Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Allez anderhalve week voor de laatste match gaan ze weer wedstrijden liggen verplaatsen. Die knuppels van tv snappen niet dat daar bussen en dergelijke voor worden geregeld die al lang op voorhand moeten vast liggen. Dit is echt enorm triestig voor de fans.
en dan de zever dat het geen sportieve impact meer heeft. Alsof de punten niet doorlopen in PO1 en PO3. Dus dat heeft wel degelijk invloed op de matchen van de zondag.

en dan de zever dat het geen sportieve impact meer heeft. Alsof de punten niet doorlopen in PO1 en PO3. Dus dat heeft wel degelijk invloed op de matchen van de zondag.
Helemaal mee eens hoor. Voor mij kan dit echt niet. Eigenlijk moeten de 2 laatste speeldagen samen worden gespeeld

Zou Brugge klacht ingediend hebben als de match tegen KVM in een overwinning geëindigd werd? Ik denk dat ge het antwoord ook wel weet, hè :)

En ik wil echt geen kapotte plaat worden, dus ik herhaal het nog één keer en dan zwijg ik verder over dat specifiek onderdeel: Mits een goede communicatie zet je die deur niet open. Immers gaat het niet over een foute beoordeling maar over een foute toepassing van het reglement. Dat gebeurt niet elke week, zelfs niet elk seizoen. Clubs zullen wel heel vlug het verschil kennen tussen het een en het ander. Maar daarvoor moet je wel correct communiceren. Zolang de pers en zelfs de bond dat riedeltje blijven herhalen, gaan clubs inderdaad denken dat ze voor alles een klacht kunnen indienen. Je creëert immers absoluut geen gevaarlijk precedent aangezien dit specifiek zich amper tot niet voordoet. Niet voor niets dat ze voor correcte vergelijkingen terug moesten naar die match tussen RSCA en RWDM of naar die vorige herspeelde Genk - Anderlecht in 1993.

Ik blijf het echt frappant vinden dat dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt. Ge zou bijna zeggen dat ze dit niet duidelijk willen maken, aangezien dat niet in het narratief past. Maar daar zal ik wel te veel achter zoeken, zeker? ;)
Een foute beoordeling zal altijd een foute toepassing zijn van het regelement want anders was het geen foute beoordeling.
Want strikt genomen kan je niet fout beoordelen als je het regelement juist toepast (klopt, uiteraard niet naar het gevoel). Maar dat argument kan je daar eenvoudig mee van tafel schuiven. Pas op ik ben mij bewust dat ik als supporter ook helemaal niet blij zou zijn met de situatie en hoe deze nu is uitgespeeld, maar herspelen van wedstrijden is iets wat gewoon nooit de optie mag zijn. Behalve bij omkoping/fraude en dan nog zou eigenlijk gewoon de omgekochte partij moeten worden geschrapt uit de competitie.

Daar ben ik het niet mee akkoord. Neem nu de twee controversiële matchen van de afgelopen week. In Standard - Gent wordt er geen penalty gegeven voor Gent en wel voor Standard. Imo twee foute beslissingen, maar beide zijn ze onderhevig aan interpretatie. Idem in Genk - Brugge. De 4de ref beweert dat de elleboogstoot van Odoi gezien en beoordeeld is als "onvrijwillig" en die handsfase is opnieuw een kwestie van interpretatie. Beoordeelt ref en VAR dit als hands of niet. Een foute toepassing is een beoordeling maken ("Wij als ref en VAR vinden dat Sor een hands-fout maakt") maar daarover de foute beslissing nemen ("Dus wij kennen Club Brugge een corner toe"). Er gebeuren daar imo 4 foute beoordelingen, maar binnen die beoordelingen is het reglement correct toegepast. En wanneer het gaat over beoordelingen waar er jammer genoeg veel ruimte voor interpretatie is, is het "menselijke fout" verhaal nu eenmaal wel van toepassing.

Laatst bewerkt:

Alsof een tussenstand op een ander veld invloed heeft op het doel van Anderlecht en Kortrijk, jullie gaan in elk scenario moeten spelen voor te winnen hoor. Soms wordt hier toch een beetje overdreven, toch ook arbitrair om te zeggen dat de laatste 2 speeldagen samen moeten gespeeld worden. Waarom niet de laatste 5 of 10 speeldagen? Omdat het vroeger altijd 2 was? Van mij mogen ze Union-Antwerp ook verplaatsen als het ze allebei zeker zijn van PO1 na dit weekend.

Alsof een tussenstand op een ander veld invloed heeft op het doel van Anderlecht en Kortrijk, jullie gaan in elk scenario moeten spelen voor te winnen hoor. Soms wordt hier toch een beetje overdreven, toch ook arbitrair om te zeggen dat de laatste 2 speeldagen samen moeten gespeeld worden. Waarom niet de laatste 5 of 10 speeldagen? Omdat het vroeger altijd 2 was? Van mij mogen ze Union-Antwerp ook verplaatsen als het ze allebei zeker zijn van PO1 na dit weekend.
Stel (grote kans) dat Kortrijk verliest dan spelen Eupen en RWDM met heel wat minder stress want het is niet van moeten. Stel dat Kortrijk wint dan spelen die van Eupen en RWDM met veel druk want ze staan plots laatste en voorlaatste en dat is mentaal een groot verschil.

Stel (grote kans) dat Kortrijk verliest dan spelen Eupen en RWDM met heel wat minder stress want het is niet van moeten. Stel dat Kortrijk wint dan spelen die van Eupen en RWDM met veel druk want ze staan plots laatste en voorlaatste en dat is mentaal een groot verschil.
Inderdaad. Ploegen die nergens meer voor spelen mogen gerust apart gezet worden, maar wedstrijden die met elkaar te maken hebben horen gewoon gelijktijdig afgewerkt te worden.

Natuurlijk zouden we geen klacht in dienen tegen kom. De klacht van genk is terecht maar ze maken hun er makkelijk van af refs zijn geen robots. Wat me opvalt bij genk jullie zijn te braaf. Gezien hoe de rsca spelers druk zetten op de ref die dag . Zelf zondag niks van protest bij de penalty en de fout van odoi. In mid mid vertelde de conde dat ze bewust geen druk op de ref zetten.

Natuurlijk zouden we geen klacht in dienen tegen kom. De klacht van genk is terecht maar ze maken hun er makkelijk van af refs zijn geen robots. Wat me opvalt bij genk jullie zijn te braaf. Gezien hoe de rsca spelers druk zetten op de ref die dag . Zelf zondag niks van protest bij de penalty en de fout van odoi. In mid mid vertelde de conde dat ze bewust geen druk op de ref zetten.
Da's toch een grap, dit? Die Paintsil moesten ze na elke wedstrijd laten weken in warm water want die had zich aan elke scheids vacuum gezogen.

Bij die fout van Odoi had ik ook meer protest verwacht.
Bij die penalty kan je natuurlijk niet veel meer doen of zeggen denk ik.

Siert hun wel, want ik erger mij soms kapot aan Vertonghen zijn gemekker en gezwaaid (maar hun coach haalt het vaak achteraf wel in 😅)

Als Anderlecht moest verliezen van Kortrijk op zaterdag heeft Union toch een extra motivatie omdat ze kunnen uitlopen. Dit is gewoon niet meer correct. Andersom gaat Anderlecht Union zwaar onder druk zetten indien ze winnen van Kortrijk.

Als Anderlecht moest verliezen van Kortrijk op zaterdag heeft Union toch een extra motivatie omdat ze kunnen uitlopen. Dit is gewoon niet meer correct. Andersom gaat Anderlecht Union zwaar onder druk zetten indien ze winnen van Kortrijk.
En als Anderlecht gelijkspeelt gaat Union gewoon een eindeseizoenswedstrijd spelen? Union speelt sowieso voor te winnen, en kijkt gewoon naar zichzelf.

En als Anderlecht gelijkspeelt gaat Union gewoon een eindeseizoenswedstrijd spelen? Union speelt sowieso voor te winnen, en kijkt gewoon naar zichzelf.
Maar het is toch wel een feit dat je als concurrent een match heel anders kan aanpakken/aanvatten?
Ik denk dat iedereen elke match wil winnen in theorie, maar de aanpak verschilt naargelang de situatie, dus ik vind dit toch ook gewoon niet correct.
Los van alle praktische zaken, het is nu niet van toepassing bij ons, maar stel dat ik weken geleden iets specifiek op zaterdag plan omdat zondag niet lukte door voetbal, en ze gaan die nu doodleuk verzetten, daar zou ik ook boos om zijn, bobo's zitten totaal niet in met supporters, enkel maar geld :puke:

Nee maar stel Union komt 0-1 achter dan speelt het wel in het koppeke dat met 1 goal de voorsprong idem blijft en zelfs worst case Anderlecht maar 1 punt inloopt ipv 3

Maar het is toch wel een feit dat je als concurrent een match heel anders kan aanpakken/aanvatten?
Ik denk dat iedereen elke match wil winnen in theorie, maar de aanpak verschilt naargelang de situatie, dus ik vind dit toch ook gewoon niet correct.
Los van alle praktische zaken, het is nu niet van toepassing bij ons, maar stel dat ik weken geleden iets specifiek op zaterdag plan omdat zondag niet lukte door voetbal, en ze gaan die nu doodleuk verzetten, daar zou ik ook boos om zijn, bobo's zitten totaal niet in met supporters, enkel maar geld :puke:
Klopt helemaal he. Het kan zelf nog van toepassing zijn op Club Brugge. Ik las dat de Pro league na volgende speeldag. Dus waarschijnlijk op maandag nog matchen gaan verzetten. Het grootste probleem zou liggen bij het feit dat ze niet in de machte zijn om alle wedstrijden tegelijk te laten spelen. Ze hebben daar organisatorisch te weinig middelen voor. En het 2de heikele punt is dus de VAR die dan op 8 matchen tegelijk moet zijn.

Vind ik toch een lichte misinterpretatie.

En tja, waarom zondag geen druk. De gelatenheid binnen Genk is gewoon gigantisch groot geworden qua de arbitrage. Een Heynen bvb ziet wekelijks spelers naar de ref vliegen zonder kaart, terwijl hij recent nog één van zijn twee gele kaarten op STVV pakte voor een rustig blijven vragen naar een uitleg. Ik kan je verzekeren (en dat weet ik uit eerste hand) dat het ook bij de spelers echt genoeg geweest is. Voor Paintsil was dit ook gewoon een direkte reden om nu te vertrekken en niet na het seizoen. Een Bilal is iemand die niet zo veel commentaar geeft in de pers, maar die is ook even uit zijn rol gevallen een paar weken geleden. Dat speelt ook voor hen al sinds eind vorig seizoen. Ze zien het nut er effectief niet meer van in...

Hopelijk draait dat volgend seizoen om. Langs beide kanten van dit verhaal. Want het is echt genoeg geweest...

Lardot mag zondag weer een matchke van Standard fluiten. Topper tegen Genk.
Ik verwacht wel wat reacties zondagavond 😅

Als die teveel gekke dingen doet, kan het zondag wel eens uit de hand lopen. Dat zou dan al eens kunnen beginnen met een gigantische "Et les Wallons" (en ja, ik vind dat ook flauw overigens. Maar dat is mijn punt niet) en dat zal Lardot wel niet laten liggen :)
Al is ook daar de gelatenheid groter en groter aan het worden.

Laatst bewerkt:
Allez anderhalve week voor de laatste match gaan ze weer wedstrijden liggen verplaatsen. Die knuppels van tv snappen niet dat daar bussen en dergelijke voor worden geregeld die al lang op voorhand moeten vast liggen. Dit is echt enorm triestig voor de fans.
100% akkoord, maar voor diegenen die zich wel kunnen aanpassen: een match op zaterdag is toch leuker dan zondag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14