of "blessure" zijn. Maar dat zal uiteraard wel weer "anders" zijn :)

Nogmaals: Ik snap perfect dat mensen dat niet leuk vonden. Dat Hein klaagt? Ik snap dat. Dat Gent supporters boos zijn? Ik snap dat. Dat voelden wij ook bij Ferencvaros - Fiorentina. Maar toen zeiden we "Tja, hun goed recht en wat zou ge anders verwachten. We hadden het in die andere matchen beter moeten doen". En toen stond ook niemand erover te klagen in de pers. Ik vind de hetze in de pers van de persjongens zelf gewoon echt enorm overdreven. Een reconstructie en een poll for crying out loud. Waar zijt ge dan mee bezig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14