Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat mag al 2 jaar ofzo dacht ik. Moet niet meer op exact de juiste plek zijn, ter bevordering van het tempo.
Klopt, hervatting op de plaats waar de bal aangeraakt wordt. Dus dat kan ook op de helft van de tegenstander zijn als hij terug keert. Het zoveelste bewijs dat de meeste supporters niks van de reglementen kennen.

Klopt, hervatting op de plaats waar de bal aangeraakt wordt. Dus dat kan ook op de helft van de tegenstander zijn als hij terug keert. Het zoveelste bewijs dat de meeste supporters niks van de reglementen kennen.
Maar hey, tis die amateur van een Laforge die er niets van kent hoor :sarcastic:

Maar hey, tis die amateur van een Laforge die er niets van kent hoor :sarcastic:
In het geval van een strafbare buitenspelpositie kent de scheidsrechter een
indirecte vrije schop toe aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de
overtreding plaatsvond, ook wanneer de speler zich op zijn eigen deel van het
speelveld bevindt.

Strafbaar buitenspel
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het
moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een ploegmaat

De plaats waar de overtreding is in mijn ogen de plaats waar de aanvaller stond toen de bal vertrok mja soit volgens het reglement dus niet

Maar er staat ook nergens in "om het tempo te verhogen"

Ik vind toch dat je deze moet affluiten voor hands.
De VAR roept hem ook naar het scherm, voor missed incident dan dus eigenlijk vinden zij het ook hands?

Hoe kan de ene ref nu oordelen hands en de andere niet?
Neen, ze beoordelen dat er mogelijks voorafgaand aan de rode kaart iets gebeurd is dat de rode kaart teniet zou kunnen doen. Ze bekijken enkel de fase, ze beoordelen niet.

Nee, omdat de VAR bij een rode kaart elke keer gaat kijken, net zoals bij een doelpunt, of er geen andere wedstrijdomstandigheden zijn die de rode kaart/doelpunt/strafschop niet rechtvaardigen.
Als Cercle supporter vind ik het wel frustrerend, het verschil tussen de hands bij de afgekeurde goal van Ondrejka bij Antwerp versus deze. Ook affluiten op exact de 7e minuut extra tijd terwijl de bal ging voorgelegd worden. Nuja soit, ik zie Genk noch Gent niet winnen vandaag en hoop dus volgende week op de winst.

Als Cercle supporter vind ik het wel frustrerend, het verschil tussen de hands bij de afgekeurde goal van Ondrejka bij Antwerp versus deze. Ook affluiten op exact de 7e minuut extra tijd terwijl de bal ging voorgelegd worden. Nuja soit, ik zie Genk noch Gent niet winnen vandaag en hoop dus volgende week op de winst.
De reden is dat er bij Ondrejka er meteen een doelpunt uitvolgt en bij Charleroi niet. Dus bij Ondrejka een terechte beslissing om af te keuren. Er staat niet zoiets in het reglement over rode kaart dus dan is het de interpretatie van de ref en die vindt dit omwille van eerder vermelde zaken door oa @Sir.Killalot geen hands

Niet doelbewust, lichaam niet onnatuurlijk groter gemaakt, geen doelpunt mee gemaakt, dus hoezo overduidelijk?
Hij haalt voordeel toch serieus wat voordeel van de bal die op zijn arm botst.
Laten we de discussie verder zetten tot in de 16m.
Als een verdediger dit doet ligt de bal op de stip.

Als een aanvaller scoort zal deze vaker afgekeurd worden dan niet.

Deze fase had altijd afgefloten moeten worden.

Die zever van onnatuurlijk groot maken wordt nauwelijks toegepast in de 16m, waarom nu wel?

Ai ai ik vrees dat Oyen het weer zitten heeft. Wat een pech heeft die kerel.

Ik word daar trouwens oprecht irritant van als commentatoren hem Davy Oyen blijven noemen. Davy speelt al 20 jaar geen voetbal meer, hoe is het mogelijk dat ge u nog altijd vergist.

Ai ai ik vrees dat Oyen het weer zitten heeft. Wat een pech heeft die kerel.

Ik word daar trouwens oprecht irritant van als commentatoren hem Davy Oyen blijven noemen. Davy speelt al 20 jaar geen voetbal meer, hoe is het mogelijk dat ge u nog altijd vergist.
Kruisbanden vrees ik

Ik denk dat het de andere knie is. Maar dat is ook niet goed voor de stabiliteit algemeen

Rechterknie toch nee? Was vorige keer ook. Als het de andere is, is het niet zo abnormaal (gebeurt wel vaker denk ik?). Zelfde zou dramatisch zijn.

EDIT: ah je hebt gelijk, vorige keer was linkerknie. Herinnerde me het anders.

Laatst bewerkt:
Hij haalt voordeel toch serieus wat voordeel van de bal die op zijn arm botst.
Maakt niet uit voor de spelregels.
Laten we de discussie verder zetten tot in de 16m.
Als een verdediger dit doet ligt de bal op de stip.
Als de scheidsrechter van oordeel is dat het doelbewust was wel. Anders niet.
Als een aanvaller scoort zal deze vaker afgekeurd worden dan niet.
Omdat er dan een andere regel in het spel komt. Scoren met de hand is altijd handsbal.
Deze fase had altijd afgefloten moeten worden.
En waarom dan? Volgens de officiële spelregels van de sport, of volgens de mening van supporters die het makkelijker vinden te kappen op scheidsrechters dan om zelf enig besef van de spelregels te hebben?
Die zever van onnatuurlijk groot maken wordt nauwelijks toegepast in de 16m, waarom nu wel?
Het blijft een contextuele regel die voor interpretatie vatbaar is. De ene scheidsrechter kan er een bewuste, of onnatuurlijke houding in zien, de andere scheidsrechter niet. Dat is deel van het spel. Als je dit niet wil, dan moet je naar harde regels waar geen enkele ruimte voor interpretatie is. Dan is ofwel elke aanraking van de hand met de bal hands (zoals een paar jaar geleden, wat unaniem werd uitgespuwd door iedereen), ofwel laten we het aanraken van de bal met de hand gewoon toe (en dan hebben we een andere sport). Duidelijk, geen interpretatie mogelijk. Maar gaan we daarmee contenter zijn?

Rechterknie toch nee? Was vorige keer ook. Als het de andere is, is het niet zo abnormaal (gebeurt wel vaker denk ik?). Zelfde zou dramatisch zijn.

EDIT: ah je hebt gelijk, vorige keer was linkerknie. Herinnerde me het anders.
Gebeurd inderdaad soms nog maar de meeste halen nooit nog hun topniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K